SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_FlashSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GA SPINNENquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:59 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk nog spinnen, fijn dat je mij eraan herinnerd dat ik dat niet ga doen
Ga spinnen luiwammesquote:Op dinsdag 2 september 2025 20:59 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk nog spinnen, fijn dat je mij eraan herinnerd dat ik dat niet ga doen
Valt er niets te kijken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga maar weer verder cursussen.
Wilde morgen naar de sauna maar blijkbaar is de woensdag met-kleding-dag
Ik wilde morgen ook, gelukkig heeft die van mij amper badkleding dagenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik wilde dagje richting Belgie https://www.elaisawellness.comquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:03 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik wilde morgen ook, gelukkig heeft die van mij amper badkleding dagen
Dat begrijp ik echt niet, het met kleding aan in de sauna zitten. Is toch niet lekkerquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
Daar wil ik ook nog wel een keer heen. Tijdje geleden waren we een weekend in de buurt maar toen kwam het er niet van jammer genoeg.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik wilde dagje richting Belgie https://www.elaisawellness.com
Maar denk dat ik maar dagje thuis blijf dan
Da fuck,quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik wilde dagje richting Belgie https://www.elaisawellness.com
Maar denk dat ik maar dagje thuis blijf dan
Over het algemeen ook vreselijke mensen die op die dagen komen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat begrijp ik echt niet, het met kleding aan in de sauna zitten. Is toch niet lekker
Ja wel mee eens, hier ook steeds vaker mensen die uitgebreid zitten te praten in de saunaquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:07 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Over het algemeen ook vreselijke mensen die op die dagen komen.
Ik vind het sauna publiek sowieso minder leuk worden. Veel mensen kunnen zich niet gedragen, staan te dringen, maken lawaai, kunnen niet van elkaar afblijven. Ga dat lekker ergens anders doen joh!
Maar het werkt wel. Ga voor de grap maar eens een half uur met een koptelefoon op naar theta frequentie luisteren en kijk dan eens wat je hrv doetquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Da fuck,
9D Breathwork,
Binaurale Brain Entrainment: Deze beats harmoniseren de hersenhelften, als een vloeiende dans die je innerlijke balans bevordert.
Solfeggio Frequencies: Deze frequenties, zoals 396Hz voor bevrijding en emotionele loslating, stemmen je energiesystemen af.
Isochronische Brainwave Tones: Deze pulsen beïnvloeden je hersenen subtiel, waardoor de hele ervaring wordt versterkt. Ze zijn als het geheime ingrediënt in je kosmische chai.
432Hz Harmonic Tuning: Dit is de “helende frequentie” die je lichaam herkent en goedkeurt, als muziek die de taal van je cellen spreekt.
Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja wel mee eens, hier ook steeds vaker mensen die uitgebreid zitten te praten in de saunaVooral de jongere mensen.
Meen je dat nouquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Maar het werkt wel. Ga voor de grap maar eens een half uur met een koptelefoon op naar theta frequentie luisteren en kijk dan eens wat je hrv doet
Ga danquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:02 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Oh dat vind ik ook lekker om te doen
Wat is een hrv?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Maar het werkt wel. Ga voor de grap maar eens een half uur met een koptelefoon op naar theta frequentie luisteren en kijk dan eens wat je hrv doet
Ik heb echt geen idee wat hier staat.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:10 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja, ik ben wat actiever bezig met sympatisch en parasympatisch beetje balanceren en dit werkt bij mij enorm goed. Ook bijvoorbeeld om te focussen tijdens werk. Ik werk als de brandweer op binaural beats.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Meen je dat nouVan de week eens proberen.
kwiwi werkt ook bij de brandweerquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja, ik ben wat actiever bezig met sympatisch en parasympatisch beetje balanceren en dit werkt bij mij enorm goed. Ook bijvoorbeeld om te focussen tijdens werk. Ik werk als de brandweer op binaural beats.
Als de HRV te lang duurt noemen we het een flatline.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heet dat niet gewoon een hartritmestoornis?
Hmm interessant, had er nog nooit over gehoord.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja, ik ben wat actiever bezig met sympatisch en parasympatisch beetje balanceren en dit werkt bij mij enorm goed. Ook bijvoorbeeld om te focussen tijdens werk. Ik werk als de brandweer op binaural beats.
Nee joh, het is het tijdsverschil tussen je hartslagen. En hoe hoger, hoe beter/fitter/meer in balans je bent.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alleen als het erg onregelmatig is denk ikquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Moetje hebben?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef CherryLips het volgende:
O ja, zijn er nog mensen met Pathé-zegels van de AH?
yesquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef CherryLips het volgende:
Heeft dat te maken met PEM? drie weken geleden toevallig nog laten testen i.v.m. een vriendin met Long Covid en mijn zenuwgestel en het effect daarvan op mijn bloedbanen werken perfect, van haar totaal niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:15 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Nee joh, het is het tijdsverschil tussen je hartslagen. En hoe hoger, hoe beter/fitter/meer in balans je bent.
Dat kan je meten (met bv je apple watch of ander sporthorloge) en het zegt iets over hoeveel/hard je moet herstellen na inspannning.
Daar werk ik ook als de brandweer.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
kwiwi werkt ook bij de brandweer
Bij mij werkt het heel goed om mij niet constant gestresst te voelen. Ik sta altijd ‘aan’, de godganse dag. Dat brak mij een beetje op. Voor mij is dit heel meetbaar en visueel voor wanneer ik op de rem moet trappen en ik mijzelf wat rust moet gunnen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hmm interessant, had er nog nooit over gehoord.
ik ga dan gewoon vlinder knuffelenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Bij mij werkt het heel goed om mij niet constant gestresst te voelen. Ik sta altijd ‘aan’, de godganse dag. Dat brak mij een beetje op. Voor mij is dit heel meetbaar en visueel voor wanneer ik op de rem moet trappen en ik mijzelf wat rust moet gunnen.
Daar zit m'n broer al ongeveer jaar mee thuisquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met PEM? drie weken geleden toevallig nog laten testen i.v.m. een vriendin met Long Covid en mijn zenuwgestel en het effect daarvan op mijn bloedbanen werken perfect, van haar totaal niet.
Hoeveel wil je hebben?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel kunnen jullie missen? Ik heb zelf net 1 kaart vol
ik heb een volle kaart, die mag je wel hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel kunnen jullie missen? Ik heb zelf net 1 kaart vol
Ja deze vriendin krijgt terugval na terugval en kan nu eigenlijk helemaal niets meer, ja wachten op euthanasie.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar zit m'n broer al ongeveer jaar mee thuis
Vorige week laatste keer.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Recentelijk nog op moeten draven?
Mijn broer die moet vooral erg goed zijn energie (en hartslag) managen. Niet echt handig met 2 jonge kinderen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja deze vriendin krijgt terugval na terugval en kan nu eigenlijk helemaal niets meer, ja wachten op euthanasie.
PEM is Post Exertionele Malaisequote:Op dinsdag 2 september 2025 21:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met PEM? drie weken geleden toevallig nog laten testen i.v.m. een vriendin met Long Covid en mijn zenuwgestel en het effect daarvan op mijn bloedbanen werken perfect, van haar totaal niet.
Ja ik heb er best veel denk ik..quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:14 schreef CherryLips het volgende:
quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:20 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb een volle kaart, die mag je wel hebben
Ik denk dat je als je PEM hebt je door middel van HRV bijhouden/inzichtelijk hebben wel meer inzicht hebt in hoe je herstelt na inspanning. Vervelende is alleen dat je met PEM over het algemeen een hele lange hersteltijd hebt na inspanning. Maar in theorie zou je dan aan je HRV moeten kunnen zien dat er na x uur/dagen/week wel iets van een verhoging plaats vind. (Met PEM zit je waarschijnlijk constant te laag met je HRV)quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat werkt ookquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ik ga dan gewoon vlinder knuffelen
Mijn broer gaat er ook mee starten als hij zijn nieuwe huisarts meekrijgt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:23 schreef essnhills het volgende:
Dat middel dat ik nu neem zorgt er overigens duidelijk voor dat ik minder snel een PEM crash heb, en dat die (tot nu toe) ook veel sneller weer over zijn
ook meteen zin nuquote:
Jezusquote:
Ben je bekend met Visible?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:23 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik denk dat je als je PEM hebt je door middel van HRV bijhouden/inzichtelijk hebben wel meer inzicht hebt in hoe je herstelt na inspanning. Vervelende is alleen dat je met PEM over het algemeen een hele lange hersteltijd hebt na inspanning. Maar in theorie zou je dan aan je HRV moeten kunnen zien dat er na x uur/dagen/week wel iets van een verhoging plaats vind. (Met PEM zit je waarschijnlijk constant te laag met je HRV)
Hij loopt nog steeds te wauwelen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Heeft Orange McFuckface nog wat belangrijks verteld?Dat was om 8 uur toch?
moet je weer een ban hebben of zo?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ook meteen zin nu
raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlekkerdierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Top!quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mijn broer gaat er ook mee starten als hij zijn nieuwe huisarts meekrijgt.
Oh echt? Tjeetje.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij loopt nog steeds te wauwelen.
zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg ouwequote:Op dinsdag 2 september 2025 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
moet je weer een ban hebben of zo?
Ja wij waren in Hoofddorp ergens om dat te testen, ze zijn nu landelijk juridisch en medisch bezig om Long Covid te bewijzen/aanhankelijk te maken tegenover ziektekostenverzekeraars en uitkeringsinstanties, was wel bizar om te zien dat verschil tussen mij als gezond persoon en haar als ziek persoon.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:22 schreef essnhills het volgende:
[..]
PEM is Post Exertionele Malaise
Dat je na inspanning zieker wordt. Meestal met wat vertraging. Dus als je vandaag 2x de trap oploopt dan wordt je daar over morgen of overmorgen ziek gan.
En dat kan weken, maanden, jaren aanhouden.
Mijn langste PEM crash duurde ruim een half jaar.
Hopelijk blijft dat zich doorzetten danquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:26 schreef essnhills het volgende:
[..]
Top!
Ik ga echt merkbaar stappen vooruit
Was het zo'n kanteltest? Dat gebruiken ze met name om te testen op POTS. En die test op zichzelf kan ook een PEM crash veroorzakenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja wij waren in Hoofddorp ergens om dat te testen, ze zijn nu landelijk juridisch en medisch bezig om Long Covid te bewijzen/aanhankelijk te maken tegenover ziektekostenverzekeraars en uitkeringsinstanties, was wel bizar om te zien dat verschil tussen mij als gezond persoon en haar als ziek persoon.
Ze kantelen je daar vastgebonden in een bed langzaam rechtop en haar lichaam reageert daar helemaal niet meer op bijvoorbeeld.
Ik volg het door mijn apple watch en kennelijk kon ik tot 2019 terugkijken. Toen zag ik wel een bepaald beeld ontstaan dat voor mij logisch verklaarbaar is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:25 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ben je bekend met Visible?
Die hebben een app waarmee je dst dagelijks kan meten. En dat kun je dan gebruiken als hulpmiddel met het pacen.
Ze hebben ook een apparaat om dat over de hele dag te meten maar die is geloof ik nog niet beschikbaar in Nederland
Dat is POTS toch?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja wij waren in Hoofddorp ergens om dat te testen, ze zijn nu landelijk juridisch en medisch bezig om Long Covid te bewijzen/aanhankelijk te maken tegenover ziektekostenverzekeraars en uitkeringsinstanties, was wel bizar om te zien dat verschil tussen mij als gezond persoon en haar als ziek persoon.
Ze kantelen je daar vastgebonden in een bed langzaam rechtop en haar lichaam reageert daar helemaal niet meer op bijvoorbeeld.
Ja klopt, sterker nog die test heeft haar op de IC doen belanden na een dikke week.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Was het zo'n kanteltest? Dat gebruiken ze met name om te testen op POTS. En die test op zichzelf kan ook een PEM crash veroorzaken
Oehquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb kaartjes voor de eerste voorstelling donderdag
Ben je ook weer mooi klaar mee dan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Was het zo'n kanteltest? Dat gebruiken ze met name om te testen op POTS. En die test op zichzelf kan ook een PEM crash veroorzaken
Ja dat is waarom ik die test juist niet aandurf.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja klopt, sterker nog die test heeft haar op de IC doen belanden na een dikke week.
Maar ze wilde dat perse zelf ondergaan die test, zeker omdat die cardioloog/neuroloog daar zo mee bezig is momenteel, ze wilde bewijs van haar ziekte hebben.
Zelfde symptomen feitelijk maar deze arts noemde het PEM, wilde ook van de term Long Covid af omdat de ziekte feitelijk al veel langer bestaat, het overkomt volgens haar opvallend veel mensen die hypermobiel zijn in de gewrichtsbanden en bindweefsels.quote:
Ja echt genotquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:32 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ben je ook weer mooi klaar mee dan.
Ik heb volgens mij een beetje ‘POTS light’ als ik van zitten naar staan ga heb ik soms ineens een hartslag van 135. Joe joe, doe normaal lijf!
Anders gewoon alleen gaan. Doe ik ook.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:31 schreef Ama het volgende:
[..]
OehIk moet even een vriendin vragen of ze mee wil.
Ohquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zelfde symptomen feitelijk maar deze arts noemde het PEM, wilde ook van de term Long Covid af omdat de ziekte feitelijk al veel langer bestaat, het overkomt volgens haar opvallend veel mensen die hypermobiel zijn in de gewrichtsbanden en bindweefsels.
Ja is eigenlijk ook wel weer zo en ik moet het toch eigenlijk een keertje doen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Anders gewoon alleen gaan. Doe ik ook.
O ja dat heb ik ook, maar dan hartslag van 200-220 en gaat alleen door te liggen weer weg. Maar volgens mij kun je er verder niks aan doen, dus heb het nooit laten testen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:32 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ben je ook weer mooi klaar mee dan.
Ik heb volgens mij een beetje ‘POTS light’ als ik van zitten naar staan ga heb ik soms ineens een hartslag van 135. Joe joe, doe normaal lijf!
Ik heb een defect aan m'n collageenquote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zelfde symptomen feitelijk maar deze arts noemde het PEM, wilde ook van de term Long Covid af omdat de ziekte feitelijk al veel langer bestaat, het overkomt volgens haar opvallend veel mensen die hypermobiel zijn in de gewrichtsbanden en bindweefsels.
wellicht wil glibby mcglab mee?quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja is eigenlijk ook wel weer zo en ik moet het toch eigenlijk een keertje doen.
Mja, POTS en PEM zijn wel echt verschillende dingen hoor.quote:Op dinsdag 2 september 2025 21:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |