abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:49:00 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218696551
Comfortabel wel :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218696734
BBQ :9~ :9~
pi_218696830
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:36 schreef Tele6 het volgende:
Verder was het een slecht idee om net (soort van) hersteld van m'n griep een kinderfeestje te gaan geven op de sportclub.

Ik had gisteren wel gewoon gewerkt, dus 2 uurtjes met wat kinderen over de survivalrunbaan rondlopen gaat dan ook wel toch?

Nou ik werd vanochtend veel gammeler wakker dan gisteren, en die kinderen kun je geen moment alleen laten of ze breken hun nek of ze stappen in een braamstruik en gaan staan janken :'(

We waren negenjarigen beloofd, maar het merendeel was zeven of acht :') dat is zooooo klein. Wel handig als ik ze moest helpen, want ik kon ze met één hand optillen als het moest, maar niet handig als ze zelf ergens op moesten klimmen. En fysiek en emotioneel niet stabiel. Dus dan gaat zo'n kind staan huilen omdat hij bijna (bijna!) met z'n hoofd tegen een touw aangelopen is.

Ik ga douchen, avondeten en m'n bed in denk ik :X
Ze hebben het vast heel leuk gehad O+
pi_218696867
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze hebben het vast heel leuk gehad O+
Ze hebben het super gehad. Ik ben heel blij met hoe het ging.

Scheelt ook dat onze contactpersoon van onze club ze van tevoren goed geïnformeerd had. We geven echt alleen een sportactiviteit, dus ze hadden zelf snacks en een koelbox met drinken mee voor tussendoor. En alle kinderen hadden goede schoenen en een lange broek aan, dat scheelt ook zoveel tranen. Goeie verstandige ouders ^O^ ^O^

We hebben een paar spelletjes met ze gedaan en een heleboel met ze geklommen. Sommigen pikten het echt heel snel op. En ze wilden het allemaal heel graag proberen.

Eentje ging haar ouders vragen of ze ook een parcours van touwen mocht in de tuin _O_
pi_218696908
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:11 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen :)

@:pinnenmutske ik hoop dat het een goed afscheid is, vandaag :*

Je vroeg nog naar Pootjes; hier een foto met Pootjes & Mooitje bij elkaar in de buurt.
[ afbeelding ]
Het was zeer mooi en ik las mijn tekstje zelf.

Nu komen de zware dagen denk ik maar genoeg te doen.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_218697123
quote:
Verder was het een slecht idee om net (soort van) hersteld van m'n griep een kinderfeestje te gaan geven op de sportclub.

Ik had gisteren wel gewoon gewerkt, dus 2 uurtjes met wat kinderen over de survivalrunbaan rondlopen gaat dan ook wel toch?

Nou ik werd vanochtend veel gammeler wakker dan gisteren, en die kinderen kun je geen moment alleen laten of ze breken hun nek of ze stappen in een braamstruik en gaan staan janken :'(

We waren negenjarigen beloofd, maar het merendeel was zeven of acht :') dat is zooooo klein. Wel handig als ik ze moest helpen, want ik kon ze met één hand optillen als het moest, maar niet handig als ze zelf ergens op moesten klimmen. En fysiek en emotioneel niet stabiel. Dus dan gaat zo'n kind staan huilen omdat hij bijna (bijna!) met z'n hoofd tegen een touw aangelopen is.

Ik vind weinig dingen in het leven zo uitputtend als kinderfeestjes. Held!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218697140
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:34 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

:*
pi_218697850
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 18:34 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Wat fijn dat je het hebt kunnen doen, en sterkte de komende dagen
We have far more in common than that which devides us..
pi_218697857
quote:

_O_
pi_218697882
De bruchetta gaat door naar de volgende ronde, dat was lekker :o :9

golfer in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #593 En doorgaan met eten en drinken
pi_218697958
Ik had een hele drukke dag (ik moet nu nog de was opruimen, de wc schoonmaken en de schapen ophokken geloof ik), maar ik heb de klussen zeer regelmatig onderbroken door even languit in het gras te liggen en dan te knuffelen of knooien met Mooitje

Nu Schatje weg is wil ze weer veel meer mensaandacht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218697969
Mugshot O+ of noem je dat een frog shot

Kikkerperspectief :+
pi_218698174
Is Pluk trouwens een algemeen gangbare jongensnaam? Ik kende één Pluk, namelijk die van de Petteflet. Maar vandaag bij het kinderfeestje was een jongetje dat zo aangesproken werd.

We hebben geen namenronde gedaan (ik ga de namen toch niet kunnen onthouden voor die 2 uurtjes, sorry) maar z'n vriendjes en de ouders van de jarige job noemden m zo.

Het waren wel kinderen uit de twee-onder-een-kap-villa-wijk naast onze trainingslocatie. Zeg maar, ze zitten niet noodzakelijkerwijs op hockey maar ze worden wel in de bakfiets naar plaatsen gereden.
pi_218698208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:52 schreef Tele6 het volgende:
Is Pluk trouwens een algemeen gangbare jongensnaam? Ik kende één Pluk, namelijk die van de Petteflet. Maar vandaag bij het kinderfeestje was een jongetje dat zo aangesproken werd.

We hebben geen namenronde gedaan (ik ga de namen toch niet kunnen onthouden voor die 2 uurtjes, sorry) maar z'n vriendjes en de ouders van de jarige job noemden m zo.

Het waren wel kinderen uit de twee-onder-een-kap-villa-wijk naast onze trainingslocatie. Zeg maar, ze zitten niet noodzakelijkerwijs op hockey maar ze worden wel in de bakfiets naar plaatsen gereden.
😂 Pluk

Arm kind.

Overigens volgens AI…”Ja, 'Pluk' is zeker een naam. Het is een oer-Hollandse naam die gebruikt wordt voor zowel jongens als meisjes, en werd populair door het kinderboek Pluk van de Petteflet van Annie M.G. Schmidt. Er zijn ook mensen met 'Pluk' als achternaam, en in 2017 werd de naam al als voornaam gebruikt, zowel als eerste naam als als volgnaam.
…”
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 september 2025 @ 21:02:42 #195
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218698246
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:52 schreef Tele6 het volgende:

https://www.babybytes.nl/namen/gemengde/Pluk

De Namenbank is tegenwoordig minder actueel omdat kleine aantallen niet meer wordt gepubliceerd.
En dus https://nvb.meertens.knaw.nl/naam/is/pluk

Het komt wel eens voor. Maar gangbaar... :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218698268
Klinkt vermoeiend maar wel ook heel leuk @Tele6 O+

Ik deed vroeger in de zomervakantie de hele vakantie hockeykampen leiden. Driedaagse kampen met of zonder overnachting voor 6-8/8-10, en weeklange kampen met overnachting voor 10-12/12-16. Ik weet niet hoe ik het volhield :D ik heb wel eens drie weekkampen achter elkaar aan gedaan. Dan was ik 'hoofd huis', hield ik me bezig met alle fysieke en mentale ongemakken van de kinderen (incl zorgen dat de allergische kinderen geen dingen aten waar ze allergisch voor waren), ontbijt/lunch/avondeten klaarzetten en afwassen (op de weekkampen hoefde ik gelukkig niet zelf te koken), tussendoor lekker het veld op en bij de trainingen/wedstrijden/spellen ondersteunen, in de avond alle heimweekinderen instoppen en met ze kletsen tot weer rustig en in staat om te gaan slapen, en dan nog met de staff lekker borrelen tot een uur of 2. En dan ging om 7u de wekker weer :O . Op de minislaapkampen moest ik dan ook nog zelf alle boodschappen doen en avondeten koken. Arme kinderen _O- . En dan dus al helemaal opletten met de allergie kinderen, bijna altijd zat er minstens 1 met coeliakie tussen, en ook wel eens eentje met notenallergie die ook geen sporen van mocht hebben. En één keer eentje waarbij ik een epipen instructie heb gekregen en alles. De drukste zomers deed ik dan zo 6 kampen, drie a vier weekkampen en drie of twee mini(slaap)kampen. Echt heerlijk vond ik het. Maar hoe ik het volhield.. :D .

En soms ook wel heftig. Een keer op een 12-16 kamp een twaalfjarig meisje waartegen op de middag voor het eindgala vervelend werd gedaan dat ze geen 'date' had en die erg overstuur was. Ik heb twee uur met haar zitten praten om haar te kalmeren, ze bleek gepest te worden, vond zichzelf lelijk, haar haar en eigenlijk alles aan zichzelf, ze wilde ook wel eens er niet meer zijn ;( . Ze vond het wel heel fijn om met me te praten en ik heb vooral geluisterd en geprobeerd haar wat beter te laten voelen, wat gelukkig best wel goed gelukt was. Daarna heeft de knapste leider haar gevraagd of ze zijn date wilde zijn en heeft ze een hele fijne avond gehad. Ik heb zelf na het gesprek even een halfuur uit zitten huilen bij een andere leider ;( . Een twaalfjarig meisje dat zichzelf zo lelijk vindt en zo gepest wordt dat ze er soms niet meer wil zijn, het brak echt mijn hart :'( . Volgende ochtend werden ze opgehaald en heb ik ook met haar moeder gepraat hierover, die gaf gelukkig aan dat ze al professionele hulp had en alles wat ik vertelde voor hen bekend was. Dat vond ik wel echt heftig (maar wel fijn dat ik het voor haar kon doen, en de moeder was ook echt heel blij met hoe ik het had opgepakt en dat ik het ook terugkoppelde).

