De generatie daarna en de huidige generatie gedragen zich net zo.quote:Op donderdag 4 september 2025 23:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, je vader en moeder weigerde in de mijnen te werken en in ploegendiensten. Ik ben blij dat die arrogante generatie toch de factuur krijgt.²
Ja, en eentje die tegen een echt serieuze bedreiging voor vrouwen rechten strijdt, conservatieve islam en autoritaire regering. Daar kunnen Nederlandse feministen nog wat van leren, die negeren die olifant in de kamer nogal eens om hun pijlen op een makkelijker doelwit te richten.quote:Op donderdag 4 september 2025 17:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook tekenend en vergelijkbaar met de "spontane" ophef die ontstond in Frankrijk rond die plaatjes die de onthoofde leraar liet zien, de cartoonrellen en zulks. Ik durf te wedden dat als de Franse extremistische netwerken hier niet bij betrokken waren geraakt, ze ermee weggekomen was.
Klinkt als een topwijf dat de vrijheden nog echt aan het verwerven is die we hier als gegeven beschouwen.
Toch mooi om te zien dat Marokko nu een voorbeeld stelt. Ik vaar er wel bij. Erg prettig aangezicht.quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:50 schreef HSG het volgende:
[..]
De generatie daarna en de huidige generatie gedragen zich net zo.
Ik moet er niet aan denken dat Nederland afglijd naar een regime dat mensen in de cel gooit vanwege hun manier van denken en hun mening over religie.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch mooi om te zien dat Marokko nu een voorbeeld stelt. Ik vaar er wel bij. Erg prettig aangezicht.²
Kwestie van de tijd als we naar de ontwikkelingen in het VK kijken:quote:Op vrijdag 5 september 2025 07:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier is godslastering niet strafbaar. Dat scheelt.
Aan de ene kant heb ik bewondering voor haar inzet om dat achterlijke geloof te willen moderniseren, aan de andere kant is dit nu eenmaal de wet in die bananenstaat.
quote:...
Nonetheless, a 23-year-old single father is currently facing the possibility of court action after stating this simple fact at a public protest.
The man was part of a group demonstrating at the site of a proposed mosque on the edge of the Lake District, when he got into trouble. He was arrested for allegedly saying “We love bacon” in a singsong voice. If true, then this was certainly provocative in this particular setting.
...
Bron
Die man werd bovendien nog neergestoken ook door een ... Jawel, getriggerde moslim.quote:Man fined after burning Qur’an outside Turkish consulate in London
Hamit Coskun, found guilty of religiously aggravated public order offence, was ‘motivated at least in part by a hatred of Muslims’, judge says
A man has been fined after he set fire to a Qur’an outside the Turkish consulate in London, in an act that was deemed “motivated at least in part by a hatred of Muslims” by a judge.
Hamit Coskun, 50, who was found guilty of a religiously aggravated public order offence on Monday, called his prosecution “an assault on free speech”.
In February, Coskun travelled from his home in the Midlands to Rutland Gardens, Knightsbridge, where he set fire to a copy of the Islamic holy book and shouted “fuck Islam”, “Islam is religion of terrorism” and “Qur’an is burning”.
Coskun, who was born in Turkey and is half Kurdish and half Armenian, argued in court that he had protested peacefully and burning the Qur’an amounted to freedom of expression.
...
Ja daar heb je het dus compleet mis.quote:Op donderdag 4 september 2025 15:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar waarom moet het dan nieuws zijn? Nieuws is toch iets opmerkelijks wat er is gebeurd in de wereld? Dat dit in Marokko gebeurt is bepaald geen nieuws.
Toch ben ik blij. Daar ga je aan voorbij.quote:Op vrijdag 5 september 2025 08:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken dat Nederland afglijd naar een regime dat mensen in de cel gooit vanwege hun manier van denken en hun mening over religie.
Ben je benieuwd naar wat ons heel blij zal maken?quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Toch ben ik blij. Daar ga je aan voorbij.²
Want jij vindt het prachtig als mensen in de gevangenis belanden vanwege hun mening?quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet zozeer, al kom je akelig dichtbij als het om Godslastering gaat. Je hebt er kijk op.quote:Op vrijdag 5 september 2025 10:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Want jij vindt het prachtig als mensen in de gevangenis belanden vanwege hun mening?
En moslimterrorisme is geen godslastering? Je eigen dochter afslachten (eerwraak) omdat zij de familie te 'schande' maakt is geen godslastering?quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet zozeer, al kom je akelig dichtbij als het om Godslastering gaat. Je hebt er kijk op.²
Die moeten ze ook vastzetten. Zie je hoe consequent ik ben. Stukje klassieke scholing.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En moslimterrorisme is geen godslastering? Je eigen dochter afslachten (eerwraak) omdat zij de familie te 'schande' maakt is geen godslastering?
Maar dat doen ze dus niet. Want dat is daar normaal. Tenminste als het dochters betreft. Als zonen de familie of de islam te schande maken door gewelddadig en agressief gedrag (kopschoppen, vrouwen lastigvallen enz) worden deze kroonprinsjes nooit het slachtoffer van eerwraak.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die moeten ze ook vastzetten. Zie je hoe consequent ik ben. Stukje klassieke scholing.²
Hoe kom je daar nou bij? In Marokko is dat gewoon strafbaar. Niet zo uitgesproken doe als je er niks vanaf weet.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar dat doen ze dus niet. Want dat is daar normaal. Tenminste als het dochters betreft. Als zonen de familie of de islam te schande maken door gewelddadig en agressief gedrag (kopschoppen, vrouwen lastigvallen enz) worden deze kroonprinsjes nooit het slachtoffer van eerwraak.
Er zit een vrouw in de marokkaanse bajes.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? In Marokko is dat gewoon strafbaar. Niet zo uitgesproken doe als je er niks vanaf weet.²
Er zitten ook mannen in de Marokkaanse bajes. Bovendien had je het over eerwraak. Gewoon strafbaar in Marokko. Je wilt te graag joh.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Er zit een vrouw in de marokkaanse bajes.
Vrouwen worden vermoord als ze de familie te schande maken, eerwraak. Dit gebeurt niet met jonge mannen die de familie te schande maken. Waarom eigenlijk niet? Zou veel rotzooi opruimen, namelijk.quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? In Marokko is dat gewoon strafbaar. Niet zo uitgesproken doe als je er niks vanaf weet.²
Als man ben je nooit iemands bezit, dus kun je je eigenaar ook niet te schande maken. En boys will be boys.quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Vrouwen worden vermoord als ze de familie te schande maken, eerwraak. Dit gebeurt niet met jonge mannen die de familie te schande maken. Waarom eigenlijk niet? Zou veel rotzooi opruimen, namelijk.
Strafbaar, voor zover dit fenomeen überhaupt voorkomt in Marokko. Als ze je pakken kom je achter slot en grendel. Nogmaals, jullie willen te graag joh.quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Vrouwen worden vermoord als ze de familie te schande maken, eerwraak.
Ik denk niet dat jij gelukkig gaat worden in een westers land. Al over nagedacht om te verhuizen naar een land waar mensen in de bak worden gegooid als zij een mening over religie uiten?quote:Op vrijdag 5 september 2025 11:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet zozeer, al kom je akelig dichtbij als het om Godslastering gaat. Je hebt er kijk op.²
Staat zelfs zo in de wet van o.a. Iran. De getuigenis van een vrouw is de helft waard als die van een man, dochters krijgen automatisch de helft van de zonen van de erfenis, etc.quote:Op vrijdag 5 september 2025 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als man ben je nooit iemands bezit, dus kun je je eigenaar ook niet te schande maken. En boys will be boys.
Vrouwen zijn de ondergeschikte van hun man, vader en broers.
Wat houdt je dan hier? Oprechte vraag.quote:Op vrijdag 5 september 2025 09:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Wollah"quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:23 schreef NatteLont het volgende:
Wat vind Allah er eigenlijk zelf van?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |