Elin met haar brokjes

Hier twee katten op nierdieet wat in het algemeen matig gegeten wordt. Met
@Lucky_Strike vlaai tegen nierdieet geruild van een merk wat ik nog niet kende.
Het werd smakelijk gegeten

Een proefverpakking met wat andere smaakjes ging er ook aardig in. Dus uiteraard net nadat ik grotere verpakkingen van drie smaken heb bestemd heeft poes besloten dat het toch slecht te nassen is

De dagen dat ze echt in hongerstaking is zijn gevuld met protest. Tot ik bezwijk en een bakje met voor de helft niet-dieetvoer serveer.
Vanmiddag met maatje op stap.
We zagen een boevenbende tegen alle natuurwetten in met een helicopter een lancerende spaceshuttle inhalen, om vervolgens langs de in vol bedrijf zijnde ontstekingsmechanismen te klimmen. Wisten jullie dat een slang ook uitstekend tegen een gladde raketwand op kan klimmen?
Miljarden euro’s schade later was de wereld gered en zijn de boeven gepromoveerd naar geheim agent. Pfew!
Daarna drankje met snackmandje in de stad. Er waren vele winkels open en vele springkussens aanwezig. En live muziek, waar maatje niks aan vond. Maar door diverse malen te herhalen dat de winkels NU dichtgaan en de muziek dan ook klaar is stemt hij zichzelf gerust.
Maatje heeft stress
Want hij heeft het hartstikke druk met alles en iedereen in zijn wereld in de gaten houden en zorgen dat het goed met hen gaat. Naast zich druk maken over de wereldpolitiek (zowel Putin als Trump zijn gestoord. Wilders is nog steeds oké want hij zorgde voor de mondkapjes vrijheid ).
Al in al legt hij zichzelf best een zware taak op die gedoemd om te falen. Zeker nu vader wat gezondheidsissues heeft en een grootouder van een groepsgenoot op sterven ligt. Erover in gesprek gaan lukt (mij) niet echt. Hij is uitstekend in staat het onderwerp snel te veranderen want zoiets verwoorden is ook heel ingewikkeld. En ik ben er natuurlijk voor de leuke dingen. Daarom baalde ik extra dat het zwemmen niet kon doorgaan, want dat biedt hem ontspanning.
En vandaag merkte ik dat hij extra snel overprikkeld is. Dus nog even een flink stuk langs het water gewandeld. Lekker rustig. Mij herhaalde malen vertellen en laten zien hoe droog de natuur is. Nog eens melden dat hij nooit meer een ander maatje wil. Even bankje zitten, stokjes in het water gooien, wat in zichzelf praten.
Waardoor vandaag hopelijk in ieder geval wat ontspanning bracht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 31-08-2025 20:29:30 (Stomme autocorrect) ]