Ze weten daar hoe de situatie zit. Ze weten dat ik schizofrenie heb en dat ik niet zoveel kan. Dank je wel voor je tips! Ik schrijf ze direct over en bespreek het morgen met mijn moeder. En ik ga haar vragen of ik haar huisarts mag bellen over mijn zorgen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:48 schreef Lienekien het volgende:
Luister.
Er zijn een paar plekken waar je je zorgen moet neerleggen.
1. Bij de transferverpleegkundige in het ziekenhuis. Tegen de tijd dat je moeder naar huis zou kunnen, gaat die inventariseren of er in de thuissituatie genoeg hulp is.
Deze transferverpleegkundige moet weten dat er een dochter is die dingen kan doen MAAR OOK dat deze dochter beperkt belastbaar is. Noem het beestje gewoon bij de naam, dat je psychiatrisch patiënt bent en slecht kan omgaan met stress.
2. Bij de huisarts van je moeder. Ik vermoed dat de transferverpleegkundige ook contact zal hebben met haar huisarts, maar het lijkt me goed dat de huisarts van je moeder ook weet dat jij door je eigen aandoeningen beperkt belastbaar bent.
Het resultaat moet zijn dat er voor je moeder thuiszorg wordt ingezet.
Het kan gewoon niet zo zijn dat straks alles op jou neerkomt, want dat zal niet goed gaan.
quote:Op donderdag 11 september 2025 12:17 schreef maily het volgende:
[..]
Jij moet extra zorg voor je moeder (laten) regelen.
Jij kunt dit niet alleen.
Zet dat in je appje naar de psych.
quote:Op donderdag 11 september 2025 12:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Waarom zorg je niet dat je moeder hulp krijgt? En ij gewoon dochter kan zijn die langskomt als het goed met je gaat?
Er is genoeg hulp te koop. Je hebt er niets aan om het allemaal zelf te doen als het je zoveel stress geeft en je zelf daardoor helemaal in de put komt
Ik neem het allemaal mee!quote:Op donderdag 11 september 2025 12:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik zou eens aankloppen bij de gemeente, die kunnen vanuit WMO een hoop. En anders via je huisarts/de huisarts van je moeder.
Jawel, het was gewoon even een moment van zwakte, die horen er ook bijquote:
Het is ook niet gek he Child, je zit zelf in een rollercoaster en moet er alles aan doen om staand te blijvenquote:Op donderdag 11 september 2025 12:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze weten daar hoe de situatie zit. Ze weten dat ik schizofrenie heb en dat ik niet zoveel kan. Dank je wel voor je tips! Ik schrijf ze direct over en bespreek het morgen met mijn moeder. En ik ga haar vragen of ik haar huisarts mag bellen over mijn zorgen.
En bespreek het ook zeker met de hulpverlening.
Ik heb nu precies de hoeveelheid op mijn bordje dat ik trek, maar meer kan ik echt niet aan...
Morgen achterheen. Nu even parkeren, want ik zit te hoog in emotie en te laag in energie nu. Plus dat ik morgen daar weer ben
[..]
[..]
[..]
Ik neem het allemaal mee!
Dank jullie wel!
Op dit moment ben ik weer uitgejankt. Soms moet het er even uit. Paracetamol erin.
De zorgen voor morgen zijn er morgen ook nog wel. Dus ik kan ze prima nu even loslaten.
Ik ben zo moe van mezelf en de emoties
Ja... morgen bespreken iddquote:Op donderdag 11 september 2025 13:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het is ook niet gek he Child, je zit zelf in een rollercoaster en moet er alles aan doen om staand te blijven
Dan je moeder er nog bij. Dit trek jij niet, er is genoeg hulp voorhanden men kan zelfs hulp voor de nacht krijgen indien nodig
Ik hoop het voor je lieverd, maar dan nog is het toch beter iets te regelen zodat niet alle last op jouw schouders komt.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... morgen bespreken idd
Ach... morgen is vast een stuk betere dag
het is niet zwakquote:Op donderdag 11 september 2025 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jawel, het was gewoon even een moment van zwakte, die horen er ook bij
Nu ben ik weer rustig en leeg. En de zorgen voor morgen zijn zorgen voor dan
Ja, ga ik achterheenquote:Op donderdag 11 september 2025 15:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je lieverd, maar dan nog is het toch beter iets te regelen zodat niet alle last op jouw schouders komt.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
het is niet zwak
het is meer dan normaal
dat dingen je teveel kunnen zijn
Als ik je kon helpen deed ik het gelijk. Doe het op jouw tijd op jouw manier.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ga ik achterheen
Vandaag is even een instortdag. Morgen even bespreken daar dat ik niet de oplossing ben
Ben zo moe en moet morgen weer zoveel regelen...
[..]
Ja, je hebt gelijk.
