abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218604923
En verder. De OP:

quote:
Dit weten we nu over de dood gevonden Lisa (17) in Duivendrecht
Crime

Gisteren, 09:39 - Update: 13 uur geleden

In de nacht van dinsdag 19-08-2025 op woensdag 20-08-2025 is in Duivendrecht het lichaam gevonden van een meisje uit Abcoude. Ze is door ernstig geweld om het leven gebracht. Het gaat om de 17-jarige Lisa, bevestigt Namens de Familie aan Hart van Nederland. Ze belde zelf nog 112 voordat ze werd aangevallen. De politie is nog naarstig op zoek naar een verdachte. Hieronder alles dat tot nu toe bekend is over deze tragische zaak.

Lisa was die avond uit geweest met vrienden rond het Leidseplein in Amsterdam. Rond 03.30 uur vertrok ze alleen op de fiets richting huis. Kort daarna, rond 04.15 uur, werd haar lichaam aangetroffen in de berm langs het water aan de Holterbergweg. Ze belde zelf 112 voordat ze werd aangevallen.

Onderzoek en signalement
De politie gaat uit van één dader, die zelf ook in het bezit was van een fiets. Getuigen die het meisje of een verdachte hebben gezien, worden gevraagd zich te melden. Met name over de laatste zeven minuten van haar route is de politie dringend op zoek naar meer informatie.

Het meisje had een lichte huid, halflang blond haar en droeg een lichtgrijze hoodie, een lichtgrijze broek en zwarte Adidas-gympen. Aan het stuur van haar fiets hing een rode handtas. Ze reed op een lichtgrijze elektrische herenfiets van het merk Cowboy.

De politie is specifiek op zoek naar drie belangrijke getuigen die tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg reden. Het gaat om de bestuurder van een een lichtkleurig bestelbusje, een inzittende van een Biro en een scooterrijder.

Cameratoezicht en mogelijk verband
Om de veiligheid te vergroten komt er per direct extra cameratoezicht op de plek waar Lisa werd gevonden, bevestigt de gemeente Ouder-Amstel donderdag aan Hart van Nederland.

De politie onderzoekt daarnaast of er een verband is met een ander ernstig incident. Vorige week werd aan de Weesperzijde, enkele kilometers verderop, een vrouw slachtoffer van zwaar seksueel geweld. Zij werd 's nachts van het pad getrokken, geslagen en ernstig mishandeld. Dat onderzoek loopt nog. Een woordvoerder benadrukt dat er nog geen harde link is, maar dat de rechercheteams nauw contact met elkaar houden.

Harten ouders 'gebroken'
De ouders van de overleden Lisa laten in een verklaring aan Hart van Nederland weten dat hun "harten zijn gebroken". "We hopen in alle rust en privacy samen te kunnen rouwen om het verlies van Lisa. We ervaren veel steun in de liefde en het medeleven van familie, vrienden en dorpsgenoten en willen daar onze dankbaarheid voor uitspreken."

Net geslaagd
Lisa had net haar vwo-diploma gehaald op het Spinoza20first in Amsterdam. "Gisteren bereikte ons het verschrikkelijke bericht dat onze oud-leerling Lisa is overleden", deelt de school in een statement aan Hart van Nederland. "Als schoolleiding en -team zijn wij intens verdrietig en in onze gedachten bij de familie." Als de leerlingen dinsdag weer naar school gaan, kunnen zij een bericht achterlaten bij de receptie voor de familie van Lisa in de vorm van een kaartje.

Reactie burgemeester
Burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn van Ouder-Amstel noemt het verlies "diep ingrijpend": "Het raakt ons allemaal diep dat een jong meisje op deze manier om het leven is gekomen in onze gemeente. We leven mee met haar familie, vrienden en andere betrokkenen. We wensen hen veel sterkte bij het dragen van dit onuitsprekelijke verdriet."

BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
twitter

Bekijk deze YouTube-video

De dader is een Nigeriaan die hier niet te zoeken had.
Mja
pi_218604932
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 13:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tergend dat er mensen bestaan die ook echt oprecht hopen op een alleenheersende partij
Helaas moeten we constateren dat de samenwerking in de politiek zo ver te zoeken is en het politieke besluitvormingsproces zo zwaar gefrustreerd wordt, dat alleen een alleenheerser het land nog weer op de rails kan helpen.

Dan nog zal een alleenheerser weinig kunnen uitrichten, als hij niet ook de meerderheid in de Eerste Kamer heeft en uit de EU stapt.

Kun je je voorstellen dat Wilders na al dat gestuntel en zijn vrij waardeloze regeringsdeelname alsnog 33 zetels heeft in de peilingen? Als hij een betere partij had gehad met meer mensen van kwaliteit, had hij makkelijk boven de 50 zetels kunnen scoren. Echt de potentie op rechts is ongekend.
Mja
pi_218605375
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Heeft er al een man een oplossing aangedragen behalve buitenlanders moeten allemaal weg?

Of is het vooral allemaal persoonlijke verhalen hoe zij zelf niet verantwoordelijk zijn, hoe geweldig ze zijn, hoe zij met vrouwen omgaan en wat ze zelf ervaren hebben?
Dat is toch niet de bedoeling?
Alles wat gemaakt is door mannen is een probleem.
https://www.geenstijl.nl/(...)nnelijke-architecten

Of is dit een gevalletje mannenhaat wat hier spreekt. Super populair natuurlijk om weg te kijken van het grondslag probleem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218605402
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 13:24 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Goed zo. Weer een discussie gewonnen :)
Dat doet hij omdat jij niet op de inhoud in gaat en argumenten die jou niet zint weg wuift. Niet omdat jij zo goed bent in argumenten.

Laten we het even duidelijk hebben met je flauwekullie.
1947-2016
pi_218605408
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alle mannen natuurlijk. En daar ga je de mist in.

Het is godgeklaagd dat mensen wel snappen dat zeggen dat Marokkanen zich aan moeten passen racistisch is. Maar geen idee hebben dat er iets mis is met alle mannen over een kam scheren.

En voor zover je dat niet bedoelt: dan moet je beter formuleren.
Denk niet dat het aan de formulering ligt.
Het gaslighten is echt hardnekkig tegenwoordig.
1947-2016
pi_218605420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:44 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Helaas moeten we constateren dat de samenwerking in de politiek zo ver te zoeken is en het politieke besluitvormingsproces zo zwaar gefrustreerd wordt, dat alleen een alleenheerser het land nog weer op de rails kan helpen.

Dan nog zal een alleenheerser weinig kunnen uitrichten, als hij niet ook de meerderheid in de Eerste Kamer heeft en uit de EU stapt.

Kun je je voorstellen dat Wilders na al dat gestuntel en zijn vrij waardeloze regeringsdeelname alsnog 33 zetels heeft in de peilingen? Als hij een betere partij had gehad met meer mensen van kwaliteit, had hij makkelijk boven de 50 zetels kunnen scoren. Echt de potentie op rechts is ongekend.
Omdat de rest nog kutter is.
Politiek is echt op een galactische afstand gekomen van de maatschappij in NL. En drijft steeds verder af met de snelheid van de Voyagers.
1947-2016
pi_218605469
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:44 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Hij kan er alsnog wel 50 halen als er nog meer van zulke dingen gebeuren als met Lisa.

Wat ik niet hoop, natuurlijk. Ik denk dat het ook averechts werkt dat Bontenbal heeft gezegd dat hij de PVV wil verbieden.

(nee, ik stem niet op de PVV, ik lees gewoon alles)

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door tesssssssss op 27-08-2025 15:32:01 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218605548
quote:
BN'ers leven mee
Meerdere bekende Nederlanders staan op sociale media stil bij het overlijden van Lisa. Chantal Janzen, Rob Goossens, Bridget Maasland en Marieke Elsinga delen een bericht van actrice Nienke 's Gravemade waarin ze schrijft: "Ik eis de nacht op. Ik eis de straten op. Ik eis vierentwintig uur in mijn dag. Ik eis dat meisjes van 17 veilig thuiskomen."
Ja hoor, de BN'ers komen ook weer uit hun holen om hun medeleven te betuigen, lees; aandacht krijgen..
:')
  woensdag 27 augustus 2025 @ 15:47:20 #9
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218605593
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Irrelevant, straf uitzitten en rechtstreeks vanuit de cel op het vliegtuig. Of hij regeringsgezind is of niet, of hij daar nou in de problemen komt of niet interesseert me geen reet. Weg met die vent.
Deze dader dient gewoon levenslang te krijgen, vergeet niet dat hij meerdere misdrijven gepleegd heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218605613
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Hij kan er alsnog wel 50 halen als er nog meer van zulke dingen gebeuren als met Lisa.

Wat ik niet hoop, natuurlijk. Ik denk dat het ook averechts werkt dat Bontenbal heeft gezegd dat hij de PVV wil verbieden.

(nee, ik stem niet op de PVV, ik lees gewoon alles)

[ x ]

Bontenbal heeft nergens gezegd dat hij de PVV wil verbieden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218605731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Omdat de rest nog kutter is.
Politiek is echt op een galactische afstand gekomen van de maatschappij in NL. En drijft steeds verder af met de snelheid van de Voyagers.
Die afstand werd nog maar eens verduidelijkt door de tweet van onze MP gisteren, waarin hij aangaf weer eens met allochtonen had gesproken die zich niet gehoord, gediscrimineerd of achtergesteld voelden of zoiets. Zo'n tweet op dit moment is toch wel bijna crimineel.
pi_218605785
Het CDA zou willen dat een democratische partijstructuur verplicht zou zijn voor Nederlandse politieke partijen. Dat dus alleenheerserschap zoals het modelletje Wilders niet mogelijk zou moeten zijn.
Dat vind ik eigenlijk wel een redelijk idee, dat past binnen onze cultuur, normen en waarden. Maar Wilders vindt dat niet zo handig. Het maakt het hem veel moeilijker om zijn beweging in de hand te houden.

Dus nee, de PVV zou niet verboden worden, maar gedwongen worden tot een democratische partijledenstructuur.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_218605799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Bontenbal heeft nergens gezegd dat hij de PVV wil verbieden.
Nee, wat er in dat AD artikel staat heeft hij gezegd. Wat er in die tweet staat.

Maar Wilders formuleert het anders. Zodat het wel net zo lijkt.
pi_218605808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Deze dader dient gewoon levenslang te krijgen, vergeet niet dat hij meerdere misdrijven gepleegd heeft.
Volgens sommige 'mensen' is deze dader onschuldig en is het allemaal in een scene gezet complot:
BNW / De verschrikkelijke moord op de 17 jarige ¨Lisa¨ uit Abcoude
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218605817
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, wat er in dat AD artikel staat heeft hij gezegd. Wat er in die tweet staat.

Maar Wilders formuleert het anders. Zodat het wel net zo lijkt.
Precies, dat kennen we van Wilders. Het had waar kunnen zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:23:06 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218605823
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 09:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Welk goeds brengen asielzoekers ons eigenlijk? dat alle problemen die meekomen zou opheffen (oprechte vraag)
wel veelzeggend dat vandaag niemand deze vraag heeft kunnen beantwoorden.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:24:57 #17
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218605836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ja, omdat asielzoekers niks bijdragen aan de maatschappij.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218605840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je wordt gewoon genegeerd, dat is wat anders.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218605844
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 09:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Welk goeds brengen asielzoekers ons eigenlijk? dat alle problemen die meekomen zou opheffen (oprechte vraag)
Het is onze morele verplichting om mensen die 4000km door veilige landen zijn afgereisd te belonen met een gratis huis en een levenslange uitkering.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:26:11 #20
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218605854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Je wordt gewoon genegeerd, dat is wat anders.
nou brand los
pi_218605871
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
nou brand los
Ik geloof niet dat het principe asielzoekers opvangen draait om er zelf iets goeds aan over te houden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218605881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hoor, de BN'ers komen ook weer uit hun holen om hun medeleven te betuigen, lees; aandacht krijgen..
:')
@klaasweetalles vond het nodig om dat in de OP te zetten.

quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:18 schreef OllieA het volgende:
Het CDA zou willen dat een democratische partijstructuur verplicht zou zijn voor Nederlandse politieke partijen. Dat dus alleenheerserschap zoals het modelletje Wilders niet mogelijk zou moeten zijn.
Dat vind ik eigenlijk wel een redelijk idee, dat past binnen onze cultuur, normen en waarden. Maar Wilders vindt dat niet zo handig. Het maakt het hem veel moeilijker om zijn beweging in de hand te houden.

Dus nee, de PVV zou niet verboden worden, maar gedwongen worden tot een democratische partijledenstructuur.
Zo'n lijssttrekkersverkiezing moet je niet willen zie CDA toen De Jonge niet won.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Nober op 27-08-2025 16:36:18 ]
pi_218605934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
nou brand los
Ik heb dit wel opgezocht

Voorbeelden van asielzoekers die een eigen zaak zijn begonnen zijn onder andere Jay Asad uit Syrië, die in Amsterdam het cateringbedrijf StartUp Kitchen begon. Ook zijn er in het verleden diverse immigranten, waaronder asielzoekers, die succesvol werden met ondernemingen in Nederland

Hier is zijn instagram account:

https://www.instagram.com/startupkitchenams/?hl=de
  woensdag 27 augustus 2025 @ 16:41:32 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218605958
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat het principe asielzoekers opvangen draait om er zelf iets goeds aan over te houden.
Flinterdun antwoord met principes koop je niks.
pi_218605959
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 16:30 schreef Nober het volgende:

[..]
@:klaasweetalles vond het nodig om dat in de OP te zetten.
[..]
Zo'n lijssttrekkersverkiezing moet je niet willen zie CDA toen De Jonge niet won.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik bepaal wat er op fok gebeurd mocht je dat nog niet weten
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')