abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 21:22:23 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218698443
Met de uitwisseling gaat het de laatste jaren best prima qua dieet/allergie.
3x lactose, paar vegetariërs, 1x geen rood vlees en 1x geen varken. Prima mee te werken.

Glutenintolerantie hebben we al paar jaar niet gehad gelukkig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218698543
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Peer is best gangbaar in Brabant en Limburg. Maar Splinter is al twijfelachtig, maar tering Splynther :') :')

Das een equivalent van namen met dj en q maar dan voor mensen met een iq met drie cijfers.
Ik las Sphincter…. dan ben je echt genaaid :7

Ik weet van het bestaan van wat oude Peeren. En ik ken een achternaam-Pluk! Komt dichtbij zo :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218698603
Sommige namen van kinderen en later van de volwassenen. :X
Die gezochte schrijfwijze. Tycho of Tygo bijv.

En morgen geen trein. Er rijdt een auto. w/
Dat scheelt 2 x overstappen. Heen én terug.
De hele middag de5 liedteksten geoefend. De oetjes en aatjes zitten er wel in.
pi_218698636
Ach dat meisje op kamp bij Vlinder ;(
pi_218698646
ZoonF zat ooit in de klas bij een Ayse die hij altijd IJzer noemde, vond dat altijd zo grappig :D
Ook zat er een Schilleman (de Vos) in zijn klas.
Een familiedingetje.
pi_218698661
Tycho en Tygo vind ik dan weer nog wel meevallen.

Silver vind ik gewoon zielig. Noem je kind dan Goud. Nu ben je vanaf je geboorte al net niet goed genoeg..
En splinter, met welke schrijfwijze dan ook, waarom vernoem je je kind naar iets wat vervelend is en pijn doet en als je het er niet zelf uit krijgt, uiteindelijk vanzelf door je lijf eruit wordt gewerkt?

Tijdens mijn promotieonderzoek heb ik ook een hoop bijzondere/bijzonder geschreven namen langs zien komen, meer in de categorie namen met een apostrof erin enzo.

Ach, en tegelijkertijd vinden een heleboel mensen vast de namen die ik mooi zou vinden mocht ik ooit nog een kind krijgen weer heel raar.
pi_218698698
Nou ja en dan heb je de leukste (vind je zelf) naam voor je kind gekozen en dan gaat ie in een gelovige sekte wonen waar ze zich laten dopen in zee en nemen een andere naam aan }:|
pi_218698722
Lang geleden vertelde een collega die in het buitenland woonde maar snel weer terug naar Nederland zou gaan wegens oa school van de kinderen dat zijn derde zoon was geboren. Wij feliciteren en natuurlijk vragen naar de naam. Het jochie kreeg de oud romeinse naam Gaius. Wij vielen een beetje stil. Want hoe zouden zijn klasgenoten in Nederland hem gaan noemen, vast niet hoe zijn vader het uitsprak ghajoes
We have far more in common than that which devides us..
pi_218698764
Gajus :X
pi_218698771
Dat is ook stom, ja, Blues }:|

Ik vind het wel zonde dat ik misschien 'mijn' twee meisjesnamen nooit ga gebruiken want ik vind ze heel mooi. De naam die ik vroeger altijd voor een jongetje had, gaf mijn beste vriendin van vroeger aan haar kindje die ze in haar studententijd kreeg, en nu heet mn ene kat zo (Sam). Ze heetten Sam en Bram en omdat ex de naam Sam niet mooi vond voor een kind en dus niet ging worden, hebben we hun namen zo gelaten. Binnenkort komt er nog een kindje aan dichtbij met die naam. Maar de twee meisjesnamen vind ik zo mooi, hopelijk worden ze alsnog gebruikt door mezelf of iemand dichtbij O+ .

Ik heb begin 2020, een paar maanden voor ik zou gaan stoppen met de pil een keer in uitverkoop een heel lief klein pakje met poezen erop gekocht. Ik heb er gister een tijdje mee in mn handen gestaan en overwogen hem als kraamkadootje te geven voor mn nichtje, maar heb hem toch nog even zelf gehouden. Wie weet.

ohja, ik heb woensdag een date
pi_218698932
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn de namen van je nichtjes ook wat jij zou willen?
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 22:11:38 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218698946
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:

ohja, ik heb woensdag een date
De buurman had geen zin om het bureau omhoog te tillen? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218699093
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:09 schreef Blues het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn de namen van je nichtjes ook wat jij zou willen?
Nee, heel anders.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De buurman had geen zin om het bureau omhoog te tillen? :+
Niet gevraagd nog, maar date komt sowieso niet zomaar bij me thuis. Gewoon in de stad een drankje doen.
pi_218699170
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nou de mensen die ik volg hebben er kennelijk goed betaald voor gekregen, terwijl het totaal dus niet zo'n mensen zijn die reclame maken voor vanalles en nog wat.
Ik heb ook een moovv, maar ook ik kreeg een code om te delen dus iedereen, fluflu of niet, krijgt blijkbaar zo'n code van moovv, 10% korting voor de koper en datzelfde bedrag voor jou als je code gebruikt is.

Ik heb 'm "gratis", we hebben 'n netto budget voor fit & vitaal twv 377 euro dit jaar vanuit werk dus kon mooi :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Memento-Mori op 06-09-2025 22:40:15 ]
pi_218699356
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:31 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Ik heb ook een moovv, maar ook ik kreeg een code om te delen dus iedereen, fluflu of niet, krijgt blijkbaar zo'n code van moovv, 10% korting voor de koper en datzelfde bedrag voor jou als je code gebruikt is.

Ik heb 'm "gratis", we hebben 'n netto budget voor fit & vitaal twv 377 euro dit jaar vanuit werk dus kon mooi :+
Hoe bevalt ie jou?
Ik had nu een 15% korting code, de 10% zie ik inderdaad wel vaker langskomen. Ik heb nog geen code gehad, maar mss komt die pas na de 30 dagen retourtermijn?
pi_218699469
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hoe bevalt ie jou?
Ik had nu een 15% korting code, de 10% zie ik inderdaad wel vaker langskomen. Ik heb nog geen code gehad, maar mss komt die pas na de 30 dagen retourtermijn?
Hij bevalt mij prima, heb de incline besteld. Kreeg de code 3 september, had 11 augustus de bestelling gedaan en deze was rond 20 augustus geleverd. Niet dat ik verder iets met de code zal doen :') heb echt niet de illusie dat iemand in mijn sociale kring dan ineens zal bestellen ofzo _O-
pi_218699527
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt vermoeiend maar wel ook heel leuk @:Tele6 O+

Ik deed vroeger in de zomervakantie de hele vakantie hockeykampen leiden. Driedaagse kampen met of zonder overnachting voor 6-8/8-10, en weeklange kampen met overnachting voor 10-12/12-16. Ik weet niet hoe ik het volhield :D ik heb wel eens drie weekkampen achter elkaar aan gedaan. Dan was ik 'hoofd huis', hield ik me bezig met alle fysieke en mentale ongemakken van de kinderen (incl zorgen dat de allergische kinderen geen dingen aten waar ze allergisch voor waren), ontbijt/lunch/avondeten klaarzetten en afwassen (op de weekkampen hoefde ik gelukkig niet zelf te koken), tussendoor lekker het veld op en bij de trainingen/wedstrijden/spellen ondersteunen, in de avond alle heimweekinderen instoppen en met ze kletsen tot weer rustig en in staat om te gaan slapen, en dan nog met de staff lekker borrelen tot een uur of 2. En dan ging om 7u de wekker weer :O . Op de minislaapkampen moest ik dan ook nog zelf alle boodschappen doen en avondeten koken. Arme kinderen _O- . En dan dus al helemaal opletten met de allergie kinderen, bijna altijd zat er minstens 1 met coeliakie tussen, en ook wel eens eentje met notenallergie die ook geen sporen van mocht hebben. En één keer eentje waarbij ik een epipen instructie heb gekregen en alles. De drukste zomers deed ik dan zo 6 kampen, drie a vier weekkampen en drie of twee mini(slaap)kampen. Echt heerlijk vond ik het. Maar hoe ik het volhield.. :D .
_O_

Na onze week in juni met twintig 15-18 jarigen ben ik al gevloerd, laat staan als je dat 6 weken achter elkaar doet. Hoe dan _O-

Het klinkt wel supergezellig wat jullie deden. En zo lief dat je alle kinderen met heimwee extra aandacht kon geven!

Coeliakie hebben we bij ons kamp gelukkig nog nooit gehad. Dat lijkt me vreselijk ingewikkeld want dat komt ook heel nauw met sporen.

quote:
En soms ook wel heftig. Een keer op een 12-16 kamp een twaalfjarig meisje waartegen op de middag voor het eindgala vervelend werd gedaan dat ze geen 'date' had en die erg overstuur was. Ik heb twee uur met haar zitten praten om haar te kalmeren, ze bleek gepest te worden, vond zichzelf lelijk, haar haar en eigenlijk alles aan zichzelf, ze wilde ook wel eens er niet meer zijn ;( . Ze vond het wel heel fijn om met me te praten en ik heb vooral geluisterd en geprobeerd haar wat beter te laten voelen, wat gelukkig best wel goed gelukt was. Daarna heeft de knapste leider haar gevraagd of ze zijn date wilde zijn en heeft ze een hele fijne avond gehad. Ik heb zelf na het gesprek even een halfuur uit zitten huilen bij een andere leider ;( . Een twaalfjarig meisje dat zichzelf zo lelijk vindt en zo gepest wordt dat ze er soms niet meer wil zijn, het brak echt mijn hart :'( . Volgende ochtend werden ze opgehaald en heb ik ook met haar moeder gepraat hierover, die gaf gelukkig aan dat ze al professionele hulp had en alles wat ik vertelde voor hen bekend was. Dat vond ik wel echt heftig (maar wel fijn dat ik het voor haar kon doen, en de moeder was ook echt heel blij met hoe ik het had opgepakt en dat ik het ook terugkoppelde).

Zo, dat was mijn trip down memory lane van vanavond. Ik mis die tijd wel echt ;( ik had toen ook mijn eerste angststoornis al wel, maar was ook jong, dus nog steeds wel best onbevangen. Die verantwoordelijkheid voor de allergieën nam ik bv echt wel heel serieus, maar als ik er nu aan terug denk zou ik het nu wel echt heel spannend vinden, zeker die met de epipen, en toen had ik dat helemaal niet. Die potentiële consequenties overzag ik toen niet helemaal, of was ik me gewoon veel minder bewust van.
Wat zielig van dat meisje! ;(
Fijn dat ze er thuis wel al mee bezig waren.

Die allergieën zijn achteraf idd best wel eng ja. Ik ben me met de survivalrun ook steeds meer bewust geworden van wat er allemaal aan ongelukken kunnen gebeuren. Dus vandaag ben ik aan het begin van de sportmiddag meteen heel duidelijk geweest: we hebben een hindernisbaan voor grote mensen en die is heel hoog. De hoge stukken mogen ze absoluut niet op. Maar voor bijna alles kan ik wel een manier bedenken die veilig is als je klein bent dus ze mogen altijd vragen. Alleen nooit zelf in een nieuw ding klimmen zonder te vragen. Dat ging verrassend goed! Ze snapten ook steeds beter waar de limiet ligt. (2,5 meter van de grond is de max voor jeugd)
pi_218699569
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Tycho en Tygo vind ik dan weer nog wel meevallen.

Silver vind ik gewoon zielig. Noem je kind dan Goud. Nu ben je vanaf je geboorte al net niet goed genoeg..
En splinter, met welke schrijfwijze dan ook, waarom vernoem je je kind naar iets wat vervelend is en pijn doet en als je het er niet zelf uit krijgt, uiteindelijk vanzelf door je lijf eruit wordt gewerkt?

Tijdens mijn promotieonderzoek heb ik ook een hoop bijzondere/bijzonder geschreven namen langs zien komen, meer in de categorie namen met een apostrof erin enzo.

Ach, en tegelijkertijd vinden een heleboel mensen vast de namen die ik mooi zou vinden mocht ik ooit nog een kind krijgen weer heel raar.
Ik ken een Zilver, vind het best een prima naam eigenlijk. Zelf heb ik de associatie "tweede plaats" niet zo. Zilver is ook een prachtig metaal voor sieraden.

Jade is ook een heel prima meisjesnaam. Wat mij betreft valt Zilver in die categorie.

Splinter daarentegen... sowieso de hele neiging om jongetjes een "stoere" of "harde" naam te geven... nee :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Lang geleden vertelde een collega die in het buitenland woonde maar snel weer terug naar Nederland zou gaan wegens oa school van de kinderen dat zijn derde zoon was geboren. Wij feliciteren en natuurlijk vragen naar de naam. Het jochie kreeg de oud romeinse naam Gaius. Wij vielen een beetje stil. Want hoe zouden zijn klasgenoten in Nederland hem gaan noemen, vast niet hoe zijn vader het uitsprak ghajoes
Zoals de jongen die ik op de middelbare school eens tegenkwam: Titus.

Het is een echte oud Romeinse naam. Maar dat is niemands eerste associatie met Titus :X
pi_218699657
Nu het toch over kinderen gaat.

SPOILER
pi_218699703
Titus O+ (mijn associatie)

pi_218699713
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 23:39 schreef Tele6 het volgende:
Nu het toch over kinderen gaat.

SPOILER
Biologische bullshit :*
Ik snap t wel :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 06-09-2025 23:54:58 ]
pi_218699752
Warm morgen :o
Denk dat ik ga fietsen naar het strand, lekker ff voetjes in de zee O+
En 's avonds de bloedmaan O+
pi_218699855
Titus is een prima naam maar wanneer je naam als gajes klinkt lijkt me dat minder grappig wanneer e puber bent

Zo blij dat mijn biologische klok netjes stil is gebleven, vooral (al jaren) om jouw laatste reden.

Spannend @vlindertje89
We have far more in common than that which devides us..
pi_218700894
Ochtendwandeling met de emoe.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')