Zo, dat was mijn trip down memory lane van vanavond. Ik mis die tijd wel echt ;( ik had toen ook mijn eerste angststoornis al wel, maar was ook jong, dus nog steeds wel best onbevangen. Die verantwoordelijkheid voor de allergieën nam ik bv echt wel heel serieus, maar als ik er nu aan terug denk zou ik het nu wel echt heel spannend vinden, zeker die met de epipen, en toen had ik dat helemaal niet. Die potentiële consequenties overzag ik toen niet helemaal, of was ik me gewoon veel minder bewust van.
pi_218698286
Oh, en kindernamen. Wat een heerlijkheid. Ik heb één keer een kamp gehad met een Beer, Storm, Silver, Peer en Splynther (of Splynter, iig een 'bijzondere' spelwijze voor een naam die je uiteindelijk toch uitspreekt als splinter). _O_
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 21:11:34 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218698344
Peer is best gangbaar in Brabant en Limburg. Maar Splinter is al twijfelachtig, maar tering Splynther :') :')

Das een equivalent van namen met dj en q maar dan voor mensen met een iq met drie cijfers.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218698364
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:11 schreef derLudolf het volgende:
Peer is best gangbaar in Brabant en Limburg. Maar Splinter is al twijfelachtig, maar tering Splynther :') :')

Das een equivalent van namen met dj en q maar dan voor mensen met een iq met drie cijfers.
Er is toch ook een heilige Peer? Peerke Donders dacht ik.

edit: dat had ik goed onthouden (nou ja, hij is zalig, dat is bijna heilig geloof ik) - https://nl.wikipedia.org/wiki/Peerke_Donders
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 21:14:14 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218698369
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar hoe ik het volhield.. :D .

Toen was je nog jong :6
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 21:22:23 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218698443
Met de uitwisseling gaat het de laatste jaren best prima qua dieet/allergie.
3x lactose, paar vegetariërs, 1x geen rood vlees en 1x geen varken. Prima mee te werken.

Glutenintolerantie hebben we al paar jaar niet gehad gelukkig.
pi_218698543
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:11 schreef derLudolf het volgende:

Ik las Sphincter…. dan ben je echt genaaid :7

Ik weet van het bestaan van wat oude Peeren. En ik ken een achternaam-Pluk! Komt dichtbij zo :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218698603
Sommige namen van kinderen en later van de volwassenen. :X
Die gezochte schrijfwijze. Tycho of Tygo bijv.

En morgen geen trein. Er rijdt een auto. w/
Dat scheelt 2 x overstappen. Heen én terug.
De hele middag de5 liedteksten geoefend. De oetjes en aatjes zitten er wel in.
pi_218698636
Ach dat meisje op kamp bij Vlinder ;(
pi_218698646
ZoonF zat ooit in de klas bij een Ayse die hij altijd IJzer noemde, vond dat altijd zo grappig :D
Ook zat er een Schilleman (de Vos) in zijn klas.
Een familiedingetje.
pi_218698661
Tycho en Tygo vind ik dan weer nog wel meevallen.

Silver vind ik gewoon zielig. Noem je kind dan Goud. Nu ben je vanaf je geboorte al net niet goed genoeg..
En splinter, met welke schrijfwijze dan ook, waarom vernoem je je kind naar iets wat vervelend is en pijn doet en als je het er niet zelf uit krijgt, uiteindelijk vanzelf door je lijf eruit wordt gewerkt?

Tijdens mijn promotieonderzoek heb ik ook een hoop bijzondere/bijzonder geschreven namen langs zien komen, meer in de categorie namen met een apostrof erin enzo.

Ach, en tegelijkertijd vinden een heleboel mensen vast de namen die ik mooi zou vinden mocht ik ooit nog een kind krijgen weer heel raar.
pi_218698698
Nou ja en dan heb je de leukste (vind je zelf) naam voor je kind gekozen en dan gaat ie in een gelovige sekte wonen waar ze zich laten dopen in zee en nemen een andere naam aan }:|
pi_218698722
Lang geleden vertelde een collega die in het buitenland woonde maar snel weer terug naar Nederland zou gaan wegens oa school van de kinderen dat zijn derde zoon was geboren. Wij feliciteren en natuurlijk vragen naar de naam. Het jochie kreeg de oud romeinse naam Gaius. Wij vielen een beetje stil. Want hoe zouden zijn klasgenoten in Nederland hem gaan noemen, vast niet hoe zijn vader het uitsprak ghajoes
pi_218698764
Gajus :X
pi_218698771
Dat is ook stom, ja, Blues }:|

Ik vind het wel zonde dat ik misschien 'mijn' twee meisjesnamen nooit ga gebruiken want ik vind ze heel mooi. De naam die ik vroeger altijd voor een jongetje had, gaf mijn beste vriendin van vroeger aan haar kindje die ze in haar studententijd kreeg, en nu heet mn ene kat zo (Sam). Ze heetten Sam en Bram en omdat ex de naam Sam niet mooi vond voor een kind en dus niet ging worden, hebben we hun namen zo gelaten. Binnenkort komt er nog een kindje aan dichtbij met die naam. Maar de twee meisjesnamen vind ik zo mooi, hopelijk worden ze alsnog gebruikt door mezelf of iemand dichtbij O+ .

Ik heb begin 2020, een paar maanden voor ik zou gaan stoppen met de pil een keer in uitverkoop een heel lief klein pakje met poezen erop gekocht. Ik heb er gister een tijdje mee in mn handen gestaan en overwogen hem als kraamkadootje te geven voor mn nichtje, maar heb hem toch nog even zelf gehouden. Wie weet.

ohja, ik heb woensdag een date
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')