SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_FlashSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GA SPINNENquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:59 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk nog spinnen, fijn dat je mij eraan herinnerd dat ik dat niet ga doen
Ga spinnen luiwammesquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:59 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk nog spinnen, fijn dat je mij eraan herinnerd dat ik dat niet ga doen
Valt er niets te kijken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga maar weer verder cursussen.
Wilde morgen naar de sauna maar blijkbaar is de woensdag met-kleding-dag
Ik wilde morgen ook, gelukkig heeft die van mij amper badkleding dagenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik wilde dagje richting Belgie https://www.elaisawellness.comquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:03 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik wilde morgen ook, gelukkig heeft die van mij amper badkleding dagen
Dat begrijp ik echt niet, het met kleding aan in de sauna zitten. Is toch niet lekkerquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Daar wil ik ook nog wel een keer heen. Tijdje geleden waren we een weekend in de buurt maar toen kwam het er niet van jammer genoeg.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik wilde dagje richting Belgie https://www.elaisawellness.com
Maar denk dat ik maar dagje thuis blijf dan
Da fuck,quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik wilde dagje richting Belgie https://www.elaisawellness.com
Maar denk dat ik maar dagje thuis blijf dan
Over het algemeen ook vreselijke mensen die op die dagen komen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat begrijp ik echt niet, het met kleding aan in de sauna zitten. Is toch niet lekker
Ja wel mee eens, hier ook steeds vaker mensen die uitgebreid zitten te praten in de saunaquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:07 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Over het algemeen ook vreselijke mensen die op die dagen komen.
Ik vind het sauna publiek sowieso minder leuk worden. Veel mensen kunnen zich niet gedragen, staan te dringen, maken lawaai, kunnen niet van elkaar afblijven. Ga dat lekker ergens anders doen joh!
Maar het werkt wel. Ga voor de grap maar eens een half uur met een koptelefoon op naar theta frequentie luisteren en kijk dan eens wat je hrv doetquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Da fuck,
9D Breathwork,
Binaurale Brain Entrainment: Deze beats harmoniseren de hersenhelften, als een vloeiende dans die je innerlijke balans bevordert.
Solfeggio Frequencies: Deze frequenties, zoals 396Hz voor bevrijding en emotionele loslating, stemmen je energiesystemen af.
Isochronische Brainwave Tones: Deze pulsen beïnvloeden je hersenen subtiel, waardoor de hele ervaring wordt versterkt. Ze zijn als het geheime ingrediënt in je kosmische chai.
432Hz Harmonic Tuning: Dit is de “helende frequentie” die je lichaam herkent en goedkeurt, als muziek die de taal van je cellen spreekt.
Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja wel mee eens, hier ook steeds vaker mensen die uitgebreid zitten te praten in de saunaVooral de jongere mensen.
Meen je dat nouquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Maar het werkt wel. Ga voor de grap maar eens een half uur met een koptelefoon op naar theta frequentie luisteren en kijk dan eens wat je hrv doet
Ga danquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:02 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Oh dat vind ik ook lekker om te doen
Wat is een hrv?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Maar het werkt wel. Ga voor de grap maar eens een half uur met een koptelefoon op naar theta frequentie luisteren en kijk dan eens wat je hrv doet
Ik heb echt geen idee wat hier staat.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja, ik ben wat actiever bezig met sympatisch en parasympatisch beetje balanceren en dit werkt bij mij enorm goed. Ook bijvoorbeeld om te focussen tijdens werk. Ik werk als de brandweer op binaural beats.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Meen je dat nouVan de week eens proberen.
kwiwi werkt ook bij de brandweerquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja, ik ben wat actiever bezig met sympatisch en parasympatisch beetje balanceren en dit werkt bij mij enorm goed. Ook bijvoorbeeld om te focussen tijdens werk. Ik werk als de brandweer op binaural beats.
Als de HRV te lang duurt noemen we het een flatline.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heet dat niet gewoon een hartritmestoornis?
Hmm interessant, had er nog nooit over gehoord.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja, ik ben wat actiever bezig met sympatisch en parasympatisch beetje balanceren en dit werkt bij mij enorm goed. Ook bijvoorbeeld om te focussen tijdens werk. Ik werk als de brandweer op binaural beats.
Nee joh, het is het tijdsverschil tussen je hartslagen. En hoe hoger, hoe beter/fitter/meer in balans je bent.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alleen als het erg onregelmatig is denk ikquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Moetje hebben?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef CherryLips het volgende:
O ja, zijn er nog mensen met Pathé-zegels van de AH?
yesquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef CherryLips het volgende:
Heeft dat te maken met PEM? drie weken geleden toevallig nog laten testen i.v.m. een vriendin met Long Covid en mijn zenuwgestel en het effect daarvan op mijn bloedbanen werken perfect, van haar totaal niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:15 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Nee joh, het is het tijdsverschil tussen je hartslagen. En hoe hoger, hoe beter/fitter/meer in balans je bent.
Dat kan je meten (met bv je apple watch of ander sporthorloge) en het zegt iets over hoeveel/hard je moet herstellen na inspannning.
Daar werk ik ook als de brandweer.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
kwiwi werkt ook bij de brandweer
Bij mij werkt het heel goed om mij niet constant gestresst te voelen. Ik sta altijd ‘aan’, de godganse dag. Dat brak mij een beetje op. Voor mij is dit heel meetbaar en visueel voor wanneer ik op de rem moet trappen en ik mijzelf wat rust moet gunnen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm interessant, had er nog nooit over gehoord.
ik ga dan gewoon vlinder knuffelenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Bij mij werkt het heel goed om mij niet constant gestresst te voelen. Ik sta altijd ‘aan’, de godganse dag. Dat brak mij een beetje op. Voor mij is dit heel meetbaar en visueel voor wanneer ik op de rem moet trappen en ik mijzelf wat rust moet gunnen.
Daar zit m'n broer al ongeveer jaar mee thuisquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met PEM? drie weken geleden toevallig nog laten testen i.v.m. een vriendin met Long Covid en mijn zenuwgestel en het effect daarvan op mijn bloedbanen werken perfect, van haar totaal niet.
Hoeveel wil je hebben?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel kunnen jullie missen? Ik heb zelf net 1 kaart vol
ik heb een volle kaart, die mag je wel hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel kunnen jullie missen? Ik heb zelf net 1 kaart vol
Ja deze vriendin krijgt terugval na terugval en kan nu eigenlijk helemaal niets meer, ja wachten op euthanasie.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar zit m'n broer al ongeveer jaar mee thuis
Vorige week laatste keer.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Recentelijk nog op moeten draven?
Mijn broer die moet vooral erg goed zijn energie (en hartslag) managen. Niet echt handig met 2 jonge kinderen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja deze vriendin krijgt terugval na terugval en kan nu eigenlijk helemaal niets meer, ja wachten op euthanasie.
PEM is Post Exertionele Malaisequote:Op dinsdag 2 september 2025 21:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met PEM? drie weken geleden toevallig nog laten testen i.v.m. een vriendin met Long Covid en mijn zenuwgestel en het effect daarvan op mijn bloedbanen werken perfect, van haar totaal niet.
Ja ik heb er best veel denk ik..quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef CherryLips het volgende:
quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:20 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb een volle kaart, die mag je wel hebben
Ik denk dat je als je PEM hebt je door middel van HRV bijhouden/inzichtelijk hebben wel meer inzicht hebt in hoe je herstelt na inspanning. Vervelende is alleen dat je met PEM over het algemeen een hele lange hersteltijd hebt na inspanning. Maar in theorie zou je dan aan je HRV moeten kunnen zien dat er na x uur/dagen/week wel iets van een verhoging plaats vind. (Met PEM zit je waarschijnlijk constant te laag met je HRV)quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat werkt ookquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ik ga dan gewoon vlinder knuffelen
Mijn broer gaat er ook mee starten als hij zijn nieuwe huisarts meekrijgt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:23 schreef essnhills het volgende:
Dat middel dat ik nu neem zorgt er overigens duidelijk voor dat ik minder snel een PEM crash heb, en dat die (tot nu toe) ook veel sneller weer over zijn
ook meteen zin nuquote:
Jezusquote:
Ben je bekend met Visible?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:23 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik denk dat je als je PEM hebt je door middel van HRV bijhouden/inzichtelijk hebben wel meer inzicht hebt in hoe je herstelt na inspanning. Vervelende is alleen dat je met PEM over het algemeen een hele lange hersteltijd hebt na inspanning. Maar in theorie zou je dan aan je HRV moeten kunnen zien dat er na x uur/dagen/week wel iets van een verhoging plaats vind. (Met PEM zit je waarschijnlijk constant te laag met je HRV)
Hij loopt nog steeds te wauwelen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Heeft Orange McFuckface nog wat belangrijks verteld?Dat was om 8 uur toch?
moet je weer een ban hebben of zo?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ook meteen zin nu
raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlekkerdierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Top!quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn broer gaat er ook mee starten als hij zijn nieuwe huisarts meekrijgt.
Oh echt? Tjeetje.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij loopt nog steeds te wauwelen.
zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg ouwequote:Op dinsdag 2 september 2025 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
moet je weer een ban hebben of zo?
Ja wij waren in Hoofddorp ergens om dat te testen, ze zijn nu landelijk juridisch en medisch bezig om Long Covid te bewijzen/aanhankelijk te maken tegenover ziektekostenverzekeraars en uitkeringsinstanties, was wel bizar om te zien dat verschil tussen mij als gezond persoon en haar als ziek persoon.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:22 schreef essnhills het volgende:
[..]
PEM is Post Exertionele Malaise
Dat je na inspanning zieker wordt. Meestal met wat vertraging. Dus als je vandaag 2x de trap oploopt dan wordt je daar over morgen of overmorgen ziek gan.
En dat kan weken, maanden, jaren aanhouden.
Mijn langste PEM crash duurde ruim een half jaar.
Hopelijk blijft dat zich doorzetten danquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:26 schreef essnhills het volgende:
[..]
Top!
Ik ga echt merkbaar stappen vooruit
Was het zo'n kanteltest? Dat gebruiken ze met name om te testen op POTS. En die test op zichzelf kan ook een PEM crash veroorzakenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja wij waren in Hoofddorp ergens om dat te testen, ze zijn nu landelijk juridisch en medisch bezig om Long Covid te bewijzen/aanhankelijk te maken tegenover ziektekostenverzekeraars en uitkeringsinstanties, was wel bizar om te zien dat verschil tussen mij als gezond persoon en haar als ziek persoon.
Ze kantelen je daar vastgebonden in een bed langzaam rechtop en haar lichaam reageert daar helemaal niet meer op bijvoorbeeld.
Ik volg het door mijn apple watch en kennelijk kon ik tot 2019 terugkijken. Toen zag ik wel een bepaald beeld ontstaan dat voor mij logisch verklaarbaar is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:25 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ben je bekend met Visible?
Die hebben een app waarmee je dst dagelijks kan meten. En dat kun je dan gebruiken als hulpmiddel met het pacen.
Ze hebben ook een apparaat om dat over de hele dag te meten maar die is geloof ik nog niet beschikbaar in Nederland
Dat is POTS toch?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja wij waren in Hoofddorp ergens om dat te testen, ze zijn nu landelijk juridisch en medisch bezig om Long Covid te bewijzen/aanhankelijk te maken tegenover ziektekostenverzekeraars en uitkeringsinstanties, was wel bizar om te zien dat verschil tussen mij als gezond persoon en haar als ziek persoon.
Ze kantelen je daar vastgebonden in een bed langzaam rechtop en haar lichaam reageert daar helemaal niet meer op bijvoorbeeld.
Ja klopt, sterker nog die test heeft haar op de IC doen belanden na een dikke week.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Was het zo'n kanteltest? Dat gebruiken ze met name om te testen op POTS. En die test op zichzelf kan ook een PEM crash veroorzaken
Oehquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb kaartjes voor de eerste voorstelling donderdag
Ben je ook weer mooi klaar mee dan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Was het zo'n kanteltest? Dat gebruiken ze met name om te testen op POTS. En die test op zichzelf kan ook een PEM crash veroorzaken
Ja dat is waarom ik die test juist niet aandurf.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja klopt, sterker nog die test heeft haar op de IC doen belanden na een dikke week.
Maar ze wilde dat perse zelf ondergaan die test, zeker omdat die cardioloog/neuroloog daar zo mee bezig is momenteel, ze wilde bewijs van haar ziekte hebben.
Zelfde symptomen feitelijk maar deze arts noemde het PEM, wilde ook van de term Long Covid af omdat de ziekte feitelijk al veel langer bestaat, het overkomt volgens haar opvallend veel mensen die hypermobiel zijn in de gewrichtsbanden en bindweefsels.quote:
Ja echt genotquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:32 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ben je ook weer mooi klaar mee dan.
Ik heb volgens mij een beetje ‘POTS light’ als ik van zitten naar staan ga heb ik soms ineens een hartslag van 135. Joe joe, doe normaal lijf!
Anders gewoon alleen gaan. Doe ik ook.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:31 schreef Ama het volgende:
[..]
OehIk moet even een vriendin vragen of ze mee wil.
Ohquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zelfde symptomen feitelijk maar deze arts noemde het PEM, wilde ook van de term Long Covid af omdat de ziekte feitelijk al veel langer bestaat, het overkomt volgens haar opvallend veel mensen die hypermobiel zijn in de gewrichtsbanden en bindweefsels.
Ja is eigenlijk ook wel weer zo en ik moet het toch eigenlijk een keertje doen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Anders gewoon alleen gaan. Doe ik ook.
O ja dat heb ik ook, maar dan hartslag van 200-220 en gaat alleen door te liggen weer weg. Maar volgens mij kun je er verder niks aan doen, dus heb het nooit laten testen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:32 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ben je ook weer mooi klaar mee dan.
Ik heb volgens mij een beetje ‘POTS light’ als ik van zitten naar staan ga heb ik soms ineens een hartslag van 135. Joe joe, doe normaal lijf!
Ik heb een defect aan m'n collageenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zelfde symptomen feitelijk maar deze arts noemde het PEM, wilde ook van de term Long Covid af omdat de ziekte feitelijk al veel langer bestaat, het overkomt volgens haar opvallend veel mensen die hypermobiel zijn in de gewrichtsbanden en bindweefsels.
wellicht wil glibby mcglab mee?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja is eigenlijk ook wel weer zo en ik moet het toch eigenlijk een keertje doen.
Mja, POTS en PEM zijn wel echt verschillende dingen hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hier was dat https://stichtingcardiozorg.nl/quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:32 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat is waarom ik die test juist niet aandurf.
Maar gezien hoe mijn hartslag omhoog schiet bij het opstaan etc . en hoe goed ik reageer op elektrolyten met veel vocht vermoed ik dat ik ook POTS heb
Elektrolyten en liters water. Dat is het zo'n beetjequote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja dat heb ik ook, maar dan hartslag van 200-220 en gaat alleen door te liggen weer weg. Maar volgens mij kun je er verder niks aan doen, dus heb het nooit laten testen.
HOB / Het enige neppe LEGO-topic: BlueBrixx, Mould King, etcquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:35 schreef Ama het volgende:
Is er iemand die achter de computer zit die even snel kan helpen?Ik zoek de link van het nep LEGO topic maar mobiel kan ik niet doorklikken naar topics van een aantal maanden geleden bijvoorbeeld.
Hobby's & Vrije Tijd
Ik ben wel hypermobiel.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben alleen alles behalve hypermobiel
Nice dankuquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:36 schreef mschol het volgende:
[..]
HOB / Het enige neppe LEGO-topic: BlueBrixx, Mould King, etc
Kun je met je duim je middelvinger aanraken van de rechterhand om je linkerpols?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:35 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mja, POTS en PEM zijn wel echt verschillende dingen hoor.
Je kan POTS hebben zonder PEM en PEM zonder POTS.
Maar verder heb ik dat wel meer gelezen idd. Long Covid is 'gewoon' een vorm van Post Acuut Infectie Syndroom. En de link met hypermobiel etc. Heb ik ook vaker gezien. Al ben ik zo stijf als een hark
Mja precies. Heb ook Ehlers-Danlos, en ook daar is niks aan te doen dus ik doe gewoon alsof ik beide dingen niet hebquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:35 schreef essnhills het volgende:
[..]
Elektrolyten en liters water. Dat is het zo'n beetje
Lol ja kon via Mycroft niet vinden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef mschol het volgende:
[..]
ik had em zelf ook in het lego topic kunnen posten, maarja lui
quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mja precies. Heb ook Ehlers-Danlos, en ook daar is niks aan te doen dus ik doe gewoon alsof ik beide dingen niet heb
Wat?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kun je met je duim je middelvinger aanraken van de rechterhand om je linkerpols?
Grwoon je duim en middelvinger om je pols?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kun je met je duim je middelvinger aanraken van de rechterhand om je linkerpols?
Ik hou zelf nog steeds vol dat het hormonen zijnquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja dat heb ik ook, maar dan hartslag van 200-220 en gaat alleen door te liggen weer weg. Maar volgens mij kun je er verder niks aan doen, dus heb het nooit laten testen.
Gefeliciteerd, je weegt geen 300 kilo.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
Grwoon je duim en middelvinger om je pols?
Ja die raken elkaar aan
Ja dit, dat simpele testje mochten we ook doen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:40 schreef essnhills het volgende:
[..]
Grwoon je duim en middelvinger om je pols?
Ja die raken elkaar aan
Maar dat kan ik ook.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je weegt geen 300 kilo.
Als je goed hypermobiel bent kan je ook stijf worden (omdat je grote spieren alles op z’n plek willen houden en te hard werken om dat te doen).quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:35 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mja, POTS en PEM zijn wel echt verschillende dingen hoor.
Je kan POTS hebben zonder PEM en PEM zonder POTS.
Maar verder heb ik dat wel meer gelezen idd. Long Covid is 'gewoon' een vorm van Post Acuut Infectie Syndroom. En de link met hypermobiel etc. Heb ik ook vaker gezien. Al ben ik zo stijf als een hark
Amassquote:
Dit kan toch iedereen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
dat denken heel veel vrouwen toch, terwijl het dan in de praktijk best meevaltquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Maar ik ben ook echt niet slank hoor.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je weegt geen 300 kilo.
Ik ben niet aan het vissen naar complimentjes.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:44 schreef mschol het volgende:
[..]
dat denken heel veel vrouwen toch, terwijl het dan in de praktijk best meevalt
Hmmquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:41 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Als je goed hypermobiel bent kan je ook stijf worden (omdat je grote spieren alles op z’n plek willen houden en te hard werken om dat te doen).
dat snap ikquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het vissen naar complimentjes.
gelukkigquote:Ik zit er ook niet mee maar ik heb wel zelfkennis.
Boeken volquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef CherryLips het volgende:
Hmmmquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:41 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Als je goed hypermobiel bent kan je ook stijf worden (omdat je grote spieren alles op z’n plek willen houden en te hard werken om dat te doen).
Maar dan heeft ze geen POTS blijkbaarquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:44 schreef UitStraling het volgende:
Maar goed, met dat kantelen zag je perfect op de scan dat haar bloedsomploop totaal niet reageert van ligstand naar 45 graden omhoogstand.
En een paar dagen later volgt dan de grote klap.
Dus je accepteert dat je een pama bent?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het vissen naar complimentjes.Ik zit er ook niet mee maar ik heb wel zelfkennis.
Ik las eerst een puma.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus je accepteert dat je een pama bent?
Je bent ook geen 20 meer he, op onze leeftijd kan niemand lang staanquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:48 schreef Ama het volgende:
@:Ygritte Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel bepaalde dingen heb die snel terugkomen qua pijn enz maar dat ik het vaak (behalve het staan) nooit zo link aan het hypermobiel zijn.
Het verneukeratieve van de ziekte is dat totaal niks doen en rust helpt terwijl mensen juist geneigd zijn hun grenzen op te zoeken om te genezen/fitter te worden, zelfs voorzichtig een glas water pakken van een tafeltje kan al een energieachterstand van weken opleveren die blijvend is als je niet oplet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hmm
Dat had wellicht zo kunnen zijn
Maar dan had ik vermoed ik na 3,5 jaar op de bank liggen, spierzwakte en PEM inmiddels wel wat moetrn merken denk ik
Dat je kan fladderen met de velletjesquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:48 schreef essnhills het volgende:
En mijn huid is ook niet zo dat je er 3 meter aan kan trekken oid
quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je bent ook geen 20 meer he, op onze leeftijd kan niemand lang staan
Oh maar ik heb dat echt al heel lang hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je bent ook geen 20 meer he, op onze leeftijd kan niemand lang staan
Dat kloptquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het verneukeratieve van de ziekte is dat totaal niks doen en rust helpt terwijl mensen juist geneigd zijn hun grenzen op te zoeken om te genezen/fitter te worden, zelfs voorzichtig een glas water pakken van een tafeltje kan al een energieachterstand van weken opleveren die blijvend is als je niet oplet.
Hartslag ontploft maar de halsslagaderen verwijden zich niet om de veranderende druk op te vangen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar dan heeft ze geen POTS blijkbaar
Want met die test voor POTS is het juist het idee dat je hartslag dan tekeer gaat.
Oh zo!quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hartslag ontploft maar de halsslagaderen verwijden zich niet om de veranderende druk op te vangen.
quote:
Wat voor mij ‘normaal’ is blijkt niet altijd normaal te zijn. Ja weet ik veel, ik zit toch niet constant te kijken hoe ver mijn lijf kan bewegen, dat doet het gewoonquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:48 schreef Ama het volgende:
@:Ygritte Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel bepaalde dingen heb die snel terugkomen qua pijn enz maar dat ik het vaak (behalve het staan) nooit zo link aan het hypermobiel zijn.
Ik ga niet klikken als je het niet erg vindt...quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:54 schreef Ama het volgende:
Ik heb een liedje in mijn hoofd wat ik nog nooit aangezet heb.
Bekijk deze YouTube-video
Toen ik nog wat extra kilootjes had lukte dit nietquote:
Ja dat was daar ook, met die wat gezette man toch? die advocaat, die Karin die in beeld was, die ken ik, die is bezig om er een landelijke collectieve case tegen de Staat van te maken ook, en die arts daar die heeft ook een consult zonder de kanteltest trouwens, dan krijg je er zelf uitleg over.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oh zo!
Ja sorry het is al laat dus ik lees niet zo goed meer
Cognitieve issues, nog zo'n leuk cadeautje
Maar idd, dat heb ik laatst gezien, bij EenVandaag ofzo? Dat een arts dat aan het meten was
[..]
Dat weet ik niet meer. Ik kan al die details niet onthoudenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat was daar ook, met die wat gezette man toch? die advocaat, die Karin die in beeld was, die ken ik, die is bezig om er een landelijke collectieve case tegen de Staat van te maken ook, en die arts daar die heeft ook een consult zonder de kanteltest trouwens, dan krijg je er zelf uitleg over.
Jammer voor Buda wel.quote:Op dinsdag 2 september 2025 19:30 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nee die kwamen niet onder de jurk vandaan
Die ging ook al heel hard nadenken over de nonnen gisterenquote:
quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die ging ook al heel hard nadenken over de nonnen gisteren
Nonnen heb ik niet zoveel mee hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die ging ook al heel hard nadenken over de nonnen gisteren
Die had je nog liggen van vorig jaar?quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:09 schreef LTVDK het volgende:
Vanavond eens even de kasten afgegaan voor nog nieuwe ingepakte kleren voor de vakantie, hoef in ieder geval geen nieuwe shirts te kopen
Hoe is dit precies mogelijkquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:09 schreef LTVDK het volgende:
Vanavond eens even de kasten afgegaan voor nog nieuwe ingepakte kleren voor de vakantie, hoef in ieder geval geen nieuwe shirts te kopen
Je 2e punt zet je 1e punt niet echt veel kracht bijquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nonnen heb ik niet zoveel mee hoor.![]()
Al heb ik wel ooit het mailadres gekregen van een non in het Vaticaan
Heb je daar wel wakker van gelegen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
"Hoiiii Buda hier, van het Sint Pietersplein, denkte dat ge 'em baas kent?"quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ze wilde samen wat wees gegroetjes op de knieën doen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nou ja, zij had blijkbaar wat met mij.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je 2e punt zet je 1e punt niet echt veel kracht bij
Nee, heerlijk geslapen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:12 schreef Recce het volgende:
[..]
Heb je daar wel wakker van gelegen?
Ze dacht dat God grootse plannen met mij had.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:12 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ze wilde samen wat wees gegroetjes op de knieën doen?
Santa Maria della Concezione dei Cappuccini?quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, heerlijk geslapen.Naast die beroemde knokenkerk in Rome.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Santa Maria della Concezione dei Cappuccini?
quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ze dacht dat God grootse plannen met mij had.
Volgens mij niet eens, gewoon allemaal dit jaar gekocht maar weggelegd en niet meer aan gedachtquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Die had je nog liggen van vorig jaar?
Kwestie van het kopen en niet aantrekkenquote:
Daar zei je geen non tegenquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:10 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Oh ja, daar ben ik ook geweest.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Blijft mooi deze.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:16 schreef Budapestenaar het volgende:
“Wij waren zoals jij. Jij wordt zoals wij”
Denk dat je d'r niet goed verstond, waarschijnlijk zei ze in gebrekkig Italiaans accent iets van 'wij willen jij'quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:16 schreef Budapestenaar het volgende:
Mensen zijn weird.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Santa Maria della Concezione dei Cappuccini?
Gezellig was het daar he? Die lampen van vingerkootjes enzo, genieten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:15 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:16 schreef Budapestenaar het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij niet eens, gewoon allemaal dit jaar gekocht maar weggelegd en niet meer aan gedacht
quote:
Ga jij nu ook in de denkmodus?quote:
Als ik ooit weer naar Rome ga, boek ik weer Casa I Cappucciniquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gezellig was het daar he? Die lampen van vingerkootjes enzo, genieten.
Hotel een beetje aan te raden?
Totdat zuster Maria opeens zonder habijt binnenstaptquote:
Holy...quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Totdat zuster Maria opeens zonder habijt binnenstapt![]()
![]()
Het is een mannenklooster dus ik hoop niet dat er ‘s nachts iemand binnenstaptquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
![]()
Dat denk ik nietquote:
Nee denk dat je daar te oud voor bentquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het is een mannenklooster dus ik hoop niet dat er ‘s nachts iemand binnenstapt
quote:
Holyfansquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
![]()
"maar zuster, wat doet u nuquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:29 schreef CherryLips het volgende:
In the name of the daddy and the holy spirit.
quote:
Maar dan blijft er niets van je prachtige botten over.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:28 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dacht het niet… ik laat mij mooi cremeren
quote:
"Shit, er zit nog wat vlees aan Fabiolo"quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:30 schreef Ygritte het volgende:
He deze week moeten we fabiolo nog opgraven, kunnen we daarna lekker verder met decoreren![]()
Ja, heel normaal.
Lijkt mij beter voordat iemand er een wanstaltige lamp van maaktquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maar dan blijft er niets van je prachtige botten over.
Ja, mijn medicijnalarm ging ook afquote:
Even knagen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"Shit, er zit nog wat vlees aan Fabiolo"
Ik dacht dat die Been Hakker bij voetbal hoordequote:Op dinsdag 2 september 2025 22:32 schreef CherryLips het volgende:
Het is gewoon een soort Leen Bakker.
Toen mijn zusje een week of drie begraven was dacht ik net voor ik in slaap viel, "hoe zou ze er nu uitzien"quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:31 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Lijkt mij beter voordat iemand er een wanstaltige lamp van maakt![]()
Maar nee sorry, mijn hoofd kan visueel vegaan in een graf niet aan dus dan de fik er maar in.
Denk dat het bedtijd isquote:
Leen Knakker.quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:32 schreef CherryLips het volgende:
Denk het ookquote:
Mijn bottenlampje?quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:32 schreef CherryLips het volgende:
Precies dat dusquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toen mijn zusje een week of drie begraven was dacht ik net voor ik in slaap viel, "hoe zou ze er nu uitzien"
Lekker prijsjequote:Op dinsdag 2 september 2025 22:34 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Mijn bottenlampje?
Mijn botten zijn minstens Louis Poulsen kwaliteit
Ruggagråt vloerkleedquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:36 schreef CherryLips het volgende:
Knöken, Bötjes, Skalatten, Schaidals, etc als meubels.
Ik zie een gat in de markt voor alle gothicsquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:36 schreef CherryLips het volgende:
Knöken, Bötjes, Skalatten, Schaidals, etc als meubels.
Why the long faces?quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:41 schreef Ygritte het volgende:
Windgong maken met van die shrunken heads
https://people.howstuffworks.com/shrunken-head.htmquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:41 schreef Ygritte het volgende:
Windgong maken met van die shrunken heads
quote:
Als kind vond ik dit al vrij dubieuze namen en hoefde ik die koekjes bij voorbaat al niet.quote:
Taylor Momsenquote:Op dinsdag 2 september 2025 22:56 schreef Ama het volgende:
Ik zie een filmpje dat de Action kerstbeeldjes heeft van The Grinch. Hebben.
RIPquote:
Snap ikquote:Op dinsdag 2 september 2025 23:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja maar dit zijn beeldjes van The Grinch zelf.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 22:57 schreef Ama het volgende:
Binnenkort maar even kijken. Leuk in de vensterbank in de keuken.
(Als Hedwig er vanaf blijft)
Ik lig net in bed.quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
nog even iemand buitenzetten en naar bed
En anders ligt er een hele enge gevlekte panter in de woonkamer te slapen nu.quote:
ga ik omkopen met sardientjesquote:Op dinsdag 2 september 2025 23:26 schreef Ama het volgende:
[..]
En anders ligt er een hele enge gevlekte panter in de woonkamer te slapen nu.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ga ik omkopen met sardientjes
je gaat eindelijk vlinder vrijlaten?quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
nog even iemand buitenzetten en naar bed
quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:29 schreef mschol het volgende:
[..]
je gaat eindelijk vlinder vrijlaten?
dat moet gevierd worden![]()
quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:36 schreef Bomenverzameling het volgende:
Die lijst van Etto is volgens mij nog langer dan alle verlanglijstjes voor Sinterklaas bij elkaar
hoop dat je dan weer goed slaaptquote:Op dinsdag 2 september 2025 23:38 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik lig al even op bed, maar slaap slecht de laatste dagen. Nog 3 nachtjes hier en dan als het goed is , nooit meer..
Zeg dat wel, verdieping is nog niet open.quote:
je hebt niet gewoon de sleutel?quote:Op woensdag 3 september 2025 07:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Verdieping nog niet open
Nee, extern en overheidquote:
dan niet zo vroeg er zijn, gewoon 10-20 min extra blijven liggenquote:Op woensdag 3 september 2025 07:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, extern en overheid
Schijnt dat er gewoon niemand is. Locatiemanager gebeld. Nu nog steeds wachtenquote:Op woensdag 3 september 2025 07:26 schreef mschol het volgende:
[..]
dan niet zo vroeg er zijn, gewoon 10-20 min extra blijven liggen
Zon heeft zich ook verslapen.quote:Op woensdag 3 september 2025 06:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zeg dat wel, verdieping is nog niet open.
9 uur ben je de eerste.quote:Op woensdag 3 september 2025 07:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Schijnt dat er gewoon niemand is. Locatiemanager gebeld. Nu nog steeds wachten
Ik ben binnenquote:Op woensdag 3 september 2025 08:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zon heeft zich ook verslapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |