abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:24:27 #1
367000 roos94
pi_218596641
Wanneer er een bankoverval of verkrachting wordt gepleegd is niet de vraag "was het een man of vrouw" nee de vraag is 'hoe zag die man eruit'.

Er zijn uitzonderingen, maar bijna alle veroordeelden van verkrachtingen, overvallen, misbruik, moord zijn man.

Doen vrouwen net zoveel shit en worden ze niet gepakt?
Hebben mannen een genetisch profiel die meer neigt naar ellende?

Wat maakt dat een vrouw niet in de bosjes staat te wachten om een tienermeisje om te brengen en een man wel?

Heeft het allemaal te maken met libido of testosteron?

Zijn mannen meer gevoelig voor status en groepsdruk?

Hoe kan die verhouding zó scheef zijn?
pi_218596693
https://www.omroeppenm.nl(...)onderzoekt-toedracht

Stel ik jou de vraag, wat maakt het uit dat het slachtoffer een vrouw is, als mannen ook slachtoffer zijn, wat nauwelijks in de media te horen is?
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:34:27 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218596742
Testosteron
The End Times are wild
pi_218596765
Opvoeding. Ik ben zo Nederlands als een glas melk, de omgeving waarin ik opgroeide ook, en jongens krijgen al van kleins af aan te horen dat ze stoer moeten zijn. En dat dat vooral is met machogedrag én geweld.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:45:04 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218596813
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:37 schreef Ilse10 het volgende:
Opvoeding. Ik ben zo Nederlands als een glas melk, de omgeving waarin ik opgroeide ook, en jongens krijgen al van kleins af aan te horen dat ze stoer moeten zijn. En dat dat vooral is met machogedrag én geweld.
Rare post dit.

1. Nederlandse opvoedingen zijn doorgaans veel minder gefocussed op machogedrag dan andere landen
2. Denken dat je sterk en stoer moet zijn heeft niks te maken met geweld en misdrijven plegen en meer met zelfvertrouwen.

In werkelijkheid is de reden dat voornamelijk mannen misdrijven plegen een veel complexer vraagstuk dan "oh ik mocht vroeger niet huilen als ik van de wip afviel". Maar er missen op dit moment bij de meeste mensen enkele sleutelinzichten die de nuance aanbrengen.

Eentje van de vele zulks sleutelinzichten is: waarom stelen mannen vaker? Wellicht deels omdat mannen degene zijn die bereid zijn de fysieke arbeid te stoppen in het vergaren van overlevingsmiddelen in benauwde situaties waar vrouwen een beetje die verwachting dus outsourcen naar mannnen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218596821
Een uitgeprocedeerde asielzoeker moet terug naar land van herkomst. Omdat ie hier als illegaal is bestempeld, kan hij geen huis krijgen. Door een misdrijf te plegen, hoe wrang ook, heeft hij onderdak geregeld in het land waar hij is aangekomen en plukt hij indirect de vruchten van de economie van het land.

Vrouwen van dergelijke culturen staan in het land van herkomst voortdurend achter het aanrecht, daar zijn gelijkheid en gelijke rechten iets wat ze mogelijkerwijs uit een sprookjesboek kunnen opdoen, net zoals mensen hier kunnen fantaseren over een zwevend tapijt of een wensuitbrengende geest uit een fles. Pas als de man in het land van aankomst een beroep doet op de rechten van het land van aankomst om zijn familie hier naartoe over te laten vliegen, dikwijls omdat hij zich hier succesvol gevestigd heeft, doet de vrouw hier ook haar intrede.

[ Bericht 47% gewijzigd door Metalfrost op 26-08-2025 13:52:20 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_218596830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:46 schreef Metalfrost het volgende:
Een uitgeprocedeerde asielzoeker moet terug naar land van herkomst. Omdat ie hier als illegaal is bestempeld, kan hij geen huis krijgen. Door een misdrijf te plegen, hoe wrang ook, heeft hij onderdak geregeld in het land waar hij is aangekomen en plukt hij indirect de vruchten van de economie van het land.
Lees eerst de OP en probeer het nog eens.
pi_218596858
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Rare post dit.

1. Nederlandse opvoedingen zijn doorgaans veel minder gefocussed op machogedrag dan andere landen
2. Denken dat je sterk en stoer moet zijn heeft niks te maken met geweld en misdrijven plegen en meer met zelfvertrouwen.

In werkelijkheid is de reden dat voornamelijk mannen misdrijven plegen een veel complexer vraagstuk dan "oh ik mocht vroeger niet huilen als ik van de wip afviel". Maar er missen op dit moment bij de meeste mensen enkele sleutelinzichten die de nuance aanbrengen.

Eentje van de vele zulks sleutelinzichten is: waarom stelen mannen vaker? Wellicht deels omdat mannen degene zijn die bereid zijn de fysieke arbeid te stoppen in het vergaren van overlevingsmiddelen in benauwde situaties waar vrouwen een beetje die verwachting dus outsourcen naar mannnen.
Ik zag laatst nog een filmpje waarbij zakkenrollers gesnapt werden.
Het was wel een groepje Oost Europese vrouwen.
Het is echt niet zo dat er geen vrouwelijke criminelen zijn.
Ze doen het alleen anders. Geniepiger.
Bijvoorbeeld door oude mensjes hun geld, pasjes en sieraden aan de deur af te laten geven.
  Miss 200.000.000! dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:52:22 #9
367000 roos94
pi_218596870
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:51 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld door oude mensjes hun geld, pasjes en sieraden aan de deur af te laten geven.
Ik denk niet dat zakkenrollers onder zware delicten vallen
pi_218596885
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Lees eerst de OP en probeer het nog eens.
De hoofdvraag was 'wat maakt het dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn'

Ik heb daarna wat toegevoegd aan mijn reactie.
pi_218596891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:52 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat zakkenrollers onder zware delicten vallen
Ik vind het zwaar genoeg
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:55:18 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218596897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:51 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Dat is een ander sleutelinzicht idd. De cijfers zijn niet per se zo sterk uit elkaar. Alleen vrouwen kiezen minder vaak voor misdaad met fysiek geweld dan mannen. Voor ik denk vrij duidelijke redenen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218596912
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dat is een ander sleutelinzicht idd. De cijfers zijn niet per se zo sterk uit elkaar. Alleen vrouwen kiezen minder vaak voor misdaad met fysiek geweld dan mannen. Voor ik denk vrij duidelijke redenen.
Fysiek zouden ze vaak verliezen, dus doen ze psychische spelletjes en manipulatie. Daar zijn zij dan weer beter in.
Babbeltrucs en zo.
pi_218596924
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De hoofdvraag was 'wat maakt het dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn'

quote:

[..]

Gelul van de bovenste plank, want je verklaart helemaal niks.
pi_218596943
Als ze echter tot geweld over gaan, zijn ze soms nog gemener dan mannen.
pi_218596947
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
https://www.omroeppenm.nl(...)onderzoekt-toedracht

Stel ik jou de vraag, wat maakt het uit dat het slachtoffer een vrouw is, als mannen ook slachtoffer zijn, wat nauwelijks in de media te horen is?
Mannen zijn veel vaker slachtoffer van elkaar en hun eigen en elkaars agressie. Dat is wel even anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218596949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Rare post dit.

Vergelijkingen met andere landen lijken me niet nodig, we hebben ons eigen referentiekader.

Ik merkte op school heel erg dat jongens maar gewoon met elkaar mogen vechten, schelden en noem maar op. Dat zou gezond en speels jongensgedrag zijn. Als er dan een keer een meisje bij betrokken was, was het meteen een schande. Want meisjes moeten bescheiden zijn en mogen niet vechten.
pi_218596963
quote:

[..]

Het gaat om mannen uit alle culturen. Niet alleen andere culturen.

Dit wordt overigens geen andere-culturen-bash-topic.
pi_218596971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:00 schreef marc0871 het volgende:
Als ze echter tot geweld over gaan, zijn ze soms nog gemener dan mannen.
Vrouwen onder elkaar kunnen inderdaad vreselijk zijn. Maar daar blijft het vaak bij woorden, en ook niet zo grof als de doorsnee man.

Meiden zeggen misschien een keer iets als “kankerhoer ik stomp je in je moeders kut” maar dan kijken mensen dat meisje doorgaans wel heel vreemd aan. Terwijl als jongens het doen het veel vaker normaal wordt bevonden.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:07:36 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218597026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:01 schreef Ilse10 het volgende:

[..]
Vergelijkingen met andere landen lijken me niet nodig, we hebben ons eigen referentiekader.
Jij specificeert hier ineens vanuit de context van Nederlander zijn of niet. Ik begon daar niet over.

quote:
Ik merkte op school heel erg dat jongens maar gewoon met elkaar mogen vechten, schelden en noem maar op. Dat zou gezond en speels jongensgedrag zijn. Als er dan een keer een meisje bij betrokken was, was het meteen een schande. Want meisjes moeten bescheiden zijn en mogen niet vechten.
En jij denkt dat dat arbitrair zo is gekomen? In een ander universum zijn jongens de bescheiden kindjes en zijn meisjes de vechtersbazen? Of komt dit gewoon deels door fysieke verschillen en is dit de culturele uitwerking hier van?
pi_218597034
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, ze zijn al overgegaan naar het vrouwen bashen.
"Ja maar vrouwen..." :')
pi_218597055
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mannen zijn veel vaker slachtoffer van elkaar en hun eigen en elkaars agressie. Dat is wel even anders.
Dat was de boodschap niet
pi_218597075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:09 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat was de boodschap niet
Dan sloeg je vraag nergens op.

Waarom zijn mannen agressiever en vaker dader van geweld, ongeacht of het slachtoffer man of vrouw is? Dat is de samenvatting van de OP, als ik me niet vergis @roos94 ?
pi_218597077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Jij specificeert hier ineens vanuit de context van Nederlander zijn of niet. Ik begon daar niet over.
[..]
En jij denkt dat dat arbitrair zo is gekomen? In een ander universum zijn jongens de bescheiden kindjes en zijn meisjes de vechtersbazen? Of komt dit gewoon deels door fysieke verschillen en is dit de culturele uitwerking hier van?
Misschien zijn er wel fysieke verschillen. Maar van specifiek bij jongens dit gedrag maar toelaten is geen enkele school of stad ooit veiliger geworden, integendeel zelfs.
pi_218597117
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom zijn mannen agressiever en vaker dader van geweld, ongeacht of het slachtoffer man of vrouw is? Dat is de samenvatting van de OP, als ik me niet vergis @:roos94 ?
Oke, dus mannen in het algemeen benoemen is geen probleem, maar als het wederom een vluchteling is is het wel ineens vet erg en zo :')

Niet alle mannen zijn honden, zo ook niet alle vluchtelingen. Dan kun je net zo goed "mensen" zeggen. Of voel jij je dan onterecht aangesproken?
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:15:57 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218597119
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:11 schreef Ilse10 het volgende:

[..]
Misschien zijn er wel fysieke verschillen.
Misschien ja? :D Als tanden trekken dit soort gesprekken altijd. _O-

quote:
Maar van specifiek bij jongens dit gedrag maar toelaten is geen enkele school of stad ooit veiliger geworden, integendeel zelfs.
"dit soort gedrag maar toelaten". Of.. misschien is het juist gezond om jongens hun gevoelens en aggressie te laten kanaliseren in een sociale context en is de recente hippe onderdrukking van die tendensen door vooral vrouwelijke basisschool (dus juffen) een probleem gezien er geen mannelijk rolmodel meer is?

Zoals ik al aangaf. De waarheid is veel veel complexer dan wat jij het voor doet.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:19:02 #27
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218597146
Ik kijk regelmatig naar docu crimes en vaak zie je dat als vrouwen iemand willen omleggen of andere zware misdrijven bijv, dat ze een man hiervoor gebruiken, vaak dmv sex en manipulatie. Vrouwen zijn echt niet beter dan mannen, dat is een mythe natuurlijk.
Je bent een waardeloze agent.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:19:07 #28
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218597148
Emotionele regulatie
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218597153
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:24 schreef roos94 het volgende:
Wanneer er een bankoverval of verkrachting wordt gepleegd is niet de vraag "was het een man of vrouw" nee de vraag is 'hoe zag die man eruit'.

Er zijn uitzonderingen, maar bijna alle veroordeelden van verkrachtingen, overvallen, misbruik, moord zijn man.

Doen vrouwen net zoveel shit en worden ze niet gepakt?
Hebben mannen een genetisch profiel die meer neigt naar ellende?

Wat maakt dat een vrouw niet in de bosjes staat te wachten om een tienermeisje om te brengen en een man wel?

Heeft het allemaal te maken met libido of testosteron?

Zijn mannen meer gevoelig voor status en groepsdruk?

Hoe kan die verhouding zó scheef zijn?
Het moet ongetwijfeld te maken hebben met libido, testosteron. Jouw vraag bracht mij op een ander aspect van het 'manzijn', met name de homoseksuele man.

Zelfs in samenlevingen waar homoseksualteit volkomen is geaccepteerd zijn er toch nog heel veel mannen die met een gelijkgestemde afspreken voor een korte 'ontmoeting' in de bosjes, parken en soms zelfs in een openbaar urinair (George Michael).
Bij lesbische vrouwen zie je dat nooit. Voor zover ik weet dan. :@

Zou het misschien te maken hebben met het feit dat mannen (homo of niet) graag het gevaar opzoeken?
pi_218597160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:15 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Oke, dus mannen in het algemeen benoemen is geen probleem, maar als het wederom een vluchteling is is het wel ineens vet erg en zo :')

Niet alle mannen zijn honden, zo ook niet alle vluchtelingen. Dan kun je net zo goed "mensen" zeggen. Of voel jij je dan onterecht aangesproken?
Het gaat niet om het benoemen van mannen in het algemeen. Het is echter een feit dat een veel hoger percentage mannen gewelddadige misdrijven pleegt dan vrouwen.

De vraag in de OP is dan ook: waarom is het percentage mannen zoveel hoger? Waar komt het verschil in geweld en agressie vandaan? Toch @roos94
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:20:33 #31
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218597161
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_218597177
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat niet om het benoemen van mannen in het algemeen. Het is echter een feit dat een veel hoger percentage mannen gewelddadige misdrijven pleegt dan vrouwen.

De vraag in de OP is dan ook: waarom is het percentage mannen zoveel hoger? Waar komt het verschil in geweld en agressie vandaan? Toch @:roos94
Ja en dus ook relatief meer incidenten met asielzoekers

Toch @roos94

Je lijkt wel een klein kind die haar gelijk wil halen door bijstand van een ander te vragen
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:23:07 #33
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218597188
quote:
Any of you f**king pricks move, and I’ll execute every motherf**king last one of ya!!
Je bent een waardeloze agent.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:25:03 #34
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218597201
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218597202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:15 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Is het nu echt zo moeilijk om goed te lezen? Niemand heeft hier mannen honden genoemd.
Jij voelt je blijkbaar ontzettend op je pik getrapt, anders kan ik je schuimbekkende reactie niet verklaren.
Ga effe een blokje om of tel tot 10.
pi_218597223
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:22 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Toch @:roos94

Je lijkt wel een klein kind die haar gelijk wil halen door bijstand van een ander te vragen
Je gedraagt je als een kleuter. Besef je dat? En snap je nu de vraag uit de OP wat beter?
pi_218597233
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:22 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Toch @:roos94

Het gaat niet om gelijk halen, het gaat erom of ik haar vraag op de juiste manier heb geparafraseerd.
pi_218597249
quote:
pi_218597254
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:32:54 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218597270
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom zijn dit relevante linkjes voor dit topic?
Er staat in alle drie interessante duiding waarom vrouwen niet van de zware delicten zijn, maar juist wat meer op de achtergrond opereren.
En de mogelijke redenen daarachter. Maar dat had je geweten als je ze had gelezen. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218597320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Er staat in alle drie interessante duiding waarom vrouwen niet van de zware delicten zijn, maar juist wat meer op de achtergrond opereren.
En de mogelijke redenen daarachter. Maar dat had je geweten als je ze had gelezen. ;)
Het is altijd leuk als je niet alleen een linkje dumpt, maar ook aangeeft waarom ze interessant zijn voor een topic :)

En ik ga ze nog wel lezen, maar ik ben ook met andere dingen bezig, zoals werk.

Dank voor de toelichting.
pi_218597469
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zit er verschil tussen een 'gewoon' mannen-bash-topic en een mannen-uit-andere-culturen-bash-topic?
pi_218597496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
[..]
Gelul van de bovenste plank, want je verklaart helemaal niks.
Oh ja want jij verwacht als vrouw dat ik als man natuurlijk dingen ga verklaren.
Ik word hier niet voor betaald dus zoek het maar lekker zelf uit.
pi_218597521
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Oh ja want jij verwacht als vrouw dat ik als man natuurlijk dingen ga verklaren.
Ik word hier niet voor betaald dus zoek het maar lekker zelf uit.
Waarom zo agressief? Heb ik je per ongeluk gekwetst? Of beledigd? _O-
pi_218597551
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:47 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Zit er verschil tussen een 'gewoon' mannen-bash-topic en een mannen-uit-andere-culturen-bash-topic?
Het is geen bash-topic, het is een vraag. Als je daar verder niet op in wil gaan, is dat natuurlijk prima.
  Miss 200.000.000! dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:57:13 #46
367000 roos94
pi_218597564
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De vraag in de OP is dan ook: waarom is het percentage mannen zoveel hoger? Waar komt het verschil in geweld en agressie vandaan? Toch @:roos94
Klopt
pi_218597585
Vervolgvraag: Waarom is het voor mannen (met name diegenen in dit topic) zo moeilijk om de vraag uit de OP op een normale rationele manier te beantwoorden?
pi_218597605
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Vervolgvraag: Waarom is het voor mannen (met name diegenen in dit topic) zo moeilijk om de vraag uit de OP op een normale rationele manier te beantwoorden?
Omdat serieuze antwoorden als gelul worden bestempeld.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:04:34 #49
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218597611
quote:
Omdat mannen het moeilijk vinden om naar zichzelf te kijken.
Trotste mama van Ambar
pi_218597632
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:04 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
gewoon alle mannen
pi_218597648
quote:

[..]
Wat moet er dan geobserveerd worden volgens jou?
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:12:15 #52
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218597649
"Ik weet het niet" is ook een antwoord.
Zal vast wel eens onderzoek naar gedaan zijn.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218597664
Mannen zijn vaker geniaal (uitblinker op een bepaald vlak) maar ook vaker gestoord dan vrouwen. Tja. Evolutionair gezien volkomen logisch.
pi_218597671
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:03 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Omdat serieuze antwoorden als gelul worden bestempeld.
Wees nou toch eens eerlijk. Het was toch ook gelul. Je begon over asielzoekers, vliegende tapijten, geesten uit een fles die wensen vervullen en vergeleek dat met gelijke rechten voor man en vrouw.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 13:46 schreef Metalfrost het volgende:

Vrouwen van dergelijke culturen staan in het land van herkomst voortdurend achter het aanrecht, daar zijn gelijkheid en gelijke rechten iets wat ze mogelijkerwijs uit een sprookjesboek kunnen opdoen, net zoals mensen hier kunnen fantaseren over een zwevend tapijt of een wensuitbrengende geest uit een fles. Pas als de man in het land van aankomst een beroep doet op de rechten van het land van aankomst om zijn familie hier naartoe over te laten vliegen, dikwijls omdat hij zich hier succesvol gevestigd heeft, doet de vrouw hier ook haar intrede.
Zie jij in jouw quote hierboven iets wat maar een beetje een behoorlijk antwoord is op de vraag uit de OP?
Ik niet hoor.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:24:37 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218597728
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:14 schreef Evangelion het volgende:
Mannen zijn vaker geniaal (uitblinker op een bepaald vlak) maar ook vaker gestoord dan vrouwen. Tja. Evolutionair gezien volkomen logisch.
Heb je een bron voor die uitspraak?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:25:05 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218597732
quote:

[..]
Even iedereen over een kam scheren. :')
pi_218597751
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wees nou toch eens eerlijk. Het was toch ook gelul. Je begon over asielzoekers, vliegende tapijten, geesten uit een fles die wensen vervullen en vergeleek dat met gelijke rechten voor man en vrouw.
Asielzoekers als hoofdkwestie. Mensen die vanuit een andere cultuur, wereldvreemd naar ons land komen voor <insert hoe en waarom>. Totaal niet opgevoed met dezelfde normen en waarden.

Vliegende tapijten en geesten uit de fles als vergelijking van wat de vrouw kan verwachten in thuisland ten opzichte van de rechten die zij hier in Nederland kan ervaren. Voor haar in thuisland een sprookje. Op dat moment.

Echt hoor, begrijpend lezen, heb je op de basisschool gehad.
quote:
[..]
Zie jij in jouw quote hierboven iets wat maar een beetje een behoorlijk antwoord is op de vraag uit de OP?
Ik niet hoor.
In de OP:
quote:
1. Hebben mannen een genetisch profiel die meer neigt naar ellende?

2. Wat maakt dat een vrouw niet in de bosjes staat te wachten om een tienermeisje om te brengen en een man wel?

3. Heeft het allemaal te maken met libido of testosteron?

4. Zijn mannen meer gevoelig voor status en groepsdruk?

5. Hoe kan die verhouding zó scheef zijn?
Heb ze voor jouw overzicht even genummerd.
1 tot en met 5 kunnen allemaal worden onderbouwd met cultuurtechnische ongelijkheden binnen de mate van gelijkwaardigheid in thuisland, vooral in islamitische landen.
pi_218597973
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:28 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Asielzoekers als hoofdkwestie. Mensen die vanuit een andere cultuur, wereldvreemd naar ons land komen voor <insert hoe en waarom>. Totaal niet opgevoed met dezelfde normen en waarden.

Vliegende tapijten en geesten uit de fles als vergelijking van wat de vrouw kan verwachten in thuisland ten opzichte van de rechten die zij hier in Nederland kan ervaren. Voor haar in thuisland een sprookje. Op dat moment.

Echt hoor, begrijpend lezen, heb je op de basisschool gehad.
[..]
In de OP:
[..]
Heb ze voor jouw overzicht even genummerd.
1 tot en met 5 kunnen allemaal worden onderbouwd met cultuurtechnische ongelijkheden binnen de mate van gelijkwaardigheid in thuisland, vooral in islamitische landen.
Het gaat over mannen. ALLE mannen. En niet over asielzoekers, negers, cowboys en indianen, moslims, joden, christenen, priesters of pooiers.
Jij maakt hier je eigen selectie.

Mijn kanttekening bij jouw krukkige manier van antwoorden:
"Totaal niet opgevoed met dezelfde normen en waarden."

Waarden en normen hebben hier weinig tot niks mee te maken.
Het is verder duidelijk waar jij naar toe wilt ondanks het verzoek van Miss Sly.
pi_218598009
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het gaat over mannen. ALLE mannen. En niet over asielzoekers, negers, cowboys en indianen, moslims, joden, christenen, priesters of pooiers.
Jij maakt hier je eigen selectie.

Mijn kanttekening bij jouw krukkige manier van antwoorden:
"Totaal niet opgevoed met dezelfde normen en waarden."

Waarden en normen hebben hier weinig tot niks mee te maken.
Het is verder duidelijk waar jij naar toe wilt ondanks het verzoek van Miss Sly.
Dus alle mannen hebben volgens jou het potentieel om een misdrijf te plegen :')
Niks geen geweten, geen respect voor gelijkheid, geen notie om goed te doen, nee hoor, gewoon alle mannen.

Ik zou zeggen, keer terug naar genoemde basisschool, een openbare welteverstaan, hopelijk leer je iets over man en vrouw zijn en hoe dat werkt in Nederland op gelijk rechten, gelijke kansen gegronde basis.
pi_218598081
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:48 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Niks geen geweten, geen respect voor gelijkheid, geen notie om goed te doen, nee hoor, gewoon alle mannen.

Ik zou zeggen, keer terug naar genoemde basisschool, een openbare welteverstaan, hopelijk leer je iets over man en vrouw zijn en hoe dat werkt in Nederland op gelijk rechten, gelijke kansen gegronde basis.
Als je gaat kijken naar de cijfers van zware criminaliteit (moord en verkrachting, geweldsmisdrijven) zijn mannen oververtegenwoordigd. Het percentage mannen ligt vele malen hoger dan vrouwen, ook al lijken vrouwen wel bezig met een inhaalslag. Ongeacht welke cultuur het betreft.

Dus de vraag is: waarom is dat?
pi_218598094
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:02 schreef miss_sly het volgende:
Ongeacht welke cultuur het betreft.
Zijn hier ook cijfers van?
pi_218598212
quote:

[..]

Gelijkheid maakt niet alle mensen gelijk. Alle mensen zijn ongelijk.

Niet elke man pleegt misdrijven. Vrouwen plegen ook misdrijven.

Maar de *constatering* is dat de zware geweldsmisdrijven in overgrote meerderheid door mannen wordt begaan.

Dat zegt iets over de overgrote meerderheid van de misdrijven, niet over de overgrote meerderheid van de mannen.

De overgrote meerderheid van misdrijven, zeker de zware, wordt begaan door een kleine minderheid van de mensen. Die kleine minderheid bestaat voor het grootste deel uit mannen.

Die constatering blijkt geldig in alle periodes van de geschiedenis en over alle culturen heen.

Een culturele verklaring is dus niet juist, dan zou je hierin namelijk grote verschillen zien tussen verschillende culturen.

Bij andere delicten is de economische status vaak een goede medeverklaring, maar ook dat helpt ons hier niks verder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:44:35 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218598362
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 14:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom zijn mannen agressiever en vaker dader van geweld, ongeacht of het slachtoffer man of vrouw is? Dat is de samenvatting van de OP, als ik me niet vergis @:roos94 ?
Mannen richten hun woede naar buiten, vrouwen naar binnen.
pi_218598455
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:28 schreef sigme het volgende:

Een culturele verklaring is dus niet juist, dan zou je hierin namelijk grote verschillen zien tussen verschillende culturen.
Die zijn er..
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:54:07 #65
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218598472
Blijf het grappig vinden dat mannen verwijzen naar cultuurverschillen en dat vrouwen wijzen naar het man zijn en overeenkomsten zien tussen mannen van verschillende culturen.
Trotste mama van Ambar
pi_218598510
Als ik een stel borsten had, kon ik daar geld mee verdienen. Die heb ik niet, dus moet ik stelen.
-nee-
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:01:03 #67
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218598524
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Mannen richten hun woede naar buiten, vrouwen naar binnen.
Niet altijd, vaak wel.
Het valt me op dat veel vrouwen zich ook snel schuldig voelen over van alles en nog wat.
Daar hebben mannen meestal totaal geen last van.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:52:20 #68
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218598830
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 17:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet altijd, vaak wel.
Het valt me op dat veel vrouwen zich ook snel schuldig voelen over van alles en nog wat.
Daar hebben mannen meestal totaal geen last van.
Klopt! Bizar gewoon.
pi_218598892
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Die zijn er..
Zeker zijn er grote verschillen tussen culturen, en welke misdaden er gepleegd worden, en hoeveel per hoofd van de bevolking etc.

Maar niet tussen het gegeven dat (hele grote overdeel van) de zware geweldsmisdrijven gepleegd worden door mannen. Dat is overal zo.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218598903
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:58 schreef Marsenal het volgende:
Als ik een stel borsten had, kon ik daar geld mee verdienen. Die heb ik niet, dus moet ik stelen.
Maar het gaat over zware misdrijven. Geld stelen kan zonder iemand de hersens in te slaan en meestal doen de geldrovers dat dan ook zonder hun handen vuil te maken.

Waarom zijn de mensen die mensen doodslaan in het algemeen mensen zonder borsten? Het is niet dat die borsten nou echt verhinderen om met een knuppel op een kop te slaan, dus ik denk dat het niet aan de borsten ligt.
pi_218598909
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:04 schreef sigme het volgende:
Maar niet tussen het gegeven dat (hele grote overdeel van) de zware geweldsmisdrijven gepleegd worden door mannen. Dat is overal zo.
Nee want anders heette het topic ook niet zo. Er wordt specifiek gevraagd waarom mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
pi_218599012
quote:

[..]

Ja, alle mannen. Enne, ik ben niet religieus, dus waar die verwijzing naar een openbare school vandaan komt, weet jij alleen. Bepaalde vooroordelen misschien?
Nogmaals, het gaat over mannen. En niet over jou alleen. Want de wereld draait echt niet om jou.

Ik heb in de jaren 60 op de barricades gestaan om te strijden voor gelijke rechten voor vrouwen. Vrouwen moesten vooral meer keuzemogelijkheden krijgen. En niet eindigen als onzichtbaar sloofje voor man en kinders. En dat hebben WIJ VROUWEN toch maar mooi bereikt. Maar ik zie dat deze strijd nog heel lang gaat duren.
Want je geeft zelf al blijk van heel veel hardnekkige vooroordelen.
Geeft niks, zulke zaken hebben ook tijd nodig.

Prettige avond verder.
pi_218599043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:07 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nee want anders heette het topic ook niet zo. Er wordt specifiek gevraagd waarom mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
TT: zware delicten

Niet misdrijven.

Overigens is een misdrijf ook al zwaarder dan een overtreding.
pi_218599073
Financiele delicten/overval: een man moet in zijn eigen levensonderhoud voorzien en kan hierin vrijwel nooit terugvallen op een vrouw of zijn lichaam inzetten voor easy money in de meeste gevallen.
Zedenmisdrijven: als een vrouw zin heeft kan ze binnen een half uur een bedpartner vinden. Mannen kunnen dit niet en dit zal enkele mannen dusdanig frustreren dat ze tot geweld over gaan.
pi_218599104
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, alle mannen. Enne, ik ben niet religieus, dus waar die verwijzing naar een openbare school vandaan komt, weet jij alleen. Bepaalde vooroordelen misschien?
Op een openbare basisschool is er toegang voor iedereen, terwijl je op een school met geloofsovertuiging alleen met voldoen aan criteria toegang kunt krijgen tot het onderwijs aldaar. Dit stuurt aan op een specifiek hokje, wat al snel kan leiden tot het aanname van een stereotype, en dus bevooroordeling - iets wat op een openbare basisschool niet aan de orde is.
quote:
Nogmaals, het gaat over mannen. En niet over jou alleen. Want de wereld draait echt niet om jou.
Gelukkig niet.

quote:
Ik heb in de jaren 60 op de barricades gestaan om te strijden voor gelijke rechten voor vrouwen. Vrouwen moesten vooral meer keuzemogelijkheden krijgen. En niet eindigen als onzichtbaar sloofje voor man en kinders.
Ik snap niet waarom dit stukje geschiedenis nou wordt aangehaald.
quote:
En dat hebben WIJ VROUWEN toch maar mooi bereikt. Maar ik zie dat deze strijd nog heel lang gaat duren.
Want je geeft zelf al blijk van heel veel hardnekkige vooroordelen.
Geeft niks, zulke zaken hebben ook tijd nodig.
Ja? Noem eens wat vooroordelen die directe betrekking hebben van mijn reacties en de wisselwerking die jij voorstelt in jouw geschiedenis omtrent het toe-eigenen van gelijke rechten tussen man en vrouw?

quote:
Prettige avond verder.
Jij (u?) ook.
pi_218599121
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:32 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Op een openbare school is toegang voor iedereen, terwijl je op een school met geloofsovertuiging alleen met voldoen aan criteria toegang kunt krijgen tot het onderwijs aldaar. Dit stuurt aan op een specifiek hokje, wat al snel kan leiden tot het aanname van een stereotype, iets wat op een openbare basisschool niet aan de orde is.
[..]
Gelukkig niet.
[..]
Ik snap niet waarom dit stukje geschiedenis nou wordt aangehaald.
[..]
Ja? Noem eens wat vooroordelen die directe betrekking hebben van mijn reacties en de wisselwerking die jij voorstelt in jouw geschiedenis omtrent het toe-eigenen gelijke rechten tussen man en vrouw?
[..]
Jij (u?) ook.
Ik heb eerlijk gezegd hier geen zin meer in. Je bent zo vermoeiend, dat ik het idee krijg dat je gewoon zit te trollen.
pi_218599139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb eerlijk gezegd hier geen zin meer in. Je bent zo vermoeiend, dat ik het idee krijg dat je gewoon zit te trollen.
Nee je noemt mijn reacties gelul en ik ben het daar niet mee eens.
pi_218599146
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:29 schreef GerryDV het volgende:
Financiele delicten/overval: een man moet in zijn eigen levensonderhoud voorzien en kan hierin vrijwel nooit terugvallen op een vrouw of zijn lichaam inzetten voor easy money in de meeste gevallen.
Zedenmisdrijven: als een vrouw zin heeft kan ze binnen een half uur een bedpartner vinden. Mannen kunnen dit niet en dit zal enkele mannen dusdanig frustreren dat ze tot geweld over gaan.
Tuurlijk wel. Een man gaat dan naar de hoeren.
pi_218599166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:35 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nee je noemt mijn reacties gelul en ik ben het daar niet mee eens.
Amen.
pi_218599224
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Een man gaat dan naar de hoeren.
Ik ben het niet eens met de beredenering die @GerryDV gebruikt, maar de prijs die prostitutie vraagt is niet goedkoop en het stigma wat er bij hoerengang wordt aangesloten is een tekening voor het leven. Verder is het nog maar de vraag of de prostituee in kwestie het werk überhaupt vrijwillig uitvoert of niet en soms wordt er een vraagstuk gesteld omtrent de leeftijd van de prostituee waarmee de dan al aanwezige prostitutie wordt uitgevoerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 26-08-2025 18:48:39 ]
pi_218599282
quote:

[..]
GC / Wat maakt dat bijna alle plegers van zware delicten man zijn

?
Nee hoor, dat is niet hoe het topic heet.
Het topic vraagt niet waarom mannen meer misdaden plegen dan vrouwen.
Het topic vraagt waarom zware delicten vrijwel altijd door mannen gepleegd worden.

Je kan toch wel lezen?

Er staat niet dat het merendeel van de mannen zware misdrijven pleegt
Er staat wel dat het merendeel van de zware misdrijven door mannen gepleegd worden

Er staat niet dat vrouwen minder misdaden plegen
Er staat wel dat het merendeel van de zware misdrijven niet door vrouwen gepleegd wordt
pi_218599299
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:48 schreef sigme het volgende:

[..]

?
Het topic vraagt waarom zware delicten vrijwel altijd door mannen gepleegd worden.

Je kan toch wel lezen?

Er staat niet dat het merendeel van de mannen zware misdrijven pleegt
Er staat wel dat het merendeel van de zware misdrijven door mannen gepleegd worden

Er staat niet dat vrouwen minder misdaden plegen
Er staat wel dat het merendeel van de zware misdrijven niet door vrouwen gepleegd wordt
Open eens een woordenboek en kom erachter dat een misdaad een zwaar delict is.
pi_218599309
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:51 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Christus te paard. Ok, speciaal voor jou.

quote:

[..]

?

Je kan toch wel lezen?

Er staat niet dat het merendeel van de mannen zware delicten pleegt
Er staat wel dat het merendeel van de zware delicten door mannen gepleegd worden

Er staat niet dat vrouwen minder delicten plegen
Er staat wel dat het merendeel van de zware delicten niet door vrouwen gepleegd wordt
pi_218599324
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:52 schreef sigme het volgende:
Je zegt zelf misdaad. Een misdaad is een zwaar delict.

Misdrijf, misdaad, zwaar delict. Eén pot nat.
pi_218599397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:54 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je zegt zelf misdaad. Een misdaad is een zwaar delict.

Misdrijf, misdaad, zwaar delict. Eén pot nat.
Wat emmer je toch? Ik emmer niet over dat woord maar over jouw gezeur over dat het zou gaan om mannen die meer misdaden/misdrijven/delicten plegen dan vrouwen.

quote:

[..]
Nee want anders heette het topic ook niet zo.
Er wordt specifiek gevraagd waarom mannen meer misdrijven plegen dan vrouwen.
Dat is niet de vraag. Dat is niet de vraag. Ik herhaal: dat is niet de vraag.
De vraag is waarom mannen het merendeel van de zware misdrijven/misdaden/delicten plegen.

Ik val over je stelling dat er grote verschillen zijn tussen culturen *op dit punt*
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 16:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Die zijn er..
Cultuur is geen verklaring, want dat zware misdrijven/misdaden/delicten vrijwel altijd door mannen gepleegd wordt is over alle culturen en tijden heen waar.
pi_218599505
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat emmer je toch? Ik emmer niet over dat woord maar over jouw gezeur over dat het zou gaan om mannen die meer misdaden/misdrijven/delicten plegen dan vrouwen.
Dus je maakt beklag over de TT. Veel plezier daarmee hè.
quote:
[..]
Dat is niet de vraag. Dat is niet de vraag. Ik herhaal: dat is niet de vraag.
De vraag is waarom mannen het merendeel van de zware misdrijven/misdaden/delicten plegen.

Ik val over je stelling dat er grote verschillen zijn tussen culturen *op dit punt*
[..]
Cultuur is geen verklaring, want dat zware misdrijven/misdaden/delicten vrijwel altijd door mannen gepleegd wordt is over alle culturen en tijden heen waar.
Dat is niet zo. Het zijn vrijwel altijd mensen met een migratieachtergrond.

bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)iteit-naar-herkomst-
pi_218599695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nee, de TT is correct.
quote:
[..]

[ afbeelding ]

Dat zijn ook mannen :D
Het zijn overal mannen. Ook de niet-migratieplegers van zware misdrijven zijn merendeels niet-gemigreerde mannen.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:47:20 #88
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218599727
86-jarige man die zijn vrouw (84) probeerde te wurgen moet jaar de gevangenis in https://www.nu.nl/binnenl(...)e-gevangenis-in.html

Hij zag het leven niet zitten en wilde haar niet alleen achterlaten.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_218599729
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 18:51 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Kijk jij eens in de spiegel en besef dan dat het man zijn een misdaad is.
pi_218599730
Ok, nog een keer heeeeeeel langzaam.

ALS het komt door 'cultuur' dat de meeste zware delicten worden gepleegd door mannen, DAN zouden er culturen zijn waar de meeste zware delicten voor 50% of meer (of zelfs maar voor 10%!, dat zou een shocking statistische hoeveelheid zijn) gepleegd worden door vrouwen.

Maar dat is niet zo. Er zijn geen culturen waar vrouwen een fatsoenlijk deel van de zware misdrijven voor hun rekening nemen.

Dan kan het nog wel prima zo zijn dat binnen culturen er allerlei verschillen zijn in misdadigheid, dat doet daar niets aan af.
pi_218599780
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zijn ook mannen :D
Het zijn overal mannen. Ook de niet-migratieplegers van zware misdrijven zijn merendeels niet-gemigreerde mannen.
Er staat mensen, niet mannen. Als we toch bewoordingen in verkeerde context willen plaatsen.
Net zoals jij net met dat gezever dat een misdrijf / zwaar delict of misdaad en het tenenkrommende onderscheid hierin. Dat er niet is.

Verder ontkrachten deze cijfers dat alle mannen debet zijn aan vrijwel alle misdrijven/misdaden/zware delicten.
Het zijn, volgens de cijfers, vooral mensen met een migratieachtergrond.
Dus wel degelijk cultuurtechnisch onderbouwd.
pi_218599794
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Kijk jij eens in de spiegel en besef dan dat het man zijn een misdaad is.
Wat dacht je, laat ik toch maar die feministische deur open trappen, misschien dat het meer voet bij stuk zet.
Dat doet het niet. Probeer het nog eens.
pi_218600202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 15:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Heb je een bron voor die uitspraak?
Niet iedereen in de wetenschappelijke wereld is het er over eens voor welke variabelen het allemaaal geldig is, maar voor bijvoorbeeld de objectieve maten lichaamsgewicht en lengte is het overduidelijk dat de spreiding bij mannen veel groter is dan bij vrouwen. Er is zelfs een afkorting voor: GMV (greater male variability). Bij intelligentie is dit ook het geval. Gemiddeld zijn mannen en vrouwen even intelligent. Alleen zijn er bij de mannen meer uitschieters naar beneden én boven.

Ook opvallend is, dat het over de korte tijd dat hier onderzoek naar gedaan is, het veranderd is. Ook is het niet in alle culturen even sterk. Kennelijk is het dus niet alleen maar hard-wired in de chromosomen.

https://heterodoxacademy.(...)iability-hypothesis/

[ Bericht 7% gewijzigd door knoopie op 26-08-2025 20:36:27 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218600289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Er staat mensen, niet mannen. Als we toch bewoordingen in verkeerde context willen plaatsen.
Net zoals jij net met dat gezever dat een misdrijf / zwaar delict of misdaad en het tenenkrommende onderscheid hierin. Dat er niet is.

Verder ontkrachten deze cijfers dat alle mannen debet zijn aan vrijwel alle misdrijven/misdaden/zware delicten.
Het zijn, volgens de cijfers, vooral mensen met een migratieachtergrond.
Dus wel degelijk cultuurtechnisch onderbouwd.
Als je alle personen (man & vrouw) met een migratie achtergrond eruit haalt, en je kijkt dan naar de zware delicten, dan is van alle overblijvende zware delicten vrijwel elke pleger een man.

Je kan wel een deel van het probleem afserveren, zoals jij doet, maar ook dan blijft voor de overblijvende gevallen het zo dat het merendeel van de zware delicten (hoe je ze ook noemt, maakt mij niks uit) gepleegd wordt door een man. Kortom: het verandert niets aan de constatering en is dus geen antwoord op de vraag uit de OP.
pi_218600387
@TS; voor zover de fok-populatie enig geschikte groep is voor onderzoek zou je kunnen constateren dan het mannen in z'n algemeenheid gewoon aan intelligentie ontbreekt. De meest eenvoudige logica is nog te hoog gegrepen. Lezen is moeilijk.

En dan zie je dat de reactie veelal bestaat uit virtueel geblaaskaak, gemep, anderen de schuld geven en anderen er met de haren bijslepen. Jammer maar helaas. Het ligt aan hun hersens of aan hun ballen, of beide, lijkt me.

Natuurlijk is de overgrote meerderheid van de mannen dan niet aggresiever dan de gemiddelde gorilla, dus veel lawaai en bombarie, maar een enkele persoon is natuurlijk net wat onbesuisder dan de gemiddelde persoon, en als mannen dan gemiddeld lichtgeraakt en verbaal agressief zijn, dan is het kleine percentage dat zeer lichtgeraakt en/of fysiek agressief is blijkbaar groot genoeg om echt schade aan te richten.

En qua vrouwmensen zou je mogelijkerwijs kunnen afleiden dat die gewoon beter nadenken, of minder geneigd zijn zich op hun pik getrapt te voelen. Of misschien dat zij een minder grote spreiding hebben over de extremen, dus dat ze weliswaar gemiddeld even dom en agressief zijn, maar dat ze een veel kleiner percentage superdommen en/of aggresievo's in de groep hebben.
pi_218600515
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 20:38 schreef sigme het volgende:
Kortom: het verandert niets aan de constatering en is dus geen antwoord op de vraag uit de OP.
Oneens, het CBS gegeven geeft aan dat mannen met een migratieachtergrond vrijwel altijd de delicten plegen.

Conclusie, waarom is het altijd een man?
Omdat een vrouw in het thuisland de huishoudelijke klusjes doet en blieft wat de man haar opdraagt. Want zo werkt dat daar. Die zie je niet.

Waarom doet de dakloze uitgeprocedeerde asielzoeker dit? Omdat een misdrijf plegen als dakloze uitgeprocedeerde asielzoeker ze het voordeel biedt dat ze zowel eten en een dak boven hun hoofd krijgen (gevangenis), én ze indirect tóch de vruchten van de economie kunnen plukken (zelfontwikkeling en dagbesteding). Beide aspecten waren gewoonweg niet mogelijk op het moment dat ze nog 'gewone' dakloze uitgeprocedeerde asielzoekers waren.
pi_218600562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 20:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Oneens, het gegeven geeft aan dat mannen met een migratieachtergrond vrijwel altijd de delicten plegen.

Omdat een vrouw in het thuisland de huishoudelijke klusjes doet en blieft wat de man haar opdraagt. Want zo werkt dat daar. Die zie je niet.

Waarom doet de dakloze uitgeprocedeerde asielzoeker dit? Omdat een misdrijf plegen als dakloze uitgeprocedeerde asielzoeker ze het voordeel biedt dat ze zowel eten en een dak boven hun hoofd krijgen (gevangenis), én ze indirect tóch de vruchten van de economie kunnen plukken (zelfontwikkeling en dagbesteding). Beide aspecten waren gewoonweg niet mogelijk op het moment dat ze nog 'gewone' dakloze uitgeprocedeerde asielzoekers waren.
Als ik vraag waarom bijna alle baarddragers man zijn dan kan je wel zeggen dat 80% van de baarddragers gereformeerden zijn en dat daardoor reformatie de oorzaak is van baarddragerij, maar dat klopt niet.

Als ik even meega in de redenering dat gereformeerden wegens reformatie baarddragen dan houden we nog steed een hele zwik baarddragers over.

Van die groep baarddrager geldt nog steeds dat de overgrote meerderheid man is. Dus blijft de vraag: waarom is van de baarddragers de overgrote meerderheid van het mannelijk geslacht?

Van de hoeveelheid zware delicten (in Nederland) kan je best alle delicten door migranten wegstrepen.
Dan hou je nog genoeg zware delicten over.
Ook van die hoeveelheid zware delicten is vrijwel elke pleger een man. Dus blijft de vraag: waarom is van de zware misdadigers de overgrote meerderheid van het mannelijk geslacht?
pi_218600694
Iets met testosteron. Next.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_218600756
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 21:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Als ik vraag waarom bijna alle baarddragers man zijn dan kan je wel zeggen dat 80% van de baarddragers gereformeerden zijn en dat daardoor reformatie de oorzaak is van baarddragerij, maar dat klopt niet.

Als ik even meega in de redenering dat gereformeerden wegens reformatie baarddragen dan houden we nog steed een hele zwik baarddragers over.

Van die groep baarddrager geldt nog steeds dat de overgrote meerderheid man is. Dus blijft de vraag: waarom is van de baarddragers de overgrote meerderheid van het mannelijk geslacht?
Omdat vrouwen geen baarden kunnen krijgen.

quote:
Van de hoeveelheid zware delicten (in Nederland) kan je best alle delicten door migranten wegstrepen.
:')
quote:
Dan hou je nog genoeg zware delicten over.
quote:
Ook van die hoeveelheid zware delicten is vrijwel elke pleger een man. Dus blijft de vraag: waarom is van de zware misdadigers de overgrote meerderheid van het mannelijk geslacht?

Dit is wel erg gemakkelijk zo. Even wat cijfertjes uit officiële bekendmakingen wegpoetsen omdat het dan gemakkelijker in jouw feministische handje schuift en het je inslag wat makkelijker onderschrijft.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:26:45 #100
5428 crew  miss_sly
pi_218600804
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 21:19 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

Dit is wel erg gemakkelijk zo. Even wat cijfertjes uit officiële bekendmakingen wegpoetsen omdat het dan gemakkelijker in jouw feministische handje schuift en het je inslag wat makkelijker onderschrijft.
Jij wil dus serieus beweren dat de zware delicten in NL uitsluitend gepleegd worden door niet-Nederlanders?
pi_218600812
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 21:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij wil dus serieus beweren dat de zware delicten in NL uitsluitend gepleegd worden door niet-Nederlanders?
Niet uitsluitend. Het overgrote deel door mensen met een migratieachtergrond, ja.
Want zo staat het ook op het CBS.
pi_218600819
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 21:19 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Nee, jij beantwoordt domweg een andere vraag!

Ik zal het nog een keer proberen. Stel dat we alle migranten uit NL wegpoetsen, dan worden er nog steeds zware misdrijven gepleegd. En dan worden die nog steeds in de meeste gevallen door mannen gepleegd. Waarom?

PS: de vraag ging niet over NL he? Want dat mannen de daders van zware misdrijven zijn speelt overal en altijd. Het was ook zo in 1900. En in 1600. En het is ook in alle andere landen in de wereld zo.
pi_218600878
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 21:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, jij beantwoordt domweg een andere vraag!
Je stelt zelf de vragen :')

quote:
Ik zal het nog een keer proberen. Stel dat we alle migranten uit NL wegpoetsen, dan worden er nog steeds zware misdrijven gepleegd. En dan worden die nog steeds in de meeste gevallen door mannen gepleegd. Waarom?
Weer cijfers wegpoetsen? Is dit de kleuterklas? Ik doe daar niet aan mee.

quote:
PS: de vraag ging niet over NL he? Want dat mannen de daders van zware misdrijven zijn speelt overal. Het was ook zo in 1900. En in 1600. En het is ook in alle andere landen in de wereld zo.
Nederland ja. Dit is een forum gevestigd in Nederland.

-knip-

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 26-08-2025 21:50:50 ]
pi_218600908
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 21:36 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je stelt zelf de vragen :')
[..]
Weer cijfers wegpoetsen? Is dit de kleuterklas? Ik doe daar niet aan mee.
[..]
Nederland ja. Dit is een forum gevestigd in Nederland. Biedt onderdak aan onderwerpen die in Nederland en België spelen alsmede onderwerpen die met deze landen te maken hebben.

-knip-
De enige vraag is: waarom wordt het merendeel van de zware misdrijven door mannen gepleegd. Dat is vanaf de OP de vraag. Ik verander niks aan de vraag.

Dat het merendeel van de Nederlandse zware misdrijven door een specifiek soort mannen wordt gepleegd is geen antwoord op de vraag.

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 26-08-2025 21:51:00 ]
pi_218601051
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 21:40 schreef sigme het volgende:

[..]
De enige vraag is: waarom wordt het merendeel van de zware misdrijven door mannen gepleegd. Dat is vanaf de OP de vraag. Ik verander niks aan de vraag.
Ik heb dat antwoord al gegeven. Anders dan dit hoogkwalitatief staaltje luchtfietsen volg ik wél de feiten. Met name dat van het Centraal Bureau voor de Statistiek:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]

[ afbeelding ]

en

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 20:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Oneens, het CBS gegeven geeft aan dat mannen met een migratieachtergrond vrijwel altijd de delicten plegen.

quote:
Dat het merendeel van de Nederlandse zware misdrijven door een specifiek soort mannen wordt gepleegd is geen antwoord op de vraag.
Dat is het wel. Je ziet dat de statistiek van de inwoners met een migratieachtergrond een groter getal weergeeft dan die van de inwoners zonder migratieachtergrond.
pi_218601136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 21:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik heb dat antwoord al gegeven. Anders dan dit hoogkwalitatief staaltje luchtfietsen volg ik wél de feiten. Met name dat van het Centraal Bureau voor de Statistiek:
[..]
en
[..]
[..]
Dat is het wel. Je ziet dat de statistiek van de inwoners met een migratieachtergrond een groter getal weergeeft dan die van de inwoners zonder migratieachtergrond.
Die feiten zijn er wel, maar die beantwoorden de heel eenvoudige vraag niet. Waarom zijn het *mannen* die zulke misdrijven plegen, en geen *vrouwen*.

Er zijn gemigreerde mannen. Er zijn ook gemigreerde vrouwen. Waarom zijn het de mannen die de zware misdrijven plegen, en niet de vrouwen?

En nogmaals, als je alle misdrijven door migranten niet meerekent, hou je er genoeg over om vast te stellen dat ook alle zware misdrijven door kaaskoppen, gepleegd worden door mannelijke kaaskoppen. Waarom mannen?
pi_218601258
De discussie wordt geëdit door een mod, nou zoek het dan ook maar uit met de 'discussie'.
pi_218601346
Ik heb ooit een scriptie mogen schrijven over "de verschillen tussen jongens en meisjes". Dit was in het kader van onderwijs. Momenteel is het weer hot, omdat mensen vinden dat m/v gelijk moeten zijn in plaats van gelijkwaardig.

We hebben het er ten dele zelf naar gemaakt:

Heeft iedereen die verschrikkelijke tijd een beetje overleefd? Waar ze de gore lef vandaan haalde.

Maar jongen en meisjes... Je wordt gevormd door nurture en nature. Oftewel invloeden van buiten en van binnen. En vergis je niet: de invloeden van buitenaf kunnen heel soms voor gedrag zorgen dat je bijna niet zou geloven:

De stam die vaak wordt genoemd in verband met omgekeerde man-vrouw rollen komt uit Nieuw-Guinea: de Chambri (ook gespeld als Tsjamboeli). Bij deze stam beschreef de antropoloog Margaret Mead dat vrouwen vooral de dominante en assertieve rol hadden – zij waren actief, ondernemend, en streden ook om mannelijke partners, terwijl de mannen juist passief en sierlijk waren. Dit beeld past dus bij de omschrijving van stoere, strijdlustige vrouwen.

Hoewel ik niet kan uitsluiten dat deze stam genetisch een afwijkingetje heeft, zal dit grotendeels toch door narture komen: kinderen wordt geleerd "dat doen wij nu eenmaal zo, hier". De intertoys heeft de folder daar iets moeten aanpassen, maar de jongetjes waren denk ik heel blij met de speelgoed afwasbak.

Maar dan nature. Biologisch. Jongens en meisjes verschillen lichamelijk. De grotere testosteronproductie bij jongens zorgt voor veel van de sekseverschillen, en het dubbele X-chromosoom maakt meisjes minder kwetsbaar voor
erfelijke ziekten, fysieke problemen en ontwikkelingsstoornissen. (maar levert wat problemen op bij achteruit inparkeren)

Vast staat dat testosteron veel invloed heeft:
• Onder invloed van testosteron ontwikkelt de rechterhersenhelft zich dominant.
• Onder invloed van testosteron ontstaat een sterkere ontwikkeling van vaardigheden als abstract denken, technisch inzicht, ruimtelijke en creatieve vaardigheden en een minder sterke en minder snelle ontwikkeling van taalvaardigheden.
• Testosteron leidt tot een beperktere taalgerichtheid en een beperkter bewustzijn van gevoelens en gedachten. Als gevolg hiervan kunnen jongens minder goed gevoelens en gedachten onder woorden brengen.
• Testosteron leidt tot meer competitiegericht en actiegericht gedrag, waardoor beduidend minder psychosomatische klachten ontstaan, maar wel meer agressief gedrag.
• Testosteron zet aan tot ‘risicovol’ gedrag; leidt tot een zoektocht naar spanning en avontuur.
• Onder invloed van testosteron reageert het autonome zenuwstelsel trager. Hierdoor komen zintuiglijke signalen later door, is er meer kans op verslaving en dooft de reactie op gevaar snel.
(bron: HijZijWijzer)

Hierboven staat verkapt misschien het antwoord op de vraag van de TS. De combinatie van invloeden is bij iedereen anders, maar dit legt een aardige voedingsbodem voor ongewenst gedrag.

Veel onderwijzers zijn van mening dat er dus een andere aanpak nodig is om jongens op te voeden, dan meisjes. Je moet ze uitdagen en bevredigen (niet letterlijk, maar voldoende uitdagingen bieden om hun competitief gedrag te bevredigen, hun avontuurlust, agressie kanaliseren, en iets dat adrenaline genereert, om de beloning van gevaarlijk gedrag te compenseren). Dit is heel kort door de bocht. En generaliserend. Maar het wordt in onderwijsland veel toegepast. Er kan gewerkt worden met de “zone van naaste ontwikkeling” (Vygotski), waarbij jongens uitgedaagd worden te groeien:

Je zou zelfs een bruggetje kunnen maken naar de "buitenlanders plegen meer criminaliteit"-hoek. In onze cultuur is er oog voor de verschillen tussen jongens en meisjes. En als het goed is worden beiden met verschillende aanpak getriggerd. Stel dat dat in het buitenland niet zo is? En als je het omdraait: hebben veel criminelen erg weinig kanaliserende/afremmende invloeden gehad tijdens hun opvoeding? En hebben Nederlanders de mazzel dat de kans hier groter is op sturing op de invloed van testosteron?
_-L'avenir est déja là
  Moderator dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:50:21 #109
5428 crew  miss_sly
pi_218601367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 22:29 schreef Metalfrost het volgende:
De discussie wordt geëdit door een mod, nou zoek het dan ook maar uit met de 'discussie'.
Ik heb je persoonlijke sneer weggehaald. Aan de inhoud is verder niets veranderd. Is nog steeds niet kloppend maar dat haal ik uiteraard niet weg.
  dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:51:01 #110
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_218601371
• Door meer testosteron, daardoor zijn mannen gemiddeld genomen agressiever, opvliegender, impulsiever en vertonen ze meer risicogedrag. Mannen reageren vaker extern op stress door bv woede, agressie, frustratie (vrouwen doen dit meer intern door verdriet, angst, zelfkritiek);

• Doordat jongens nog steeds anders opgevoed worden dan meisjes. Bij jongens ligt de nadruk meer op stoer zijn, competitief zijn. Deze bestaande rolpatronen werken bevestigend. Van mannen wordt verwacht dat ze dominant en assertief zijn. Van vrouwen dat ze zorgzaam, empatisch en conflict vermijdend zijn;

• Mannen scoren gemiddeld hoger op impulsiviteit en sensatiezucht wat correleert met risicogedrag.
Vrouwen hebben gemiddeld een hogere emotionele regulatie wat beschermt tegen impulsief gedrag/geweld;

• Jongens groeien vaker op met minder toezicht, meer straatcultuur en meer groepsdruk. Hierdoor komen ze makkelijker terecht in (vrienden)groepen waar crimineel gedrag genormaliseerd is/wordt. Omdat ze meer gevoelig zijn voor groepsdruk en status binnen de groep kan dit vervolgens leiden tot geweld of criminaliteit;

• Er wordt gesuggereerd dat trauma op jonge leeftijd bij jongens leidt tot externaliserend gedrag zoals bijvoorbeeld agressie en criminaliteit en bij meisjes tot internaliserend gedrag zoals angst of depressie.

En misschien wel het meest verklarend voor zware criminaliteit;

• zware geweldplegers vertonen vaker tekenen van een anti sociale persoonlijkheidsstoornis of psychopathie. Mannen zijn oververtegenwoordigd in deze groepen.

Socio-economische status, armoede, onstabiele thuissituatie, middelengebruik, trauma, schooluitval, jeugdcriminaliteit enz. zijn vervolgens allemaal factoren die bijdragen welke kant het kwartje uiteindelijk op kan vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ygritte op 26-08-2025 23:02:00 ]
pi_218601376
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 22:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb je persoonlijke sneer weggehaald. Aan de inhoud is verder niets veranderd. Is nog steeds niet kloppend maar dat haal ik uiteraard niet weg.
"niet kloppend"

Nee je houdt bevooroordeling aan vanuit een zinloos perspectief, dan is het inderdaad 'niet kloppend'.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:04:45 #112
5428 crew  miss_sly
pi_218601418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 22:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
"niet kloppend"

Nee je houdt bevooroordeling aan vanuit een zinloos perspectief, dan is het inderdaad 'niet kloppend'.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxc7w6gti223

Lees dit draadje even, ligt het toch even anders dan voorgesteld.

En nog als: aan de inhoud niets gewijzigd, alleen op de persoon opmerking weggehaald.
pi_218601442
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 23:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lxc7w6gti223

Lees dit draadje even, ligt het toch even anders dan voorgesteld.

En nog als: aan de inhoud niets gewijzigd, alleen op de persoon opmerking weggehaald.
Ik gebruik die afbeelding helemaal niet.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:12:53 #114
5428 crew  miss_sly
pi_218601451
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 23:09 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik gebruik die afbeelding helemaal niet.
Er staat ook tekst in het draadje met uitleg.
pi_218601493
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 23:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er staat ook tekst in het draadje met uitleg.
Alleen maar meningen. En nu?
pi_218601534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 23:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Alleen maar meningen. En nu?
Alleen die meningen zijn hier toegestaan.
pi_218601695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 19:55 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Wat dacht je, laat ik toch maar die feministische deur open trappen, misschien dat het meer voet bij stuk zet.
Dat doet het niet. Probeer het nog eens.
Nee, dat dacht ik niet. Ik maakte een grapje. Een manonvriendelijk grapje. Net zoals heel veel mannen heel vaak vrouwonvriendelijke grapjes maken en dat reuzeleuk vinden.

En het is voet bij stuk houden OF het zet (geen) zoden aan de dijk.
Tot slot: je trapt een open deur in, niet een feministische deur open.

En jij adviseert mij dat ik terug moet naar school? _O-
pi_218601704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 01:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, dat dacht ik niet. Ik maakte een grapje. Een manonvriendelijk grapje. Net zoals heel veel mannen heel vaak vrouwonvriendelijke grapjes maken en dat reuzeleuk vinden.

En het is voet bij stuk houden OF het zet (geen) zoden aan de dijk.
Tot slot: je trapt een open deur in, niet een feministische deur open.

En jij adviseert mij dat ik terug moet naar school? _O-
Ik heb geen zin in dit getouwtrek.
Ik heb een mening, jij hebt een mening. Beide meningen verschillen. Klaar.
pi_218601751
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2025 22:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Die feiten zijn er wel, maar die beantwoorden de heel eenvoudige vraag niet. Waarom zijn het *mannen* die zulke misdrijven plegen, en geen *vrouwen*.

Er zijn gemigreerde mannen. Er zijn ook gemigreerde vrouwen. Waarom zijn het de mannen die de zware misdrijven plegen, en niet de vrouwen?

En nogmaals, als je alle misdrijven door migranten niet meerekent, hou je er genoeg over om vast te stellen dat ook alle zware misdrijven door kaaskoppen, gepleegd worden door mannelijke kaaskoppen. Waarom mannen?
Dit is het. Jij raakt de kern van deze discussie. En metalfrost negeert dit gewoon.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 08:05:24 #120
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218602090
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 27 augustus 2025 @ 08:27:42 #121
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218602177
Omdat vrouwen gemiddeld luier en zwakker zijn dan mannen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 27 augustus 2025 @ 13:32:57 #122
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218604236
quote:
16s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 08:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Omdat vrouwen gemiddeld luier en zwakker zijn dan mannen.
:D
quote:
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')