Maar loopt nu vrij rond. Bijzonder.quote:A is 60+ en gaat waarschijnlijk de bak in, levenslang (want dit is wel een 20+jaar misdrijf en persoon gaat niet tot 85+ leven).
Hij mag "on bail" thuis zijn proces afwachten. In Nederland doen we dat niet bij verdachten van dergelijke zware misdrijven waar je dergelijke lange gevangenisstraffen voor opgelegd kan krijgen, maar kennelijk kan dat in het Schotse strafrecht wel. Ik mag hopelijk aannemen dat er aan die bail wel voorwaarden verbonden zijn.quote:
Die bail kan ook met de zorg voor zijn invalide vrouw te maken hebben. Dat soort dingen wordt ook meegewogen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hij mag "on bail" thuis zijn proces afwachten. In Nederland doen we dat niet bij verdachten van dergelijke zware misdrijven waar je dergelijke lange gevangenisstraffen voor opgelegd kan krijgen, maar kennelijk kan dat in het Schotse strafrecht wel. Ik mag hopelijk aannemen dat er aan die bail wel voorwaarden verbonden zijn.
Dat kan ik niet uit de krantenartikelen opmaken (en ik heb ook geen verdere inside info van wat er wel is gezegd), maar ja zoiets gok ik ook wel. En hij staat nu in zo'n online-op-te-zoeken register en meerdere FB-groepen, dus het is ook niet 'lekker thuis relaxen'.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die bail kan ook met de zorg voor zijn invalide vrouw te maken hebben. Dat soort dingen wordt ook meegewogen.
Dat was een slecht grapje.quote:Op maandag 1 september 2025 08:33 schreef CoolGuy het volgende:
Wat? Je 'overweegt' een religie? En dat alleen maar om te bidden, wat 1. niks gaat laten verdwijnen, en 2. je kunt ook bidden zonder een religie aan te hangen, al is het maar symbolisch.
Ik weet het niet hoor.
Oh een grapje. Ja nee, zo las ik het niet inderdaad.quote:Op maandag 1 september 2025 08:48 schreef User16909 het volgende:
[..]
Dat was een slecht grapje.
Ik geloof op dit moment in niks, niet eens in 'de goedheid van de mens'.
Komt dat door A. of door de mensen die hier op reageren?quote:Op maandag 1 september 2025 08:48 schreef User16909 het volgende:
[..]
Dat was een slecht grapje.
Ik geloof op dit moment in niks, niet eens in 'de goedheid van de mens'.
Ik ga niet heel het topic doorspitten naar antwoorden, maar WAT een vaag verhaal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef User16909 het volgende:
Even onder mijn kloon, want dit is echt té privacygevoelig.
Aangetrouwd nabij familielid (vanaf hier: A) heeft iets enorm ergs gedaan en heeft dat afgelopen week voor de rechter bekend.
A is 60+ en gaat waarschijnlijk de bak in, levenslang (want dit is wel een 20+jaar misdrijf en persoon gaat niet tot 85+ leven).
Nu is deze persoon getrouwd met iemand (vanaf hier M) die zwaar hulpbehoevend is. M is bijna blind, kan amper lopen en kan niet voor zichzelf zorgen. A is volledig mantelzorger.
Nu heeft het nichtje van M (het nichtje dat twee jaar geleden aangifte heeft gedaan tegen A, maar dit best stil hield) op Facebook de volledige naam, huisadres, krantenartikelen en het verslag van de rechtbank gepost. En A heeft dus bekend.
Nu wordt A dus constant getagd op FB (en grote kans, IRL ook).
Uiteraard moet ik me hier gewoonweg niet in mengen, dat snap ik. Maar wat moet ik in GODSNAAM als A uiteindelijk vast komt te zitten? Ik kan moeilijk tegen mijn partner zeggen "ga maar een paar maanden bij je <familielid> wonen om mantelzorg te verlenen", toch? Dat trekt mijn partner totaal niet, ik kan partner geen maanden missen en een paar maanden zet nauwelijks zoden aan de dijk voor M (want over een paar maanden kan M nog steeds niet zelfstandig wonen).
M gezellig hier naartoe halen is ook geen optie. Ons huis is totaal niet invalide-proof, te klein..
Niet onbelangrijk: A/M wonen in een randgemeente van Glasgow. Wij wonen in Den Bosch. Da's niet bepaald om de hoek.
Wat de FUCK moet ik hiermee?
quote:Op zondag 7 september 2025 23:27 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik ga niet heel het topic doorspitten naar antwoorden, maar WAT een vaag verhaal.
Schoonvader is stout. Schoonmoeder is hulpbehoevend, en dus de lul want schoonvader is de lul. Het misbruikte nichtje heeft het gepubliceerd, maar dat hele publiceren is eigenlijk totaal niet relevant in je verhaal? En wat wil je nu precies uit dit topic?
In Nederland zou je hier waarschijnlijk via de huisarts een IBS voor kunnen aanvragen, maar ik neem aan dat de gemiddelde Fok!ker niet zoveel weet over het zorgsysteem in Schotland. Laat schoonvader lekker hulp regelen voor schoonmoeder. Of misschien kan je nichtje het doen, mits schoonmoeder niet betrokken en ontwetend was. Gewoon lokaal aan de juiste touwtjes trekken, simpelweg beginnend bij de huisarts.
Nu? How come?quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:41 schreef User16909 het volgende:
En hij staat nu in zo'n online-op-te-zoeken register
Moet je vooral fanatiek blijven feestboekenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 14:02 schreef User16909 het volgende:
Wil niet meer met mensen praten (partner is gelukkig een dutje doen), nooit meer vrienden worden met iemand. Mijn wereldbeeld is compleet vernaaid en ik vind het allemaal even niet grappig meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door r_one op 08-09-2025 01:21:31 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Jij 'moet' helemaal niks. Als A veroordeeld wordt, zijn er in Schotland instanties die wat 'moeten', niet jij.quote:Op zondag 31 augustus 2025 13:28 schreef User16909 het volgende:
Ik vind (autistisch hoofd) het dus enorm lastig dat ik het ene moment moet sprinten om dingen gedaan te krijgen en vervolgens dagenlang moet stilzitten.
Jawel hoor. Zie ook de fipo.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:42 schreef User16909 het volgende:
[..]
Ik kan een (recent blinde) oudere vrouw toch niet alleen laten zitten als hij over twee weken veroordeeld wordt?
Heel verstandig van je partner. Of je het er nou mee eens bent of niet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:54 schreef User16909 het volgende:
Maar in deze situatie probeert partner mij uit de vuurlinie te houden. Geen idee of ik het daarmee eens ben.
Alsof de huisarts mij (niet-bloedlijn, vanuit buitenland) iets verschuldigd is qua info/hulp. Als ik de huisarts van mijn eigen moeder bel, wordt mij al verteld dat zij niets voor mij (als derde/naaste) kunnen doen.quote:Op zondag 7 september 2025 23:27 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik ga niet heel het topic doorspitten naar antwoorden, maar WAT een vaag verhaal.
Schoonvader is stout. Schoonmoeder is hulpbehoevend, en dus de lul want schoonvader is de lul. Het misbruikte nichtje heeft het gepubliceerd, maar dat hele publiceren is eigenlijk totaal niet relevant in je verhaal? En wat wil je nu precies uit dit topic?
In Nederland zou je hier waarschijnlijk via de huisarts een IBS voor kunnen aanvragen, maar ik neem aan dat de gemiddelde Fok!ker niet zoveel weet over het zorgsysteem in Schotland. Laat schoonvader lekker hulp regelen voor schoonmoeder. Of misschien kan je nichtje het doen, mits schoonmoeder niet betrokken en ontwetend was. Gewoon lokaal aan de juiste touwtjes trekken, simpelweg beginnend bij de huisarts.
Yup.quote:Op maandag 8 september 2025 01:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij 'moet' helemaal niks. Als A veroordeeld wordt, zijn er in Schotland instanties die wat 'moeten', niet jij.
[..]
Jawel hoor. Zie ook de fipo.
Zij blijft echt niet 'alleen zitten' als A veroordeeld wordt.
[..]
Heel verstandig van je partner. Of je het er nou mee eens bent of niet.
Lijkt me een heel gezonde instelling.quote:Op maandag 8 september 2025 12:22 schreef User16909 het volgende:
[..]
Yup.
Yup.
Yup.
Goed gesprek met partner gehad. Deze wil zich pertinent niet mengen in de ellende, wil alleen contact herstellen met nichtje. Ná de uitspraak in rechtbank.
Ik sta 100% achter partner. Als die besluit morgen naar Glasgow te vliegen, okee. Als die besluit alle banden te verbreken, ook okee. Is níet aan mij.
Als dochter (en waarschijnlijk evengoed als schoon~) kun je een huisarts in NL gewoon vragen om die beoordeling te doen natuurlijk. Is het alsnog wel aan hem/haar om te beoordelen, ze nemen het natuurlijk niet klakkeloos over, maar dat is met een blinde hulpbehoevende zonder hulp geen onhaalbare kaart. Maargoed, hoe dat in Schotland werkt…..quote:Op maandag 8 september 2025 12:18 schreef User16909 het volgende:
[..]
Alsof de huisarts mij (niet-bloedlijn, vanuit buitenland) iets verschuldigd is qua info/hulp. Als ik de huisarts van mijn eigen moeder bel, wordt mij al verteld dat zij niets voor mij (als derde/naaste) kunnen doen.
Het is écht aan schoonfamilie zelf. Denk ik.
misschien een topic wel lezen voor je reageertquote:Op maandag 8 september 2025 13:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als dochter (en waarschijnlijk evengoed als schoon~) kun je een huisarts in NL gewoon vragen om die beoordeling te doen natuurlijk. Is het alsnog wel aan hem/haar om te beoordelen, ze nemen het natuurlijk niet klakkeloos over, maar dat is met een blinde hulpbehoevende zonder hulp geen onhaalbare kaart. Maargoed, hoe dat in Schotland werkt…..
Misschien toch beter het topic lezen voor je stoere antwoorden geeftquote:Op maandag 8 september 2025 15:35 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ga niet heel het topic lezen, maar mij zou het alleen boeien als het echt directe familie is, dus ouders/broer/zus.
En dan ook nog welke band je met die mensen hebt buiten dit gebeuren om, spreek je ze ooit? zie je ze vaker (facetime ofzo)
Zo niet dan doei.
Wat is dit nou weer voor gekke reactie.quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Misschien toch beter het topic lezen voor je stoere antwoorden geeft
Het IS directe familie...quote:Op dinsdag 9 september 2025 13:07 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor gekke reactie.
Ik heb de eerste 1,5 pagina gelezen, maar ik kwam niets bijzonders tegen.
Dan had het maar in de OP moeten staan.
En het is geen stoere reactie, ik zou er al snel mijn handen niet aan willen branden.
Lees post 27 dan nog eens.quote:Op dinsdag 9 september 2025 13:07 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor gekke reactie.
Ik heb de eerste 1,5 pagina gelezen, maar ik kwam niets bijzonders tegen.
Dan had het maar in de OP moeten staan.
En het is geen stoere reactie, ik zou er al snel mijn handen niet aan willen branden.
Thnx, gedaan en ik snap het nog steeds slecht, beter had alles in de OP gestaan.quote:
Voor een buitenstaander is het makkelijk praten.quote:Op dinsdag 9 september 2025 13:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Thnx, gedaan en ik snap het nog steeds slecht, beter had alles in de OP gestaan.
Maar desalniettemin blijf ik erbij dat het er aanligt hoe het contact was/is.
Als je elkaar überhaupt nooit ziet en/of spreekt dan zou ik dat zo laten.
En als het contact wel prima is, dan snap ik niet waarom er moeilijk gedaan wordt.
Dan sta je zo iemand toch bij waarvan de partner vast komt te zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |