capricia | woensdag 3 september 2025 @ 12:37 |
https://www.nu.nl/binnenl(...)unnen-verbieden.html Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)tuigen/87553500.html Dus bakfietsen met kinderen erin op de rijbaan tussen de autos. En verders iedere stad of gemeente andere regels wat wel en niet toegestaan is op het fietspad. Lekker gewerkt! [ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 03-09-2025 14:09:08 ] | |
SebbeSwensje | woensdag 3 september 2025 @ 12:39 |
Ik vermoed zomaar dat hierdoor het aantal verkeersslachtoffers alleen maar gaat toenemen ipv afnemen, maar ze zullen het vast goed hebben onderzocht. | |
Piles | woensdag 3 september 2025 @ 12:43 |
Misschien je eigen OP even goed lezen: Dat dat te moeilijk is voor de nu.nl stagiair, en die er dus maar 'grote bakfiets' van maakt, verbaast me niks. | |
capricia | woensdag 3 september 2025 @ 12:47 |
Nee joh, dan maken we maximale snelheid toch gewoon 25 per uur. ![]() En dan in iedere stad, op iedere plek, weer andere regels. | |
SebbeSwensje | woensdag 3 september 2025 @ 12:49 |
Overal gewoon een woonerf van maken, dat scheelt ook weer 3 doden en 5 gewonden. | |
TjjWester | woensdag 3 september 2025 @ 12:51 |
Bakfietsen mogen al lang op de rijbaan, fietsen die inclusief lading breder zijn dan 1,30 meter mogen op de rijbaan rijden. | |
RotatoR | woensdag 3 september 2025 @ 12:56 |
GroenLinks heeft weer iets gevonden om de automobilist te pesten. | |
Glazenmaker | woensdag 3 september 2025 @ 12:57 |
Grote steden zouden geen eigen verkeersregels moeten kunnen en willen verzinnen. | |
Glazenmaker | woensdag 3 september 2025 @ 12:57 |
Och slachtoffertje toch. | |
Dagoduck | woensdag 3 september 2025 @ 13:01 |
Dat zou ook niet hoeven als de landelijke overheid met de wetgeving en regels bijblijft bij de actualiteit. | |
PieterDeRijcke | woensdag 3 september 2025 @ 13:02 |
Een aparte Wegenverkeerswet per gemeente? Terug naar oude tijden. | |
mvdejong | woensdag 3 september 2025 @ 13:12 |
Ze blijven regels voor fatbikes bedenken. Laat ze eerst eens met een juridisch sluitende definitie van een fatbike komen die de fabrikanten niet binnen een week kunnen omzeilen. Begin nou eerst eens met handhaven, en niet alleen voor fatbikes. Ik was maandag een rondje op de racefiets, en werd voorbij geblazen door een middlebare dame op een e-bike. Geen helm, geen kentekenplaatje, maar ze zat wel boven de 40 km/u. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 3 september 2025 @ 13:14 |
Dit lijkt een beetje op de stadstatencultuur die er nu ook is met een pletora aan milieuzones. | |
Chadi | woensdag 3 september 2025 @ 13:15 |
Laat die bakfietsen ook even Max 15km/h gaan of zo. En om eerlijk te zijn proberen ze altijd in al die drukte iedereen in te halen en dat veroorzaakt ook veel ongevallen. | |
junkiesietze | woensdag 3 september 2025 @ 13:16 |
zie het probleem niet, scooters moesten ook van het fietspad naar de weg, dat vond ook iedereen gevaarlijk vanwege het snelheids verschil. Nu dezelfde discussies over electrische fietsen ![]() Als straks overal 30km/h binnen de bebouwde kom is vastgesteld gaat dat prima toch? | |
tesssssssss | woensdag 3 september 2025 @ 13:21 |
Is dit een vrachtbakfiets? Bekijk deze YouTube-video | |
capricia | woensdag 3 september 2025 @ 13:26 |
Dat willen ze zelf kunnen bepalen. | |
suijkerbuijk | woensdag 3 september 2025 @ 13:28 |
Gezeik om niks . En bakfietsen waar kinderen in zitten op de weg ? Ze zijn gestoord. Weet je wat het is . Het zijn de mensen met geld en macht die ergens last van hebben die klagen. | |
Piles | woensdag 3 september 2025 @ 13:35 |
![]() | |
PieterDeRijcke | woensdag 3 september 2025 @ 13:41 |
Grote bakfietsen op de rijbaan. ![]() ![]() | |
nostra | woensdag 3 september 2025 @ 13:51 |
Godmiljaar, wat kan er mis gaan met die huishoudmoeder en jengelende kinderen tussen de auto's. | |
saparmurat_niyazov | woensdag 3 september 2025 @ 13:53 |
En rotjochies op fatbikes met maling aan alle mogelijk verkeersregels tussen de auto's. Edit: hoewel, begrijp ik nou goed dat bepaalde types elektrische fietsen en steps worden verboden, en weer andere niet worden verboden maar wel op de rijbaan moeten? En dan per gemeente verschillend? Wat een warboel. | |
Piles | woensdag 3 september 2025 @ 13:55 |
Begrijpend lezen is toch wel een belangrijke competentie, die bij veel mensen ontbreekt blijkbaar ![]() | |
nostra | woensdag 3 september 2025 @ 13:57 |
Schijnt dus ook dat je met zo'n invalidenparkeerpas je je per gemeente moet registreren met allerlei verschillende voorwaarden. Offtopic verder, maar daar is wel een efficiencyslagje te maken lijkt me. | |
nostra | woensdag 3 september 2025 @ 13:58 |
Enlighten me. | |
Niels0Kurovski | woensdag 3 september 2025 @ 13:59 |
Roekeloos rijgedrag is al strafbaar. Het gaat om handhaven. | |
PieterDeRijcke | woensdag 3 september 2025 @ 13:59 |
'Bijvoorbeeld' is hier een belangrijk woord. Alle genoemde voertuigen zijn maar voorbeelden. Alles geheel afhankelijk naar de inzichten van de desbetreffende gemeenteraad of deelraad of whatever. En dat ook nog variabel naar 'bepaalde plaatsen'. | |
PieterDeRijcke | woensdag 3 september 2025 @ 13:59 |
Die is het hè. Gewoon handhaven. Hoe moeilijk kan het zijn. | |
Piles | woensdag 3 september 2025 @ 14:02 |
Post #3 | |
augurk2025 | woensdag 3 september 2025 @ 14:05 |
Fatbikes ![]() ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 3 september 2025 @ 14:05 |
Inderdaad, totaal gebrek aan regie over alle technische ontwikkelingen van de laatste 15 jaar. VVD laissez faire niet uit ideologie maar uit luiheid en gebrek aan inzicht. Van een totaal onnodig gebrekkige Stint tot fagbike jeugd, zogenaamde milieuzones en brommobielen, het is constant reageren op reeds plaatsgevonden verkeerde ontwikkelingen terwijl de gewone fietser en de gewone fietser van de toekomst in het gedrang komen. | |
Kip_Frites_Appelmoes | woensdag 3 september 2025 @ 14:28 |
In de middeleeuwen en ook nog daarna had iedere grote stad een eigen stelsel van maten en gewichten. Dat gaan ze nu dus even over doen, maar dan met de verkeersregels. | |
Stoorzendert | woensdag 3 september 2025 @ 14:36 |
Oké, leuk voor ze, maar laat ze nu eerst eens proberen om één maatregel door te voeren ipv overal zo’n mislukte warboel van te maken | |
Red_85 | woensdag 3 september 2025 @ 14:38 |
Vanuit een andere onderzoeksvraag: 'hoe kunnen we het voor auto's nog kutter maken dan dat het al is?' | |
Red_85 | woensdag 3 september 2025 @ 14:39 |
Dit. 100% | |
HeatWave | woensdag 3 september 2025 @ 14:41 |
Mooi, stil ![]() | |
torentje | woensdag 3 september 2025 @ 14:48 |
De meeste automobilisten lachen iedereen uit die langzamer rijdt; een koekje van eigen deeg is dan ook op zijn plaats. | |
HeatWave | woensdag 3 september 2025 @ 14:53 |
Ik ben echt iemand die het verst weg staat van de milieuhippie, maar van mij mag de hele Amsterdamse binnenstad autovrij worden. Al gaan ze dan failliet want wat is het, 6/7 euro per uur is toch wel lekker cashen ![]() | |
capricia | woensdag 3 september 2025 @ 15:02 |
Het is niet alleen Amsterdam helaas. Het gaat om Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven. Allemaal eigen regeltjes bedenken en eigen interpretaties van wat wel of niet op het fietspad en de rijbaan moet. | |
HeatWave | woensdag 3 september 2025 @ 15:03 |
True, het was ook meer een losse opmerking tussendoor. | |
capricia | woensdag 3 september 2025 @ 15:08 |
Die e-stepjes, die zijn toch nog maar net een maand of twee toegestaan? Minister Madlener een paar maanden geleden: "We zien dat er nieuwe manieren ontstaan om jezelf te verplaatsen. Ik wil daar de ruimte voor geven." Gemeenten: Verbieden!! | |
215 | woensdag 3 september 2025 @ 18:18 |
Als gemeenten er kennelijk geen heil in zien om dingen toe te laten die ongetwijfeld gebruikt gaan worden zoals het niet bedoeld is en dus irritatie en gevaar voor de rest van de stad gaan opleveren dan kan je ook afvragen of de minister wel heeft nagedacht. Het concept van e-step spreek me wel aan maar aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten om door een puber met 30 kmh of sneller van de sokken te worden gereden. De veiligheid van de gebruikers zelf lijkt me ook nog wel een dingetje trouwens. | |
Geenfrietmaarpatat | donderdag 4 september 2025 @ 04:18 |
[quote]![]() [..] Als gemeenten er kennelijk geen heil in zien om dingen toe te laten die ongetwijfeld gebruikt gaan worden zoals het niet bedoeld is en dus irritatie en gevaar voor de rest van de stad gaan opleveren dan kan je ook afvragen of de minister wel heeft nagedacht. Je bent kennelijk slecht op de hoogte. Een legale e-step mag vanaf 16 jaar met een max. toegestane snelheid van 25 km/u en kenteken. En hoezo maak jij je druk over de veiligheid van de gebuikers? Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid die op een legale e-step wil rijden. | |
raptorix | donderdag 4 september 2025 @ 05:24 |
Dit heeft allemaal geen enkele zin, er is helemaal geen capaciteit om te controleren, pak het bij de haard aan, en dat is bij die vage importeurs die die klote fatbikes uit China importeren. | |
mschol | donderdag 4 september 2025 @ 06:55 |
daar is niks mis mee | |
JopieKlaassen | donderdag 4 september 2025 @ 07:11 |
Ik daag je uit om hier zelf over na te denken. Hint: het heeft iets met capaciteit te maken. | |
SymbolicFrank | donderdag 4 september 2025 @ 07:33 |
Tja. Privatisering en arme of klimaatbewuste mensen die geen auto kunnen of willen betalen. Gewoon een pushberichtje op je telefoon met de verkeersregels zodra je de gemeente binnen rijd. | |
SymbolicFrank | donderdag 4 september 2025 @ 07:35 |
Daarom de maximale snelheid in de stad verlagen naar 25 km/u. Met speciale binnenstadse ringwegen waar je alleen met de auto op kan, waar je dan 80 mag ter compensatie. | |
SymbolicFrank | donderdag 4 september 2025 @ 07:38 |
Na, de VVD heeft in de afgelopen 40 jaar de politie wegbezuinigd wegens te duur. Handhaving is tegenwoordig alleen nog mogelijk als de AI dat kan via camera's. Dan krijg je natuurlijk wel weer dat van de mensen die beboet worden, minstens 10% niet terecht is en dat de meeste overtredingen niet gezien worden. | |
Red_85 | donderdag 4 september 2025 @ 09:11 |
Steden moeten ook bevoorraad worden en de auto is nog steeds een prima vervoersmiddel. Infra zijn de bloedvaten van de stad. Dus nee. Daar is alles mis mee | |
phpmystyle | donderdag 4 september 2025 @ 09:17 |
Wat wil men nu? Ov is ontoereikend en zal dat blijven. Auto verkeer zorgt voor vervuiling en meer verkeersintensiteit. Elektrisch aangedreven (trap) vervoer is prima, ja je zal ook dan slachtoffers houden. Dat is nu eenmaal zo. | |
mschol | donderdag 4 september 2025 @ 09:19 |
infra is idd een soort bloedvat, die kan je volstoppen en alles vastzetten met autos of gewoon doorgaand houden met fietsers en voetgangers en een incidentele bevoorradingstruck autogebruik moet teruggedrongen worden, al die mensen denken dat ze de weg alleen voor zich hebben | |
phpmystyle | donderdag 4 september 2025 @ 09:19 |
Je kan niet naar eigen willekeur maar dingen verbieden. | |
Red_85 | donderdag 4 september 2025 @ 09:23 |
Aaaah, dat is het dus. Je hebt een hekel aan auto's en hun gebruikers. Niet een persoonlijke mening verwarren met 'hoe het moet'. | |
phpmystyle | donderdag 4 september 2025 @ 09:49 |
Hap hap hap. Niet in gaan op trollen. | |
torentje | donderdag 4 september 2025 @ 09:59 |
Ben jij weer het populairste jongetje van de klas aan het uit hangen? Zodat je meer medestanders krijgt dan de kritische mensen. |