Dank je wel meid, je helpt alquote:Op donderdag 11 september 2025 16:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Als ik je kon helpen deed ik het gelijk. Doe het op jouw tijd op jouw manier.
Je kan ook de thuiszorg bellen, of je maakt een afspraak met WMO, maar je hebt zelf genoeg instanties lijkt mij die je verder kunnen helpen. Je huisarts weet de weg ook wel neem ik aan.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel meid, je helpt al
Morgen op extra-hulpjacht
Kloptquote:Op donderdag 11 september 2025 16:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je kan ook de thuiszorg bellen, of je maakt een afspraak met WMO, maar je hebt zelf genoeg instanties lijkt mij die je verder kunnen helpen. Je huisarts weet de weg ook wel neem ik aan.
Voor nu alles even laten, lekker iets gaan doen waar je zin in hebt, lekker op tijd gaan slapen als dat lukt en een dikke knuffel van mijquote:Op donderdag 11 september 2025 16:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt
Ik begin met mijn moeder
Dan het huis waar ze nu zit
Eventueel kan ik dan haar HA bellen of het WIJ-team
Maar dat moet ik doen als ik iets rationeler en minder moe ben
Volgens mij kan ze niet zelf thuiszorg regelen, maar loopt dat via de huisarts. Of eerst via de transferverpleegkundige in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je kan ook de thuiszorg bellen, of je maakt een afspraak met WMO, maar je hebt zelf genoeg instanties lijkt mij die je verder kunnen helpen. Je huisarts weet de weg ook wel neem ik aan.
Ze heeft hulpinstanties genoeg die ze om hulp kan vragen die weten volgens mij precies hoe het werktquote:Op donderdag 11 september 2025 17:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij kan ze niet zelf thuiszorg regelen, maar loopt dat via de huisarts. Of eerst via de transferverpleegkundige in het ziekenhuis.
Ja, ik zou het even laten. Niet bij CotS zelf neerleggen om het te regelen, want dat lijkt me ook een vrij grote verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ze heeft hulpinstanties genoeg die ze om hulp kan vragen die weten volgens mij precies hoe het werkt
Hier bij ons kon ik altijd gewoon zelf de thuiszorg bellen.
Maar via de huisarts gaf ik ook al aan
Dat idee maakt me idd erg benauwdquote:Op donderdag 11 september 2025 17:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik zou het even laten. Niet bij CotS zelf neerleggen om het te regelen, want dat lijkt me ook een vrij grote verantwoordelijkheid.
Dat is ook wat ik zei, je hebt genoeg hulp om je heen die je kan vragen of de HAquote:Op donderdag 11 september 2025 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat idee maakt me idd erg benauwd
Dus vraag het daar en dan of haar HA of het WIJ-team
quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag heb ik met de psych gebeld na alle dingen.
Zij heeft even rust gecreëerd in mijn hoofd en agenda en planning
Het blijft een pittig week. Alleen wel overzichtelijk.
Dinsdag woensdag en donderdag ben ik vrij.
Dit weekend wordt erg vermoeiend maar leuk. Maandag even zwaar. Dinsdag moet ik alleen wat belletjes plegen. Afgesproken met de psych daar ook een tijd voor gekaderd.
In theorie, als ik energie heb, wil ik donderdag even naar primark. Geen zin of energie? Dan niet
Vrijdag psych. Moeders post checken en bij haar op bezoek
En zaterdag een clubje dat eens per maand samen komt.
Sorry mijn agenda delen gaat vanzelf. Mijn hoofd zit er vol van.
Het is nu iig te overzien!
Deel het gerust, geen probleem. En mooi dat het te overzien is!quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry mijn agenda delen gaat vanzelf. Mijn hoofd zit er vol van.
Het is nu iig te overzien!
Ik heb altijd de stelling dat mensen voor mij komen en niet voor het huis wat brandschoon moet zijnquote:Op zaterdag 13 september 2025 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vriendinnetje komt logeren
Mocht van de psych maximaal een half uur schoonmaken + opruimen... Dus dat heb ik gedaan (getimed, 29 minuten en 48 seconden). Alleen ik doe er stiekem 5 minuten bij, om de wc te doen.
Het is me niet gelukt om de trap te stofzuigen... probeer dat los te laten. Ik bied sowieso mijn excuses aan voor de rommel e.d.
Nu chillen met een kopje thee en een flinke dosis voorpret
Veel plezier!quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vriendinnetje komt logeren
Mocht van de psych maximaal een half uur schoonmaken + opruimen... Dus dat heb ik gedaan (getimed, 29 minuten en 48 seconden). Alleen ik doe er stiekem 5 minuten bij, om de wc te doen.
Het is me niet gelukt om de trap te stofzuigen... probeer dat los te laten. Ik bied sowieso mijn excuses aan voor de rommel e.d.
Nu chillen met een kopje thee en een flinke dosis voorpret
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |