abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218653608
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 15:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Er worden daar ook met enige regelmaat AFD kandidaten uitgesloten. Mogen ze niet meedoen aan bijv lokale verkiezingen omdat ze ooit iets op social media gepost hebben.

De kiescommissie van een stad kan een kandidatuur afwijzen als men twijfels heeft aan iemand zijn trouw aan de Duitse grondwet.

Die persoon of zijn partij moet dan zelf naar de rechter stappen als ie het daar niet mee eens is.

Kandidaten van een partij als AFD overkomt dit regelmatig.
en terecht

het zijn meestal ook gewoon gekkies
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218654151
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 13:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit topic heeft niet eens een AI overzicht maar staat gewoon nog open.
het stinkt inmiddels al een beetje
pi_218656546
Is welt.de een beetje een normale bron?
Twee sterfgevallen erbij voor de AFD in Nordrhein Westfalen. De staat kondigt een onderzoek aan.

quote:

AfD in NRW verzeichnet nun sechs tote Politiker


Im Kommunalwahlkampf verzeichnet die AfD zwei weitere Todesfälle neben den vier bereits bekannten: Zwei Reservelisten-Kandidaten sind nach „Politico“-Informationen ebenfalls verstorben. Der Landesvizechef kündigt eine Prüfung der Fälle an.
6 dode AFDers dus.
Make my day!
  maandag 1 september 2025 @ 23:29:02 #66
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218656550
Het is best een beetje bijzonder, maar de enige partij die voordeel zou kunnen hebben van een opzettelijke daad lijkt mij de AFD zelf. Vier onbekende nobodys vermoorden lijkt mij voor andere partijen vooral een uitermate zinloze bezigheid.

Daar komen nieuwe onbekende mannen van middelbare leeftijd voor in de plaats en weer door.
pi_218657241
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2025 23:29 schreef mcmlxiv het volgende:
Het is best een beetje bijzonder, maar de enige partij die voordeel zou kunnen hebben van een opzettelijke daad lijkt mij de AFD zelf. Vier onbekende nobodys vermoorden lijkt mij voor andere partijen vooral een uitermate zinloze bezigheid.

Daar komen nieuwe onbekende mannen van middelbare leeftijd voor in de plaats en weer door.
Ja, als het nou allemaal lijsttrekkers waren had ik ook mijn vraagtekens gehad. Maar alleen AfD zal in 200 gemeentes al wel minstens 5000 man op de lijst hebben. Ik denk dat de conclusie vooral moet zijn dat AfD moeite heeft die lijst te vullen en dat er dus mensen met een slechtere gezondheid toch ja zeggen tegen een plekje op de lijst.
pi_218657247
Hier al 2 oorzaken: https://www.focus.de/poli(...)18-57aad7857f4d.html

Iemand met een leveraandoening op de lijst die daar dan ook aan overleden is en iemand die zelfmoord heeft gepleegd. Volgens de politie is er in geen van de gevallen sprake van kwade opzet. De lokale politie heeft in twee andere gevallen ook al specifiek gemeld dat het een natuurlijke doodsoorzaak is.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2025 07:25:34 ]
pi_218657436
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 07:23 schreef Hanca het volgende:
Hier al 2 oorzaken: https://www.focus.de/poli(...)18-57aad7857f4d.html

Iemand met een leveraandoening op de lijst die daar dan ook aan overleden is en iemand die zelfmoord heeft gepleegd. Volgens de politie is er in geen van de gevallen sprake van kwade opzet. De lokale politie heeft in twee andere gevallen ook al specifiek gemeld dat het een natuurlijke doodsoorzaak is.
Ja. Zelfmoord las ik ook.
En ongezonde leefstijl als doodsoorzaak. En de AFD zegt zelf dat er niets aan de hand is. Maar er wordt inmiddels wel een onderzoek gestart door de Landesvizechef.
De teller staat nu op 6 dode AFD-ers.
Nog twee weken te gaan tot die verkiezingen. Benieuwd waar we op uit komen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218657448
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfmoord las ik ook.
En ongezonde leefstijl als doodsoorzaak. En de AFD zegt zelf dat er niets aan de hand is. Maar er wordt toch een onderzoek gestart door de Landesvizechef.
De teller staat inmiddels op 6 dode AFDers.
Nog twee weken te gaan tot die verkiezingen. Benieuwd waar we op uit komen.
De politie heeft alle onderzoeken al weer afgesloten, dus ik neem aan die Landesvizechef ook.

Ik denk echt dat we hier te maken hebben met een partij die de lijsten moeilijk gevuld krijgt en dan heb je onderaan de lijst meer mensen die al ziek zijn of in elk geval kampen met een slechtere gezondheid. Dat er daar dan 5 van overlijden (zelfmoord is wat anders) is op 5000 mensen (220 gemeentes, stuk of 25 per lijst) helemaal niet zo schokkend.
pi_218657510
Het gaat trouwens om zowel gemeente- als districtsverkiezingen: https://www1.wdr.de/nachr(...)at-kreistag-100.html

Het gaat om nog veel meer dan 200 gemeentes, het zijn 427 verkiezingen: https://www.im.nrw/allgemeine-informationen
427 lijsten met namen, dus. Als je dan aan allemaal mee doet en toch minsten 15 namen op je papiertje zet, gaat het echt om enorme aantallen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:39:27 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218657537
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfmoord las ik ook.
En ongezonde leefstijl als doodsoorzaak. En de AFD zegt zelf dat er niets aan de hand is. Maar er wordt inmiddels wel een onderzoek gestart door de Landesvizechef.
De teller staat nu op 6 dode AFD-ers.
Nog twee weken te gaan tot die verkiezingen. Benieuwd waar we op uit komen.
Wat denk jij?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218657555
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfmoord las ik ook.
En ongezonde leefstijl als doodsoorzaak. En de AFD zegt zelf dat er niets aan de hand is.
Nou, opgelost slotje dus? ^O^
pi_218657603
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:45 schreef Drxx het volgende:

[..]
Nou, opgelost slotje dus? ^O^
Ik laat de teller lopen tot de verkiezingen geweest zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:55:51 #75
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218657627
Wel merkwaardig al met al. Inderdaad eens volgen.
Iemand die op sterven na dood is gaat doorgaans niet meer op een kieslijst staan.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_218657634
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:39 schreef Falco het volgende:

[..]
Wat denk jij?
Toeval.
Maar het bericht dat er daar nu nogal wat AFDers omvallen, begint wel momentum te krijgen. Van een klein berichtje toen ik dit topic startte. Tot de grotere kranten die het nu oppakken.

AFDers krijgen angst, lees ik. En de verkiezingen duren nog 10 dagen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 08:58:02 #77
375570 crew  Cyan9
pi_218657640
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Toeval.
Maar het bericht dat er daar nu nogal wat AFDers omvallen, begint wel momentum te krijgen. Van een klein berichtje toen ik dit topic startte. Tot de grotere kranten die het nu oppakken.

AFDers krijgen angst, lees ik. En de verkiezingen duren nog 10 dagen.
Als ze een beetje gezond leven lijkt het mij een vrij ongegronde angst.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 2 september 2025 @ 08:58:11 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218657641
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:55 schreef phpmystyle het volgende:
Iemand die op sterven na dood is gaat doorgaans niet meer op een kieslijst staan.
De VS vinden dit leuk.
Antifa
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:05:05 #79
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218657686
En wanneer AFD net zulke kansparels op de lijst heeft staan als hier de PVV dan is zelfs bij een gewelddadige dood een oorzaak in de eigen omgeving meer waarschijnlijk dan iets anders.
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:09:19 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218657712
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Toeval.
Maar het bericht dat er daar nu nogal wat AFDers omvallen, begint wel momentum te krijgen. Van een klein berichtje toen ik dit topic startte. Tot de grotere kranten die het nu oppakken.

AFDers krijgen angst, lees ik. En de verkiezingen duren nog 10 dagen.
Dit zorgt er natuurlijk wel voor dat nieuwe aanwas zich 2 keer bedenkt..
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  dinsdag 2 september 2025 @ 09:10:52 #81
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218657726
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit zorgt er natuurlijk wel voor dat nieuwe aanwas zich 2 keer bedenkt..
Toch nog een complot! Spannend!
pi_218657922
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 09:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit zorgt er natuurlijk wel voor dat nieuwe aanwas zich 2 keer bedenkt..
Zeker. Daarom is het goed dat de Landesvizechef er naar kijkt.
Het zijn twee soorten verkiezingen nu, wat ik begrijp. Gemeenteraden en burgemeesters.

Plus nog allerlei AFD mensen die uitgesloten werden door de Kiesraad en nu door rechters op het laatste moment. Maar ze gaan hoe dan ook een voet aan de grond krijgen in NRW.
Heb je straks van die reichsbürgers als burgermeester. :')

Wij kennen dat helemaal niet zo. Dat uitsluiten van mensen voor verkiezingen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218657998
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wel merkwaardig al met al. Inderdaad eens volgen.
Iemand die op sterven na dood is gaat doorgaans niet meer op een kieslijst staan.
Wel als lijstduwer als de partij de lijst niet gevuld krijgt. Als je mikt op 8 zetels en je hebt maar een lijstje van 13 mensen ziet dat er niet uit, ondanks dat het waarschijnlijk wel genoeg is en je buiten de top 15 dan echt niet aan de beurt komt.
  Spellchecker woensdag 3 september 2025 @ 10:40:02 #84
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218666935
Op zich wel een wonderlijke combinatie om verkiesbaar te stellen en zelfmoord te plegen. Kennelijk gaf het kandidaat stellen geen voldoende reden om door te gaan met het leven.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218667085
quote:
quote:
Overigens is de fractie in Noordrijn-Westfalen tot op het bot verdeeld. Zo lekte uit dat een 22-jarig AfD-lid meevocht aan het Oekraïense front tegen Rusland, zeer tegen het pro-Kremlinstandpunt van de partij in. Ook de rechts-extremistische koers blijkt een splijtzwam.
Ook hun vakanties zijn bijzonder
pi_218669265
quote:
Zeven nu.
Maar allemaal een natuurlijke dood (en 1 zelfmoord).
Nog tien dagen te gaan tot die verkiezingen.
Ze hebben het maar druk met steeds nieuwe stembiljetten maken en opsturen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Spellchecker woensdag 3 september 2025 @ 18:35:40 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218670388
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2025 16:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeven nu.
Maar allemaal een natuurlijke dood (en 1 zelfmoord).
Nog tien dagen te gaan tot die verkiezingen.
Ze hebben het maar druk met steeds nieuwe stembiljetten maken drukken en opsturen.
pi_218670472
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 08:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wel merkwaardig al met al. Inderdaad eens volgen.
Iemand die op sterven na dood is gaat doorgaans niet meer op een kieslijst staan.
Ik sluit niets meer uit.

twitter

https://x.com/unlimited_ls/status/1841316812459307322
pi_218671189
Zeven intussen. Pure toeval natuurlijk. Dit gebeurt iedere verkiezing, maar hoor je dan niks over.
pi_218672957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 20:10 schreef Refragmental het volgende:
Zeven intussen. Pure toeval natuurlijk. Dit gebeurt iedere verkiezing, maar hoor je dan niks over.
In ieder geval een zelfmoord, dat lijkt mij toch wel geheel een keuze van de kandidaat zelf. Een is leverfalen, ondanks dat we verder totaal geen details weten over die ziekte en het stadium waarin lijkt me dat ook niet verdacht.

De rest horen we niets over, ook niet van de AFD. Dus lijkt het mij dat het of inderdaad toeval is of dat de AFD erg veel reden heeft een en ander onder de pet te houden.

Of te wel zolang alle partijen geen details naar buiten brengen kunnen we er weinig anders over concluderen dan dat de AFD redenen heeft hun mond te houden.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218673368
quote:
Verkiezingsimpact
De overlijdens veroorzaakten logistieke verwarring – herdruk van stembiljetten en het ongeldig maken van per post ontvangen stemmen
VG
News.com.au
X (formerly Twitter)
toeval bestaat

Maar 6 in een zelfde periode van een zelfde politieke partij vlak voor de verkiezingen

NEE
.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218673551
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 01:48 schreef 215 het volgende:

[..]
In ieder geval een zelfmoord, dat lijkt mij toch wel geheel een keuze van de kandidaat zelf. Een is leverfalen, ondanks dat we verder totaal geen details weten over die ziekte en het stadium waarin lijkt me dat ook niet verdacht.

De rest horen we niets over, ook niet van de AFD. Dus lijkt het mij dat het of inderdaad toeval is of dat de AFD erg veel reden heeft een en ander onder de pet te houden.

Of te wel zolang alle partijen geen details naar buiten brengen kunnen we er weinig anders over concluderen dan dat de AFD redenen heeft hun mond te houden.
Pure toeval inderdaad. Tig partijen die iedere verkiezingen hetzelfde mee maken, maar die hoor je niet zeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')