abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:30:00 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218989780
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:47 schreef JimmyJames het volgende:
Trump insiders die dumpten met voorkennis :) Zal wel weer fors put volume zijn geweest vooraf ook. Nothing to see |:)
AFM slaapt lekker verder want dan is er niks gebeurt :')
Geen bewijs geen veroordeling dus alles goed gegaan |:) _O- _O-
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:25:15 #177
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_218992195
Heeft hier iemand ervaring met lijfrente beleggen ivm jaarruimte?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en beland nogal snel bij commerciële aanbieders.

Weet iemand een site waar duidelijk uitgelegd wordt wat de voor- en nadelen zijn?

Ik ben al heel m’n leven in loondienst en heb bij 8 verschillende pensioenfondsen opgebouwd (bijna elke werkgever 2 fondsen, een enkele zelfs 3). Ik begrijp dat ik de factor A van al deze fondsen op moet tellen. Dat is nog best een uitdaging aangezien ik bij 6 fondsen geen actieve deelnemer meer ben en de informatie dan blijkbaar makkelijker achterwege blijft.

Het klinkt wel erg interessant. Beleggen, inleg aftrekken van IB en geen belasting box 3…
pi_218992871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 20:25 schreef kloon_bassie het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met lijfrente beleggen ivm jaarruimte?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en beland nogal snel bij commerciële aanbieders.

Weet iemand een site waar duidelijk uitgelegd wordt wat de voor- en nadelen zijn?

Ik ben al heel m’n leven in loondienst en heb bij 8 verschillende pensioenfondsen opgebouwd (bijna elke werkgever 2 fondsen, een enkele zelfs 3). Ik begrijp dat ik de factor A van al deze fondsen op moet tellen. Dat is nog best een uitdaging aangezien ik bij 6 fondsen geen actieve deelnemer meer ben en de informatie dan blijkbaar makkelijker achterwege blijft.

Het klinkt wel erg interessant. Beleggen, inleg aftrekken van IB en geen belasting box 3…*;
Bij ieder Uniform Pensioenoverzicht (UPO) staat ook de factor A vermeldt. Dat zou je jaarlijks moeten krijgen.

Overigens, het * klinkt interessant, maar kijk vooral naar de kosten voor de beheerder bij zo'n product. Plus de vraag of je de pensioenleeftijd haalt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218994439
Je hebt normaal gesproken alleen een factor A als je dat jaar in dienst was bij een werkgever/deelnemer aan een pensioenregeling. Je hoeft dus alleen de de UPO’s op te zoeken over 2024 om de berekenen hoeveel jaarruimte je hebt. Eventueel 2023 kan ook nog. Je mag zelfs nog verder terug, maar voor iemand in loondienst was de jaarruimte per jaar voor 2023 meestal erg laag. Kan wel interessant zijn om daar ook nog naar te kijken.

Zelf zou ik de tool gebruiken van Bright. Vooral omdat dat een exceltool is ipv een online tool. Dat vind ik zelf fijner invullen als je veel moet uitzoeken.

Nadelen zijn er vooral als je al een erg goed pensioen hebt en je lijfrente in de 3e schijf van box 1 zou komen. Dan nog denk ik dat het meestal interessant is.
Een goede blog was https://www.financieelona(...)pensioen-ervaringen/ box 3 is wel wat veranderd sinds die tijd.
pi_219003397
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:37 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Gewoon algehele selloff van alles dat erg hard was gestegen. -10% op bitcoin vind ik nog wel meevallen.

Hier wat pijn op techaandelen (Amazon, Alphabet, Meta, geschreven puts Sofi (maar ook nog naked calls, dus die vangen het gedeeltelijk op)), bij de zwaar underperformerende staples die ik heb (KHC, KDP, Heineken, MDLZ) valt het wel mee.

ASML zal maandag wel 5-10% verliezen.

ASML & AMD wil ik nog wel kopen als het een beetje is uitgeraasd (even op VIX > 35 wachten?).
+2% nu :D
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:20:04 #181
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_219011065
Iemand al beetje gedoken in Unilever afsplitsing?

Ik doe een poging ze in bezit te krijgen (via geschreven put). Vervolgens op Unilever ex-ijsdivisie calls schrijven en dividend vangen totdat ik ze weer kwijt ben, en kijken hoeveel de ijsdivisie me dan uiteindelijk gekost heeft :7

[ Bericht 39% gewijzigd door JimmyJames op 15-10-2025 20:11:55 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_219018952
ASML cijfers worden goed ontvangen, plusje van 3%
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_219020183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:23 schreef Black-Death het volgende:
ASML cijfers worden goed ontvangen, plusje van 3%
Als ze verwachten dat de omzet in China flink zal dalen in 2026, dan ben ik benieuwd wie dit gaat compenseren in 2026.
pi_219020248
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:33 schreef Harveo het volgende:

[..]
Als ze verwachten dat de omzet in China flink zal dalen in 2026, dan ben ik benieuwd wie dit gaat compenseren in 2026.
Nouja er zijn de laatste tijd zoveel AI-gerelateerde investeringen aangekondigd, daar moeten veel chippies voor gemaakt worden.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 12:10:15 #185
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_219027752
Mijn kapster begon vanochtend over AI aandelen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_219027853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:10 schreef monkyyy het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hebben we max 2 maanden om uit te stappen.
pi_219029141
Onlangs schreef ik iets over het aandeel NewAmsterdam Pharma Company, dat bedrijf is een veelbelovend cholesterolmedicijn aan het ontwikkelen (Obicetrapib genaamd)

Heb ze destijds gekocht, geen idee of ze nu nog interessant zijn om te kopen maar het aandeel is in drie maanden tijd 100% in waarde gestegen. Zit wss/ hopelijk nog veel potentie in. Ik dacht, ik tip het nog ff een keer voor degenen die het de moeite waard vinden om zich erin te verdiepen.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 16:56:09 #188
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219029721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:27 schreef Tjoent het volgende:
Onlangs schreef ik iets over het aandeel NewAmsterdam Pharma Company, dat bedrijf is een veelbelovend cholesterolmedicijn aan het ontwikkelen (Obicetrapib genaamd)

Heb ze destijds gekocht, geen idee of ze nu nog interessant zijn om te kopen maar het aandeel is in drie maanden tijd 100% in waarde gestegen. Zit wss/ hopelijk nog veel potentie in. Ik dacht, ik tip het nog ff een keer voor degenen die het de moeite waard vinden om zich erin te verdiepen.
Zijn wel super tricky gokjes. Relatief kleine pharmaceut. Er hoeft maar iets mis te gaan met de ontwikkeling of later goedkeuringen bij de FDA en je aandelen zijn gereduceerd tot pennystocks.
Dit is qua risicoprofiel vergelijkbaar met memecoins in mijn ogen.
pi_219029875
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Zijn wel super tricky gokjes. Relatief kleine pharmaceut. Er hoeft maar iets mis te gaan met de ontwikkeling of later goedkeuringen bij de FDA en je aandelen zijn gereduceerd tot pennystocks.
Dit is qua risicoprofiel vergelijkbaar met memecoins in mijn ogen.
Klopt. Hij verliest soms ook zomaar 6% of meer, maar verdubbeling in drie maanden vond ik wel het benoemen waard. De updates zien er goed uit en het medicijn komt binnenkort op de markt. Lijkt alle trials dus goed te doorlopen.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 18:07:17 #190
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_219030152
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:10 schreef monkyyy het volgende:

SPOILER
Moet ik Ahem Dee kopen of NIVIDIA?
pi_219037760
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 18:07 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Moet ik Ahem Dee kopen of NIVIDIA?
Kwalkom.
pi_219037850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:21 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Kwalkom.
Gukkie
pi_219039408
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:21 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Kwalkom.
Qualcomm is te legacy voor de late adopters.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:22:32 #194
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_219042364
Wat zijn jullie top 3 holdings?
Hier:
1. Dr Pepper Snapple Group (KDP) - via geschreven puts, nu calls op schrijven. En even kijken wat ik doe als de boel wordt opgesplitst volgend jaar.
2. Amazon (AMZN)
3. SoFi (SOFI) - om calls op te schrijven.
pi_219042644
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:22 schreef JimmyJames het volgende:
Hier:
1. Dr Pepper Snapple Group (KDP) - via geschreven puts, nu calls op schrijven. En even kijken wat ik doe als de boel wordt opgesplitst volgend jaar.
2. Amazon (AMZN)
ETFs en bitcoin niet meegerekend:

1. ASML
2. VLK
3. ING
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:15:54 #196
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219043143
quote:
Hier:
2. Amazon (AMZN)
Dino Polska
AMD
Ulta Beauty/Nvdia op gedeelde derde plek

Nvdia begon als mijn kleinste positie, maar bleef maar groeien en groeien :P

Allemaal kleingeld overigens. Meeste zit in etfs.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219043205
quote:
Hier:
2. Amazon (AMZN)
Nvidia
Berkshire
ASML

En als je Berkshire als een ETF wil beschouwen is het Palantir. Geen grote inleg, maar wel flinke winst.
pi_219043554
quote:
Hier:
2. Amazon (AMZN)
1. Nedap
2. ASML
3. TKH Groep
pi_219043794
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:16 schreef Bucketlist het volgende:

[..]
1. Nedap
2. ASML
3. TKH Groep
Fraaie lijst met echte parels. :) Nedap wel te laat mee om nu nog in porto te nemen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:08:38 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219043824
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:02 schreef nostra het volgende:
Fraaie lijst met echte parels. :) Nedap wel te laat mee om nu nog in porto te nemen.
Ze zouden KPMG eens naar de beurs moeten brengen |:)

Hoop lucht tegen woeker prijs bij start
Dan jarenlang lucht in blijven blazen door hun eigen vlees te keuren _O-
Dan mooie short tot het pleitte is
Dan verzekeringsgeld innen voor wanbeleid en oplichting

Geeft tenminste weer een beetje reuring op de beurs en is goed voor mijn lachspieren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')