Ja hè? Heel benieuwd naar het eindresultaat.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:35 schreef monsterd. het volgende:
Mooie doorkijk! Letterlijk en figuurlijk deze keer
Tot zover wel, maar ik ben wel heel benieuwd naar het moment dat alle binnenmuren staan.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:18 schreef monsterd. het volgende:
Wat fijn dat je nu de ruimtes goed door kunt. Hoe ruimtelijk voelt het voor jullie? Blij met de keuzes? 😄
Asbest, altijd vervelend. Wel lekker dat ze meedenken. Wat een prijzen tegenwoordig, wij konden het nog gratis wegbrengen.quote:Op maandag 15 september 2025 20:30 schreef Seven. het volgende:
slim
Asbestinventarisatie kost in ons geval 350 euro en het afvoeren in de laagste risicoklasse (oppakken en inladen) kost 1000 euro.
Resistance
Ja, wij konden het in ons vorige huis nog gewoon zelf afvoeren, dus we zijn er heel dom vanuit gegaan dat dat nog wel konquote:Op maandag 15 september 2025 23:00 schreef Managarm het volgende:
[..]
Asbest, altijd vervelend. Wel lekker dat ze meedenken. Wat een prijzen tegenwoordig, wij konden het nog gratis wegbrengen.
Na dit debacle kijk ik wel uitquote:Op dinsdag 16 september 2025 08:50 schreef tux87 het volgende:
Tip als je een enkel object hebt zoals een pijpje oid. Goed inpakken en dan inleveren bij de milieustraat onder de noemer "is een bloembak die in de tuin stond, is misschien asbesthoudend dus voor de zekerheid". Als je zorgt dat er genoeg tape omheen zit dan gaan ze dat niet controleren;)
Zat er ook echt asbest in?quote:Op maandag 15 september 2025 20:30 schreef Seven. het volgende:
Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar woensdag wordt onze 30m2 of 1,5m3 asbest dakbeschot afgehaald nu we toestemming hebben van de Omgevingsdienst.
Je kunt tegenwoordig dus niet meer gewoon met een paar asbestzakken bij de stort aan komen schijten als je dakbeschot gespijkerd was. Dus ik raad een ieder aan om eerst sloopmelding te doen en pas na toestemming te verwijderen![]()
. Het telefoontje waarin ik dus de Omgevingsdienst uit moest leggen dat de sloopmelding te laat gedaan was, was bepaald niet makkelijk. Op dat moment had ik al wel een afspraak gemaakt voor een inventarisatie, dus dat hielp. En we zijn héél blij dat ik zelf gebeld heb om te biechten, in plaats van op z'n beloop gelaten. Later zei de Omgevingsdienst dat er op de dag van mijn telefoontje al een verrassingsbezoekje gepland was. Toen we een paar dagen later een asbestinventarisatierapport hadden, was de toestemming om af te voeren letterlijk binnen een dag geregeld. De Omgevingsdienst heeft heel fijn met ons meegedacht richting een snelle oplossing.
Onze inventarisatie wees uiteindelijk de laagste risicoklasse uit en dat hebben we omdat Six. alles netjes afgedekt heeft en de platen én de dakbalken waarop ze bevestigd waren heel netjes verwijderd en verpakt heeft. Als we die dakbalken niet verwijderd hadden, dan hadden de spijkergaatjes uitgeboord moeten worden voor onderzoek op asbestverontreiniging, die dan uiteraard aangetroffen wordt. En dan was het echt wel een witte pakken sanering geworden na aantreffen van verontreiniging. Dus de kans dat het dossier dan aan Handhaving wordt overgedragen voor verder onderzoek is 100%. Dus het is maar goed dat we sowieso al een beslissing hadden genomen om het hele dak te vervangen. Die balken moesten er toch al af en gelukkig was Six. slim
Asbestinventarisatie kost in ons geval 350 euro en het afvoeren in de laagste risicoklasse (oppakken en inladen) kost 1000 euro.
Mooi, weg is weg. Wij hadden ook flink wat platen, vezelcementplaten. Zonder asbest. Hebben we toch als asbestverdacht, moeten verpakken en wegbrengen. Mooi opgeruimd!quote:Op woensdag 17 september 2025 19:34 schreef Seven. het volgende:
Het asbest is weg.
En degene die het afhaalde, wist Six. nog te vertellen dat ze qua asbest vooral heel druk zijn met alle illegale dumpingen. Ellende..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |