De plastisch chirurg misschien…?quote:Op maandag 1 september 2025 19:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
en Jade Anna maar wachten tot er eindelijk iemand belt.
Stagiair iets te vroeg op Enter gedrukt.quote:Op maandag 1 september 2025 19:55 schreef Urquhart het volgende:
Persbericht Brobbey weer ingetrokken?
Is het al bevestigd dan?quote:Op maandag 1 september 2025 19:45 schreef William_Papadin het volgende:
Traore ook nog eens verpatst, uitstekend nieuws. Announce Dolberg s.v.p.
Weinig gemasseer voor nodig.quote:Op maandag 1 september 2025 19:58 schreef Bugno3 het volgende:
Mooi om te zien dat spin doctor Valentijn al op pad is gestuurd om het ontslag van Heitinga in te masseren bij het gepeupel. Kroes is bij Goebbels in de leer geweest denk ik.
Was er dan een persbericht ?quote:Op maandag 1 september 2025 19:55 schreef Urquhart het volgende:
Hij moet gewoon zijn poot laten staanquote:Op maandag 1 september 2025 19:57 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Is weer terug op zijn oude gebrek aan niveau.
In de handen spugen en mokertjehard werken voor zijn geld.quote:Op maandag 1 september 2025 19:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Hij moet gewoon zijn poot laten staan
Zeker wel. Het moet gespind worden als daadkrachtig ingrijpen zonder gezichtsverlies voor Kroes zelf.quote:Op maandag 1 september 2025 19:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Weinig gemasseer voor nodig.
Vraag me af of deze keuze van Kroes kwam, of van de achterliggende Ajax colonnequote:Op maandag 1 september 2025 20:02 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Zeker wel. Het moet gespind worden als daadkrachtig ingrijpen zonder gezichtsverlies voor Kroes zelf.
De achterliggende colonne is gek met Sjonnie. Alleen ik denk dat Kroes als de dood is dat hij wordt afgerekend op de aanstelling van Sjon. Dus moet ie nu manoeuvreren.quote:Op maandag 1 september 2025 20:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Vraag me af of deze keuze van Kroes kwam, of van de achterliggende Ajax colonne
Grote schok voor Heitinga. In één klap twee spitsen kwijt.quote:Op maandag 1 september 2025 19:40 schreef Black-Death het volgende:
2.5 mio voor Bert. Naja dan had ik hem erbij gehouden.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 1 september 2025 20:14 schreef TheVulture het volgende:
Er zal morgen nog wel een andere positie versterkt worden naast Dolberg
Weghorst weer al "supersub" nadat hij net zijn doelstelling heeft uitgesproken voor 25 doelpunten.quote:Op maandag 1 september 2025 20:14 schreef PowerLoungen het volgende:
https://www.voetbalprimeu(...)ljoen-naar-ajax.html
Waarom? Prima vorm en statistieken en dat vlak voor het sluiten van de transfermarkt. Wat had je dan verwacht.quote:Op maandag 1 september 2025 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tien miljoen vind ik tikje veel maar daar staat een goede uitgaande transfers over.
Slechtste binnenkomende transfer was toch Sjon. Ja jammer.
Sjon gaat Dolberg gewoon op rechtsbuiten zetten. Die is als de dood voor Loco Wout.quote:Op maandag 1 september 2025 20:20 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Weghorst weer al "supersub" nadat hij net zijn doelstelling heeft uitgesproken voor 25 doelpunten.
Waardoor het eigenlijk geen reet boeit wie je spelers zijnquote:Op maandag 1 september 2025 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Slechtste binnenkomende transfer was toch Sjon.
CLquote:Op maandag 1 september 2025 20:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waarom zou je naar Ajax willen? Dolberg kijkt geen voetbal?
Jij Anderlecht weleens bekeken?quote:Op maandag 1 september 2025 20:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waarom zou je naar Ajax willen? Dolberg kijkt geen voetbal?
Waarom?quote:Op maandag 1 september 2025 20:22 schreef Urquhart het volgende:
RvC heeft een stokje gestoken voor de verhuur van Steur aan Volendam, aldus Mike Verweij
Natuurlijk nietquote:Op maandag 1 september 2025 20:24 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Jij Anderlecht weleens bekeken?
https://www.nieuwsblad.be(...)hakeld/86431541.html
Zo veel mogelijk verkopen en hopen dat er niets gekocht wordtquote:Op maandag 1 september 2025 20:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Waardoor het eigenlijk geen reet boeit wie je spelers zijn
Is nog niet klaar om basisspeler te zijn bij Volendam denk ik. Dan kan je beter in Jong spelen en meetrainen bij Ajax 1quote:
Ah hier al gemeld, maar toch even de tweet.quote:Op maandag 1 september 2025 20:22 schreef Urquhart het volgende:
RvC heeft een stokje gestoken voor de verhuur van Steur aan Volendam, aldus Mike Verweij
Brobbey voor Dolberg lijkt me een prima deal.quote:Op maandag 1 september 2025 20:14 schreef PowerLoungen het volgende:
https://www.voetbalprimeu(...)ljoen-naar-ajax.html
rvc van 020 zijn een stel clownsquote:
daar lekker de bank warmhoudenquote:Op maandag 1 september 2025 20:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
rvc van 020 zijn een stel clowns
alsof deze speler potten gaat breken dit seizoen in ajax 1
beter kan hij ervaring op gaan doen bij volendam
Papierwerk moet je toch vóór deadline inleverenquote:Op maandag 1 september 2025 20:28 schreef franklop het volgende:
Ze hebben blijkbaar tot 2 uur vannacht om papierwerk rond te krijgen. Dacht tot 2 uur na de deadline
Niet dat Ajax AEK wel had overleefd natuurlijk.quote:Op maandag 1 september 2025 20:24 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Jij Anderlecht weleens bekeken?
https://www.nieuwsblad.be(...)hakeld/86431541.html
Deze poll mist een type Kingfloplandquote:
je trapt er snel in met die naam, logisch welquote:Op maandag 1 september 2025 20:41 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ben wel iets bevooroordeeld door de naam van Klaas.
In Belgie zijn ze meer verbolgen over verlies tegen BK Hacken in voorronde EL.quote:Op maandag 1 september 2025 20:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet dat Ajax AEK wel had overleefd natuurlijk.
Ik vraag me eigenlijk af of Bian Bobbie eigenlijk wel weg wil. Er wordt geroepen dat de clubs akkoord zijn maar ik hoor niks over hemzelf. Lijkt wel alsof hij zo een tweede Mo'tje doet, lekker geld opstrijken en chillen met de maten in zijn buurt. Oh er moest nog getraind, sorry koots ik heb geen zin.quote:Op maandag 1 september 2025 19:55 schreef Urquhart het volgende:
Kennelijk moet je wel voor de deadline de transfer aanmelden, maar dan heb je nog wat uurtjes om 'rustig' het papierwerk te regelen. Dus gewoon een verkapte verlenging van de transfermarktquote:Op maandag 1 september 2025 20:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Papierwerk moet je toch vóór deadline inleveren
Tuurlijk wel die kunnen er helemaal niks van joh.quote:Op maandag 1 september 2025 20:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet dat Ajax AEK wel had overleefd natuurlijk.
En @Cryptonees als TDquote:Op maandag 1 september 2025 20:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Graag @:klaasweetalles installeren als rvc
Davids is toch al raad van commissaris?quote:Op maandag 1 september 2025 20:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ben voor. KroesOut! Maar onder de voorwaarde dat hij alleen TjackaGPT mag gebruiken.quote:Op maandag 1 september 2025 20:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kroes zit helemaal niet in de rvcquote:Op maandag 1 september 2025 20:57 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik ben voor. KroesOut! Maar onder de voorwaarde dat hij alleen TjackaGPT mag gebruiken.
Als je dit seizoen echt ergens om mee wil doen ga je deze spelers natuurlijk niet wegdoenquote:Op maandag 1 september 2025 21:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit gaat fout. @:klaasweetalles hoe zou jij dit aanpakken
Geloof mij maar dat er maar heel weinig mensen in de arena zijn te vinden die zich genaaid voelen omdat Traore verkocht is.quote:Op maandag 1 september 2025 21:20 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als je dit seizoen echt ergens om mee wil doen ga je deze spelers natuurlijk niet wegdoen
Je krijgt er wat cash mee terug maar daar heb je op het veld niet zoveel meer aan want als deze deal klaar is kan je het geld niet eens meer uitgeven
Ik denk dat deze spelers weg moeten om enkele gaten te dichten in het financiële plaatje
De enige die hiermee genaaid wordt zijn de mensen die op de tribune zitten
Als ik de leiding zou hebben zou ik broeby niet verkopen. Vraag me af waarom je traore ook nog is weg ga doen voor fukking 3 miljoen euro terwijl die positie ook nog is matig is bezet
Daar is toch meer tijd voor.quote:Op maandag 1 september 2025 21:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zal je zien dat straks Brobbey en Traore lukt en Dolberg in het water valt. Dan zou het wel echt #KroesOUT zijn
Ik heb het hier ook vaker aangekaart, vorig seizoen nog, hoe zo een deal tot stand kan komenquote:Op maandag 1 september 2025 21:22 schreef papert het volgende:
[..]
Geloof mij maar dat er maar heel weinig mensen in de arena zijn te vinden die zich genaaid voelen omdat Traore verkocht is.
Edit; Zit me ook wel heel erg af te vragen waarom Sunderland Traore zou willen kopen. Brobbey is ook best bijzonder, maar zou je ergens nog kunnen begrijpen. Maar wat voegt Traore toe aan de Premier League? Ik snap het echt niet. Ben niet van de complotten, die bestaan namelijk bijna niet. Maar een schimmig dealtje met een zaakwaarnemer, of een vriendendienst lijkt me nog het meest logisch.
Ten opzichte van Brobbey welquote:Op maandag 1 september 2025 21:26 schreef Wotte het volgende:
[..]
Weet niet of Dolberg nou een upgrade is.
Traore is fysiek sterk, heeft best goede statistieken bij Ajax en is voor een habbekrats op te pikken om wat meer breedte te hebbenquote:Op maandag 1 september 2025 21:22 schreef papert het volgende:
[..]
Geloof mij maar dat er maar heel weinig mensen in de arena zijn te vinden die zich genaaid voelen omdat Traore verkocht is.
Edit; Zit me ook wel heel erg af te vragen waarom Sunderland Traore zou willen kopen. Brobbey is ook best bijzonder, maar zou je ergens nog kunnen begrijpen. Maar wat voegt Traore toe aan de Premier League? Ik snap het echt niet. Ben niet van de complotten, die bestaan namelijk bijna niet. Maar een schimmig dealtje met een zaakwaarnemer, of een vriendendienst lijkt me nog het meest logisch.
Henk Veerman dan maar halenquote:Op maandag 1 september 2025 21:51 schreef Themeparktommy het volgende:
Dit zie je gewoon gebeuren dat straks Brobbey en Traore weg zijn, maar Dolberg toch niet gelukt is
Als er tranafer in het contract staat vrees ik er ook voor.quote:Op maandag 1 september 2025 21:59 schreef Devolder het volgende:
Tranafer Brobbey gaat klappen, zit je er weer mee
Staat op ajax.nl dus zal wel definitief zijn.quote:Op maandag 1 september 2025 21:59 schreef Devolder het volgende:
Tranafer Brobbey gaat klappen, zit je er weer mee
"Achtien miljoen euro betalen voor een jeugdspeler. Slecht beleid hurdurdur"quote:Op maandag 1 september 2025 22:16 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Staat op ajax.nl dus zal wel definitief zijn.
quote:Op maandag 1 september 2025 21:08 schreef klaasweetalles het volgende:
bestorm die mensen is een keer
quote:Op maandag 1 september 2025 21:35 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik heb het hier ook vaker aangekaart, vorig seizoen nog, hoe zo een deal tot stand kan komen
Broeby heeft de afgelopen 2 seizoenen geen fukking bal geraakt of veel gescoord volgens mij
Dit is gewoon een louche deal tussen makelaarskantoren die heel veel geld binnenhalen met dit soort transfers
Ik vraag me ook af of er mensen van ajax aan dit soort transfers verdienen op een of andere manier
Die hoge bedragen die bij ajax altijd tot stand komen bij transfers hangt gewoon een vies luchtje aan
ik heb het al een keer eerder uitgezocht wat die makelaars aan die transfer verdienen en dat er bewust zoveel voor ajax spelers betaald wordt
[ link | afbeelding ]
Er wordt heel vaak geroepen dat ajax hogere transferbedragen krijgt dan 010
Dat komt denk ik door die makelaarskosten die in die bedragen zitten die buitensporig zijn bij ajax
ik zou daar weles een onderzoekje naar willen doen of er mensen binnen ajax daar via omwegen een percentage van hebben gehad om dat soort deals te creëren
75 miljoen aan makelaarskosten......dat is absurd
Ik geef Heitinga nog maar 15 minutenquote:Op maandag 1 september 2025 22:26 schreef Makamba_ het volgende:
Ik heb ook te maken met Mika Godts. Ik heb tegen Raul Moro gezegd: je krijgt nog vijftien minuten. Want ik was ook niet tevreden over hem.'
Ajax wilde het risico niet nemen om de Belg langer kwijt te raken, waardoor Moro gespaard werd.
Even het zelfvertrouwen extra vernietigen, Heitinga stijl
Om zijn spullen te pakken en op te tyfen ja.quote:Op maandag 1 september 2025 22:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik geef Heitinga nog maar 15 minuten
Op het feit dat ze Traore ook laten gaan...quote:Op maandag 1 september 2025 20:19 schreef Black-Death het volgende:
Ben wel benieuwd of de transfer van Brobbey dan tijdig wordt afgerond.
[..]
Waar baseer je dat op?
Hij probeert 'm in zijn wereld te prikkelen. Een dwarsstraat maar ik heb het idee dat dit soort onervaren trainers/ex-profs die snel op een zo'n positie komen. Veelal niet zo zeer tactisch niet onderlegd zijn maar falen in de kunst om een collectief te smeden.quote:Op maandag 1 september 2025 22:26 schreef Makamba_ het volgende:
Ik heb ook te maken met Mika Godts. Ik heb tegen Raul Moro gezegd: je krijgt nog vijftien minuten. Want ik was ook niet tevreden over hem.'
Ajax wilde het risico niet nemen om de Belg langer kwijt te raken, waardoor Moro gespaard werd.
Even het zelfvertrouwen extra vernietigen, Heitinga stijl
Omdat geld. En vast ook omdat: https://nos.nl/artikel/25(...)vriend-neergeschotenquote:Op maandag 1 september 2025 22:54 schreef TLC het volgende:
Waarom zou je bij Sunderland op de bank willen zitten ?
Geboren Amsterdammer, gras opvreten, pootje laten staanquote:Op maandag 1 september 2025 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik las geruchten over Noslin voor Rechtsbuiten, die snap ik dan weer niet
Daar moet je alleen al op morele gronden nooit meer aan beginnen.quote:
Idd.quote:Op maandag 1 september 2025 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar moet je alleen al op morele gronden nooit meer aan beginnen.
Zal ook wel lekker matchen met Gloukh
Bruto he, tussendoor is de helft blijven hangen. En je vergeet voor het gemak ook nog ff dat die kerel 4 miljoen per jaar pakte.quote:Op maandag 1 september 2025 22:20 schreef Wotte het volgende:
[..]
"Achtien miljoen euro betalen voor een jeugdspeler. Slecht beleid hurdurdur"
Nog winst gemaakt ook
[ afbeelding ]
Die morele wroeging is snel gesust met een zak geld.quote:Op maandag 1 september 2025 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die jihadist moet je de arena/landsgrenzen niet inlaten joh. Hoewel die er geen klote van kan, dus dat zou opzich wel lachen zijn.quote:Op maandag 1 september 2025 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Godzijdank.quote:
waarom nietquote:Op dinsdag 2 september 2025 06:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Godzijdank.
Die teringmongool mag nooit meer in de buurt van de Arena komen.
Man man man man.quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:36 schreef HowardRoark het volgende:
Ziyech is geen schim meer van de speler die hij ooit was, daar moet men dus zeker niet aan beginnen. En bovendien kan zijn aanwezigheid het leven van je grootste aankoop (Gloukh) inderdaad behoorlijk onprettig maken.
Ik moet ook zeggen dat ik het opmerkelijk vind dat Ajax voor de spitspositie nu bij Dolberg uitkomt. De scouting lijkt behoorlijk beperkt op dit moment. Er zullen vast betere opties zijn dan het terughalen van de zoveelste oude bekende.
Een club als Ajax zou toch wel een lijstje klaar moeten hebben liggen ja. Dit scenario zat er de hele zomer aan te komen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Man man man man.
Net alsof de spelers op de laatste dag voor het oprapen liggen.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een club als Ajax zou toch wel een lijstje klaar moeten hebben liggen ja. Dit scenario zat er de hele zomer aan te komen.
Ik zou het niet weten, ik heb geen kijk op de situatie bij Ajax intern. Punt is in elk geval dat Dolberg geen creatieve aankoop is, het betreft het weer terughalen van de zoveelste oude bekende.quote:
quote:Op dinsdag 2 september 2025 00:21 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Bruto he, tussendoor is de helft blijven hangen. En je vergeet voor het gemak ook nog ff dat die kerel 4 miljoen per jaar pakte.
Er zijn echt mensen die denken dat je in de gekte van de laatste dagen van de transferperiode nog gebruik maakt van uitgebreide scoutinglijstjes, wel weer gelachen hoor.quote:
Verwachten dat clubs rekening houden met het vertrekt van een speler en een lijstje namen hebben klaarliggen waar men naar zou kunnen schakelen is natuurlijk niet meer dan logisch. Zoals al eerder aangegeven zat het er de hele zomer aan te komen dat Brobbey zou vertrekken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zijn echt mensen die denken dat je in de gekte van de laatste dagen van de transferperiode nog gebruik maakt van uitgebreide scoutinglijstjes, wel weer gelachen hoor.
Als je vervolgens echt denkt dat je vlak voor het sluiten van de markt nog iets te kiezen hebt uit dat lijstje mogen we daar toch om lachen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verwachten dat clubs rekening houden met het vertrekt van een speler en een lijstje namen hebben klaarliggen waar men naar zou kunnen schakelen is natuurlijk niet meer dan logisch. Zoals al eerder aangegeven zat het er de hele zomer aan te komen dat Brobbey zou vertrekken.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:36 schreef HowardRoark het volgende:
De scouting lijkt behoorlijk beperkt op dit moment.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, ik heb geen kijk op de situatie bij Ajax intern.
Jij mag daar best om lachen als je dat wilt, maar dat zegt vooral veel over jou eigen kijk op deze situatie. Ajax is natuurlijk een grote club en daar mag je gewoon van verwachten dat men inspeelt om een situatie als deze. Dan maar schakelen naar een voormalig speler die ook nog eens (op één seizoen na) geen daverend groot succes was is simpelweg een zwaktebod.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je vervolgens echt denkt dat je vlak voor het sluiten van de markt nog iets te kiezen hebt uit dat lijstje mogen we daar toch om lachen.
Inderdaad. Daarom zeg ik dus ook dar de scouting behoorlijk beperkt lijkt. Kortom, het komt op die manier over naar de buitenwereld toe. Ik kan zelf niet zien wat er intern allemaal gaande is, maar wel oordelen op hoe Ajax handelt op de transfermarkt.quote:
Het is inderdaad geen computerspelletje. De spelers die op dergelijke lijstjes staan gaan of niet meer vertrekken op de laatste dag of hebben al elders een contract getekend. Dat je dat niet snapt is meer jouw eigen tekortkoming.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij mag daar best om lachen als je dat wilt, maar dat zegt vooral veel over jou eigen kijk op deze situatie.
Dat Dolberg een oude bekende is, betekent niet dat het een slechte aankoop is. Hij heeft bewezen te kunnen presteren, zeker in België, en het scoutingsapparaat van Ajax werkt heus niet slecht alleen omdat een speler terugkomt. Creatief hoeft een aankoop niet per se te zijn; het gaat om wie presteert op het veld, niet om wie nieuw is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:57 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou het niet weten, ik heb geen kijk op de situatie bij Ajax intern. Punt is in elk geval dat Dolberg geen creatieve aankoop is, het betreft het weer terughalen van de zoveelste oude bekende.
En Dolberg is nu ook niet bepaald door de voordeur vertrokken. Die heeft één goed seizoen gehad, nadien was het niets meer en overheerste de apathie en desinteresse in zijn spel.
Nadien vertrok hij naar Nice (geen succes) en had uitleenbeurten bij Sevilla en Hoffenheim, allen ook geen succes. Nu deed ie het prima in de Belgische competitie, maar ja, dat is dan ook geen al te best niveau.
Niemand heeft het dan ook over een computerspelletje. En hoe weet jij eigenlijk precies of de spelers op zulke lijstjes niet meer haalbaar zijn? Vaak blijkt er juist erg veel mogelijk op de laatste dagen gezien alle transfers.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen computerspelletje. De spelers die op dergelijke lijstjes staan gaan of niet meer vertrekken op de laatste dag of hebben al elders een contract getekend. Dat je dat niet snapt is meer jouw eigen tekortkoming.
Dat je in de chaos van deadlineday dan nog uitkomt bij een redelijke keuze als Dolberg mag je alleen maar blij mee zijn lijkt me.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat Dolberg een slechte aankoop zou zijn, ik heb alleen gezegd dat het niet blijk geeft van veel creativiteit en tevens dat Dolberg na zijn eerste seizoen geen groot succes meer was. Dit heeft zich vervolgens herhaalt bij andere clubs (Nice, Sevilla, Hoffenheim) waar hij allemaal geen potten wist te breken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat Dolberg een oude bekende is, betekent niet dat het een slechte aankoop is. Hij heeft bewezen te kunnen presteren, zeker in België, en het scoutingsapparaat van Ajax werkt heus niet slecht alleen omdat een speler terugkomt. Creatief hoeft een aankoop niet per se te zijn; het gaat om wie presteert op het veld, niet om wie nieuw is.
Op de laatste dag is er bijna geen keuze. Voor 10 miljoen een spits van 27 die het op een iets lager niveau heeft laten zien? Een spits in vorm ruilen voor een spits die totaal uit vorm is of er niks van kan, en er dan 15 miljoen winst op maken… dat noem ik geen slechte deal. Punt.
Je snapt toch wel dat er op zo'n laatste dag heel weinig te kiezen valt. Zie zo'n Sunderland die ondanks de financiële middelen uitkomen bij een spits die 4 keer scoort in de eredivisie.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft het dan ook over een computerspelletje. En hoe weet jij eigenlijk precies of de spelers op zulke lijstjes niet meer haalbaar zijn? Vaak blijkt er juist erg veel mogelijk op de laatste dagen gezien alle transfers.
[..]
Serieus? 🙄 Je doet alsof Dolberg negen jaar geleden één seizoen Ajax heeft gespeeld en daarna alles heeft verprutst. Zijn laatste twee seizoenen in België waren gewoon goed, dus dat hij nu terugkomt zegt niks over zijn potentie.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb dan ook nergens gezegd dat Dolberg een slechte aankoop zou zijn, ik heb alleen gezegd dat het niet blijk geeft van veel creativiteit en tevens dat Dolberg na zijn eerste seizoen geen groot succes meer was. Dit heeft zich vervolgens herhaalt bij andere clubs (Nice, Sevilla, Hoffenheim) waar hij allemaal geen potten wist te breken.
Jouw conclusie dat hij heeft bewezen te kunnen presteren is dan ook alleen gebaseerd op één seizoen Ajax (9 jaar geleden) en twee seizoenen in de Belgische competitie. Dat is niet echt overtuigend te noemen.
Dolberg is 1.87quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:26 schreef Wotte het volgende:
Zou Alex Kroes trouwens alleen kleine spelers halen vanwege zijn eigen lengte?
Maar wel een watje.quote:
IJskonijn.quote:
Ja doodbevrorenquote:
Ik vindtquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:03 schreef papert het volgende:
Dat Dolberg nu waarschijnlijk gaat lukken (voor een schappelijke prijs) is echt het maximaal haalbare. Ik vindt van alles van Kroes en co, maar dit is gewoon goed gedaan.
Als je helemaal aan het einde van de transfermarkt voor een spits die scoort en in de basis staat komt (los van op hoeveel lijstjes die wel of niet staat) vragen clubs terecht meer dan de hoofdprijs.
Die andere club kan meestal namelijk zelf niet meer een scorende spits kopen, en die hebben ook gewoon supporters die niet naar het stadion gaan voor een bankrekening, maar voor doelpunten.
KLaassen, Dolberg, ZYech maar blijven geloven in oude spelers die geen reet waard meer zijn en over the hill zijn.quote:
Betalen in paarse en groene briefjes!!!!!!!!!! Munten willen we zien!quote:Op maandag 1 september 2025 14:38 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nah, gewoon direct overmaken.
Gewaagde uitspraak aangezien jullie veel geld hebben betaald voor middelmaat als Valente, Steijn, Tengstedt (quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
KLaassen, Dolberg, ZYech maar blijven geloven in oude spelers die geen reet waard meer zijn en over the hill zijn.
Er is echt iets mis met de scouting van ajax.
Dit zijn niet de oplossingen
Of dit middelmaat is moet nog bewezen wordenquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak aangezien jullie veel geld hebben betaald voor middelmaat als Valente, Steijn, Tengstedt (), Jordan Bos en Borges (
).
Dolberg is beter dan Weghorstquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:23 schreef rival het volgende:
Dolberg.
Nice (2019-2023): 24 doelpunten in 85 wedstrijden (gemiddeld 0,28 per wedstrijd).
Anderlecht (2023-heden): 29 doelpunten in 65 wedstrijden (gemiddeld 0,45 per wedstrijd).
Mja, het is iets meer dan wat Brobbey heeft gedaan moeten we maar denken?
Beetje een langspeelplaat dit, Klaas. Tegen die Turken zag je wat je aan Steijn hebt als het niveau omhoog gaat. Niemand gaat ontkennen dat Steijn ze er tegen PEC, NEC en Groningen wel in schiet, maar 1 niveautje hoger is hij de eerste die zal verzuipen. Toegegeven: Valente heeft van het bovenstaande rijtje wellicht nog potentie, maar de rest is gewoon vrij grijze middelmaat.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Of dit middelmaat is moet nog bewezen worden
Steijn afgelopen 2 seizoenen 50 goals middelmaat noemen, je bent niet serieus te nemen.
Ik denk dat dit voor Ajax een vooruitgang is, zowel sportief als financieel. Dus ik ben er wel tevreden over.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:23 schreef rival het volgende:
Dolberg.
Nice (2019-2023): 24 doelpunten in 85 wedstrijden (gemiddeld 0,28 per wedstrijd).
Anderlecht (2023-heden): 29 doelpunten in 65 wedstrijden (gemiddeld 0,45 per wedstrijd).
Mja, het is iets meer dan wat Brobbey heeft gedaan moeten we maar denken?
Nogal grote woorden gezien Til zo ongeveer exact hetzelfde profiel heeft en ook gewoon erg belangrijk is geweest voor PSV.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:26 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Beetje een langspeelplaat dit, Klaas. Tegen die Turken zag je wat je aan Steijn hebt als het niveau omhoog gaat. Niemand gaat ontkennen dat Steijn ze er tegen PEC, NEC en Groningen wel in schiet, maar 1 niveautje hoger is hij de eerste die zal verzuipen. Toegegeven: Valente heeft van het bovenstaande rijtje wellicht nog potentie, maar de rest is gewoon vrij grijze middelmaat.
Maar als Steijn er dit jaar weer 20-25 in schiet in de Eredivisie dan kan de vlag weer uit denk ik. Prima toch, als dat het niveau is wat je nastreeft als club i guess.
Ik zeg ook nergens dat Til ons de overwinning tegen Bayern gaat bezorgen. Sterker nog, ik krijg al buikpijn als ik die gast in de basis zie beginnen tegen fucking Telstar.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogal grote woorden gezien Til zo ongeveer exact hetzelfde profiel heeft en ook gewoon erg belangrijk is geweest voor PSV.
Zolang de rest laat zien niet veel beter materiaal te hebben zitten we vooralsnog goed.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:26 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Beetje een langspeelplaat dit, Klaas. Tegen die Turken zag je wat je aan Steijn hebt als het niveau omhoog gaat. Niemand gaat ontkennen dat Steijn ze er tegen PEC, NEC en Groningen wel in schiet, maar 1 niveautje hoger is hij de eerste die zal verzuipen. Toegegeven: Valente heeft van het bovenstaande rijtje wellicht nog potentie, maar de rest is gewoon vrij grijze middelmaat.
Maar als Steijn er dit jaar weer 20-25 in schiet in de Eredivisie dan kan de vlag weer uit denk ik. Prima toch, als dat het niveau is wat je nastreeft als club i guess.
Dan onderschat je zijn aandeel wel iets in de afgelopen seizoenen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat Til ons de overwinning tegen Bayern gaat bezorgen. Sterker nog, ik krijg al buikpijn als ik die gast in de basis zie beginnen tegen fucking Telstar.
Dat is dus precies de gedachte waar je niet verder mee komt.. Het verschil met een Ajax van 2018/2019 is dat zij wél buiten de landsgrenzen durfden te denken. Als je alleen maar vast gaat zitten op die ratrace met PSV (en in mindere mate Ajax) dan eindig je inderdaad met een type Steijn. Ga je overstijgende doelen stellen dan concludeer je vrij snel dat er wat meer nodig is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Zolang de rest laat zien niet veel beter materiaal te hebben zitten we vooralsnog goed.
Nee hoor. Til is ontzettend waardevol, maar eigenlijk vooral als het niet loopt en er gebikkeld moet worden. Een Til in de basis is gewoon spelen met een man minder op het middenveld, daar kunnen we heel kort/eerlijk over zijn. Lullig voor hem, maar geen basismateriaal voor PSV.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan onderschat je zijn aandeel wel iets in de afgelopen seizoenen.
Steijn gaat voor 35 miljoen verkocht worden goser. Ik krijg altijd gelijk in mijn voorspellingen moet ik de voorbeelden erbij halen. Nee, laten we dat maar niet doen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:26 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Als ik zie dat Ajax voor een spits die basistechniek mist en niet scoort nog 20 miljoen krijgt… dan zou het inderdaad nog kunnen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Steijn gaat voor 35 miljoen verkocht worden goser. Ik krijg altijd gelijk in mijn voorspellingen moet ik de voorbeelden erbij halen. Nee, laten we dat maar niet doen.
Ja en heel Europa is op zoek naar spelers die makkelijk scoren. De rest telt namelijk helemaal niet voor een speler die achter de spits loopt....quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik zie dat Ajax voor een spits die basistechniek mist en niet scoort nog 20 miljoen krijgt… dan zou het inderdaad nog kunnen.
Maar Steijn is en blijft een gemankeerde voetballer. Die wel makkelijk scoort.
Even gefixed.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die wel makkelijk scoort in de Eredivisie
Kunnen de dames deze hissy fit lekker ergens doen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogal grote woorden gezien Til zo ongeveer exact hetzelfde profiel heeft en ook gewoon erg belangrijk is geweest voor PSV.
We kunnen ook boerderijhoofd erbij betrekken hoor, al lijkt die nu toch wel echt ver over de houdbaarheidsdatum heen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:40 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Kunnen de dames deze hissy fit lekker ergens doen.
Los van dat ik denk dat jij spelers van Feyenoord altijd wel onderschat, is het niet realistisch om te denken dat je als Nederlandse club ‘wel even’ kan wedijveren op CL niveau op een enkel zeer uniek incident na wat de komende jaren niet meer gaat gebeuren. En daar moet je al helemaal niet je gehele financiële huishouding op inrichten en teveel risico’s in nemen. Nederlandse clubs zullen altijd gokjes in hun selectie hebben en verder moeten met eigen jeugd. Enige zekerheid koop je eigenlijk maar zelden. Tenzij je giga salarissen en transfersommen gaat neerleggen, maar dan zit je na een moeilijk jaar vrijwel direct op de blaren en ben je weer terug bij af.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is dus precies de gedachte waar je niet verder mee komt.. Het verschil met een Ajax van 2018/2019 is dat zij wél buiten de landsgrenzen durfden te denken. Als je alleen maar vast gaat zitten op die ratrace met PSV (en in mindere mate Ajax) dan eindig je inderdaad met een type Steijn. Ga je overstijgende doelen stellen dan concludeer je vrij snel dat er wat meer nodig is.
1 mazzel seizoentje en daar beleid op baserenquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is dus precies de gedachte waar je niet verder mee komt.. Het verschil met een Ajax van 2018/2019 is dat zij wél buiten de landsgrenzen durfden te denken. Als je alleen maar vast gaat zitten op die ratrace met PSV (en in mindere mate Ajax) dan eindig je inderdaad met een type Steijn. Ga je overstijgende doelen stellen dan concludeer je vrij snel dat er wat meer nodig is.
Het kan in wedstrijden wel schelen als je de goals wél maaktquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook met Dolberg verwacht ik niet heel veel meer van deze selectie, maar je moet toch wat.
Voor Feijenoord is het echter slimmer om eerst eens te proberen een stabiele topclub te worden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Feyenoord is de laatste 5 jaar redelijk stabielquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor Feijenoord is het echter slimmer om eerst eens te proberen een stabiele topclub te worden.
Chefquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:43 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
1 mazzel seizoentje en daar beleid op baseren
was gewoon lucky ajax
bijna al die spelers zijn elders allemaal mislukt of hebben de verwachtingen niet waar kunnen maken
zychech, mathijs de ligt, frenkie de jongen zijn daarna gewoon grijze muizen geworden en dan vergeet ik er nog een hoop
Ik denk dat het meer een team prestatie was dan dat het overliep van uitzonderlijke kwaliteiten
Precies ditquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor Feijenoord is het echter slimmer om eerst eens te proberen een stabiele topclub te worden.
Chef? goser, Feyenoord is een instituut in heel de wereld. Zelfs als we alles verliezen wordt er internationaal met respect over ons gesproken over de club Feyenoord,als we thuiswedstrijden spelen. Voetbal gaat in de eerste plaats niet om winnen maar om wat je bent als club. Dat is niet te koop ook niet met 100 titels. En zeker voor PSV geld je bent gewoon een soort boerderij in een weiland.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:48 schreef Solispolar het volgende:
[..]
ChefGeen idee waar deze branie vandaan komt met 2 titels in 25 jaar, maar ik zou me gewoon even koest houden totdat Feyenoord daadwerkelijk eens iets presteert voor een langere periode.
Prima dat iedereen de polonaise loopt met Steijn omdat hij ze in Nederland wel maakt, maar jullie weten zelf ook donders goed dat hij een keihard plafond heeft. Als je kijkt hoe betere spitsen al falen in het buitenland dan kan je invullen hoe het bij hem gaat.
Afijn, verkeerd topic zoals Tornado al terecht aankaart.
Ik sta achter jou in deze zaak. PSV is een kutclubquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Chef? goser, Feyenoord is een instituut in heel de wereld. Zelfs als we alles verliezen wordt er internationaal met respect over ons gesproken over de club Feyenoord, als we thuiswedstrijden spelen. Voetbal gaat in de eerste plaats niet om winnen maar om wat je bent als club. Dat is niet te koop ook niet met 100 titels. En zeker voor PSV geld je bent gewoon een soort boerderij in een weiland.
Sjaak Swart heeft de kicksen uit de doos gehaald.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:53 schreef mitt het volgende:
Wie kan Ajax nog meer terug gaan halen?
Ik hoor de naam Ziyech ook alweer rondzingen
Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:56 schreef De_Pel het volgende:
Zou Kroes al een bakkie koffie gepland hebben met Erik? En zou die er, na 2 ontslagen in het buitenland, ondertussen voor open staan om terug te komen naar de eredivisie?
geldquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Chef? goser, Feyenoord is een instituut in heel de wereld. Zelfs als we alles verliezen wordt er internationaal met respect over ons gesproken over de club Feyenoord,als we thuiswedstrijden spelen. Voetbal gaat in de eerste plaats niet om winnen maar om wat je bent als club. Dat is niet te koop ook niet met 100 titels. En zeker voor PSV geld je bent gewoon een soort boerderij in een weiland.
