AFM slaapt lekker verder want dan is er niks gebeurtquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:47 schreef JimmyJames het volgende:
Trump insiders die dumpten met voorkennisZal wel weer fors put volume zijn geweest vooraf ook. Nothing to see
Bij ieder Uniform Pensioenoverzicht (UPO) staat ook de factor A vermeldt. Dat zou je jaarlijks moeten krijgen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:25 schreef kloon_bassie het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met lijfrente beleggen ivm jaarruimte?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en beland nogal snel bij commerciële aanbieders.
Weet iemand een site waar duidelijk uitgelegd wordt wat de voor- en nadelen zijn?
Ik ben al heel m’n leven in loondienst en heb bij 8 verschillende pensioenfondsen opgebouwd (bijna elke werkgever 2 fondsen, een enkele zelfs 3). Ik begrijp dat ik de factor A van al deze fondsen op moet tellen. Dat is nog best een uitdaging aangezien ik bij 6 fondsen geen actieve deelnemer meer ben en de informatie dan blijkbaar makkelijker achterwege blijft.
Het klinkt wel erg interessant. Beleggen, inleg aftrekken van IB en geen belasting box 3…*;
+2% nuquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Gewoon algehele selloff van alles dat erg hard was gestegen. -10% op bitcoin vind ik nog wel meevallen.
Hier wat pijn op techaandelen (Amazon, Alphabet, Meta, geschreven puts Sofi (maar ook nog naked calls, dus die vangen het gedeeltelijk op)), bij de zwaar underperformerende staples die ik heb (KHC, KDP, Heineken, MDLZ) valt het wel mee.
ASML zal maandag wel 5-10% verliezen.
ASML & AMD wil ik nog wel kopen als het een beetje is uitgeraasd (even op VIX > 35 wachten?).
Als ze verwachten dat de omzet in China flink zal dalen in 2026, dan ben ik benieuwd wie dit gaat compenseren in 2026.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:23 schreef Black-Death het volgende:
ASML cijfers worden goed ontvangen, plusje van 3%
Nouja er zijn de laatste tijd zoveel AI-gerelateerde investeringen aangekondigd, daar moeten veel chippies voor gemaakt worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:33 schreef Harveo het volgende:
[..]
Als ze verwachten dat de omzet in China flink zal dalen in 2026, dan ben ik benieuwd wie dit gaat compenseren in 2026.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:10 schreef monkyyy het volgende:
Mijn kapster begon vanochtend over AI aandelenDan hebben we max 2 maanden om uit te stappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn wel super tricky gokjes. Relatief kleine pharmaceut. Er hoeft maar iets mis te gaan met de ontwikkeling of later goedkeuringen bij de FDA en je aandelen zijn gereduceerd tot pennystocks.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:27 schreef Tjoent het volgende:
Onlangs schreef ik iets over het aandeel NewAmsterdam Pharma Company, dat bedrijf is een veelbelovend cholesterolmedicijn aan het ontwikkelen (Obicetrapib genaamd)
Heb ze destijds gekocht, geen idee of ze nu nog interessant zijn om te kopen maar het aandeel is in drie maanden tijd 100% in waarde gestegen. Zit wss/ hopelijk nog veel potentie in. Ik dacht, ik tip het nog ff een keer voor degenen die het de moeite waard vinden om zich erin te verdiepen.
Klopt. Hij verliest soms ook zomaar 6% of meer, maar verdubbeling in drie maanden vond ik wel het benoemen waard. De updates zien er goed uit en het medicijn komt binnenkort op de markt. Lijkt alle trials dus goed te doorlopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zijn wel super tricky gokjes. Relatief kleine pharmaceut. Er hoeft maar iets mis te gaan met de ontwikkeling of later goedkeuringen bij de FDA en je aandelen zijn gereduceerd tot pennystocks.
Dit is qua risicoprofiel vergelijkbaar met memecoins in mijn ogen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:10 schreef monkyyy het volgende:
Mijn kapster begon vanochtend over AI aandelenMoet ik Ahem Dee kopen of NIVIDIA?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please Move The Deer Crossing Sign
Kwalkom.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:07 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Moet ik Ahem Dee kopen of NIVIDIA?
Qualcomm is te legacy voor de late adopters.quote:
ETFs en bitcoin niet meegerekend:quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:22 schreef JimmyJames het volgende:
Wat zijn jullie top 3 holdings?
Hier:
1. Dr Pepper Snapple Group (KDP) - via geschreven puts, nu calls op schrijven. En even kijken wat ik doe als de boel wordt opgesplitst volgend jaar.
2. Amazon (AMZN)
3. SoFi (SOFI) - om calls op te schrijven.
Dino Polskaquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:22 schreef JimmyJames het volgende:
Hier:
1. Dr Pepper Snapple Group (KDP) - via geschreven puts, nu calls op schrijven. En even kijken wat ik doe als de boel wordt opgesplitst volgend jaar.
2. Amazon (AMZN)
Nvidiaquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:22 schreef JimmyJames het volgende:
Hier:
2. Amazon (AMZN)
1. Nedapquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:22 schreef JimmyJames het volgende:
Hier:
2. Amazon (AMZN)
Fraaie lijst met echte parels.quote:
Ze zouden KPMG eens naar de beurs moeten brengenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:02 schreef nostra het volgende:
Fraaie lijst met echte parels.Nedap wel te laat mee om nu nog in porto te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |