Haha al die ''gematigde'' moslims die weer gelijk full on in de bekende gekwetste booslim modus schieten, omdat elementen van hun cultuur hier in het westen in aanraking komen met elementen van de westerse cultuur.
quote:
Discriminerend
“Walgelijk”, schrijft iemand onder een video van het optreden. "Dit gaat een beetje te ver" en "ik ben in shock", zijn andere reacties. En ook op de instagrampagina van K3 zelf is de kritiek te horen. "Voor veel vrouwen is een hoofddoek een onderdeel van hun identiteit. Het reduceren tot een verkleedpartijtje is respectloos."
Na het optreden kreeg ook Muslim Rights Watch België (MRWB), een organisatie die strijdt tegen islamofobie en discriminatie, tal van boze reacties binnen. Voorzitter Mohamed Amin Chaib reageert in de Belgische krant HLN waar hij het plaatsen van een hoofddoek in een context vol expliciet seksueel getinte symbolen kwetsend en respectloos noemt. "Wij vragen dan ook uitleg en verantwoording van Studio 100."
Met succes, zoals gewoonlijk.
Want wat doet de westerse cultuur als het
hier in aanraking komt met de islamitische? Geschrokken meebuigen. Met het kontje omhoog, en richting Mekka.
quote:
De organisatie van het festival doet dat wel. Zij bieden excuses aan voor de ontstane ophef. De getoonde beelden zouden met AI zijn gemaakt, zo laat een woordvoerder weten.
"Als organisatie nemen wij hiervoor de volledige verantwoordelijkheid. We willen duidelijk maken dat Studio 100 en K3 hier op geen enkele manier bij betrokken waren. Kamping kitch Club is een inclusief festival waar plaats is voor iedereen, ongeacht afkomst, geloof of overtuiging. Humor en zelfrelativering maken deel uit van onze identiteit, maar ook daar zijn grenzen."
De organisatie laat weten het voorval ten zeerste te betreuren. "Want als iemand zich gekwetst voelt, staat dat haaks op de waarden die wij als organisatie willen uitdragen."
Dit bericht lijkt nergens over te gaan en er word wat lacherig over gedaan, maar dit bericht is één van de vele voorbeelden waarom verschillende kampen alleen maar kansloos aan het polariseren zijn met als gevolg een oneindige groei aan wederzijdse haat en extremisme, terwijl de anti-westerse islamitische normen en waarden steeds verder opkruipen en omhoog geduwd worden.
Ik begon mn post met ''Haha'' over die sneue booslims, maar ik ben hier op dit moment niet diegene die het laatst lacht.