Een lekkere hysterisch gekleurde sjaal is het plan.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:28 schreef ESF1Gamer het volgende:
Maak je een grote deken van al die granny squares?
Dat is cool!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Een lekkere hysterisch gekleurde sjaal is het plan.
Ja, en als ze kleiner zijn (wat nog wel eens gebeurd, of scheefquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is cool!
Zijn ze even groot allemaal?
Super leuk!quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, en als ze kleiner zijn (wat nog wel eens gebeurd, of scheef![]()
) dan pas ik ze aan door vasten rondom, of halve vasten rondom te haken.
Straks haak ik de 3 die ik weer klaar heb aan de rest. Wordt echt een bonte stoet grannys
Die ziet er moeilijk uitquote:Op maandag 27 oktober 2025 23:49 schreef Blues het volgende:
En toen was zwart op![]()
Dus zelf wat gerommeld na de hersenkraker van het weefmidden.
Introducing nummertje 24
[ link | afbeelding ]
Woensdag in mn pauze even wat nieuwe kleurtjes erbij kopen![]()
En toch was die simpeler te maken dan eerder die weefgranny.quote:
Nee, heb er wel eens rondgekeken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 15:52 schreef trui het volgende:
Heb je al een account op ravelry.com, Blues?
Graswolquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Superleuk al die lapjes!
Ik heb denk ik ook genoeg restjes om zoiets mee te doen, maar ik heb steeds nieuwe ideeën (na enkele maanden geen zin te hebben gehad in haken). Vanavond kwamen 8 bollen van deze binnen:
[ afbeelding ]
Daar wil ik een grote platte kerstboom van haken, ongeveer deze stijl:
[ afbeelding ]
Leuk leuk leuk!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Superleuk al die lapjes!
Ik heb denk ik ook genoeg restjes om zoiets mee te doen, maar ik heb steeds nieuwe ideeën (na enkele maanden geen zin te hebben gehad in haken). Vanavond kwamen 8 bollen van deze binnen:
[ afbeelding ]
Daar wil ik een grote platte kerstboom van haken, ongeveer deze stijl:
[ afbeelding ]
Alleen een drama met uithalen, maar had verwacht meer frustratie te ervaren tijdens het maken, dat valt me heel erg mee.quote:
Zal later vandaag wel een eerste updatefoto proberen te plaatsenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Leuk leuk leuk!
Ben erg benieuwd hoe het wordt
Voordeelquote:Op zondag 2 november 2025 10:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Alleen een drama met uithalen, maar had verwacht meer frustratie te ervaren tijdens het maken, dat valt me heel erg mee.
Gewoon geen fouten maken dusGelukkig zie je kleine foutjes niet met deze wol
Jouw gevoel voor kleurquote:Op zondag 2 november 2025 12:13 schreef Blues het volgende:
Ik had nog een spin, een kleurig vierkant en een eigen probeersel gehaakt.
De 1e 2 zitten al aan de sjaal
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
The circle of lifeis nr 33 alweer.
[ link | afbeelding ]
Leuk wat een schatje lampjequote:Op vrijdag 7 november 2025 18:00 schreef essnhills het volgende:
Ik kwam deze tegen:
[ afbeelding ]
Dus ik dacht, dat is leuk, die ga ik ook haken voor mijn neefje.
Maar ze linkt naar een patroon op wolplein en die link is dood. Patroon nergens te vinden.
Dus ik heb het als losse inspiratie gebruikt en zelf wat bedacht.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Met name de mijter was ff uitvogelen hoe ik die nou het beste kon maken. Ben meerdere keren opnieuw begonnen
Maar ik vind hem zo erg goed gelukt
Nu ff wassen en blocken
Dat is de magie van hakenquote:Op donderdag 6 november 2025 22:04 schreef Blues het volgende:
Ik haal ook wel regelmatig uit. Omdat de kleurcombi me niet aanstaat en/of ik weer eens verkeerd zit te tellen, maar de variaties zijn eindeloos.
Verbazingwekkend wat je allemaal uit een draad kunt maken.![]()
Wat een leuk effect die garen! Is uithalen en tellen een beetje te doen?quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Superleuk die lapjes en die sinterklaas!
@:essnhills vindt jouw mijter echt veel beter dan die van het voorbeeld
Ik ben met mn ADHDbrein volledig vergeten dat ik een updatefoto van mn kerstboom wilde plaatsen. Wel een foto gemaakt.
Dit is van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
Inmiddels wel wat verder, maar maak later even een nieuwe foto
Uithalen is drama, tellen alleen als het te donker is en wanneer ik het even niet meer in de vingers heb doordat ik er weer een paar dagen niet naar heb omgekekenquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat een leuk effect die garen! Is uithalen en tellen een beetje te doen?
Respect voor je geduldquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Uithalen is drama, tellen alleen als het te donker is en wanneer ik het even niet meer in de vingers heb doordat ik er weer een paar dagen niet naar heb omgekeken
Wat superleukquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:00 schreef essnhills het volgende:
Ik kwam deze tegen:
[ afbeelding ]
Dus ik dacht, dat is leuk, die ga ik ook haken voor mijn neefje.
Maar ze linkt naar een patroon op wolplein en die link is dood. Patroon nergens te vinden.
Dus ik heb het als losse inspiratie gebruikt en zelf wat bedacht.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Met name de mijter was ff uitvogelen hoe ik die nou het beste kon maken. Ben meerdere keren opnieuw begonnen
Maar ik vind hem zo erg goed gelukt
Nu ff wassen en blocken
Is het een beetje te doen met die 'wol'?quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Superleuk die lapjes en die sinterklaas!
@:essnhills vindt jouw mijter echt veel beter dan die van het voorbeeld
Ik ben met mn ADHDbrein volledig vergeten dat ik een updatefoto van mn kerstboom wilde plaatsen. Wel een foto gemaakt.
Dit is van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
Inmiddels wel wat verder, maar maak later even een nieuwe foto
Zolang ik geen fouten maak wel. Uithalen is praktisch onmogelijk. Zit direct vast door de lange haren natuurlijkquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Is het een beetje te doen met die 'wol'?
Beetje zoals mijn haren als ik het gewassen heb dusquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Zolang ik geen fouten maak wel. Uithalen is praktisch onmogelijk. Zit direct vast door de lange haren natuurlijk
Oef garen die bepaalt hoe lang je moet werken eraanquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Op de foto zie je ook dat de wol wat afgeeft op mijn vinger. Als mijn vinger niet groen is aan het einde van de dag, heb ik niet genoeg gehaakt![]()
Maar bijna aan het eind van de eerste bol, dan begin ik ook aan de tweede laag die dus hopelijk een beetje uitloopt waardoor het er al meer als een kerstboom uit gaat zien, ipv een driehoek
Ja, voordeel is dat kleine fouten niet te zien zijn met deze wolquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oef garen die bepaalt hoe lang je moet werken eraan
Naja...komt toch wel goed? Gewoon rustig doorgaan
Als haker word je vanzelf een goede smokkelaarquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:32 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, voordeel is dat kleine fouten niet te zien zijn met deze wol
Dat zou ik niet durven met een werk dat af isquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
De wol stinkt wel heel erg. Ik hoop dat ie niet zn mooie glans enzo verliest als ik m even laat weken en dan weer laat drogen
Ja, goed idee. Heb toch een stuk dat ik moest afknippen omdat uithalen dus drama isquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat zou ik niet durven met een werk dat af is
Even testen met een klein proefje?
quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, goed idee. Heb toch een stuk dat ik moest afknippen omdat uithalen dus drama is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |