Je weet toch ook helemaal niet hoe de toekomst eruit ziet. Tegen die tijd worden misschien heel wat beroepen wel gedaan door AI, en komt er een soort basisloon.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 18:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort mogelijkheden zijn denkbaar, maar we hebben natuurlijk al de verhoging van de AOW leeftijd. Die van mij ligt al bijna op 69. Op zich geen ramp. We moeten ook gewoon realistisch zijn. De AOW stamt uit een tijd waarin de gemiddelde levensverwachting bijna 10 jaar lager lag, werk gemiddeld genomen veel zwaarder was, men gemiddeld op jongere leeftijd begon met werken en ga zo maar door.
Wat dat betreft vind ik de geleidelijke verhoging van de AOW-leeftijd niet onredelijk. Al is het wellicht voor mensen die op hun 16e al begonnen zijn in een zwaar beroep wat wrang dat ook voor hen deze regeling van kracht is.
Inkomen uit vermogen? kan je dat uitleggen? en met statistiek dat je dan wel circa 10 a 15 zetels hebt?quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:37 schreef Havermout2 het volgende:
Ik geloof niet zo in een zogenaamd Dilan-effect, noch in positieve noch in negatieve zin, en ook niet dat potentiële VVD-stemmers sterk door het Gaza-dossier worden beïnvloed.
De VVD is van oudsher de partij voor mensen die hun inkomen vooral uit vermogen halen in plaats van uit loon en fungeert informeel als de politieke tak van VNO-NCW. Daar is op zich niets mis mee, maar die groep vertegenwoordigt hooguit zo’n 10 procent van het electoraat.
Dankzij de hypotheekrenteaftrek wist de partij lange tijd boven haar natuurlijke gewicht te scoren, maar nu die regeling langzaam is uitgehold beweegt de VVD weer terug richting haar werkelijke omvang van 10 tot 15 zetels.
Werkgeverspartij toch?quote:Op zondag 31 augustus 2025 16:37 schreef Havermout2 het volgende:
Ik geloof niet zo in een zogenaamd Dilan-effect, noch in positieve noch in negatieve zin, en ook niet dat potentiële VVD-stemmers sterk door het Gaza-dossier worden beïnvloed.
De VVD is van oudsher de partij voor mensen die hun inkomen vooral uit vermogen halen in plaats van uit loon en fungeert informeel als de politieke tak van VNO-NCW. Daar is op zich niets mis mee, maar die groep vertegenwoordigt hooguit zo’n 10 procent van het electoraat.
Dankzij de hypotheekrenteaftrek wist de partij lange tijd boven haar natuurlijke gewicht te scoren, maar nu die regeling langzaam is uitgehold beweegt de VVD weer terug richting haar werkelijke omvang van 10 tot 15 zetels.
Heeft ze geen mediaverbod meer?quote:Op dinsdag 2 september 2025 01:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dilan kortzichtig bij rtl late night
Valt haar campagne nog te redden![]()
Is de vooraankondiging![]()
Sta je met 0-3 achter voordat je binnen bent
ze is nu wat minder zichtbaar dat zal het dalen van de peilingen misschien stoppen,quote:Op dinsdag 2 september 2025 01:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ze heeft groot gelijk. De ondernemerspartij VVD is er niet de partij voor om met extremisten als GL samen te werken. GL heeft maar één doel: het Nederlandse bedrijfsleven helemaal kapot maken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 01:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:10 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ze heeft groot gelijk. De ondernemerspartij VVD is er niet de partij voor om met extremisten als GL samen te werken. GL heeft maar één doel: het Nederlandse bedrijfsleven helemaal kapot maken.
Alleen komen ze nu gelukkig helemaal niet in de regeringquote:Op dinsdag 2 september 2025 07:10 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ze heeft groot gelijk. De ondernemerspartij VVD is er niet de partij voor om met extremisten als GL samen te werken. GL heeft maar één doel: het Nederlandse bedrijfsleven helemaal kapot maken.
Een land kan beter functioneren als daarin geen mensen wonen waarvoor slechts winst telt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:10 schreef Geldprintkabouter het volgende:
GL heeft maar één doel: het Nederlandse bedrijfsleven helemaal kapot maken.
Toch opmerkelijk hoe hun programma zo'n beetje altijd bovenin mee doet in de doorrekening door het CPB. En wat maakt ze dan precies zo extremistisch?quote:Op dinsdag 2 september 2025 07:10 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ja, eens. En de pest is dat door de kop in het zand te steken op de langere termijn alleen maar de populisten en demagogen ermee geholpen worden.quote:Op dinsdag 2 september 2025 09:23 schreef Shotty het volgende:
De VVD heeft wel een grote mond zeg “Nederland snakt naar centrum rechts beleid”
Nee, na 14 jaar rutte en whatever dat laatste kabinet was, snakt nederland naar beleid. Want, grotendeels dankzij de VVD, is er bijzonder weinig beleid op belangrijke onderwerpen in Nederland.
Dit statement volstaat niet. Als ze slim zijn, dan opteren ze voor een coalitie met gedoogsteun van Geertje & Co. Dan blijft ons een Faber2.0 in ieder geval bespaard.quote:
het is afwachten wat Wilders , BBB, FVD en JA21 samen gaan halenquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit statement volstaat niet. Als ze slim zijn, dan opteren ze voor een coalitie met gedoogsteun van Geertje & Co. Dan blijft ons een Faber2.0 in ieder geval bespaard.
Schoppen ze Dilan eruit en heffen ze de vvd opquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:30 schreef thedeedster het volgende:
Dit statement volstaat niet. Als ze slim zijn, dan …
Als ik eerlijk ben; ik verwacht een record formatieperiode. Als er überhaupt wat valt te formeren.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is afwachten wat Wilders , BBB, FVD en JA21 samen gaan halen
als dat samen 60 zetels is dan weet ik het niet zo net
Het zal me niks verbazen als een aantal rechtse partijen vroeg of laat ook gaan samenwerken en een 'blok' vormen a la GL/PvdA.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is afwachten wat Wilders , BBB, FVD en JA21 samen gaan halen
als dat samen 60 zetels is dan weet ik het niet zo net wie MP gaat worden
ze moeten Dilan eruit schoppen en een soort Coenradie nemenquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:40 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben; ik verwacht een record formatieperiode. Als er überhaupt wat valt te formeren.
Maar dat een VVD wat aan loopt te kloten, da's wel duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |