Ik weet het, het is niet gezond. Maar ik merk voor mijzelf wel verschil in de omstandigheden. Ik kan over het algemeen een stuk beter afschakelen wanneer ik het zelf enigszins in de hand heb (en het mijn keuze is om langer te blijven) of dat anderen mijn agenda bepalen en ik daardoor de hele dag in de stress zit. (Ik heb nog koppijn en de tinnitus is nu weer sterker aanwezig).quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 02:33 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie Lees zojuist dit artikel. Oh en @:Candaasje https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-werknemer-a4904454
Quote:…”Structureel overwerk kan op termijn leiden tot stressklachten zoals slaapproblemen, ziet Rutgers. „Mensen hebben niet genoeg tijd om bij te komen en zitten nog met het werk in het hoofd als ze naar bed gaan.” Dan ga je zien, zegt hij, dat overwerken prima is als je daartoe de ruimte hebt. Maar zodra stressklachten of privéproblemen gaan spelen, is het niet meer houdbaar.
Dus
Werk alleen over als de motivatie uit jezelf komt. Het is prima je tijdelijk aan te passen om bijvoorbeeld promotie te maken. Je kan ook besluiten dat niet te doen, en te accepteren dat die promotie er voorlopig niet in zit. Weet ook dat je anders naar je baan kan kijken: niet iedereen laat zijn eigenwaarde afhangen van succes op het werk…”
Het is feestweek hier.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Heb ik een regionale happening gemist?![]()
Niet alleen met overwerk. Ook met de constante werkdruk waar je in zit (mijn poli). Het is zo slecht voor je en het dikgedrukte zal ik eens in de groep gooien als die 2 (notoire overwerkers, zich enOrm verantwoordelijk voelen) collega's weer eens samen werken, want ze slepen een paar collega's mee in hun drang om alleen maar in een sneltrein te zitten en te pushen en vragen of 'dit en dit en dit en dit' wel gedaan is, naar gekeken is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 02:33 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie Lees zojuist dit artikel. Oh en @:Candaasje https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-werknemer-a4904454
Quote:…”Structureel overwerk kan op termijn leiden tot stressklachten zoals slaapproblemen, ziet Rutgers. „Mensen hebben niet genoeg tijd om bij te komen en zitten nog met het werk in het hoofd als ze naar bed gaan.” Dan ga je zien, zegt hij, dat overwerken prima is als je daartoe de ruimte hebt. Maar zodra stressklachten of privéproblemen gaan spelen, is het niet meer houdbaar.
Dus
Werk alleen over als de motivatie uit jezelf komt. Het is prima je tijdelijk aan te passen om bijvoorbeeld promotie te maken. Je kan ook besluiten dat niet te doen, en te accepteren dat die promotie er voorlopig niet in zit. Weet ook dat je anders naar je baan kan kijken: niet iedereen laat zijn eigenwaarde afhangen van succes op het werk…”
Ruilen met ijs?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:51 schreef Blues het volgende:
Kroketten maken nu! Van het overgbleven stoofpotje
golfer in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #593 En doorgaan met eten en drinkenquote:
Oh ja, ijs is heerlijk maar dat heb ik in huis maar geen overgebleven stoofvlees om kroketten te maken (en geen frituurpan om ze in te bakkenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:32 schreef Blues het volgende:
[..]
golfer in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #593 En doorgaan met eten en drinken
Haha niet lekker?
We hebben afgelopen week expres veel stoofvlees gemaakt met oog op kroketten. Ze zijn wel dik en groot gewordenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh ja, ijs is heerlijk maar dat heb ik in huis maar geen overgebleven stoofvlees om kroketten te maken (en geen frituurpan om ze in te bakken
Lief maar zo’n eind wegquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:39 schreef Blues het volgende:
[..]
We hebben afgelopen week expres veel stoofvlees gemaakt met oog op kroketten. Ze zijn wel dik en groot geworden
Je bent welkom hoor, maken we er een krokettenparty van met ijs toe
Ik zie een thema voor een meetquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blijken we hier gewoon allemaal bingo'ers anonymous te zijn
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)4_14.15.ProductTitlequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 19:50 schreef AnneX het volgende:
@:ClubSoda Eerder / langer geleden had jij een link voor kruidenpotjes plus uitschuifbaar rek in een keukenlade.
Kun jij de link nog vinden?
Dat heb ik gezocht bij bol en eerdere aankopen. Daar stond het niet.
B.v.d. 💐
| 1 | https://www.bol.com/nl/nl/p/24-glazen-kruidenpotjes-vierkant-met-deksel-kruidenstrooier-complete-set-met-strooideksels-voorbedrukte-stickers-en-trechter-inhoud-120-ml-10-5-x-4-3-cm/9300000040125557/?bltgh=qTlGPwdIXbx1t3W-1b9DSA.4_14.15.ProductTitle |
Als ik me te lang niet geschoren heb, vraagt de Bundespolizei wat ik D ga doenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 13:42 schreef Blues het volgende:
Tele scheren is nooit een goed ideeVeel plezier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |