quote:Het Premier League-seizoen 2025-2026 is het 34e seizoen van de Premier League en het 127e seizoen van de Engelse hoogste klasse in het algemeen. Op het hoogste niveau van het Engelse profvoetbal, georganiseerd door de FA Premier League, nemen dit seizoen twintig clubs het tegen elkaar op in een reeks van achtendertig wedstrijden tussen 15 augustus 2025 en 24 mei 2026.
Dit seizoen is het eerste volledige waarin semi-geautomatiseerde buitenspeltechnologie wordt gebruikt, na de introductie ervan tijdens het vorige seizoen op 12 april 2025.
Liverpool is de regerende kampioen, na hun tweede Premier League titel, en hun twintigste titel in totaal. Dit seizoen verwelkomt de gepromoveerde clubs Leeds United, Burnley en Sunderland.
Teams
In het seizoen 2025–26 nemen twintig teams deel aan de Premier League – de beste zeventien teams van het vorige seizoen en drie gepromoveerde teams uit het EFL Championship. De gepromoveerde teams zijn Leeds United, Burnley en Sunderland. Leeds United, twee jaar, Burnley één jaar, terwijl Sunderland voor het eerst in acht jaar terugkeert naar de Premier League. Deze teams vervangen Leicester City, Ipswich Town en Southampton die allemaal zijn gedegradeerd naar de EFL Championship na slechts één seizoen in de hoogste klasse. Dit is de tweede keer sinds het seizoen 1997–98 dat alle drie gepromoveerde teams na één seizoen weer zijn gedegradeerd.
Chelsea en Tottenham doen ook nog mee.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:10 schreef Evangelion het volgende:
Wel vroeg voor de kampioenswedstrijd
Ze spelen wel vaker om 17:30 hoorquote:Op zondag 31 augustus 2025 17:10 schreef Evangelion het volgende:
Wel vroeg voor de kampioenswedstrijd
Kerkez is vandaag wel behoorlijk.quote:Op zondag 31 augustus 2025 18:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb Liverpool dit seizoen nog geen minuut indruk zien maken. Verdedigend zwak, Wirtz, Kerkez en eerder Frimpong nog geen indruk gemaakt
Rustig aan, obsessieve fanquote:Op zondag 31 augustus 2025 19:30 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Er was vrij recent nog een user die Arne Slot in één adem met Ten Hag durfde te noemen
Cc @:tarado
quote:In a thrilling Premier League clash this weekend, Liverpool secured a dramatic victory over Arsenal in front of a roaring home crowd—a result compounded by yet another injury blow for the visiting side.
The match will be remembered not only for its intensity but for a historic milestone achieved by the Reds. When Dominik Szoboszlai’s sublime free-kick found the back of the net in the 83rd minute, it sealed more than three points: it marked Liverpool’s 37th consecutive league match with a goal, setting an all-new club record.
But the numbers tell an even bigger story. Since the arrival of manager Arne Slot, Liverpool have scored in 40 of their 41 matches—a rate of consistency unmatched by any previous Reds boss.
There was more history made on the night. Szoboszlai’s dead-ball strike was Liverpool’s first Premier League winner from a direct free-kick since 2007, when club icon Steven Gerrard delivered a memorable moment against Aston Villa.
A night of records, a night of drama—and a night that belonged to Liverpool.
150 miljoenquote:
488 miljoen euro in totaal deze zomer (aldus VI).quote:
En netto nog steeds minder dan Arsenalquote:Op maandag 1 september 2025 08:30 schreef franklop het volgende:
[..]
488 miljoen euro in totaal deze zomer (aldus VI).
Nice.quote:
Wil ik ook graag nog eens heen (zowel stad als stadion wel eigenlijk)quote:Op maandag 1 september 2025 16:03 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Nice.
Ik was anderhalve week geleden in Anfield voor een tour. Mijn volgende wens is een wedstrijd.
Liverpool is overigens een prachtige stad
Let them cookquote:Op maandag 1 september 2025 16:38 schreef mitt het volgende:
Hoeveel heeft Liverpool al niet uitgegeven? Mijn hemel
Vorig jaar bijna niks, dus nu dubbel en dwars.quote:Op maandag 1 september 2025 16:38 schreef mitt het volgende:
£481,200,000quote:Op maandag 1 september 2025 16:38 schreef mitt het volgende:
De Luts naar Engeland.quote:
Zoete inval. Nouri komt ook nog. @Caland @PowerLoungenquote:Op maandag 1 september 2025 20:57 schreef Makamba_ het volgende:
Je zou bijna denken dat Ten Hag trainer is bij Sunderland met al deze Nederlands georiënteerde transfers.
Vind je dit nou echt nodig dan wel grappig?quote:Op maandag 1 september 2025 23:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zoete inval. Nouri komt ook nog. @:Caland @:PowerLoungen
Gezegend met deze lijdenswegquote:Op maandag 1 september 2025 23:04 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Zoete inval. Nouri komt ook nog. @:Caland @:PowerLoungen
Wat is hij VOLLEDIG door het ijs gezakt op een niveautje hoger hé. Nu maar kijken of het bij een degradatiekandidaat in de PREMIJUR LIEK wel lukt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |