abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:44:34 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218618517
Welkom in deel zoveel van de topicreeks waarin live de UEFA-coëfficiënten worden gevolgd voor Europees clubvoetbal.

Hier wordt de UEFA-ranking uitgelegd.

Hier de bazensite van Bert Kassies met de meest recente ranking en nog zat info.

latest update thu 28-08-2025

vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:50:31 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218618558
Portugal & Belgie scoren tot nog toe dit seizoen beter. Echter zijn zij respectievelijk al 1 en 2 clubs kwijt voor aanvang van de competitiefase.

Of dit veel uitmaakt met gehandicapten ploeg Ajax in de CL is overigens maar de vraag
pi_218618711
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 08:50 schreef RamboDirk het volgende:
Portugal & Belgie scoren tot nog toe dit seizoen beter. Echter zijn zij respectievelijk al 1 en 2 clubs kwijt voor aanvang van de competitiefase.

Of dit veel uitmaakt met gehandicapten ploeg Ajax in de CL is overigens maar de vraag
Zij hebben 2 ploegen in de CL en 1/2 in de EL. Maar ja, wij verliezen wel al flink punten aan Go Ahead, die gaan vrijwel niets scoren.

Ik denk dat het lastig wordt om Portugal te verslaan dit jaar, dan sta je al minimaal een punt achter. Sporting heeft ook niet al te lastig geloot, ik denk dat die de laatste 24 wel halen. België moeten we nog 6 punten op inlopen, maar met hun CL-lotingen lijkt me dat wel goed mogelijk om dat in 1 keer te doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218619245
Belgie zou idd het matige seizoen 21/22 wel eens in kunnen ruilen voor opnieuw een seizoen met weinig punten. Zou lekker zijn want dan hou je ze de komende 5 jaar op achterstand.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:29:56 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218619615
Mijn voorspelling: Engeland gaat verder op ons uitlopen dit jaar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:30:09 #6
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_218619618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 08:50 schreef RamboDirk het volgende:

De tabel uit OP is voor de prestaties van dit seizoen enigszins vertekend, want het toont het gemiddelde van de punten die door de ploegen gehaald zijn. Aangezien zowel Portugal als België 'slechts' 5 ploegen hebben, is voor hen de deler gunstiger.

Als we kijken naar het aantal behaalde punten (door alle ploegen, ook die dus nu uitgeschakeld zijn):
Nederland: 23.5
Portugal: 24
België: 20.5

Gemiddeld hebben ze beter gescoord maar qua overwinningen en gelijke spelen houdt Nederland gelijke tred met Portugal tot dusver en presteert een stukje beter dan België. Het belangrijkste is dat Nederland nog sowieso 46 wedstrijden gaat spelen om punten te sprokkelen, terwijl dat voor Portugal en België respectievelijk slechts 32 en 24 zullen zijn.

Ik verwacht dat AZ het in de ConfL wel verdienstelijk zal doen, als Utrecht hun vorm behoudt kunnen ze zich wellicht ook voor in elk geval de tussenronde plaatsen. Ajax en PSV zullen ook echt wel een paar keer weten te winnen en gelijk te spelen (hopelijk beiden de tussenronde in).

GAE zal uiteraard de outlier zijn maar ze hebben vorig jaar veel topploegen het erg lastig gemaakt (en niet voor niets de beker gewonnnen), ook tijdens de JC Schaal ging het PSV niet héél eenvoudig af. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat zij 0 punten gaan pakken in totaal. Kijkend naar de potindelingen zie ik een paar tegenstanders waar ze wel kans maken. Als een Glasgow Rangers in pot 1 zit maar volledig vernederd is door Club Brugge, dan kunnen onze Eredivisie ploegen daar ook wel van winnen dan wel stunten (in het geval van GAE).
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:29:25 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218620710
Ontzetten veel kennis en kunde in de topic. Ik wil iedereen daar voor complementeren.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:32:00 #8
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_218621576
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 10:30 schreef Xurk het volgende:
[..]
GAE zal uiteraard de outlier zijn maar ze hebben vorig jaar veel topploegen het erg lastig gemaakt (en niet voor niets de beker gewonnnen), ook tijdens de JC Schaal ging het PSV niet héél eenvoudig af. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat zij 0 punten gaan pakken in totaal. Kijkend naar de potindelingen zie ik een paar tegenstanders waar ze wel kans maken. Als een Glasgow Rangers in pot 1 zit maar volledig vernederd is door Club Brugge, dan kunnen onze Eredivisie ploegen daar ook wel van winnen dan wel stunten (in het geval van GAE).
Ok, helaas (ondanks mooie affiches) weinig kans op meer dan 1 punt hier en daar voor GAE:
Thuis:
• Aston Villa
• Sporting Braga
• FCSB
• VfB Stuttgart

Uit:
• RB Salzburg
• Olympique Lyon
• OGC Nice
• Panathinaikos
pi_218622986
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 09:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
Belgie zou idd het matige seizoen 21/22 wel eens in kunnen ruilen voor opnieuw een seizoen met weinig punten. Zou lekker zijn want dan hou je ze de komende 5 jaar op achterstand.
Lijkt erop. Afgelopen jaren ook vooral in de Conference League gefarmed (uitgezonderd Club Brugge die een magistrale CL campagne hadden). 2 clubs in de CL, normaal gaan ze daar niet veel wedstrijden winnen.
Jammer dat Anderlecht belgische subtop is geworden. Maar uiteindelijk staat BE wel op zijn plaats achter Portugal en Nl, horen er niet boven te staan. Enkel Club Brugge hoort in het lijstje Ajax, PSV, Benfica, Porto, Sporting.
pi_218624325
Anderlecht ligt eruit dus goed nieuws voor Nederland dit.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:36:28 #11
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_218625096
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 13:32 schreef Xurk het volgende:

[..]
Ok, helaas (ondanks mooie affiches) weinig kans op meer dan 1 punt hier en daar voor GAE:
Thuis:
• Aston Villa
• Sporting Braga
• FCSB
• VfB Stuttgart

Uit:
• RB Salzburg
• Olympique Lyon
• OGC Nice
• Panathinaikos
Thuis kunnen ze misschien wel 1 of 2 ploegen verrassen. Uit mag je blij zijn met alles meer dan 0 punten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')