Gelachen wel.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Chef? goser, Feyenoord is een instituut in heel de wereld. Zelfs als we alles verliezen wordt er internationaal met respect over ons gesproken over de club Feyenoord,als we thuiswedstrijden spelen. Voetbal gaat in de eerste plaats niet om winnen maar om wat je bent als club. Dat is niet te koop ook niet met 100 titels. En zeker voor PSV geld je bent gewoon een soort boerderij in een weiland.
Oké, tijd voor je pilletje Klaas.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:53 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Kan jij gewoon weg hier? Klaas is nog wel vermakelijk, maar jij bent gewoon tering debiel.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Oké, tijd voor je pilletje Klaas.
Die laat eerst Heitinga doorfalen totdat het seizoen al verpest is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:56 schreef De_Pel het volgende:
Zou Kroes al een bakkie koffie gepland hebben met Erik? En zou die er, na 2 ontslagen in het buitenland, ondertussen voor open staan om terug te komen naar de eredivisie?
Het grote voordeel is dat de kans dat het hakkelende boertje aan een nieuwe werkgever is gekomen in de tussentijd erg klein is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die laat eerst Heitinga doorfalen totdat het seizoen al verpest is.
10 miljoen aan salarissen bespaard en prima aankopen op het eerste ogenblik, maar van mij mag hij nog steeds oprotten inderdaad vanwege het aanstellen van Heitinga.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
That sounds about right.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:03 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Gelachen wel.
Maar om je maar uit de droom te helpen feyenoord stelt net zo weinig voor als psv in het buitenland.
.
Gefeliciteerd nog vriend.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De laatste NEDERLANDSE club die een Europese internationale prijs won
De eerste Nederlandse club die in de 21e eeuw een internationale prijs won
Hé Tjackaquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kan jij gewoon weg hier? Klaas is nog wel vermakelijk, maar jij bent gewoon tering debiel.
Die komt niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:53 schreef mitt het volgende:
Maar nog steeds de minst succesvolle club van de traditionele top 3.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dolberg is een prima spitsje johquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:15 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Zullen we het maar weer over ons aller Ajax hebben? Ik begrijp dat jullie kut clubjes niet zo heel boeiend zijn. Maar dit is toch echt het Ajax topic.
Dolberg is denk ik wel een ok aankoop. Zoals iedereen al geroepen heeft, je hebt gewoon niet zoveel keuze op deadline day. En dan hebben we ook nog wat geluk dat hij liever naar ons komt dan Celtic.
Zelfs los van deadline day, het is gewoon heel moeilijk een scorende spits te vinden. Alles wat meer dan 10 goals maakt gaat meteen richting de grote clubs.
En dan heb je ook nog de teringzooi in zuid Amerika. Waar elke speler inmiddels 30 partijen heeft die een deeltje van de rechten bezitten. Echt niet te doen.
Die komt niet door de keuring.quote:
Ja maar dan heb je tenminste wel een creatieve scouting, is ook wat waard blijkbaar.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:15 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Zullen we het maar weer over ons aller Ajax hebben? Ik begrijp dat jullie kut clubjes niet zo heel boeiend zijn. Maar dit is toch echt het Ajax topic.
Dolberg is denk ik wel een ok aankoop. Zoals iedereen al geroepen heeft, je hebt gewoon niet zoveel keuze op deadline day. En dan hebben we ook nog wat geluk dat hij liever naar ons komt dan Celtic.
Zelfs los van deadline day, het is gewoon heel moeilijk een scorende spits te vinden. Alles wat meer dan 10 goals maakt gaat meteen richting de grote clubs.
En dan heb je ook nog de teringzooi in zuid Amerika. Waar elke speler inmiddels 30 partijen heeft die een deeltje van de rechten bezitten. Echt niet te doen.
Of Anderlecht heeft zware financiële problemen en Europees voetbal gemist? Oh nee dat zou het wel niet zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben wel benieuwd naar een oudere, hopelijk verbeterde versie van Dolberg. Maar goed... als hij echt zo goed zou zijn nu zou Anderlecht hem nu niet verkopen (voor deze prijs) dus ook weer niet te hoge verwachtingen hebben. In ieder geval beter dan de huidige versie van Brobbey.
Kampioen van de creatieve scouting is nog een leukere prijs dan het beste gras van Nederland.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je tenminste wel een creatieve scouting, is ook wat waard blijkbaar.
Haha ja, dat zijn toch van die prachtige dooddoeners.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je tenminste wel een creatieve scouting, is ook wat waard blijkbaar.
Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:53 schreef mitt het volgende:
Dit zal het vooral zijn hoor. Als ik het zo lees zijn de fans van Anderlecht er niet heel blij mee dat hij weggaat.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Of Anderlecht heeft zware financiële problemen en Europees voetbal gemist? Oh nee dat zou het wel niet zijn.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit zal het vooral zijn hoor. Als ik het zo lees zijn de fans van Anderlecht er niet heel blij mee dat hij weggaat.
Oh ja Helemaal vergeten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat Alex slim genoeg is om hem al te benaderen? Of dat Erik inziet dat het in het buitenland lastig wordt voor hem?quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:57 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen.
Alex zou het inderdaad wel zien want is een onwijs goede zakenman. Alleen van trainers heeft hij weinig kaas gegeten, blijkbaar.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat Alex slim genoeg is om hem al te benaderen? Of dat Erik inziet dat het in het buitenland lastig wordt voor hem?
quote:Ajax wil snel uitzicht op Dolberg-deal
Ajax wil vandaag snel duidelijkheid over de beschikbaarheid van Kasper Dolberg. De club wil naar verluidt voor het middaguur uitzicht op een deal met Anderlecht. Anders schakelt Ajax door naar de volgende spitsen op het lijstje. Ajax zou inzetten op een huur met een verplichte koopoptie. (Bron: De Telegraaf)
Terwijl we beter zouden moeten weten, we hebben in Nederland ook nog eens 1 van de beste sportvoedingsdeskundige in huis.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:24 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Haha ja, dat zijn toch van die prachtige dooddoeners.
Zelfde gezeur met "spelers opleiden voor andere clubs" Het is geen 1995 meer. Ajax staat niet meer op het niveau van Engelse/Spaanse/Duitse clubs. En zeker financieel niet, tenzij we een magische suikeroom vinden overbrug je die kloof nooit meer.
Maar met wat talent, geluk, goed beleid zouden we toch aardig mee moeten kunnen. Dat is waar ik me vooral aan erger. Het gebrek aan professionaliteit en visie.
Slaan geld stuk op vanalles en nog wat, maar dan gaan we moeilijk doen over een fitness coach, setpiece coach en koks. Dát zijn echt de kosten die het verschil maken. Joeh.
Precies. Die miljoenen die vanaf november richting Heitinga gaan had je echt niet kunnen investeren in twee koks en een setpiece en fitness coach. Al weet ik niet eens wat een setpiece coach is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:24 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Haha ja, dat zijn toch van die prachtige dooddoeners.
Zelfde gezeur met "spelers opleiden voor andere clubs" Het is geen 1995 meer. Ajax staat niet meer op het niveau van Engelse/Spaanse/Duitse clubs. En zeker financieel niet, tenzij we een magische suikeroom vinden overbrug je die kloof nooit meer.
Maar met wat talent, geluk, goed beleid zouden we toch aardig mee moeten kunnen. Dat is waar ik me vooral aan erger. Het gebrek aan professionaliteit en visie.
Slaan geld stuk op vanalles en nog wat, maar dan gaan we moeilijk doen over een fitness coach, setpiece coach en koks. Dát zijn echt de kosten die het verschil maken. Joeh.
Een trainer die aan Weghorst aangeeft dat hij bij verdedigende corners de vrije man is om de bal weg te koppen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:03 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies. Die miljoenen die vanaf november richting Heitinga gaan had je echt niet kunnen investeren in twee koks en een setpiece en fitness coach. Al weet ik niet eens wat een setpiece coach is.
Nou en.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik ben heel benieuwd wat hier vandaag uit gaat komen.quote:
quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:06 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nou en.
Als jij later terugkijkt op je leven ben je dan liever diegene die van zn vrienden het eerst of het meest heeft geneukt
Hij wilde Keizer blijkbaar, maar die wilde geen hoofdtrainer worden en hebben ze deze constructie met Heitinga opgezet, dus of Heitinga luistert weinig, of hij begrijpt er ook niet zoveel van als ze bij Ajax dachten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:32 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Alex zou het inderdaad wel zien want is een onwijs goede zakenman. Alleen van trainers heeft hij weinig kaas gegeten, blijkbaar.
Dat was haast nog een belachelijkere keuze geweest dan domme Sjonquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij wilde Keizer blijkbaar, maar die wilde geen hoofdtrainer worden en hebben ze deze constructie met Heitinga opgezet, dus of Heitinga luistert weinig, of hij begrijpt er ook niet zoveel van als ze bij Ajax dachten.
Nee hoor, Sunderland was al begin augustus bezig met Brobbey, zie ook:quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat er op zo'n laatste dag heel weinig te kiezen valt. Zie zo'n Sunderland die ondanks de financiële middelen uitkomen bij een spits die 4 keer scoort in de eredivisie.
Kortom, deze transfer is niet uit de lucht komen vallen. Alleen Sunderland raakte Marc Guiu kwijt die door Chelsea werd teruggeroepen omdat Nicklas Jackson naar Bayern vertrok. Daarom wilde men een nieuwe spits en Brobbey stond dus schijnbaar al op het lijstje.quote:“De eerste keer dat ik met Sunderland sprak, was ruim een maand geleden. Ik heb het stadion en de fans dit seizoen gezien, en ik kan niet wachten om onderdeel uit te maken van die passie. Het is emotioneel om afscheid te nemen van Ajax. Ik ben er opgegroeid en ga iedereen missen, maar de Premier League is het grootste podium ter wereld. Ik ben klaar voor dit volgende hoofdstuk.”
Bron
Het matige optreden van Dolberg na zijn eerste seizoen bij Ajax en het daarna ook falen bij drie verschillende clubs in drie verschillende competities, waarvan hij Nice de eerste twee seizoenen gewoon basisspeler was, is inderdaad veelzeggend.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Serieus? 🙄 Je doet alsof Dolberg negen jaar geleden één seizoen Ajax heeft gespeeld en daarna alles heeft verprutst. Zijn laatste twee seizoenen in België waren gewoon goed, dus dat hij nu terugkomt zegt niks over zijn potentie.
Dat hij bij Nice, Sevilla en Hoffenheim niet uit de verf kwam, is een contextding: nieuwe landen, andere speelstijlen, weinig kansen… alsof dat alles zegt over zijn kwaliteiten.
Bovendien moet je leren begrijpen dat je op deadlineday gewoon niks meer kan kiezen en blij moet zijn met een aankoop als dit zeker voor 10 miljoen. Esposito van Inter stond bijvoorbeeld op dat lijstje en speelt nu bij Cagliari. Boadu stond erop en die is inmiddels bij… ja, PSV. Als je dat niet snapt, kun je beter een andere sport gaan volgen: korfbal of skeltertje rijden (F1).
Waarom hij er zo goed op stond/staat is mij ook een raadsel, maar ik heb bij beiden m'n vraagtekens. Ze zijn niet voor niets weggestuurd in het verleden lijkt me.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was haast nog een belachelijkere keuze geweest dan domme Sjon
Dit is helemaal geen ‘aparte keuze’. Het is letterlijk één van de weinige verstandige keuzes die een club in de huidige markt kan maken. Dolberg is 27, heeft ervaring in meerdere competities, kan direct bijdragen en heeft bewezen dat hij op een bepaald niveau gewoon kan presteren. Dus ja, 10 miljoen betalen voor iemand die meteen iets kan brengen is helemaal niet raar, het is gewoon logisch. Het idee dat dit een rare keuze zou zijn, laat alleen maar zien dat jij niets van voetbal, transfers of marktlogica begrijpt. Echt een fantastisch voorbeeld van hoe iemand domme conclusies kan trekken zonder enig besef van context. Tering, wat een debiel.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
Het matige optreden van Dolberg na zijn eerste seizoen bij Ajax en het daarna ook falen bij drie verschillende clubs in drie verschillende competities, waarvan hij Nice de eerste twee seizoenen gewoon basisspeler was, is inderdaad veelzeggend.
Dolberg zal vast tegen de Excelsiors en Zwolles van deze wereld zijn doelpuntjes meepakken, maar om hier nu tien miljoen voor te betalen terwijl hij ook al 27 is en een redelijk salaris zal opstrijken, is op z'n minst een aparte keus.
Maar dat is totaal niet relevant gezien Ajax pas kan handelen na de daadwerkelijk verkoop.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Sunderland was al begin augustus bezig met Brobbey, zie ook:
Kroes lijkt bij trainers vooral te kijken naar Ajax-verleden of ‘DNA’ in plaats van naar ervaring en kwaliteit. Heitinga en Keizer zijn daar goede voorbeelden: echte Ajax-jongens, maar inhoudelijk vaak beperkt. Het probleem is dat iemand van buitenaf met bewezen kennis en tactisch inzicht door hem minder serieus wordt genomen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:28 schreef Tarado het volgende:
Waarom hij er zo goed op stond/staat is mij ook een raadsel, maar ik heb bij beiden m'n vraagtekens. Ze zijn niet voor niets weggestuurd in het verleden lijkt me.
Maar vorig jaar deed hij dat dus niet, wat ik niet begrijp is hoe je van Farioli bij Heitinga terecht komt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:37 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kroes lijkt bij trainers vooral te kijken naar Ajax-verleden of ‘DNA’ in plaats van naar ervaring en kwaliteit. Heitinga en Keizer zijn daar goede voorbeelden: echte Ajax-jongens, maar inhoudelijk vaak beperkt. Het probleem is dat iemand van buitenaf met bewezen kennis en tactisch inzicht door hem minder serieus wordt genomen.
Ik heb hetzelfdequote:Op dinsdag 2 september 2025 11:37 schreef PicoMMP het volgende:
Hij is "al 27". Ik begin me heel oud te voelen op deze manier.
Zal wel de nodige druk zijn uitgeoefend van wat mensen binnen Ajax die graag een herkenbaar gezicht wilden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar vorig jaar deed hij dat dus niet, wat ik niet begrijp is hoe je van Farioli bij Heitinga terecht komt.
Vorig jaar gaf Kroes al door dat er volgend seizoen Ajax-voetbal moest komen, los van het realisme van Farioli. Waarom hij dan Heitinga goed genoeg acht? Geen idee. Waarschijnlijk speelt ook druk van hogerop mee: mensen die weer het ‘bekende’ Ajax-spel wilden zien. Kortzichtig gedacht: Heitinga = Ajax, dus klaar. Alleen vergeet men dat filosofie en uitvoering twee totaal verschillende dingen zijn, en daar faalt Heitinga volledig in.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:42 schreef Tarado het volgende:
Maar vorig jaar deed hij dat dus niet, wat ik niet begrijp is hoe je van Farioli bij Heitinga terecht komt.
Ajax-spel, daar moet ik altijd een beetje om lachen, zeker als het vanuit de beleidsbepalende kant komt, dan moet je wel uit kunnen leggen hoe je het wil.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Vorig jaar gaf Kroes al door dat er volgend seizoen Ajax-voetbal moest komen, los van het realisme van Farioli. Waarom hij dan Heitinga goed genoeg acht? Geen idee. Waarschijnlijk speelt ook druk van hogerop mee: mensen die weer het ‘bekende’ Ajax-spel wilden zien. Kortzichtig gedacht: Heitinga = Ajax, dus klaar. Alleen vergeet men dat filosofie en uitvoering twee totaal verschillende dingen zijn, en daar faalt Heitinga volledig in.
Dat is nu toch ingewisseld voor Arne Slot-spel?quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ajax-spel, daar moet ik altijd een beetje om lachen, zeker als het vanuit de beleidsbepalende kant komt, dan moet je wel uit kunnen leggen hoe je het wil.
Ik ben totaal geen fan van Heitinga en ik zie hem liever vandaag dan morgen vertrekken, maar tegelijkertijd weet ik ook niet goed wie er dan aangesteld had moeten worden, als je uitgaat van het Ajax-DNA en Ajax-voetbal en bla bla.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Vorig jaar gaf Kroes al door dat er volgend seizoen Ajax-voetbal moest komen, los van het realisme van Farioli. Waarom hij dan Heitinga goed genoeg acht? Geen idee. Waarschijnlijk speelt ook druk van hogerop mee: mensen die weer het ‘bekende’ Ajax-spel wilden zien. Kortzichtig gedacht: Heitinga = Ajax, dus klaar. Alleen vergeet men dat filosofie en uitvoering twee totaal verschillende dingen zijn, en daar faalt Heitinga volledig in.
Telstar en Volendam werden compleet gesloopt, toch?quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is nu toch ingewisseld voor Arne Slot-spel?
Arend doet het ook altijd matig in die eerste potjes.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Telstar en Volendam werden compleet gesloopt, toch?
Antony Correia wist daar inderdaad goede tips uit te halen /squote:Op dinsdag 2 september 2025 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Zet die maar voor de groepquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:56 schreef Sabata het volgende:
[..]
Antony Correia wist daar inderdaad goede tips uit te halen /s
Nee hoor, het is helemaal geen verstandige keuze gezien de redenen die ik had opgenoemd. Men betaald dus en boel geld voor een speler die maar één seizoen van waarde is geweest, nadien op meerdere plekken gefaald is en zijn vorm nu weer heeft hervonden op 27-jarige leeftijd in de Belgische competitie. Dat is geen slim transferbeleid. Denk ook aan de toekomst, mocht dit geen succes worden, hoe ga je een 30-jarige Dolberg weer lozen? Daar zit totaal geen restwaarde meer op.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit is helemaal geen ‘aparte keuze’. Het is letterlijk één van de weinige verstandige keuzes die een club in de huidige markt kan maken. Dolberg is 27, heeft ervaring in meerdere competities, kan direct bijdragen en heeft bewezen dat hij op een bepaald niveau gewoon kan presteren. Dus ja, 10 miljoen betalen voor iemand die meteen iets kan brengen is helemaal niet raar, het is gewoon logisch. Het idee dat dit een rare keuze zou zijn, laat alleen maar zien dat jij niets van voetbal, transfers of marktlogica begrijpt. Echt een fantastisch voorbeeld van hoe iemand domme conclusies kan trekken zonder enig besef van context. Tering, wat een debiel.
Dus had er een andere optie dan Dolberg klaar moeten liggen. Als je ziet dat PSV een Boadu haalt voor slechts een miljoen is de vraag waarom Ajax daar niet eerder op had toegeslagen. Boadu is ook alles behalve een zekerheid en ook maar afwachten hoe die het gaat doen, maar een 24-jarige speler voor één miljoen is dat risico wel waard. En kan na twee of drie seizoenen ook prima met flinke winst worden verkocht.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dat is totaal niet relevant gezien Ajax pas kan handelen na de daadwerkelijk verkoop.
Omdat we eerst Brobbey moeten verkopen, anders heb je straks een spits te veel.quote:Dus had er een andere optie dan Dolberg klaar moeten liggen. Als je ziet dat PSV een Boadu haalt voor slechts een miljoen is de vraag waarom Ajax daar niet eerder op had toegeslagen
Wanneer is Boadu aangetrokken en op welk moment kon Ajax pas handelen? Lees je uberhaupt wel wat er staat?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
Dus had er een andere optie dan Dolberg klaar moeten liggen. Als je ziet dat PSV een Boadu haalt voor slechts een miljoen is de vraag waarom Ajax daar niet eerder op had toegeslagen.
Arne heeft het voetbal niet uitgevonden zoals je weet, maar ik hoopte wel dat John wel het middenveld idee met de punt naar voren had overgenomen. Verder is het huidige Liverpool natuurlijk niet te vergelijken met het huidige Ajax, maar als je van achteren wil opbouwen moet je de verdediging daar wel mee helpen, plus dat je moet kijken naar je spelers materiaal, dat bij ieder omschakelmoment staat te slapen, of uberhaupt geen zin heeft om mee te verdedigen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Boadu kan er geen klote vanquote:Op dinsdag 2 september 2025 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het is helemaal geen verstandige keuze gezien de redenen die ik had opgenoemd. Men betaald dus en boel geld voor een speler die maar één seizoen van waarde is geweest, nadien op meerdere plekken gefaald is en zijn vorm nu weer heeft hervonden op 27-jarige leeftijd in de Belgische competitie. Dat is geen slim transferbeleid. Denk ook aan de toekomst, mocht dit geen succes worden, hoe ga je een 30-jarige Dolberg weer lozen? Daar zit totaal geen restwaarde meer op.
En dat je meteen moet gaan schelden is ook veelzeggend.
[..]
Dus had er een andere optie dan Dolberg klaar moeten liggen. Als je ziet dat PSV een Boadu haalt voor slechts een miljoen is de vraag waarom Ajax daar niet eerder op had toegeslagen. Boadu is ook alles behalve een zekerheid en ook maar afwachten hoe die het gaat doen, maar een 24-jarige speler voor één miljoen is dat risico wel waard. En kan na twee of drie seizoenen ook prima met flinke winst worden verkocht.
Al vind ik het in dit geval niet zo erg dat Boadu naar PSV gaat, daar heb je als topploeg niet zoveel aan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Wanneer is Boadu aangetrokken en op welk moment kon Ajax pas handelen? Lees je uberhaupt wel wat er staat?
Ik heb echt geen idee wie jij bent of je ons aller Ajax een warm hart toe draagt. Maar het is misschien handig als je even terug naar de realiteit komt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het is helemaal geen verstandige keuze gezien de redenen die ik had opgenoemd. Men betaald dus en boel geld voor een speler die maar één seizoen van waarde is geweest, nadien op meerdere plekken gefaald is en zijn vorm nu weer heeft hervonden op 27-jarige leeftijd in de Belgische competitie. Dat is geen slim transferbeleid. Denk ook aan de toekomst, mocht dit geen succes worden, hoe ga je een 30-jarige Dolberg weer lozen? Daar zit totaal geen restwaarde meer op.
En dat je meteen moet gaan schelden is ook veelzeggend.
[..]
Dus had er een andere optie dan Dolberg klaar moeten liggen. Als je ziet dat PSV een Boadu haalt voor slechts een miljoen is de vraag waarom Ajax daar niet eerder op had toegeslagen. Boadu is ook alles behalve een zekerheid en ook maar afwachten hoe die het gaat doen, maar een 24-jarige speler voor één miljoen is dat risico wel waard. En kan na twee of drie seizoenen ook prima met flinke winst worden verkocht.
Beetje een vergelijkbare keuze als Dolberg denk ik, op verschillende manieren wel aardige spelers. Voordeel van PSV is wel dat het de reservespits is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Al vind ik het in dit geval niet zo erg dat Boadu naar PSV gaat, daar heb je als topploeg niet zoveel aan.
Maar zelfs als er geld was is het een gigantische fout om alvast een spits te kopen. Als de deal klapt zit je dan opeens met 3 duurbetaalde spitsen waarvan er minimaal eentje transferkapitaal gaat verliezen omdat die niet aan spelen toekomt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:10 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wie jij bent of je ons aller Ajax een warm hart toe draagt. Maar het is misschien handig als je even terug naar de realiteit komt.
Er, is, geen, geld. Tot er iemand verkocht word. Plus laatste dagen van de markt. Je kunt niet vanaf 0 een deal sluiten met een club, speler, 50 familieleden, en het ook nog op tijd faxen op deadline day.
Dan kun je wel vanalles gaan roepen over lijstjes en weet ik veel. Maar alles wat meer dan 10 goals maakt heeft al een dik contract ergens.
Waarom kan Ajax pas handelen als Brobbey is vertrokken? Boadu heeft slechts één miljoen gekost.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Wanneer is Boadu aangetrokken en op welk moment kon Ajax pas handelen? Lees je uberhaupt wel wat er staat?
Wat ik ook al aangaf is het inderdaad de vraag wat er van die transfer terecht gaat komen. Maar voor die prijs en ook wetende dat hij pas 24 is, kun je dat risico zeker nemen. Dolberg kost het tienvoudige, en is zeker niet tien keer beter.quote:
Je bent toch niet compleet achterlijk?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom kan Ajax pas handelen als Brobbey is vertrokken?
Ach Howie.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom kan Ajax pas handelen als Brobbey is vertrokken? Boadu heeft slechts één miljoen gekost.
[..]
PSV neemt deze zomer ook wel grote gokken, allemaal 'mislukte' spelers (Boadu, Salah-Edinne, Wanner) gekocht waarvan ze maar moeten hopen dat Bosz ze wel aan het voetballen krijgtquote:Op dinsdag 2 september 2025 12:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Al vind ik het in dit geval niet zo erg dat Boadu naar PSV gaat, daar heb je als topploeg niet zoveel aan.
Als je Boadu en Salah-Edinne als bankspelers kan aantrekken doe je het niet heel slecht denk ik.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
PSV neemt deze zomer ook wel grote gokken, allemaal 'mislukte' spelers (Boadu, Salah-Edinne, Wanner) gekocht waarvan ze maar moeten hopen dat Bosz ze wel aan het voetballen krijgt
Welkom in de wondere (denk)wereld van Howard. Een alleraardigste rubriek op dit forum.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:13 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Dit is toch gewoon weer een knettergekke trol, toch? Dit is toch niet serieus iemand die dit echt denkt?
Ja, maar ik weet niet of ze voor een bankspelersalaris op de payroll staan als ik zie waar ze vandaan komen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je Boadu en Salah-Edinne als bankspelers kan aantrekken doe je het niet heel slecht denk ik.
Ik had het ook meer over het sportieve, dan lijken me dit geen grote gokjes in die rol.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet niet of ze voor een bankspelersalaris op de payroll staan als ik zie waar ze vandaan komen.
Denk dat Dolberg toch wel iets beter is aan de bal en in kleinere ruimte dan draver Boadu en die moet ook spelen waarschijnlijk want Pepi kan sowieso geen hele wedstrijden spelen, als die al kan beginnen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Beetje een vergelijkbare keuze als Dolberg denk ik, op verschillende manieren wel aardige spelers. Voordeel van PSV is wel dat het de reservespits is.
Geef nu gewoon eens antwoord op de vraag die ik stelde. Waarom had Ajax niet Boadu voor één miljoen kunnen vastleggen? In het ergste geval had de club dat met zowel Weghorst, Brobbey als Boadu gezeten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Je bent toch niet compleet achterlijk?
Inhoudelijk zijn de reacties op, ik merk het al.quote:
Het gaat niet alleen om de transfersom, maar ook om salarisruimte, dat moet je vrij maken, Boadu zit waarschijnlijk op een veel hoger salaris dan Dolberg.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom kan Ajax pas handelen als Brobbey is vertrokken? Boadu heeft slechts één miljoen gekost.
[..]
Wat ik ook al aangaf is het inderdaad de vraag wat er van die transfer terecht gaat komen. Maar voor die prijs en ook wetende dat hij pas 24 is, kun je dat risico zeker nemen. Dolberg kost het tienvoudige, en is zeker niet tien keer beter.
Dolberg is ook een wat slimmere speler. Alleen een beetje luiquote:Op dinsdag 2 september 2025 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Dolberg toch wel iets beter is aan de bal en in kleinere ruimte dan draver Boadu en die moet ook spelen waarschijnlijk want Pepi kan sowieso geen hele wedstrijden spelen, als die al kan beginnen.
Het zijn eigenlijk allebei spitsen die je liever niet het hele seizoen in de basis ziet. Welkom bij de club wat dat betreft, dan heeft PSV met Pepi wel (verreweg) het beste alternatief maar die is inderdaad vaak stuk.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat Dolberg toch wel iets beter is aan de bal en in kleinere ruimte dan draver Boadu en die moet ook spelen waarschijnlijk want Pepi kan sowieso geen hele wedstrijden spelen, als die al kan beginnen.
Anders krijg je hem inderdaad niet voor 1 miljoenquote:Op dinsdag 2 september 2025 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de transfersom, maar ook om salarisruimte, dat moet je vrij maken, Boadu zit waarschijnlijk op een veel hoger salaris dan Dolberg.
Ajax heeft de financiële middelen helemaal niet om drie dure spitsen op de loonlijst te hebben staan.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geef nu gewoon eens antwoord op de vraag die ik stelde. Waarom had Ajax niet Boadu voor één miljoen kunnen vastleggen?
Uiteraard speelt salaris mee, maar Ajax heeft veel ruimte gecreëerd deze zomer. En waarom zou Boadu meer salaris moeten kosten dan Dolberg?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de transfersom, maar ook om salarisruimte, dat moet je vrij maken, Boadu zit waarschijnlijk op een veel hoger salaris dan Dolberg.
Om dit goed te kunnen inschatten zullen we eerst moeten weten wat Weghorst en Brobbey aan salaris opstrijken en tevens wat Boadu kost. Ik heb daar geen exact overzicht van, jij wel?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ajax heeft de financiële middelen helemaal niet om drie dure spitsen op de loonlijst te hebben staan.
Het gaat erom dat als Brobbey niet weggaat, je dan opeens met 3 dure spitsen zit, dat kan natuurlijk niet. Enerzijds omdat je dat veel salaris kost zonder goede redenen en ten tweede omdat je dan minimaal van 1 spits de transferwaarde gaat tanken omdat die niet aan spelen toekomt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uiteraard speelt salaris mee, maar Ajax heeft veel ruimte gecreëerd deze zomer. En waarom zou Boadu meer salaris moeten kosten dan Dolberg?
Dat Ajax pas in actie kan komen op het moment dat Brobbey verkocht wordt negeer je volledig. Dat mag hoor, blijf vooral in je sprookjeswereld.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Om dit goed te kunnen inschatten zullen we eerst moeten weten wat Weghorst en Brobbey aan salaris opstrijken en tevens wat Boadu kost. Ik heb daar geen exact overzicht van, jij wel?
Zolang types als Wijndal en Branco van der Trees een groot gedeelte van het salarishuis opvreten heb je die ruimte ook gewoon niet lijkt mequote:Op dinsdag 2 september 2025 12:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het gaat erom dat als Brobbey niet weggaat, je dan opeens met 3 dure spitsen zit, dat kan natuurlijk niet. Enerzijds omdat je dat veel salaris kost zonder goede redenen en ten tweede omdat je dan minimaal van 1 spits de transferwaarde gaat tanken omdat die niet aan spelen toekomt.
Het zou echt onbehoorlijk bestuur zijn om zoiets te doen, ongeacht of je het geld ervoor hebt. Het is een recept om binnen no time geen geld te hebben als je er zo mee omgaat.
Dat gaat er niet in bij howardquote:Op dinsdag 2 september 2025 12:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het gaat erom dat als Brobbey niet weggaat, je dan opeens met 3 dure spitsen zit, dat kan natuurlijk niet. Enerzijds omdat je dat veel salaris kost zonder goede redenen en ten tweede omdat je dan minimaal van 1 spits de transferwaarde gaat tanken omdat die niet aan spelen toekomt.
Het zou echt onbehoorlijk bestuur zijn om zoiets te doen, ongeacht of je het geld ervoor hebt. Het is een recept om binnen no time geen geld te hebben als je er zo mee omgaat.
Omdat Monaco doorgaans veel meer betaalt dan Anderlecht.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uiteraard speelt salaris mee, maar Ajax heeft veel ruimte gecreëerd deze zomer. En waarom zou Boadu meer salaris moeten kosten dan Dolberg?
Dat zal zeker, maar neemt een PSV dat hele salaris over? En hoe hoog zal Boadu in de salarishuishouding hebben gezeten daar? De kans is natuurlijk heel groot dat die gewoon moet inleveren om de stap naar Nederland te kunnen maken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat Monaco doorgaans veel meer betaalt dan Anderlecht.
Ik denk dat de transfersom volledig naar Boadu gaat, die daardoor wat water bij de wijn doet op z'n salarisstrook en Monaco is blij dat ze van hem af zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zal zeker, maar neemt een PSV dat hele salaris over? En hoe hoog zal Boadu in de salarishuishouding hebben gezeten daar? De kans is natuurlijk heel groot dat die gewoon moet inleveren om de stap naar Nederland te kunnen maken.
Ehhhh funfact, Boadu zit op 1,5 miljoen zoiets bij Monaco. Dolberg net boven de 2 miljoen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat Monaco doorgaans veel meer betaalt dan Anderlecht.
Dit kan ik voor je opnoemen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Om dit goed te kunnen inschatten zullen we eerst moeten weten wat Weghorst en Brobbey aan salaris opstrijken en tevens wat Boadu kost. Ik heb daar geen exact overzicht van, jij wel?
Die 1,5 is netto en die 2 bruto, Monaco hè.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ehhhh funfact, Boadu zit op 1,5 miljoen zoiets bij Monaco. Dolberg net boven de 2 miljoen.
Ja als het je al vijf keer verteld is houdt het wel op he.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geef nu gewoon eens antwoord op de vraag die ik stelde. Waarom had Ajax niet Boadu voor één miljoen kunnen vastleggen? In het ergste geval had de club dat met zowel Weghorst, Brobbey als Boadu gezeten.
Dat is in principe geen overbodige luxe voor een club als Ajax, waarbij men ook nog meedoet in de CL. Brobbey heeft al een jaar geen bal meer geraakt en een Weghorst zou natuurlijk nooit meer basisspeler bij Ajax moeten zijn.
[..]
Inhoudelijk zijn de reacties op, ik merk het al.
Funfact, Monaco staat ergens bekend om wereldwijd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ehhhh funfact, Boadu zit op 1,5 miljoen zoiets bij Monaco. Dolberg net boven de 2 miljoen.
Oh ja absoluut, maar verschil is veel kleiner dan je zou aannemen, spelende voor Monaco.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die 1,5 is netto en die 2 bruto, Monaco hè.
Komt deze zomer weinig info naar buiten, dus ik geeft het nog even. Kroes lijkt me ook wel een uitslaper.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:49 schreef Tjacka het volgende:
Geen nieuws is vaak goed nieuws, maar ik vind dat nu niet
Ja blijft heel zuur dat die Branco net voor de zomer geblesseerd moest raken. Dat zijn 2 selectiespelers qua salaris.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang types als Wijndal en Branco van der Trees een groot gedeelte van het salarishuis opvreten heb je die ruimte ook gewoon niet lijkt me
De Blanke Bogardequote:Op dinsdag 2 september 2025 12:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja blijft heel zuur dat die Branco net voor de zomer geblesseerd moest raken. Dat zijn 2 selectiespelers qua salaris.
23:59 meen ikquote:
Mouwen opstropen, gras opvreten, GIF en Weghorst maakt er 40!quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:57 schreef Simmertje het volgende:
"Financieel werd het een moeilijk verhaal, we gaan het doen met Weghorst en Konadu" incoming.
Nee je zult Weghorst en Brubby als spits hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2025 09:26 schreef Solispolar het volgende:
Het is veel simpeler dan datquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hoeveel onwaarden kun je in 1 krantenkop duwen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:07 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het is veel simpeler dan dat
Jullie hebben de mateloos populaire ras-Ajacied John Heitinga die de man achter het succes van Arne Slot bij Liverpool is.
[ afbeelding ]
Daarmee komt het he le maal goed jongens.
Geef hem gewoon vijf jaar de tijd. Of tien jaar.
Wie is de auteur van dit propaganda stuk?quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:07 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Jullie hebben de mateloos populaire ras-Ajacied John Heitinga die de man achter het succes van Arne Slot bij Liverpool is.
[ afbeelding ]
Het zoveelste bewijs dat het niveau van de Telegraaf echt treurig is op alle vlakken. Wonderbaarlijk dat mensen de Telegraaf nog lezen. Je wordt er alleen maar dommer van.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:07 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja dit is vast van jaren terugquote:
Dan heb jij de Telegraaf zeker veel gelezen, met je "ik wordt".quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef papert het volgende:
[..]
Het zoveelste bewijs dat het niveau van de Telegraaf echt treurig is op alle vlakken. Wonderbaarlijk dat mensen de Telegraaf nog lezen. Je wordt er alleen maar dommer van.
Ik dacht dat Sipke Hulshoff al het brein achter het succes wasquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:07 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is jammer inderdaad, hij kwam wel gratis.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Komt deze zomer weinig info naar buiten, dus ik geeft het nog even. Kroes lijkt me ook wel een uitslaper.
[..]
Ja blijft heel zuur dat die Branco net voor de zomer geblesseerd moest raken. Dat zijn 2 selectiespelers qua salaris.
Verdomme mijn Rick Astley link werkt niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:16 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja dit is vast van jaren terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |