Inderdaad, al zou ik ook goed gedijen op een eigen eiland bij ST Jozef in Canada.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 12:54 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Kan ook interessant zijn inderdaad, of het zuidereiland van Nieuw Zeeland. Klimaat is in Tasmanië ook beter voor mij geschikt, de hitte in mainland Australië zou ik niet vol houden.
Even opgezocht. Ik wil best bijv East Grant Island kopenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, al zou ik ook goed gedijen op een eigen eiland bij ST Jozef in Canada.
Ik vind de Italiaanse Alpen wel wat, net als Martijn Doolaard. Ken je die? Heeft een prachtig YouTube kanaal, en is van Canada naar Patagonië gefietst. Zit nu in een oude berghut in Italië.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:15 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Even opgezocht. Ik wil best bijv East Grant Island kopen
Al lijkt het me wel een gebied waar in de zomer een hoop volk met motorboten langs komt racen.
Nog niet, zal ik eens opzoekenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind de Italiaanse Alpen wel wat, net als Martijn Doolaard. Ken je die? Heeft een prachtig YouTube kanaal, en is van Canada naar Patagonië gefietst. Zit nu in een oude berghut in Italië.
Dan is Martijn Doolaard zeker een aanrader, prachtige beelden en heel zen gefilmd.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:38 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nog niet, zal ik eens opzoekenJa de Alpen lijken me ook mooi, alles met bergen wel. Eigenlijk ben ik best snel tevreden, als het maar niet te warm is, geen mensen in de buurt zitten, en veel natuur en stilte
Daar zijn zelfs protesten tegen geweest in Mexico Stad. Het gaat overigens slechts om een paar wijken waar Amerikanen massaal zijn gaan wonen: Roma, Juarez (Centro) en la Condesa. Wellicht gaat het om 1/2% van de stad, maar toch, het probleem is ook dat het vooral Amerikanen zijn die slecht integreren.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 16:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Digital Nomads zijn altijd een soort van parasieten op de lokale cultuur. Drijven de prijzen enorm op (Mexico Stad ook een goed voorbeeld), integreren slecht en maken maximaal gebruik van alle voorzieningen, wat die voorzieningen duurder maakt en zorgt dat het zijn charme ook enigszins verliest.
En inderdaad, betalen vaak behalve hun consumptie, wat bij een select gezelschap belandt, geen belasting. Hebben ook geen enkele loyaliteit aan de plek.
Hier woon ik niet ver van een groot berg gebied genaamd de Sierra Gorda waar met name de vele klimaatzones opvallend zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:38 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nog niet, zal ik eens opzoekenJa de Alpen lijken me ook mooi, alles met bergen wel. Eigenlijk ben ik best snel tevreden, als het maar niet te warm is, geen mensen in de buurt zitten, en veel natuur en stilte
Dat ging idd meer om Amerikanen begreep ik ja. Wat me daar wel kut aan lijkt is dat men niet direct ziet dat jij geen Amerikaan bent als blanke.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar zijn zelfs protesten tegen geweest in Mexico Stad. Het gaat overigens slechts om een paar wijken waar Amerikanen massaal zijn gaan wonen: Roma, Juarez (Centro) en la Condesa. Wellicht gaat het om 1/2% van de stad, maar toch, het probleem is ook dat het vooral Amerikanen zijn die slecht integreren.
Hier in Europa zijn die protesten er ook geweest, in Lissabon, Porto, Barcelona, Athene. En dan vergeet ik er nog wat. Het is ook niet haalbaar als je op een lokaal gemiddeld inkomen ruim 70% ervan kwijt bent aan huisvesting alleen. Ik woon net buiten Porto en heb een kleine woning. In Porto zelf heb ik voor datzelfde geld amper een garagebox. Het probleem hier is dat er buiten de steden gewoon niks is. Geen werk, scholen, ziekenhuizen, winkels. Dus je moet wel in of vlakbij een stad wonen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 16:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar zijn zelfs protesten tegen geweest in Mexico Stad. Het gaat overigens slechts om een paar wijken waar Amerikanen massaal zijn gaan wonen: Roma, Juarez (Centro) en la Condesa. Wellicht gaat het om 1/2% van de stad, maar toch, het probleem is ook dat het vooral Amerikanen zijn die slecht integreren.
Klopt, dat moet je altijd wel even duidelijk maken. Mexicanen en Latino's in het algemeen zijn veel positiever tegen Europeanen dan Gringos.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 23:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ging idd meer om Amerikanen begreep ik ja. Wat me daar wel kut aan lijkt is dat men niet direct ziet dat jij geen Amerikaan bent als blanke.
Ik heb twee klasgenoten die naar Spanje zijn verhuisd. Een runt een B&B, de ander een camping.quote:Op maandag 30 maart 2026 01:01 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Steeds meer jongeren overwegen te gaan emigreren? Is het niet: steeds meer jongeren zijn al geemigreerd?
Ik zie dat echt van studiegenoten er mensen daadwerkelijk naar Dubai () zijn gegaan. Maar als ik wat verder terug kijk naar mijn elitaire middelbare school: Duitsland is favoriet, Spanje is ook hot. Griekenland, Zweden, Polen, Denemarken, Frankrijk, Portugal ook meermaals. En geen van die personen komt oorspronkelijk uit die landen.
Soms zoek ik iemand op en zie ik dat diegene niet meer in Nederland woont. Het is al vaker een verrassing dat iemand hier nog wel woont.
Dat is wel anders dan bij mij. Die mensen hebben soms een Nederlandse remote baan, maar werken meestal "gewoon" ergens lokaal.quote:Op maandag 30 maart 2026 10:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb twee klasgenoten die naar Spanje zijn verhuisd. Een runt een B&B, de ander een camping.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |