quote:Thierry Baudet stapt op als lijsttrekker FvD: 'Ruimte voor een nieuw gezicht'
Den Haag- Thierry Baudet is bij de volgende verkiezingen géén lijsttrekker namens FvD.
Oud-Kamerlid Lidewij de Vos, die in 2023 op de zesde plaats van de kieslijst stond, gaat de kar trekken tijdens de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen.
Baudet komt op de tweede plek van de lijst.
7 minuten geleden
Baudet is na acht jaar klaar met het partijleiderschap. ,,
De beweging is veel belangrijker dan mijn ego of persoonlijke positie", zegt hij.
Als voornaamste reden noemt hij de 'gepolariseerde meningen' over zijn persoon. ,,
Dat is deels mijn eigen schuld geweest - te veel een vrijdenker, teveel een flapuit - maar ook deels ontstaan door framing en niets gegund krijgen", is zijn verklaring.
Ik geloof er helemaal niks van. Baudet doet gewoon al tijden veel en veel minder (logisch ook met 2 jonge kinderen) en wil graag nog minder doen dus doet een stapje terug.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Verstandig, inclusief een klein stukje (al dan niet sociaal wenselijk gedrag) zelfreflectie.
Nee joh, in het begin deed hij nog wel zijn best een beetje theater te maken. Sinds ie vader is heeft hij andere prioriteiten. Het is denk ik wel fijn voor hem dat wij dat dan subsidiërenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:26 schreef Hanca het volgende:
Als nr 2 is het natuurlijk nog makkelijker geld verdienen, dan valt het nog minder op als je nooit op komt dagen en hoef je ook geen tv debatten en interviews te doen. Sorry, maar Baudet heeft in niets laten zien interesse te hebben in politiek, alleen in makkelijk zijn zakken vullen.
ja tikkie gestoord ,maar wel erg flambojantquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Jammer, ik vind het zo’n flamboyante man.
Geef hem eens ongelijk, ik zou exact dezelfde mentaliteit hebben. De vraag is eerder, wie niet...quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:26 schreef Hanca het volgende:
Als nr 2 is het natuurlijk nog makkelijker geld verdienen, dan valt het nog minder op als je nooit op komt dagen en hoef je ook geen tv debatten en interviews te doen. Sorry, maar Baudet heeft in niets laten zien interesse te hebben in politiek, alleen in makkelijk zijn zakken vullen.
quote:Baudet denkt dat hij als leider de groei van de partij in de weg staat. Dat komt volgens hem door onder meer "gepolariseerde meningen" over hem en een "al vijf jaar durende blokkade in de media". "Dat is deels mijn eigen schuld geweest, maar ook deels ontstaan door framing en niets gegund krijgen."
Grappig. Heel veel mensen denken niet als jij. Als ik de politiek in zou gaan, dan zou ik dat zeker niet doen om makkelijk geld binnen te harken, maar om iets te betekenen voor de mensen en verandering te bewerkstelligen waar we allemaal beter van worden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geef hem eens ongelijk, ik zou exact dezelfde mentaliteit hebben. De vraag is eerder, wie niet...
Ondanks alle kritiek op Baudet zijn er beslist ook gelegenheden waarbij hij het best goed doet. Zo heeft hij niet lang geleden nog best wel een goed en genuanceerd betoog gehouden in het speciale debat over de toestand in de Gazastrook. Hij heeft ook het verzoek om dat debat gesteund.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:26 schreef Hanca het volgende:
quote:Hooggeachte strijdmakkers, vaandeldragers van de beschaving, onverzettelijke pioniers van onze renaissance—
Vandaag sta ik hier, niet slechts als mens van vlees, bloed en geest, doch als symbool van een ontembare idealistische kracht, op het heilige scharnierpunt van het Nederlandse staatsideaal. Acht ontzagwekkende jaren heb ik, als de gazelle — het nobelste dier der steppe, het lichtvoetige icoon van aspiratie en ontembare vrijheid — deze glorieuze beweging aangevoerd, door stormen van laster, over winderige velden van verguizing en door giftige moerassen van mediacratie en framing.
Maar, geliefde vrienden, de droom is zuiverder dan het ik, de missie weegt zwaarder dan de man. Niet langer zal ik de banier torsen als opperhoofd; ik zal, zoals een ware gazelle, elegant een stap terzijde huppelen, om plaats te maken voor de frisse dageraad van Lidewij de Vos — een heraut van wijsheid, een Athena van onze tijd.
De verheven strijd, meermaals besmeurd door het vileine gif van polarisatie — deels het gevolg van mijn ontembare neiging tot het ongezeglijke, deels de wrange vrucht van rancune en afgunst — verdient een nieuw gezicht, een onbesmet vaandel, een hernieuwde elan. Voorwaar, men heeft getracht de gazelle te vangen in een net van banaliteit, doch ons streven danst verder, vrij en ontembaar, naar het licht der toekomst.
Als tweede op de lijst, met een hart dat gloeit van hoop en dankbaarheid, roep ik u op: werpt de ketenen van conformisme af! Ontsteekt het vuur der beschaving! Voert onze renaissance tot aan de einder van de historie!
Ik groet u, Forum voor Democratie, als gazelle in het tegenlicht: sierlijk, ongrijpbaar, onsterfelijk—
Voorwaarts! Voorwaarts naar het vergezicht van onze gemeenschappelijke bestemming!
De kamerleden van de andere partijen en alle kamerleden in de geschiedenis. En ook nog eens alle gemeenteraadsleden en leden van de Provinciale Staten. Een hoop mensen dus.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geef hem eens ongelijk, ik zou exact dezelfde mentaliteit hebben. De vraag is eerder, wie niet...
Maar wel van FvD, dus er zal ergens een steekje los zitten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien geen slechte move. Die Lidewij ziet er uit als een vrouw met wat minder rare strapatsen, nuchtere inborst. Maar is nog wel erg jong.
Klinkt bekend.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn Afscheidsspeach is gelekt
[..]
Er zijn maar weinig kamerleden die zo'n prachtige toespraak kunnen houden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zijn Afscheidsspeach is gelekt
Dan had hij lekker bij de Rabobank moeten gaan werken ofzo.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:57 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als hij wel gewoon een 40 urige werkweek houdt zodat hij ook gewoon tijd aan zijn gezin kan besteden, en zich, in tegenstelling tot zoveel andere kamerleden, niet over de kop werkt.
Zo beginnen de meesten vermoed ik. Vol idealen. Tot ze er een tijdje rondlopen en ervaren dat ze geen fuck gedaan krijgen met hun idealen omdat dat nu juist de bedoeling is van die hele politiek.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als ik de politiek in zou gaan, dan zou ik dat zeker niet doen om makkelijk geld binnen te harken, maar om iets te betekenen voor de mensen en verandering te bewerkstelligen waar we allemaal beter van worden.
Waarom moeten we het normaal vinden dat kamerleden zich over de kop werken en gemiddeld 60+ uur per week werken?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:17 schreef Hexagon het volgende:
Dan had hij lekker bij de Rabobank moeten gaan werken ofzo.
j a erg hequote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom moeten we het normaal vinden dat kamerleden zich over de kop werken en gemiddeld 60+ uur per week werken?
nee , ik zie liever meloni dan bontebalquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:20 schreef Apotheose het volgende:
ik ken dat mens niet verder - maar ik vind een mannelijke leider overtuigender dan een vrouwelijke.
baudet is een heel gevaarlijk mannetjequote:Op zondag 31 augustus 2025 00:54 schreef capricia het volgende:
Hij blijft wel politieke leider van Forum. En bij blijft gewoon in de kamer.
En dat voor die luizige twee ton per jaar of zoiets.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
j a erg he
ik heb gehoord dat sommigen 300 uur per week werken dan thuis ook nog rapporten tikken nachts
nooit zijn ze vrij , altijd maar ploeteren voor het vaderland
Vermakelijke gekquote:Op zondag 31 augustus 2025 00:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
baudet is een heel gevaarlijk mannetje
Je denkt te moeilijk. Hij heeft gewoon geen zin in een vermoeiende verkiezingstoernee en laat dat een ander doen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 08:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat dit niets anders is dan een schijnbeweging van Baudet tot na de verkiezingen
Hij hoopt op waarschijnlijk potentiële kiezers die niet op hem willen stemmen maar wel achter de ideeën staan van fvd
Na de verkiezingen zal er wel een coup plaatsvinden waardoor hij weer de nummer 1 zal zijn
de man geilt op aandacht
Wat een angst vooraf dus eigenlijk. Een slechte raadgever die veel kortsluiting geeft.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:31 schreef Klopkoek het volgende:
Het Algemeen Dagblad dacht, kom we gaan reclame voor FvD maken
De Vos is sinds het begin bij Forum en staat dus achter alle complottheorieën, racisme en extremisme.
nee. ik denk dat hij wel degelijk beseft dat zijn persoonlijke uitstraling inmiddels bekend is bij het grote publiekquote:Op zondag 31 augustus 2025 10:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je denkt te moeilijk. Hij heeft gewoon geen zin in een vermoeiende verkiezingstoernee en laat dat een ander doen.
Hoezo angst? Deze mevrouw zit er al vanaf het begin bij en er ligt een programma.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:57 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Wat een angst vooraf dus eigenlijk. Een slechte raadgever die veel kortsluiting geeft.
Over angst gesproken. De hersenkronkels/beschuldigingen van Dr. Marina neem ik niet serieus.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoezo angst? Deze mevrouw zit er al vanaf het begin bij en er ligt een programma.
[ x ]
Staan die dingen dan niet in het programma van FVD?quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:13 schreef NatteLont het volgende:
[..]
Over angst gesproken. De hersenkronkels/beschuldigingen van Dr. Marina neem ik niet serieus.
Ja en ik ben het eens met dat programma ten aanzien van Ruslandquote:Op zondag 31 augustus 2025 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Staan die dingen dan niet in het programma van FVD?
Terechte klacht. 'Neutraal' doen over extreemrechts is het legitimeren van extreemrechts.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:31 schreef Klopkoek het volgende:
Het Algemeen Dagblad dacht, kom we gaan reclame voor FvD maken
Baudet leidt gewoon nog de partij. De Vos is sinds het begin bij Forum en staat dus achter alle complottheorieën, racisme en extremisme. Hij zegt hardop dat haar plek bovenaan de lijst alleen is om toegang tot media te krijgen en meer zetels te halen. Nu opletten: zijn er media die erin meegaan?
Een dubbelinterview in het AD en regiotitels. 'Met een frisse start hoopt FVD weer kiezers buiten de eigen bubbel te bereiken', leest het intro. Context wordt niet geboden. Waar Forum voor staat, daar wordt geen aandacht aan besteed.
https://www.ad.nl/politie(...)definieerd~aa44ff6f/
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxoojdiyrk2b
https://bsky.app/profile/kustaw.bsky.social/post/3lxogc3qr222y
We doen het gewoon opnieuw.
Ligt er aan ... Wellicht bestaan de FvD stemmers wel 2/3e uit boze incels die nooit op een partij met een vrouwelijke lijsttrekker zouden stemmen. Dan vist de nummer twee achter het net.quote:Op zondag 31 augustus 2025 00:54 schreef capricia het volgende:
Hij blijft wel politieke leider van Forum. En bij blijft gewoon in de kamer.
Ja op een Eva Vlaardingerbroek zouden ze wel stemmen. Maar ik denk dat ze Lidewij teveel een Becky vinden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Ligt er aan ... Wellicht bestaan de FvD stemmers wel 2/3e uit boze incels die nooit op een partij met een vrouwelijke lijsttrekker zouden stemmen. Dan vist de nummer twee achter het net.
Maar hij blijft gewoon zitten dus ze kan zich er ook niet van losmaken.quote:Op zondag 31 augustus 2025 11:57 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nee. ik denk dat hij wel degelijk beseft dat zijn persoonlijke uitstraling inmiddels bekend is bij het grote publiek
hij is van alles beschuldigd de afgelopen jaren, zelfs dat hij dronken in de 2e kamer zat en dat hij mogelijk ook drugs gebruikte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |