quote:Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime
Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden
In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.
Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.
Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.
Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.
De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.
Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.
De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.
Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."
Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.
Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)orn-na-moord-op-lisaquote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dan had de kop beter kunnen zijn: 'Drie procent van dat AZC neemt de moeite voor een stille tocht voor Lisa'
Nee, dat was primair om de nacht terug te claimen, wat het dus feitelijk een activistisch en misandrisch initiatief maakt en logischerwijs trappen de meeste mensen daar niet in.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)orn-na-moord-op-lisa
'0,38 procent van Hoorn neemt de moeite voor stille tocht voor Lisa'
Okee man.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat was primair om de nacht terug te claimen, wat het dus feitelijk een activistisch en misandrisch initiatief maakt en logischerwijs trappen de meeste mensen daar niet in.
quote:Om stil te staan bij de dood van de 17-jarige Lisa én om de nacht terug te claimen
We weten allemaal dat sommige mensen de moord op Lisa maar wat graag gebruiken als kapstokje. En of dat nou vreemdelingenhaat is of mannenhaat, beiden net zo idioot.quote:
Het punt is dat logischerwijs de meeste mensen niet mee lopen/fietsen/dansen met stille tochten. Niet in Hoorn, niet in Zoeterwoude-dorp, niet in het COA van Amsterdam Hogehilweg. Dat een groep uit die locatie waar de dader ook verbleef wel dat initiatief nam valt best te prijzen, maar hier maken ze er liever grappen over uiteraard.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We weten allemaal dat sommige mensen de moord op Lisa maar wat graag gebruiken als kapstokje. En of dat nou vreemdelingenhaat is of mannenhaat, beiden net zo idioot.
De tocht was in Hoorn. Stille tochten die je houdt om het slachtoffer te herdenken doe je doorgaans ofwel in de omgeving van de plaats delict, ofwel in de omgeving van waar het slachtoffer woonde of verbleef.
Ja, daar heb je een punt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het punt is dat logischerwijs de meeste mensen niet mee lopen/fietsen/dansen met stille tochten. Niet in Hoorn, niet in Zoeterwoude-dorp, niet in het COA van Amsterdam Hogehilweg. Dat een groep uit die locatie waar de dader ook verbleef wel dat initiatief nam valt best te prijzen, maar hier maken ze er liever grappen over uiteraard.
Wat begrijp je niet aan dat de familie privacy wil.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:15 schreef shifto het volgende:
Waarom zien we nergens fotos van Lisa waar we dat bij andere zaken wel altijd pontificaal overal zien?
Niet openbaar nog.quote:
Onzin, dat willen alle families altijd, maar voor ze dat kunnen uitspreken staan de fotos normaal al bij elk artikel en zijn moeder.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:16 schreef Ama het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan dat de familie privacy wil.
Omdat de familie dat niet wil.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:15 schreef shifto het volgende:
Waarom zien we nergens fotos van Lisa waar we dat bij andere zaken wel altijd pontificaal overal zien?
Het is natuurlijk onwaar dat families dat altijd willen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:18 schreef shifto het volgende:
[..]
Onzin, dat willen alle families altijd, maar voor ze dat kunnen uitspreken staan de fotos normaal al bij elk artikel en zijn moeder.
Nee, maar ik vermoed de media er van de jonge blanke meiden altijd pontificaal in beeld te brengen om medeleven te kweken maar dat bij andere nationaliteiten minder gebeurd. Ik ben benieuwd of dat het geval is of niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onwaar dat families dat altijd willen.
Komt nog bij dat Lisa als ik het goed begrepen heb een tweelingzus heeft. Dus is er in dezen een hele goede reden om geen foto rond te laten gaan.
Daarnaast: waarom zou je een foto van haar willen zien? Nieuwsgierigheid? Niet abnormaal, maar geen reden om de foto dan toch maar rond te sturen.
Verassendquote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/roelofbouwm(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
Omdat ze andeds in een of andere ziekelijke meme gebruikt wordt op Twitterquote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:15 schreef shifto het volgende:
Zal tegenwoordig hetzelfde zijn alleen publiceren ze dat niet meer omdat het niet woke is.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/roelofbouwm(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
Stel je niet aanquote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zal tegenwoordig hetzelfde zijn alleen publiceren ze dat niet meer omdat het niet woke is.
Dan heb ik de nog grotere verrassing voor je …quote:
Ow zeker wel. Vanuit utopie en vooral niet de waarheid geuit willen zien over de zieligheidsindustrie.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Op geen enkele manier verdenk ik Halsema van gaslighting; ze is gewoon altijd enkel bezig zich te verdedigen. En van kwaadaardige opzet is m.i. geen sprake.
Haha ja lock her up!!quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Halsema is of echt totaal naief, onwetend of ze is kwaadaardig, beide smaken zijn niet echt best voor een burgemeester. En dat ze ongeschikt is blijkt al jaren.
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Halsema is of echt totaal naief, onwetend of ze is kwaadaardig, beide smaken zijn niet echt best voor een burgemeester. En dat ze ongeschikt is blijkt al jaren.
Ze is totaal naïef en totaal ongeschikt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Er is een meisje van 17 jaar afgeslacht en jij komt hiermee?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Vreselijk dat hier nu alle asielzoekers op worden aangekeken. Zoals zo vaak: de daad van een gestoorde eenling wordt een hele groep op aangekeken.
Onterecht.²
Dit is pas zijn eerste reactie in deze reeksquote:Op donderdag 28 augustus 2025 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Er is een meisje van 17 jaar afgeslacht en jij komt hiermee?
Hee ben je ook onder je steen vandaan gekropen?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Vreselijk dat hier nu alle asielzoekers op worden aangekeken. Zoals zo vaak: de daad van een gestoorde eenling wordt een hele groep op aangekeken.
Onterecht.²
is gewoon de realiteitquote:
ik kijk jou er ook op aan laat dat duidelijk zijnquote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Onterecht.²
leg dit eens uit linkse vrienden!!!!!!!quote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:04 schreef RotatoR het volgende:
In het VK is al helemaal dramatisch.
[ x ]
Je vind er wel veel berichten over, daar wordt gepraat over een Duitse man.quote:Onze lieve dochter en zusje Tamar (14) is 25 juli 2020 doodgereden door Irakezen. In de berm gesmeten. Ons nichtje heeft uiteindelijk de bewuste Mazda opgespoord in Duitsland. De 4 heren wisten volgens verhoor van niets. Echter 1 haar gevonden op de auto van ons meisje en zusje. Een auto met kapotte bumper. Auto verder flink schoongemaakt en de wielen verwisseld in Duitsland . Wanneer wanneer komt OM eens los met het herziene onderzoek?Wanneer komt de beloofde rechtszaak? Wanneer????????????
Dat is deze zaakquote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Tussen alle reactie van vrouwen op LI over “de nacht terug”
Staat ook deze reactie van een moeder waarvan d’r dochter is doodgereden in 2020:
[..]
Je vind er wel veel berichten over, daar wordt gepraat over een Duitse man.
Moet zeker wel onderzocht worden.
Als er DNA is gevonden op een auto helemaal in Duitsland dan moet je doorpakken.
Maar ik lees (terechte) woede van een moeder die nu durft te vertellen dat haar dochter ook door migrantengeweld is omgekomen.
Ik heb meer berichten gezien. Maar vooral het feit dat de moeder nu zegt, het waren 4 Irakezen, vind ik dan achterhouden van informatie.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat is deze zaak
https://nos.nl/artikel/23(...)jke-aanrijding-tamar
Ik troost mij maar met de gedachte dat door dit soort gebeurtenissen andere jonge meiden en jongens niet meer alleen naar huis fietsen. Dat er weer een besef moment is dat dit anno 2025 echt niet meer kan.
als je niet uitkijkt krijg je nog van die woedende antifa figuren achter je aan ookquote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Tussen alle reactie van vrouwen op LI over “de nacht terug”
Staat ook deze reactie van een moeder waarvan d’r dochter is doodgereden in 2020:
[..]
Je vind er wel veel berichten over, daar wordt gepraat over een Duitse man.
Moet zeker wel onderzocht worden.
Als er DNA is gevonden op een auto helemaal in Duitsland dan moet je doorpakken.
Maar ik lees (terechte) woede van een moeder die nu durft te vertellen dat haar dochter ook door migrantengeweld is omgekomen.
Ja, leuk. Maar niet heus.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:04 schreef RotatoR het volgende:
In het VK is al helemaal dramatisch.
[ x ]
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:34 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar niet heus.
Wat is de bron? Over welke periode? Zijn het absolute getallen? Percentages?
Zoveel vragen.
quote:Charged per 10.000
Source: center for migration control
Was het maar één gestoorde eenling, ik kan zo al een paar gruwelijke moordzaken opnoemen:quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Onterecht.²
Dat is wat je zegt hier.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:34 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Het is me onwelgevallen deze informatie.
Ik geloof het niet.
Ik wil de ander in een negatief daglicht zetten met zn kutmening
Ik ga suggestieve vragen stellen.
Moet je je voorstellen dat je als vader of moeder thuis zit en je ontvangt het telefoontje dat je dochter is vermoord. Vreselijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 17:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Er is een meisje van 17 jaar afgeslacht en jij komt hiermee?
Ja, in principe is dat geen verassing. Ze komen uit oorlogsgebied. PTSS x 1000.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 20:20 schreef Swango het volgende:
Stuk voor stuk bleken die daders psychisch niet in orde, hoe gaat dat daar in zijn werk bij de screening van IND?
Nee, dat is helemaal niet relevanter om naar te kijken. Het probleem is namelijk juist dat die toenemende bevolking deels bestaat uit asielzoekers waaronder mannen die er andere normen en waarden op na houden (op basis van achterlijke culturen).quote:Op donderdag 28 augustus 2025 07:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik had het over het percentage, dat lijkt me bij een toenemende bevolking iets relevanter om naar te kijken. En je negeert bewust het feit dat we de afgelopen decennia niet meer van dit soort delicten hebben gehad, zie ook die cijfers uit het NOS bericht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |