Bron:ad.nlquote:Thierry Baudet is geen lijsttrekker meer van Forum voor Democratie bij de komende verkiezingen. Het relatief onbekende Kamerlid Lidewij de Vos is de nieuwe nummer 1 van de partij. Baudet zelf staat op plek 2 van de kieslijst.
Baudet maakte dat zaterdagmiddag bekend op een zomercongres van zijn partij. De stap is opvallend. Baudet is de oprichter van Forum voor Democratie (FVD) en geldt binnen de partij nog altijd als de leider. Maar volgens Baudet staat zijn aanblijven als lijsttrekker ‘verdere groei van de partij in de weg’.
Volgens Baudet zijn de meningen over hem ‘gepolariseerd’. Dat verwijt hij zowel zichzelf als de media. In een verklaring schrijft hij: ‘Sinds de coronaperiode hebben we nooit meer een echt podium gehad. Dan merk je dat je niet effectief meer bent als gezicht van de partij. De beweging is veel belangrijker dan mijn ego of persoonlijke positie.’
Wel zegt hij zich ‘voor 100 procent’ te zullen blijven inzetten voor de partij.
Een bijzonder onverwachte vorm van zelfinzicht.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:05 schreef The-BFG het volgende:
quote:Maar volgens Baudet staat zijn aanblijven als lijsttrekker ‘verdere groei van de partij in de weg’.
Waarschijnlijk willen de Russen meer resultaten zien voor hun sponsoring en doet hij daarom semi-verplicht een stap opzijquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:30 schreef Hexagon het volgende:
Bijzonder ik had gedacht dat die er nog wel tot zijn 80e zou zitten.
Dat tref je maar bij weinig politici aan. Ook dat hij het belang van de beweging boven zijn eigen ego of persoonlijke positie stelt, tref je ook lang niet bij alle politici.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een bijzonder onverwachte vorm van zelfinzicht.
Was vooral bezig met nepokind en tassendrager Sophie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:30 schreef Hexagon het volgende:
Bijzonder ik had gedacht dat die er nog wel tot zijn 80e zou zitten.
Die Lidewij de Vos is nieuw voor me. Maar komt me over als een weinig charismatische girl next door type.
Ja er komt aardig wat totale Aids uit dat onschuldig ogende koppie van Lidewij.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Was vooral bezig met nepokind en tassendrager Sophie.
Bekijk deze YouTube-video
Een bijzonder onverwachte vorm van zelfinzicht.quote:
Video dus niet bekeken klimaatwappie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja er komt aardig wat totale Aids uit dat onschuldig ogende koppie van Lidewij.
Net zoals de vorige keer dat ie een stap opzij wilde zetten en de partij het in de peilingen goed deed?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:31 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk willen de Russen meer resultaten zien voor hun sponsoring en doet hij daarom semi-verplicht een stap opzij
Je bedoelt die lichtgewicht Hermans jaquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja er komt aardig wat totale Aids uit dat onschuldig ogende koppie van Lidewij.
Nee toch echt die klimaat ontken dombo Lidewij.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:48 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Je bedoelt die lichtgewicht Hermans ja
Dag in dag uit janken op dit forum wat er allemaal mis is met dit land en dan stemmen op zo’n partij vol totale nietsnutten die niet eens de schijn wekken dat het beleid in Nederland ze ook maar een ene reet interesseertquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:29 schreef TAmaru het volgende:
Lidewij. Groot talent, groot spreker, groot denker. En een mooie vrouw. Ik ga zeker op haar stemmen.
Ik kijk daar echt anders naar. Baudet heeft een flink verpest de afgelopen jaren wat hij in zijn persbericht ook ruiterlijk toegeeft, maar ik zie de partij als geheel als zeer veelbelovend en eigenlijk de enigen die echt een ander standpunt over dingen in durven nemen. Misschien de enige hoop van Nederland.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dag in dag uit janken op dit forum wat er allemaal mis is met dit land en dan stemmen op zo’n partij vol totale nietsnutten die niet eens de schijn wekken dat het beleid in Nederland ze ook maar een ene reet interesseertTja, wat wil je dan in godsnaam
wutquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:07 schreef Netsplitter het volgende:
Met het nieuwe leiderschap van De Vos is er geen grote koerswijziging van de partij te verwachten, zo is uit haar woorden op te maken. "Als vrouw ben ik me elke dag bewust van de onveiligheid die mede het gevolg is van de massale immigratie. Als scheikundige weet ik hoe onzinnig het klimaat- en stikstofbeleid is. En als violist voel ik me diep verbonden met de onovertroffen Europese beschaving die wij willen behouden en versterken."
https://nos.nl/artikel/25(...)gen-maar-op-nummer-2
Was dat niet de partij die het massaal laat afweten bij aanwezigheid tijdens debatten e.d.? De partij die letterlijk het minst hard werkt in de kamer van alle partijen? Mooi man, om daar je hoop op te vestigen. Ik vestig ook mijn hoop altijd op de meest luie en daardoor niet relevante werknemer van ons bedrijf. Loopt ook altijd op een teleurstelling uit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 17:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik kijk daar echt anders naar. Baudet heeft een flink verpest de afgelopen jaren wat hij in zijn persbericht ook ruiterlijk toegeeft, maar ik zie de partij als geheel als zeer veelbelovend en eigenlijk de enigen die echt een ander standpunt over dingen in durven nemen. Misschien de enige hoop van Nederland.
Vind haar (ondanks dat ik niks met die partij heb) best wel een degelijk iemand die wel weet waar ze het over heeft.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:47 schreef thedeedster het volgende:
Die zag ik niet aankomen. Misschien gaan ze ooit nog eens normaal doen.
Gelukkig heeft ie het vertrek met slaande ruzie 6 jaar geleden wel een plekje kunnen geven 😂quote:
Van piano naar viool. Ze doen weinig moeite om hun elitaire imago af te schudden XDquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:33 schreef RotatoR het volgende:
Lijkt me geen stemmenkanon dit koorballetje.
Bekijk deze YouTube-video
Gaat weer lekker met die vrouwenhaat.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Heeft zij asperger? Ze heeft diezelfde blik als Greta.
Is het geen omgebouwde?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 21:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Gaat weer lekker met die vrouwenhaat.
15quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:48 schreef TAmaru het volgende:
Jullie kunnen lullen wat jullie willen maar de Nederlandse politiek is zo volatiel als wat; als Lidewij met een goede campagne komt en indruk maakt in de media en debatten, staat FvD zo weer op 15 zetels of meer. Iedereen zal Baudet over een half jaar allang vergeten zijn.
Sorry maar tijdens corona hebben ze zichzelf echt totaal belachelijk gemaakt met hun middeleeuwse derde wereld theorieën, Voor mij blijft dat aan de FvD kleven, Ik zal stemmen op de PVV of Ja21quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 18:48 schreef TAmaru het volgende:
Jullie kunnen lullen wat jullie willen maar de Nederlandse politiek is zo volatiel als wat; als Lidewij met een goede campagne komt en indruk maakt in de media en debatten, staat FvD zo weer op 15 zetels of meer. Iedereen zal Baudet over een half jaar allang vergeten zijn.
Deze foto lijkt me slecht bewerkt toch? Haar hoofd lijkt bijna net zo groot als haar hele bovenlichaamquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |