abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220451222
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 12:54 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Kan ook interessant zijn inderdaad, of het zuidereiland van Nieuw Zeeland. Klimaat is in Tasmanië ook beter voor mij geschikt, de hitte in mainland Australië zou ik niet vol houden.
Inderdaad, al zou ik ook goed gedijen op een eigen eiland bij ST Jozef in Canada.
pi_220451289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Inderdaad, al zou ik ook goed gedijen op een eigen eiland bij ST Jozef in Canada.
Even opgezocht. Ik wil best bijv East Grant Island kopen :)
Al lijkt het me wel een gebied waar in de zomer een hoop volk met motorboten langs komt racen.
pi_220451395
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:15 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Even opgezocht. Ik wil best bijv East Grant Island kopen :)
Al lijkt het me wel een gebied waar in de zomer een hoop volk met motorboten langs komt racen.
Ik vind de Italiaanse Alpen wel wat, net als Martijn Doolaard. Ken je die? Heeft een prachtig YouTube kanaal, en is van Canada naar Patagonië gefietst. Zit nu in een oude berghut in Italië.
pi_220451447
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik vind de Italiaanse Alpen wel wat, net als Martijn Doolaard. Ken je die? Heeft een prachtig YouTube kanaal, en is van Canada naar Patagonië gefietst. Zit nu in een oude berghut in Italië.
Nog niet, zal ik eens opzoeken :) Ja de Alpen lijken me ook mooi, alles met bergen wel. Eigenlijk ben ik best snel tevreden, als het maar niet te warm is, geen mensen in de buurt zitten, en veel natuur en stilte O+
pi_220451453
Ik ben niet meer de jongste maar in juni verhuis ik naar Denemarken. Het is me hier gewoon te druk.
pi_220451706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nog niet, zal ik eens opzoeken :) Ja de Alpen lijken me ook mooi, alles met bergen wel. Eigenlijk ben ik best snel tevreden, als het maar niet te warm is, geen mensen in de buurt zitten, en veel natuur en stilte O+
Dan is Martijn Doolaard zeker een aanrader, prachtige beelden en heel zen gefilmd.
pi_220451837
Volkomen terecht. Nederland is heel hard achteruit aan het hollen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 16:46:48 #283
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220453077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Digital Nomads zijn altijd een soort van parasieten op de lokale cultuur. Drijven de prijzen enorm op (Mexico Stad ook een goed voorbeeld), integreren slecht en maken maximaal gebruik van alle voorzieningen, wat die voorzieningen duurder maakt en zorgt dat het zijn charme ook enigszins verliest.

En inderdaad, betalen vaak behalve hun consumptie, wat bij een select gezelschap belandt, geen belasting. Hebben ook geen enkele loyaliteit aan de plek.
Daar zijn zelfs protesten tegen geweest in Mexico Stad. Het gaat overigens slechts om een paar wijken waar Amerikanen massaal zijn gaan wonen: Roma, Juarez (Centro) en la Condesa. Wellicht gaat het om 1/2% van de stad, maar toch, het probleem is ook dat het vooral Amerikanen zijn die slecht integreren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 16:51:05 #284
56749 BlaZ
pi_220453101
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Hier woon ik niet ver van een groot berg gebied genaamd de Sierra Gorda waar met name de vele klimaatzones opvallend zijn.
Dit is een uitzichtpunt over een lager deel van de Sierra niet zo heel ver van hier:

De woestijnkant dus, aan de andere kant van de bergen kom je in een tropisch gebied. Dit is overigens niet bepaald een berggebied waar het makkelijk is je te vestigen vanwege het grote gebrek aan moderne voorzieningen.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlaZ op 28-03-2026 17:07:02 ]
  zaterdag 28 maart 2026 @ 23:40:05 #285
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220455960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar zijn zelfs protesten tegen geweest in Mexico Stad. Het gaat overigens slechts om een paar wijken waar Amerikanen massaal zijn gaan wonen: Roma, Juarez (Centro) en la Condesa. Wellicht gaat het om 1/2% van de stad, maar toch, het probleem is ook dat het vooral Amerikanen zijn die slecht integreren.
Dat ging idd meer om Amerikanen begreep ik ja. Wat me daar wel kut aan lijkt is dat men niet direct ziet dat jij geen Amerikaan bent als blanke.
pi_220456284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hier in Europa zijn die protesten er ook geweest, in Lissabon, Porto, Barcelona, Athene. En dan vergeet ik er nog wat. Het is ook niet haalbaar als je op een lokaal gemiddeld inkomen ruim 70% ervan kwijt bent aan huisvesting alleen. Ik woon net buiten Porto en heb een kleine woning. In Porto zelf heb ik voor datzelfde geld amper een garagebox. Het probleem hier is dat er buiten de steden gewoon niks is. Geen werk, scholen, ziekenhuizen, winkels. Dus je moet wel in of vlakbij een stad wonen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 29 maart 2026 @ 06:16:42 #287
56749 BlaZ
pi_220456552
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 23:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ging idd meer om Amerikanen begreep ik ja. Wat me daar wel kut aan lijkt is dat men niet direct ziet dat jij geen Amerikaan bent als blanke.
Klopt, dat moet je altijd wel even duidelijk maken. Mexicanen en Latino's in het algemeen zijn veel positiever tegen Europeanen dan Gringos.
pi_220463305
Steeds meer jongeren overwegen te gaan emigreren? Is het niet: steeds meer jongeren zijn al geemigreerd?

Ik zie dat echt van studiegenoten er mensen daadwerkelijk naar Dubai ( :') ) zijn gegaan. Maar als ik wat verder terug kijk naar mijn elitaire middelbare school: Duitsland is favoriet, Spanje is ook hot. Griekenland, Zweden, Polen, Denemarken, Frankrijk, Portugal ook meermaals. En geen van die personen komt oorspronkelijk uit die landen.

Soms zoek ik iemand op en zie ik dat diegene niet meer in Nederland woont. Het is al vaker een verrassing dat iemand hier nog wel woont.
  maandag 30 maart 2026 @ 10:13:39 #289
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220464501
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 01:01 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Steeds meer jongeren overwegen te gaan emigreren? Is het niet: steeds meer jongeren zijn al geemigreerd?

Ik zie dat echt van studiegenoten er mensen daadwerkelijk naar Dubai ( :') ) zijn gegaan. Maar als ik wat verder terug kijk naar mijn elitaire middelbare school: Duitsland is favoriet, Spanje is ook hot. Griekenland, Zweden, Polen, Denemarken, Frankrijk, Portugal ook meermaals. En geen van die personen komt oorspronkelijk uit die landen.

Soms zoek ik iemand op en zie ik dat diegene niet meer in Nederland woont. Het is al vaker een verrassing dat iemand hier nog wel woont.
Ik heb twee klasgenoten die naar Spanje zijn verhuisd. Een runt een B&B, de ander een camping.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220466181
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2026 10:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb twee klasgenoten die naar Spanje zijn verhuisd. Een runt een B&B, de ander een camping.
Dat is wel anders dan bij mij. Die mensen hebben soms een Nederlandse remote baan, maar werken meestal "gewoon" ergens lokaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')