abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218627538
Ook hallo.

Wij hebben op vakantie in Portugal veel ge-bingo'd. Kan heel leuk zijn. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_218627737
Mogge!

Gisteren geborreld bij vrienden, begon om ongeveer half tien naar huis te gaan maar gin echt weg om kwart voor twaalf _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_218627750
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 02:33 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie Lees zojuist dit artikel. Oh en @:Candaasje https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-werknemer-a4904454

Quote:…”Structureel overwerk kan op termijn leiden tot stressklachten zoals slaapproblemen, ziet Rutgers. „Mensen hebben niet genoeg tijd om bij te komen en zitten nog met het werk in het hoofd als ze naar bed gaan.” Dan ga je zien, zegt hij, dat overwerken prima is als je daartoe de ruimte hebt. Maar zodra stressklachten of privéproblemen gaan spelen, is het niet meer houdbaar.

Dus
Werk alleen over als de motivatie uit jezelf komt. Het is prima je tijdelijk aan te passen om bijvoorbeeld promotie te maken. Je kan ook besluiten dat niet te doen, en te accepteren dat die promotie er voorlopig niet in zit. Weet ook dat je anders naar je baan kan kijken: niet iedereen laat zijn eigenwaarde afhangen van succes op het werk…”
Ik weet het, het is niet gezond. Maar ik merk voor mijzelf wel verschil in de omstandigheden. Ik kan over het algemeen een stuk beter afschakelen wanneer ik het zelf enigszins in de hand heb (en het mijn keuze is om langer te blijven) of dat anderen mijn agenda bepalen en ik daardoor de hele dag in de stress zit. (Ik heb nog koppijn en de tinnitus is nu weer sterker aanwezig).

En ik merk ook dat door af en toe langer te blijven en zo de opname/spoed wat te ontzien, ik daardoor ook makkelijker hulp van hen krijg wanneer dat nodig is (zoals afgelopen week). Dat geeft ook rust :)

Maar gezond zal het niet snel worden nee. En voor die carrière doe ik het ook niet. Ik moet nog steeds een gesprek aanvragen voor een functie wijziging. Al een half jaar stel ik dit uit :+
pi_218627755
Vorig jaar met neefje tijdens een weekendje weg nog gebingood. Komt dichtbij zo :+
pi_218628738
Goedemorgen :W

Vandaag eindelijk weer een bierfestival *O* de vorige was alweer 3 weken geleden, voelt toch wel lang zo in de zomer.
pi_218629072
Blijken we hier gewoon allemaal bingo'ers anonymous te zijn _O-
Spoilers!
pi_218629133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 23:55 schreef Queller het volgende:

[..]
Heb ik een regionale happening gemist? :o

Het is feestweek hier.

Ik ben net met J en een statushouder naar het dorpsontbijt geweest met daarna een rondje braderie.

Het lokale bedrijfs- en verenigingsleven is weer gesponsord. Cake en een lootje bij de musicalvereniging, kaas bij de kaasboer, broodjes bij de bakker, paracetamol bij de drogist en 2 keer prijs (bloembollen en een insectenhotel) bij het rad van fortuin van de milieuclub. Mohammad vond het allemaal zeer fascinerend :D
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:14:12 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218629136
Geen wandeling maar wel lekker touren met allerlei buslijnen en de tram. Haarlem, Amsterdam-Zuid, Uithoorn, Alphen. Zo naar Leiden en terug naar Haarlem. 🚍

In Alphen ook even een bezoekje gebracht aan het plaatselijke Bierhuis. Leuke zaak. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218629144
Ik moest een paar boodschappen doen en ik moet zo naar Hengelo met de auto om daar de bus van W op te halen om dan naar Wierden te rijden om daar een kwart cirkel truss op te halen en dat met wat er nog achter in de bus staat naar het Rijksmuseum in Enschede te brengen om dan waarschijnlijk weer de bus naar Hengelo te brengen en om te ruilen met mijn auto om dan naar huis te rijden.

Eigenlijk moet ik dan wat te eten koken en met W op de koffie bij m'n schoonouders want we gaan op vakantie, maar ik overweeg de fiets te pakken en op het terras te gaan zitten in de stad.

:') :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_218629224
Ik ben dit jaar twee keer naar de bingo geweest om voor het allertofste festival hier in het dorp geld in te zamelen. Goed voor mijn getallen in het Spaans.

Die kende ik al wel, naar op het tempo van kassamedewerkers en met lokaal dialect/taal is toch lastiger en twee keer naar de bingo en dat zit er probleemloos in.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218629344
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 02:33 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie Lees zojuist dit artikel. Oh en @:Candaasje https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-werknemer-a4904454

Quote:…”Structureel overwerk kan op termijn leiden tot stressklachten zoals slaapproblemen, ziet Rutgers. „Mensen hebben niet genoeg tijd om bij te komen en zitten nog met het werk in het hoofd als ze naar bed gaan.” Dan ga je zien, zegt hij, dat overwerken prima is als je daartoe de ruimte hebt. Maar zodra stressklachten of privéproblemen gaan spelen, is het niet meer houdbaar.

Dus
Werk alleen over als de motivatie uit jezelf komt. Het is prima je tijdelijk aan te passen om bijvoorbeeld promotie te maken. Je kan ook besluiten dat niet te doen, en te accepteren dat die promotie er voorlopig niet in zit. Weet ook dat je anders naar je baan kan kijken: niet iedereen laat zijn eigenwaarde afhangen van succes op het werk…”
Niet alleen met overwerk. Ook met de constante werkdruk waar je in zit (mijn poli). Het is zo slecht voor je en het dikgedrukte zal ik eens in de groep gooien als die 2 (notoire overwerkers, zich enOrm verantwoordelijk voelen) collega's weer eens samen werken, want ze slepen een paar collega's mee in hun drang om alleen maar in een sneltrein te zitten en te pushen en vragen of 'dit en dit en dit en dit' wel gedaan is, naar gekeken is.
:r
pi_218629414
Kroketten maken nu! Van het overgbleven stoofpotje :9
pi_218629536
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:51 schreef Blues het volgende:
Kroketten maken nu! Van het overgbleven stoofpotje :9
Ruilen met ijs?
pi_218629875
quote:
Oh ja, ijs is heerlijk maar dat heb ik in huis maar geen overgebleven stoofvlees om kroketten te maken (en geen frituurpan om ze in te bakken
pi_218629912
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh ja, ijs is heerlijk maar dat heb ik in huis maar geen overgebleven stoofvlees om kroketten te maken (en geen frituurpan om ze in te bakken
We hebben afgelopen week expres veel stoofvlees gemaakt met oog op kroketten. Ze zijn wel dik en groot geworden _O-

Je bent welkom hoor, maken we er een krokettenparty van met ijs toe :)
pi_218630078
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 12:39 schreef Blues het volgende:

[..]
We hebben afgelopen week expres veel stoofvlees gemaakt met oog op kroketten. Ze zijn wel dik en groot geworden _O-

Je bent welkom hoor, maken we er een krokettenparty van met ijs toe :)
Lief maar zo’n eind weg ;)

Zag net wel hoe je kroketten voor de airfryer kunt maken. Dus de komende tijd extra stoofvlees maken
pi_218630330
:W

Ik heb vanmiddag de bruiloft van beste vriendin *G*

Moest vanochtend nog pakketje op de post doen en cadeautje in de bus doen voor de vrienden die vandaag geregistreerd partnerschap doen (waarom ook vandaag :'( ).

Dus ik in de stress of ik het op tijd af zou krijgen maar was echt een uurtje en ik was weer thuis.

Jurk en witte All Stars had ik al klaarliggen. Alleen heeft de jurk geen zakken, dus moet B mn spullen dragen want ik heb geen tasje kunnen vinden dat ik enigszins leuk eruit vond zien :')

Oh en ik heb voor de eerste keer OOIT geprobeerd (lees: geprobeerd) m'n benen te scheren, mega stuk huid van m'n enkel eraf :'(

Dit doen we nooit meer.
pi_218630360
Hele fijne dag vandaag @Tele6
pi_218630373
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blijken we hier gewoon allemaal bingo'ers anonymous te zijn _O-
Ik zie een thema voor een meet :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218630377
Veel plezier @Tele6 *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_218630391
Tele scheren is nooit een goed idee :D Veel plezier *G*
pi_218630450
Herfstklus al vroeg gedaan. Deel van de planten op het balkon waren na 3x bloeien echt op, dus ie weg gedaan en het balkon gezogen
Best wel vroeg in het jaar, maar de rommel was nu nog droog dus goed weg te halen en misschien koop ik binnenkort nog wat fleurige planten
pi_218630721
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 19:50 schreef AnneX het volgende:
@:ClubSoda Eerder / langer geleden had jij een link voor kruidenpotjes plus uitschuifbaar rek in een keukenlade.
Kun jij de link nog vinden?
Dat heb ik gezocht bij bol en eerdere aankopen. Daar stond het niet.

B.v.d. 💐
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)4_14.15.ProductTitle

1 https://www.bol.com/nl/nl/p/24-glazen-kruidenpotjes-vierkant-met-deksel-kruidenstrooier-complete-set-met-strooideksels-voorbedrukte-stickers-en-trechter-inhoud-120-ml-10-5-x-4-3-cm/9300000040125557/?bltgh=qTlGPwdIXbx1t3W-1b9DSA.4_14.15.ProductTitle 

Maar dat is zonder rek.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:46:05 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218630855
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 13:42 schreef Blues het volgende:
Tele scheren is nooit een goed idee :D Veel plezier *G*
Als ik me te lang niet geschoren heb, vraagt de Bundespolizei wat ik D ga doen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')