Rare post dit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:37 schreef Ilse10 het volgende:
Opvoeding. Ik ben zo Nederlands als een glas melk, de omgeving waarin ik opgroeide ook, en jongens krijgen al van kleins af aan te horen dat ze stoer moeten zijn. En dat dat vooral is met machogedrag én geweld.
Lees eerst de OP en probeer het nog eens.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:46 schreef Metalfrost het volgende:
Een uitgeprocedeerde asielzoeker moet terug naar land van herkomst. Omdat ie hier als illegaal is bestempeld, kan hij geen huis krijgen. Door een misdrijf te plegen, hoe wrang ook, heeft hij onderdak geregeld in het land waar hij is aangekomen en plukt hij indirect de vruchten van de economie van het land.
Ik zag laatst nog een filmpje waarbij zakkenrollers gesnapt werden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Rare post dit.
1. Nederlandse opvoedingen zijn doorgaans veel minder gefocussed op machogedrag dan andere landen
2. Denken dat je sterk en stoer moet zijn heeft niks te maken met geweld en misdrijven plegen en meer met zelfvertrouwen.
In werkelijkheid is de reden dat voornamelijk mannen misdrijven plegen een veel complexer vraagstuk dan "oh ik mocht vroeger niet huilen als ik van de wip afviel". Maar er missen op dit moment bij de meeste mensen enkele sleutelinzichten die de nuance aanbrengen.
Eentje van de vele zulks sleutelinzichten is: waarom stelen mannen vaker? Wellicht deels omdat mannen degene zijn die bereid zijn de fysieke arbeid te stoppen in het vergaren van overlevingsmiddelen in benauwde situaties waar vrouwen een beetje die verwachting dus outsourcen naar mannnen.
Ik denk niet dat zakkenrollers onder zware delicten vallenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:51 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog een filmpje waarbij zakkenrollers gesnapt werden.
Het was wel een groepje Oost Europese vrouwen.
Het is echt niet zo dat er geen vrouwelijke criminelen zijn.
Ze doen het alleen anders. Geniepiger.
Bijvoorbeeld door oude mensjes hun geld, pasjes en sieraden aan de deur af te laten geven.
De hoofdvraag was 'wat maakt het dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn'quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lees eerst de OP en probeer het nog eens.
Ik vind het zwaar genoegquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:52 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zakkenrollers onder zware delicten vallen
Dat is een ander sleutelinzicht idd. De cijfers zijn niet per se zo sterk uit elkaar. Alleen vrouwen kiezen minder vaak voor misdaad met fysiek geweld dan mannen. Voor ik denk vrij duidelijke redenen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:51 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik zag laatst nog een filmpje waarbij zakkenrollers gesnapt werden.
Het was wel een groepje Oost Europese vrouwen.
Het is echt niet zo dat er geen vrouwelijke criminelen zijn.
Ze doen het alleen anders. Geniepiger.
Bijvoorbeeld door oude mensjes hun geld, pasjes en sieraden aan de deur af te laten geven.
Fysiek zouden ze vaak verliezen, dus doen ze psychische spelletjes en manipulatie. Daar zijn zij dan weer beter in.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is een ander sleutelinzicht idd. De cijfers zijn niet per se zo sterk uit elkaar. Alleen vrouwen kiezen minder vaak voor misdaad met fysiek geweld dan mannen. Voor ik denk vrij duidelijke redenen.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De hoofdvraag was 'wat maakt het dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn'
Ik heb daarna wat toegevoegd aan mijn reactie.
Gelul van de bovenste plank, want je verklaart helemaal niks.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De hoofdvraag was 'wat maakt het dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn'
Mannen zijn veel vaker slachtoffer van elkaar en hun eigen en elkaars agressie. Dat is wel even anders.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://www.omroeppenm.nl(...)onderzoekt-toedracht
Stel ik jou de vraag, wat maakt het uit dat het slachtoffer een vrouw is, als mannen ook slachtoffer zijn, wat nauwelijks in de media te horen is?
Vergelijkingen met andere landen lijken me niet nodig, we hebben ons eigen referentiekader.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Rare post dit.
1. Nederlandse opvoedingen zijn doorgaans veel minder gefocussed op machogedrag dan andere landen
2. Denken dat je sterk en stoer moet zijn heeft niks te maken met geweld en misdrijven plegen en meer met zelfvertrouwen.
In werkelijkheid is de reden dat voornamelijk mannen misdrijven plegen een veel complexer vraagstuk dan "oh ik mocht vroeger niet huilen als ik van de wip afviel". Maar er missen op dit moment bij de meeste mensen enkele sleutelinzichten die de nuance aanbrengen.
Eentje van de vele zulks sleutelinzichten is: waarom stelen mannen vaker? Wellicht deels omdat mannen degene zijn die bereid zijn de fysieke arbeid te stoppen in het vergaren van overlevingsmiddelen in benauwde situaties waar vrouwen een beetje die verwachting dus outsourcen naar mannnen.
Het gaat om mannen uit alle culturen. Niet alleen andere culturen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Vrouwen onder elkaar kunnen inderdaad vreselijk zijn. Maar daar blijft het vaak bij woorden, en ook niet zo grof als de doorsnee man.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:00 schreef marc0871 het volgende:
Als ze echter tot geweld over gaan, zijn ze soms nog gemener dan mannen.
Jij specificeert hier ineens vanuit de context van Nederlander zijn of niet. Ik begon daar niet over.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:01 schreef Ilse10 het volgende:
[..]
Vergelijkingen met andere landen lijken me niet nodig, we hebben ons eigen referentiekader.
En jij denkt dat dat arbitrair zo is gekomen? In een ander universum zijn jongens de bescheiden kindjes en zijn meisjes de vechtersbazen? Of komt dit gewoon deels door fysieke verschillen en is dit de culturele uitwerking hier van?quote:Ik merkte op school heel erg dat jongens maar gewoon met elkaar mogen vechten, schelden en noem maar op. Dat zou gezond en speels jongensgedrag zijn. Als er dan een keer een meisje bij betrokken was, was het meteen een schande. Want meisjes moeten bescheiden zijn en mogen niet vechten.
Nee, ze zijn al overgegaan naar het vrouwen bashen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat om mannen uit alle culturen. Niet alleen andere culturen.
Dit wordt overigens geen andere-culturen-bash-topic.
Dat was de boodschap nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mannen zijn veel vaker slachtoffer van elkaar en hun eigen en elkaars agressie. Dat is wel even anders.
Dan sloeg je vraag nergens op.quote:
Misschien zijn er wel fysieke verschillen. Maar van specifiek bij jongens dit gedrag maar toelaten is geen enkele school of stad ooit veiliger geworden, integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij specificeert hier ineens vanuit de context van Nederlander zijn of niet. Ik begon daar niet over.
[..]
En jij denkt dat dat arbitrair zo is gekomen? In een ander universum zijn jongens de bescheiden kindjes en zijn meisjes de vechtersbazen? Of komt dit gewoon deels door fysieke verschillen en is dit de culturele uitwerking hier van?
Oke, dus mannen in het algemeen benoemen is geen probleem, maar als het wederom een vluchteling is is het wel ineens vet erg en zoquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan sloeg je vraag nergens op.
Waarom zijn mannen agressiever en vaker dader van geweld, ongeacht of het slachtoffer man of vrouw is? Dat is de samenvatting van de OP, als ik me niet vergis @:roos94 ?
Misschien ja?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:11 schreef Ilse10 het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel fysieke verschillen.
"dit soort gedrag maar toelaten". Of.. misschien is het juist gezond om jongens hun gevoelens en aggressie te laten kanaliseren in een sociale context en is de recente hippe onderdrukking van die tendensen door vooral vrouwelijke basisschool (dus juffen) een probleem gezien er geen mannelijk rolmodel meer is?quote:Maar van specifiek bij jongens dit gedrag maar toelaten is geen enkele school of stad ooit veiliger geworden, integendeel zelfs.
Het moet ongetwijfeld te maken hebben met libido, testosteron. Jouw vraag bracht mij op een ander aspect van het 'manzijn', met name de homoseksuele man.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Wanneer er een bankoverval of verkrachting wordt gepleegd is niet de vraag "was het een man of vrouw" nee de vraag is 'hoe zag die man eruit'.
Er zijn uitzonderingen, maar bijna alle veroordeelden van verkrachtingen, overvallen, misbruik, moord zijn man.
Doen vrouwen net zoveel shit en worden ze niet gepakt?
Hebben mannen een genetisch profiel die meer neigt naar ellende?
Wat maakt dat een vrouw niet in de bosjes staat te wachten om een tienermeisje om te brengen en een man wel?
Heeft het allemaal te maken met libido of testosteron?
Zijn mannen meer gevoelig voor status en groepsdruk?
Hoe kan die verhouding zó scheef zijn?
Het gaat niet om het benoemen van mannen in het algemeen. Het is echter een feit dat een veel hoger percentage mannen gewelddadige misdrijven pleegt dan vrouwen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:15 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Oke, dus mannen in het algemeen benoemen is geen probleem, maar als het wederom een vluchteling is is het wel ineens vet erg en zo
Niet alle mannen zijn honden, zo ook niet alle vluchtelingen. Dan kun je net zo goed "mensen" zeggen. Of voel jij je dan onterecht aangesproken?
Ja en dus ook relatief meer incidenten met asielzoekersquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet om het benoemen van mannen in het algemeen. Het is echter een feit dat een veel hoger percentage mannen gewelddadige misdrijven pleegt dan vrouwen.
De vraag in de OP is dan ook: waarom is het percentage mannen zoveel hoger? Waar komt het verschil in geweld en agressie vandaan? Toch @:roos94
Any of you f**king pricks move, and I’ll execute every motherf**king last one of ya!!quote:
Is het nu echt zo moeilijk om goed te lezen? Niemand heeft hier mannen honden genoemd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:15 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Oke, dus mannen in het algemeen benoemen is geen probleem, maar als het wederom een vluchteling is is het wel ineens vet erg en zo
Niet alle mannen zijn honden, zo ook niet alle vluchtelingen. Dan kun je net zo goed "mensen" zeggen. Of voel jij je dan onterecht aangesproken?
Je gedraagt je als een kleuter. Besef je dat? En snap je nu de vraag uit de OP wat beter?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:22 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja en dus ook relatief meer incidenten met asielzoekers
Toch @:roos94
Je lijkt wel een klein kind die haar gelijk wil halen door bijstand van een ander te vragen
Het gaat niet om gelijk halen, het gaat erom of ik haar vraag op de juiste manier heb geparafraseerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:22 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja en dus ook relatief meer incidenten met asielzoekers
Toch @:roos94
Je lijkt wel een klein kind die haar gelijk wil halen door bijstand van een ander te vragen
Waarom zijn dit relevante linkjes voor dit topic?quote:
Er staat in alle drie interessante duiding waarom vrouwen niet van de zware delicten zijn, maar juist wat meer op de achtergrond opereren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zijn dit relevante linkjes voor dit topic?
Het is altijd leuk als je niet alleen een linkje dumpt, maar ook aangeeft waarom ze interessant zijn voor een topicquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er staat in alle drie interessante duiding waarom vrouwen niet van de zware delicten zijn, maar juist wat meer op de achtergrond opereren.
En de mogelijke redenen daarachter. Maar dat had je geweten als je ze had gelezen.
Zit er verschil tussen een 'gewoon' mannen-bash-topic en een mannen-uit-andere-culturen-bash-topic?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat om mannen uit alle culturen. Niet alleen andere culturen.
Dit wordt overigens geen andere-culturen-bash-topic.
Oh ja want jij verwacht als vrouw dat ik als man natuurlijk dingen ga verklaren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
[..]
Gelul van de bovenste plank, want je verklaart helemaal niks.
Waarom zo agressief? Heb ik je per ongeluk gekwetst? Of beledigd?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Oh ja want jij verwacht als vrouw dat ik als man natuurlijk dingen ga verklaren.
Ik word hier niet voor betaald dus zoek het maar lekker zelf uit.
Het is geen bash-topic, het is een vraag. Als je daar verder niet op in wil gaan, is dat natuurlijk prima.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:47 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Zit er verschil tussen een 'gewoon' mannen-bash-topic en een mannen-uit-andere-culturen-bash-topic?
Kloptquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet om het benoemen van mannen in het algemeen. Het is echter een feit dat een veel hoger percentage mannen gewelddadige misdrijven pleegt dan vrouwen.
De vraag in de OP is dan ook: waarom is het percentage mannen zoveel hoger? Waar komt het verschil in geweld en agressie vandaan? Toch @:roos94
Omdat serieuze antwoorden als gelul worden bestempeld.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Vervolgvraag: Waarom is het voor mannen (met name diegenen in dit topic) zo moeilijk om de vraag uit de OP op een normale rationele manier te beantwoorden?
Omdat mannen het moeilijk vinden om naar zichzelf te kijken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Vervolgvraag: Waarom is het voor mannen (met name diegenen in dit topic) zo moeilijk om de vraag uit de OP op een normale rationele manier te beantwoorden?
gewoon alle mannenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Omdat mannen het moeilijk vinden om naar zichzelf te kijken.
Wat moet er dan geobserveerd worden volgens jou?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wees nou toch eens eerlijk. Het was toch ook gelul. Je begon over asielzoekers, vliegende tapijten, geesten uit een fles die wensen vervullen en vergeleek dat met gelijke rechten voor man en vrouw.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:03 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat serieuze antwoorden als gelul worden bestempeld.
Zie jij in jouw quote hierboven iets wat maar een beetje een behoorlijk antwoord is op de vraag uit de OP?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:46 schreef Metalfrost het volgende:
Een uitgeprocedeerde asielzoeker moet terug naar land van herkomst. Omdat ie hier als illegaal is bestempeld, kan hij geen huis krijgen. Door een misdrijf te plegen, hoe wrang ook, heeft hij onderdak geregeld in het land waar hij is aangekomen en plukt hij indirect de vruchten van de economie van het land.
Vrouwen van dergelijke culturen staan in het land van herkomst voortdurend achter het aanrecht, daar zijn gelijkheid en gelijke rechten iets wat ze mogelijkerwijs uit een sprookjesboek kunnen opdoen, net zoals mensen hier kunnen fantaseren over een zwevend tapijt of een wensuitbrengende geest uit een fles. Pas als de man in het land van aankomst een beroep doet op de rechten van het land van aankomst om zijn familie hier naartoe over te laten vliegen, dikwijls omdat hij zich hier succesvol gevestigd heeft, doet de vrouw hier ook haar intrede.
Heb je een bron voor die uitspraak?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:14 schreef Evangelion het volgende:
Mannen zijn vaker geniaal (uitblinker op een bepaald vlak) maar ook vaker gestoord dan vrouwen. Tja. Evolutionair gezien volkomen logisch.
Even iedereen over een kam scheren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Asielzoekers als hoofdkwestie. Mensen die vanuit een andere cultuur, wereldvreemd naar ons land komen voor <insert hoe en waarom>. Totaal niet opgevoed met dezelfde normen en waarden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wees nou toch eens eerlijk. Het was toch ook gelul. Je begon over asielzoekers, vliegende tapijten, geesten uit een fles die wensen vervullen en vergeleek dat met gelijke rechten voor man en vrouw.
In de OP:quote:[..]
Zie jij in jouw quote hierboven iets wat maar een beetje een behoorlijk antwoord is op de vraag uit de OP?
Ik niet hoor.
Heb ze voor jouw overzicht even genummerd.quote:1. Hebben mannen een genetisch profiel die meer neigt naar ellende?
2. Wat maakt dat een vrouw niet in de bosjes staat te wachten om een tienermeisje om te brengen en een man wel?
3. Heeft het allemaal te maken met libido of testosteron?
4. Zijn mannen meer gevoelig voor status en groepsdruk?
5. Hoe kan die verhouding zó scheef zijn?
Het gaat over mannen. ALLE mannen. En niet over asielzoekers, negers, cowboys en indianen, moslims, joden, christenen, priesters of pooiers.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:28 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Asielzoekers als hoofdkwestie. Mensen die vanuit een andere cultuur, wereldvreemd naar ons land komen voor <insert hoe en waarom>. Totaal niet opgevoed met dezelfde normen en waarden.
Vliegende tapijten en geesten uit de fles als vergelijking van wat de vrouw kan verwachten in thuisland ten opzichte van de rechten die zij hier in Nederland kan ervaren. Voor haar in thuisland een sprookje. Op dat moment.
Echt hoor, begrijpend lezen, heb je op de basisschool gehad.
[..]
In de OP:
[..]
Heb ze voor jouw overzicht even genummerd.
1 tot en met 5 kunnen allemaal worden onderbouwd met cultuurtechnische ongelijkheden binnen de mate van gelijkwaardigheid in thuisland, vooral in islamitische landen.
Dus alle mannen hebben volgens jou het potentieel om een misdrijf te plegenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het gaat over mannen. ALLE mannen. En niet over asielzoekers, negers, cowboys en indianen, moslims, joden, christenen, priesters of pooiers.
Jij maakt hier je eigen selectie.
Mijn kanttekening bij jouw krukkige manier van antwoorden:
"Totaal niet opgevoed met dezelfde normen en waarden."
Waarden en normen hebben hier weinig tot niks mee te maken.
Het is verder duidelijk waar jij naar toe wilt ondanks het verzoek van Miss Sly.
Als je gaat kijken naar de cijfers van zware criminaliteit (moord en verkrachting, geweldsmisdrijven) zijn mannen oververtegenwoordigd. Het percentage mannen ligt vele malen hoger dan vrouwen, ook al lijken vrouwen wel bezig met een inhaalslag. Ongeacht welke cultuur het betreft.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:48 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dus alle mannen hebben volgens jou het potentieel om een misdrijf te plegen![]()
Niks geen geweten, geen respect voor gelijkheid, geen notie om goed te doen, nee hoor, gewoon alle mannen.
Ik zou zeggen, keer terug naar genoemde basisschool, een openbare welteverstaan, hopelijk leer je iets over man en vrouw zijn en hoe dat werkt in Nederland op gelijk rechten, gelijke kansen gegronde basis.
Gelijkheid maakt niet alle mensen gelijk. Alle mensen zijn ongelijk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:48 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dus alle mannen hebben volgens jou het potentieel om een misdrijf te plegen![]()
Niks geen geweten, geen respect voor gelijkheid, geen notie om goed te doen, nee hoor, gewoon alle mannen.
Ik zou zeggen, keer terug naar genoemde basisschool, een openbare welteverstaan, hopelijk leer je iets over man en vrouw zijn en hoe dat werkt in Nederland op gelijk rechten, gelijke kansen gegronde basis.
Mannen richten hun woede naar buiten, vrouwen naar binnen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan sloeg je vraag nergens op.
Waarom zijn mannen agressiever en vaker dader van geweld, ongeacht of het slachtoffer man of vrouw is? Dat is de samenvatting van de OP, als ik me niet vergis @:roos94 ?
Die zijn er..quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:28 schreef sigme het volgende:
Een culturele verklaring is dus niet juist, dan zou je hierin namelijk grote verschillen zien tussen verschillende culturen.
Niet altijd, vaak wel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mannen richten hun woede naar buiten, vrouwen naar binnen.
Klopt! Bizar gewoon.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 17:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet altijd, vaak wel.
Het valt me op dat veel vrouwen zich ook snel schuldig voelen over van alles en nog wat.
Daar hebben mannen meestal totaal geen last van.
Zeker zijn er grote verschillen tussen culturen, en welke misdaden er gepleegd worden, en hoeveel per hoofd van de bevolking etc.quote:
Maar het gaat over zware misdrijven. Geld stelen kan zonder iemand de hersens in te slaan en meestal doen de geldrovers dat dan ook zonder hun handen vuil te maken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 16:58 schreef Marsenal het volgende:
Als ik een stel borsten had, kon ik daar geld mee verdienen. Die heb ik niet, dus moet ik stelen.
Nee want anders heette het topic ook niet zo. Er wordt specifiek gevraagd waarom mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:04 schreef sigme het volgende:
Maar niet tussen het gegeven dat (hele grote overdeel van) de zware geweldsmisdrijven gepleegd worden door mannen. Dat is overal zo.
Ja, alle mannen. Enne, ik ben niet religieus, dus waar die verwijzing naar een openbare school vandaan komt, weet jij alleen. Bepaalde vooroordelen misschien?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:48 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
TT: zware delictenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee want anders heette het topic ook niet zo. Er wordt specifiek gevraagd waarom mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
Op een openbare basisschool is er toegang voor iedereen, terwijl je op een school met geloofsovertuiging alleen met voldoen aan criteria toegang kunt krijgen tot het onderwijs aldaar. Dit stuurt aan op een specifiek hokje, wat al snel kan leiden tot het aanname van een stereotype, en dus bevooroordeling - iets wat op een openbare basisschool niet aan de orde is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, alle mannen. Enne, ik ben niet religieus, dus waar die verwijzing naar een openbare school vandaan komt, weet jij alleen. Bepaalde vooroordelen misschien?
Gelukkig niet.quote:Nogmaals, het gaat over mannen. En niet over jou alleen. Want de wereld draait echt niet om jou.
Ik snap niet waarom dit stukje geschiedenis nou wordt aangehaald.quote:Ik heb in de jaren 60 op de barricades gestaan om te strijden voor gelijke rechten voor vrouwen. Vrouwen moesten vooral meer keuzemogelijkheden krijgen. En niet eindigen als onzichtbaar sloofje voor man en kinders.
Ja? Noem eens wat vooroordelen die directe betrekking hebben van mijn reacties en de wisselwerking die jij voorstelt in jouw geschiedenis omtrent het toe-eigenen van gelijke rechten tussen man en vrouw?quote:En dat hebben WIJ VROUWEN toch maar mooi bereikt. Maar ik zie dat deze strijd nog heel lang gaat duren.
Want je geeft zelf al blijk van heel veel hardnekkige vooroordelen.
Geeft niks, zulke zaken hebben ook tijd nodig.
Jij (u?) ook.quote:Prettige avond verder.
Ik heb eerlijk gezegd hier geen zin meer in. Je bent zo vermoeiend, dat ik het idee krijg dat je gewoon zit te trollen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Op een openbare school is toegang voor iedereen, terwijl je op een school met geloofsovertuiging alleen met voldoen aan criteria toegang kunt krijgen tot het onderwijs aldaar. Dit stuurt aan op een specifiek hokje, wat al snel kan leiden tot het aanname van een stereotype, iets wat op een openbare basisschool niet aan de orde is.
[..]
Gelukkig niet.
[..]
Ik snap niet waarom dit stukje geschiedenis nou wordt aangehaald.
[..]
Ja? Noem eens wat vooroordelen die directe betrekking hebben van mijn reacties en de wisselwerking die jij voorstelt in jouw geschiedenis omtrent het toe-eigenen gelijke rechten tussen man en vrouw?
[..]
Jij (u?) ook.
Nee je noemt mijn reacties gelul en ik ben het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd hier geen zin meer in. Je bent zo vermoeiend, dat ik het idee krijg dat je gewoon zit te trollen.
Tuurlijk wel. Een man gaat dan naar de hoeren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:29 schreef GerryDV het volgende:
Financiele delicten/overval: een man moet in zijn eigen levensonderhoud voorzien en kan hierin vrijwel nooit terugvallen op een vrouw of zijn lichaam inzetten voor easy money in de meeste gevallen.
Zedenmisdrijven: als een vrouw zin heeft kan ze binnen een half uur een bedpartner vinden. Mannen kunnen dit niet en dit zal enkele mannen dusdanig frustreren dat ze tot geweld over gaan.
Amen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:35 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee je noemt mijn reacties gelul en ik ben het daar niet mee eens.
Ik ben het niet eens met de beredenering die @GerryDV gebruikt, maar de prijs die prostitutie vraagt is niet goedkoop en het stigma wat er bij hoerengang wordt aangesloten is een tekening voor het leven. Verder is het nog maar de vraag of de prostituee in kwestie het werk überhaupt vrijwillig uitvoert of niet en soms wordt er een vraagstuk gesteld omtrent de leeftijd van de prostituee waarmee de dan al aanwezige prostitutie wordt uitgevoerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Een man gaat dan naar de hoeren.
GC / Wat maakt dat bijna alle plegers van zware delicten man zijnquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee want anders heette het topic ook niet zo. Er wordt specifiek gevraagd waarom mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
Open eens een woordenboek en kom erachter dat een misdaad een zwaar delict is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
GC / Wat maakt dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn
?
Nee hoor, dat is niet hoe het topic heet.
Het topic vraagt niet waarom mannen meer misdaden plegen dan vrouwen.
Het topic vraagt waarom zware delicten vrijwel altijd door mannen gepleegd worden.
Je kan toch wel lezen?
Er staat niet dat het merendeel van de mannen zware misdrijven pleegt
Er staat wel dat het merendeel van de zware misdrijven door mannen gepleegd worden
Er staat niet dat vrouwen minder misdaden plegen
Er staat wel dat het merendeel van de zware misdrijven niet door vrouwen gepleegd wordt
Christus te paard. Ok, speciaal voor jou.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:51 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Open eens een woordenboek en kom erachter dat een misdaad een zwaar delict is.
GC / Wat maakt dat bijna alle plegers van zware delicten man zijnquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je zegt zelf misdaad. Een misdaad is een zwaar delict.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:52 schreef sigme het volgende:
Het topic vraagt niet waarom mannen meer misdaden plegen dan vrouwen.
Het topic vraagt waarom zware delicten vrijwel altijd door mannen gepleegd worden.
Wat emmer je toch? Ik emmer niet over dat woord maar over jouw gezeur over dat het zou gaan om mannen die meer misdaden/misdrijven/delicten plegen dan vrouwen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:54 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je zegt zelf misdaad. Een misdaad is een zwaar delict.
Misdrijf, misdaad, zwaar delict. Eén pot nat.
Dat is niet de vraag. Dat is niet de vraag. Ik herhaal: dat is niet de vraag.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee want anders heette het topic ook niet zo.
Er wordt specifiek gevraagd waarom mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
Cultuur is geen verklaring, want dat zware misdrijven/misdaden/delicten vrijwel altijd door mannen gepleegd wordt is over alle culturen en tijden heen waar.quote:
Dus je maakt beklag over de TT. Veel plezier daarmee hè.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat emmer je toch? Ik emmer niet over dat woord maar over jouw gezeur over dat het zou gaan om mannen die meer misdaden/misdrijven/delicten plegen dan vrouwen.
Dat is niet zo. Het zijn vrijwel altijd mensen met een migratieachtergrond.quote:[..]
Dat is niet de vraag. Dat is niet de vraag. Ik herhaal: dat is niet de vraag.
De vraag is waarom mannen het merendeel van de zware misdrijven/misdaden/delicten plegen.
Ik val over je stelling dat er grote verschillen zijn tussen culturen *op dit punt*
[..]
Cultuur is geen verklaring, want dat zware misdrijven/misdaden/delicten vrijwel altijd door mannen gepleegd wordt is over alle culturen en tijden heen waar.
Nee, de TT is correct.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:16 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dus je maakt beklag over de TT. Veel plezier daarmee hè.
Dat zijn ook mannenquote:[..]
Dat is niet zo. Het zijn vrijwel altijd mensen met een migratieachtergrond.
[ afbeelding ]
bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-
Kijk jij eens in de spiegel en besef dan dat het man zijn een misdaad is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:51 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Open eens een woordenboek en kom erachter dat een misdaad een zwaar delict is.
Er staat mensen, niet mannen. Als we toch bewoordingen in verkeerde context willen plaatsen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zijn ook mannen
Het zijn overal mannen. Ook de niet-migratieplegers van zware misdrijven zijn merendeels niet-gemigreerde mannen.
Wat dacht je, laat ik toch maar die feministische deur open trappen, misschien dat het meer voet bij stuk zet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kijk jij eens in de spiegel en besef dan dat het man zijn een misdaad is.
Niet iedereen in de wetenschappelijke wereld is het er over eens voor welke variabelen het allemaaal geldig is, maar voor bijvoorbeeld de objectieve maten lichaamsgewicht en lengte is het overduidelijk dat de spreiding bij mannen veel groter is dan bij vrouwen. Er is zelfs een afkorting voor: GMV (greater male variability). Bij intelligentie is dit ook het geval. Gemiddeld zijn mannen en vrouwen even intelligent. Alleen zijn er bij de mannen meer uitschieters naar beneden én boven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je een bron voor die uitspraak?
Als je alle personen (man & vrouw) met een migratie achtergrond eruit haalt, en je kijkt dan naar de zware delicten, dan is van alle overblijvende zware delicten vrijwel elke pleger een man.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:53 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Er staat mensen, niet mannen. Als we toch bewoordingen in verkeerde context willen plaatsen.
Net zoals jij net met dat gezever dat een misdrijf / zwaar delict of misdaad en het tenenkrommende onderscheid hierin. Dat er niet is.
Verder ontkrachten deze cijfers dat alle mannen debet zijn aan vrijwel alle misdrijven/misdaden/zware delicten.
Het zijn, volgens de cijfers, vooral mensen met een migratieachtergrond.
Dus wel degelijk cultuurtechnisch onderbouwd.
Oneens, het CBS gegeven geeft aan dat mannen met een migratieachtergrond vrijwel altijd de delicten plegen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:38 schreef sigme het volgende:
Kortom: het verandert niets aan de constatering en is dus geen antwoord op de vraag uit de OP.
Als ik vraag waarom bijna alle baarddragers man zijn dan kan je wel zeggen dat 80% van de baarddragers gereformeerden zijn en dat daardoor reformatie de oorzaak is van baarddragerij, maar dat klopt niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Oneens, het gegeven geeft aan dat mannen met een migratieachtergrond vrijwel altijd de delicten plegen.
Conclusie, waarom is het altijd een man?
Omdat een vrouw in het thuisland de huishoudelijke klusjes doet en blieft wat de man haar opdraagt. Want zo werkt dat daar. Die zie je niet.
Waarom doet de dakloze uitgeprocedeerde asielzoeker dit? Omdat een misdrijf plegen als dakloze uitgeprocedeerde asielzoeker ze het voordeel biedt dat ze zowel eten en een dak boven hun hoofd krijgen (gevangenis), én ze indirect tóch de vruchten van de economie kunnen plukken (zelfontwikkeling en dagbesteding). Beide aspecten waren gewoonweg niet mogelijk op het moment dat ze nog 'gewone' dakloze uitgeprocedeerde asielzoekers waren.
Omdat vrouwen geen baarden kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik vraag waarom bijna alle baarddragers man zijn dan kan je wel zeggen dat 80% van de baarddragers gereformeerden zijn en dat daardoor reformatie de oorzaak is van baarddragerij, maar dat klopt niet.
Als ik even meega in de redenering dat gereformeerden wegens reformatie baarddragen dan houden we nog steed een hele zwik baarddragers over.
Van die groep baarddrager geldt nog steeds dat de overgrote meerderheid man is. Dus blijft de vraag: waarom is van de baarddragers de overgrote meerderheid van het mannelijk geslacht?
quote:Van de hoeveelheid zware delicten (in Nederland) kan je best alle delicten door migranten wegstrepen.
quote:Dan hou je nog genoeg zware delicten over.
quote:Ook van die hoeveelheid zware delicten is vrijwel elke pleger een man. Dus blijft de vraag: waarom is van de zware misdadigers de overgrote meerderheid van het mannelijk geslacht?
Jij wil dus serieus beweren dat de zware delicten in NL uitsluitend gepleegd worden door niet-Nederlanders?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:19 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat vrouwen geen baarden kunnen krijgen.
[..]
[..]
[..]
Dit is wel erg gemakkelijk zo. Even wat cijfertjes uit officiële bekendmakingen wegpoetsen omdat het dan gemakkelijker in jouw feministische handje schuift en het je inslag wat makkelijker onderschrijft.
Niet uitsluitend. Het overgrote deel door mensen met een migratieachtergrond, ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij wil dus serieus beweren dat de zware delicten in NL uitsluitend gepleegd worden door niet-Nederlanders?
Nee, jij beantwoordt domweg een andere vraag!quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:19 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat vrouwen geen baarden kunnen krijgen.
Dit is wel erg gemakkelijk zo. Even wat cijfertjes uit officiële bekendmakingen wegpoetsen omdat het dan gemakkelijker in jouw feministische handje schuift en het je inslag wat makkelijker onderschrijft.
Je stelt zelf de vragenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, jij beantwoordt domweg een andere vraag!
Weer cijfers wegpoetsen? Is dit de kleuterklas? Ik doe daar niet aan mee.quote:Ik zal het nog een keer proberen. Stel dat we alle migranten uit NL wegpoetsen, dan worden er nog steeds zware misdrijven gepleegd. En dan worden die nog steeds in de meeste gevallen door mannen gepleegd. Waarom?
Nederland ja. Dit is een forum gevestigd in Nederland.quote:PS: de vraag ging niet over NL he? Want dat mannen de daders van zware misdrijven zijn speelt overal. Het was ook zo in 1900. En in 1600. En het is ook in alle andere landen in de wereld zo.
De enige vraag is: waarom wordt het merendeel van de zware misdrijven door mannen gepleegd. Dat is vanaf de OP de vraag. Ik verander niks aan de vraag.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:36 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je stelt zelf de vragen
[..]
Weer cijfers wegpoetsen? Is dit de kleuterklas? Ik doe daar niet aan mee.
[..]
Nederland ja. Dit is een forum gevestigd in Nederland. Biedt onderdak aan onderwerpen die in Nederland en België spelen alsmede onderwerpen die met deze landen te maken hebben.
-knip-
Ik heb dat antwoord al gegeven. Anders dan dit hoogkwalitatief staaltje luchtfietsen volg ik wél de feiten. Met name dat van het Centraal Bureau voor de Statistiek:quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
De enige vraag is: waarom wordt het merendeel van de zware misdrijven door mannen gepleegd. Dat is vanaf de OP de vraag. Ik verander niks aan de vraag.
enquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:16 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dus je maakt beklag over de TT. Veel plezier daarmee hè.
[..]
Dat is niet zo. Het zijn vrijwel altijd mensen met een migratieachtergrond.
[ afbeelding ]
bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Oneens, het CBS gegeven geeft aan dat mannen met een migratieachtergrond vrijwel altijd de delicten plegen.
Conclusie, waarom is het altijd een man?
Omdat een vrouw in het thuisland de huishoudelijke klusjes doet en blieft wat de man haar opdraagt. Want zo werkt dat daar. Die zie je niet.
Waarom doet de dakloze uitgeprocedeerde asielzoeker dit? Omdat een misdrijf plegen als dakloze uitgeprocedeerde asielzoeker ze het voordeel biedt dat ze zowel eten en een dak boven hun hoofd krijgen (gevangenis), én ze indirect tóch de vruchten van de economie kunnen plukken (zelfontwikkeling en dagbesteding). Beide aspecten waren gewoonweg niet mogelijk op het moment dat ze nog 'gewone' dakloze uitgeprocedeerde asielzoekers waren.
Dat is het wel. Je ziet dat de statistiek van de inwoners met een migratieachtergrond een groter getal weergeeft dan die van de inwoners zonder migratieachtergrond.quote:Dat het merendeel van de Nederlandse zware misdrijven door een specifiek soort mannen wordt gepleegd is geen antwoord op de vraag.
Die feiten zijn er wel, maar die beantwoorden de heel eenvoudige vraag niet. Waarom zijn het *mannen* die zulke misdrijven plegen, en geen *vrouwen*.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik heb dat antwoord al gegeven. Anders dan dit hoogkwalitatief staaltje luchtfietsen volg ik wél de feiten. Met name dat van het Centraal Bureau voor de Statistiek:
[..]
en
[..]
[..]
Dat is het wel. Je ziet dat de statistiek van de inwoners met een migratieachtergrond een groter getal weergeeft dan die van de inwoners zonder migratieachtergrond.
Ik heb je persoonlijke sneer weggehaald. Aan de inhoud is verder niets veranderd. Is nog steeds niet kloppend maar dat haal ik uiteraard niet weg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:29 schreef Metalfrost het volgende:
De discussie wordt geëdit door een mod, nou zoek het dan ook maar uit met de 'discussie'.
"niet kloppend"quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb je persoonlijke sneer weggehaald. Aan de inhoud is verder niets veranderd. Is nog steeds niet kloppend maar dat haal ik uiteraard niet weg.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxc7w6gti223quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:52 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
"niet kloppend"
Nee je houdt bevooroordeling aan vanuit een zinloos perspectief, dan is het inderdaad 'niet kloppend'.
Ik gebruik die afbeelding helemaal niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 23:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxc7w6gti223
Lees dit draadje even, ligt het toch even anders dan voorgesteld.
En nog als: aan de inhoud niets gewijzigd, alleen op de persoon opmerking weggehaald.
Er staat ook tekst in het draadje met uitleg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 23:09 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik gebruik die afbeelding helemaal niet.
Alleen maar meningen. En nu?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er staat ook tekst in het draadje met uitleg.
Nee, dat dacht ik niet. Ik maakte een grapje. Een manonvriendelijk grapje. Net zoals heel veel mannen heel vaak vrouwonvriendelijke grapjes maken en dat reuzeleuk vinden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:55 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wat dacht je, laat ik toch maar die feministische deur open trappen, misschien dat het meer voet bij stuk zet.
Dat doet het niet. Probeer het nog eens.
Ik heb geen zin in dit getouwtrek.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 01:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, dat dacht ik niet. Ik maakte een grapje. Een manonvriendelijk grapje. Net zoals heel veel mannen heel vaak vrouwonvriendelijke grapjes maken en dat reuzeleuk vinden.
En het is voet bij stuk houden OF het zet (geen) zoden aan de dijk.
Tot slot: je trapt een open deur in, niet een feministische deur open.
En jij adviseert mij dat ik terug moet naar school?
Dit is het. Jij raakt de kern van deze discussie. En metalfrost negeert dit gewoon.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 22:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Die feiten zijn er wel, maar die beantwoorden de heel eenvoudige vraag niet. Waarom zijn het *mannen* die zulke misdrijven plegen, en geen *vrouwen*.
Er zijn gemigreerde mannen. Er zijn ook gemigreerde vrouwen. Waarom zijn het de mannen die de zware misdrijven plegen, en niet de vrouwen?
En nogmaals, als je alle misdrijven door migranten niet meerekent, hou je er genoeg over om vast te stellen dat ook alle zware misdrijven door kaaskoppen, gepleegd worden door mannelijke kaaskoppen. Waarom mannen?
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Omdat vrouwen gemiddeld luier en zwakker zijn dan mannen.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:00 schreef Hiddendoe het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |