De meeste mensen kunnen nooit rijk worden als zij zich gedragen volgens jouw definitie van normaal gedrag.quote:Op vrijdag 5 september 2025 13:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Al zal jouw versie van normaal niet de mijne zijn.
Als iedereen even rijk is, is niemand meer rijk.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:25 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste mensen kunnen nooit rijk worden als zij zich gedragen volgens jouw definitie van normaal gedrag.
Precies, dan krijgt ieder mens evenveel proviand en ruimte om die proviand te koelen en op te slaan. Dan is ieder mens niet meer afhankelijk van de reuzen. Win-win dus.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als iedereen even rijk is, is niemand meer rijk.
Baas bovenbaas hier.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:44 schreef Alloch87 het volgende:
[..]![]()
Huis gekocht in 2017. 120m2 woonoppervlak, 180m2 grond. ¤1000 hypotheek in de maand.
En nu 8 jaar later overwaarde gelijk aan aankoopprijs.
Behalve dan dat niemand meer een reden heeft om te gaan werken, laat staan te ondernemen en dus iedereen straatarm zal zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2025 15:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, dan krijgt ieder mens evenveel proviand en ruimte om die proviand te koelen en op te slaan. Dan is ieder mens niet meer afhankelijk van de reuzen. Win-win dus.
Geïnvesteerd voor het pensioen?quote:Op vrijdag 5 september 2025 15:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Baas bovenbaas hier.
Twee huizen in mijn bezit met een hypotheek van ¤3600. Hoppa,
https://nos.nl/artikel/25(...)n-kamer-te-vinden-opquote:Steeds meer studenten geven de hoop om een kamer te vinden op
Steeds minder studenten lijken op zoek te zijn naar een kamer. Dat is het gevolg van het aanhoudende kamertekort. 44 procent van de studenten woont op kamers, terwijl 49 procent dat zou willen. Acht jaar geleden was 52 procent uitwonend en had 59 procent die wens.
Nee nieuwbouw is in aanbouw dus gigantische maandlasten nu.quote:
Is het verzamelen van voedsel en drinken dan geen werken? Is het bereiden van maaltijden dan geen werken?quote:Op vrijdag 5 september 2025 15:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Behalve dan dat niemand meer een reden heeft om te gaan werken, laat staan te ondernemen en dus iedereen straatarm zal zijn.
Jij hebt geen idee hoe de wereld werkt. Dat is prima hoor. Maar het maakt de discussie met jou vrij onmogelijk.quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Is het verzamelen van voedsel en drinken dan geen werken? Is het bereiden van maaltijden dan geen werken?
Als men dat kan is men toch rijk en niet straatarm?
Maar ik vermoed dat jij de leiding wil hebben over een meewerkend team, omdat jij denkt dat jij de enige bent die weet hoe alles moet?
Ik heb alleen hele goede ideeën, die het leven van alle mensen lichter zou maken, dat jij die ideeën van mij waardeloos vindt is niet mijn probleem. Toch?quote:Op vrijdag 5 september 2025 17:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee hoe de wereld werkt. Dat is prima hoor. Maar het maakt de discussie met jou vrij onmogelijk.
Het is eigenlijk juist veel te laag hoe bizar ook.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:20 schreef capricia het volgende:
Sociale huur voor 900 euro?
Ik vind dat wel bizar veel.
Dat weten kopers dus niet; elk moment zwalkt het overheidsbeleid en nooit ten goede van de koper/eigenaar; van afschaffing Wet Hillen t/m HRA onderuit. Neem daarbij de rente en de gemeentelijk belastingen. Dan het groot onderhoud.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:32 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ja het is heel bizar. En dan worden huurders elk jaar weer onderworpen aan huurverhoging, daar waar kopers weten wat ze de komende 30 jaar gaan betalen.
Maar wel het punt dat het onzin is dat je als koper weet waar je aan toe bent de komende 30 jaar.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:38 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Oke? Praat dat de hoge huurprijzen goed?
Voor z'n eten, energie&vervoer, sex?quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Iedere cent die een mens moet betalen voor een eerste levensbehoefte is er een teveel.
Weinig overheidsmaatregelen die ik toejuich; maar dit is er één!quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met de kanttekening dat als je scheef huurt, het met de jaarlijkse maximale huurverhoging ook best hard kan gaan.
Wat ik me dan afvraag: de bedragen zijn hoger en stijgen jaarlijks iets van 5%. Dat weet je vooraf.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:46 schreef capricia het volgende:
Maar ik voel zeker wel mee met huurders. De bedragen die je voorbij ziet komen zijn hoog.![]()
Nog erger, wij betalen voor de eerste levensbehoefte van nutteloos volk als @torentje inclusief zijn drugsverslaving. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zijn teksten nuchter getypt worden.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor z'n eten, energie&vervoer, sex?
Zoals onder een brug wonen?quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag: de bedragen zijn hoger en stijgen jaarlijks iets van 5%. Dat weet je vooraf.
Wat is dan in hemelsnaam de reden dat je geen alternatief zoekt?
Dat was destijds i.d.d. heel wat anders. Toen hadden we volslagen andere problemen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:21 schreef VEM2012 het volgende:
En zelfs dan woon je spotgoedkoop en goedkoper dan een starter met een koopwoning. Als je het gaat vergelijken met iemand die 40 jaar terug een woning heeft gekocht en die de rente heeft vastgezet voor 20 jaar op minder dan 1% toen dat nog kon, ja... die woont veel goedkoper. Maar dat is geen eerlijk vergelijk, of wel?
Ik vroeg naar de reden, niet naar het alternatief.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:07 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zoals onder een brug wonen?
Je vraagt naar de bekende weg.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik vroeg naar de reden, niet naar het alternatief.
Wat is dat alternatief dan als je net gaat werken en überhaupt uit huis wil?quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag: de bedragen zijn hoger en stijgen jaarlijks iets van 5%. Dat weet je vooraf.
Wat is dan in hemelsnaam de reden dat je geen alternatief zoekt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |