Onderschat de rol van Alex Carrera niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het was beter dan daarvoor ja, maar denk dat hij nog steeds niet op het niveau zat van z’n laatste maanden bij Bora en de 1e maanden bij Visma. Gok dat Visma er wel vanuit was gegaan dat hij een stuk beter zou zijn toen, zeker in combinatie met z’n leeftijd.
En kan ook best dat Visma er nog wel vertrouwen in heeft dat hij zich gaat ontwikkelen, maar dat Cian eisen had qua rol waar Visma (nog) niet aan wil voldoen
Klinkt alsof hij eisen heeft gesteld ten opzichte van bepaalde rondes rijden en kopman zijn?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
"Maar eerlijk gezegd beginnen de ambities van Cian en die van het team uit elkaar te lopen. Op dit moment kunnen we Cian niet de rol en het raceprogramma bieden die hij essentieel acht voor zijn ontwikkeling."
Aldus Plugge...
Beetje raar om na een half jaar sukkelen en een simpele overwinning in l'Ain opeens eisen te gaan stellen. Wees blij als je luxeknecht bent al in Giro of zo
Keihard gelachen om deze comment.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Waarom? Vanwege Mas zijn racistische uitingen tegenover Nederlandstaligen, natuurlijk. En zoals ik al wel vaker heb gezegd: dat jij het gewoon nadoet wordt ook niet op prijs gesteld. Je noemt een Chinees toch ook geen 'ching cheng chong'?
Zoiets. En dat allemaal omdat hij een of ander flutrondje heeft gewonnen. Visma zal het geld dat Cian kost ook wel beter kunnen besteden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt alsof hij eisen heeft gesteld ten opzichte van bepaalde rondes rijden en kopman zijn?
quote:“Eerlijk: dit was de gemakkelijkste transfer van mijn leven”: manager Cian Uijtdebroeks over de overstap naar Movistar
Niemand die de overstap van Cian Uijtdebroeks (22) naar Movistar had zien aankomen. Makelaar Alex Carera geeft tekst en uitleg: “Visma heeft dit jaar met twee verschillende renners een grote ronde gewonnen. Maar Cian wil ook die kans krijgen.”
Mister Carera, u heeft ons allemaal verrast vanochtend.
“Waarom verrast? Het is toch mijn rol om ervoor te zorgen dat al mijn renners gelukkig zijn?”
Cian Uijtdebroeks was niet meer gelukkig bij Visma-Lease a Bike?
“Ik heb de laatste twee, drie maanden veel met hem en het Visma-team gesproken. Er is een verschil in visie omtrent grote rondes. Cian heeft er dit jaar geen enkele kunnen rijden, terwijl hij wel hoopte op de Vuelta. Maar ik snap de ploeg ook. Zij zijn de meest succesvolle ploeg in grote rondes. Ze hebben er dit jaar twee gewonnen met twee verschillende renners. De komende jaren zal Simon Yates opnieuw de Giro of de Tour rijden. Jonas Vingegaard zal één of twee grote rondes rijden en Matteo Jorgenson wellicht ook. Logisch, maar Cian wil ook de kans krijgen om als leider naar een grote ronde te gaan. De jeugd blijft niet jong.”
Is Uijtdebroeks klaar om leider te zijn in een grote ronde?
“Absoluut. Vorig jaar droeg hij halfweg de Giro de witte trui en stond hij vijfde in het klassement. Twee jaar geleden was hij achtste in de Vuelta. Dan ben je klaar. Ik wil Visma bedanken omdat ze Cian zijn standpunt begrijpen. Het was voor iedereen duidelijk dat het beter was om het contract stop te zetten.”
Twee jaar geleden tekende Uijtdebroeks nog met volle overtuiging voor Visma, dat toen ook al Vingegaard en Matteo Jorgenson onder contract had. Is de situatie nu zo anders dan toen?
“Visma-Lease a Bike heeft ondertussen een andere sportief manager. Merijn Zeeman is vertrokken naar het voetbal (naar AZ, red.). En elke nieuwe manager heeft natuurlijk andere ideeën en visies. De nieuwe manager wil Cian nog kleinere rittenkoersen laten rijden. Wij willen als leider naar een grote ronde.”
Voor Uijtdebroeks is het al het tweede keer dat hij zijn contract verbreekt. Zorgt dat niet voor reputatieschade?
“Neen, want je kan de twee situaties niet vergelijken. Twee jaar geleden was het een groot gevecht bij Bora, dat klopt. Maar nu zat iedereen op dezelfde lijn. Je ziet het aan de communicatie. Alle betrokken partijen – Visma, Movistar en A&J All Sports (agentschap van Carera, red.) – komen met één statement naar buiten. Eerlijk: dit was de gemakkelijkste transfer van mijn leven. Cian zal ook nog koersen voor Visma in de Giro dell’Emilia en Lombardije. Ik ben er zeker van dat hij op de juiste manier afscheid zal nemen. Cian is zo’n renner: dat zag je ook op het WK, waar hij zich perfect geschikt heeft in de rol die hij van de federatie had gekregen.”
Nog geen 2 maanden geleden. Cian is bipolair.quote:De jonge Belg gaat binnenkort naar de Czech Tour, zijn volgende doel. “In oktober zou ik eventueel ook nog deelnemen aan het Europees kampioenschap. Ik zal niet deelnemen aan de Vuelta, dat is geen optie. Volgend jaar zou ik wel weer een grote ronde willen rijden. Dat is het doel en dat is me ook beloofd door de ploeg.”
“Het plan blijft om de best mogelijke klassementsrenner te worden. Maar in dit deel van het seizoen wil ik een stapje terug doen en leren wedstrijden winnen. Dat wil het team ook. Een top-10 is leuk, maar niet het uiteindelijke doel. We willen op het podium eindigen in grote rondes en indien mogelijk ook eindzeges. Maar daarvoor moet ik eerst leren hoe ik kan winnen. Dat begint met wedstrijden zoals de Tour de l’Ain.”
Het zal wel vooral gaan om 2026.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:42 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nog geen 2 maanden geleden. Cian is bipolair.
Ik heb het gevoel dat Widar een beetje een evengroot probleemkindje is als Cian. Lijkt me ook geen eenvoudige.quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:47 schreef Pino112 het volgende:
Youri heeft weer even een lijntje gesnoven en komt met mogelijke opvolgers van Cian, ik vind dit zo'n leuke rubriek
https://www.wielerflits.n(...)-dit-zijn-de-opties/
- Joe Blackmore (Israel-Premier Tech)
- Finn-Fisher Black (Red Bull-BORA-hansgrohe)
- Lorenzo Finn (Red Bull-BORA-hansgrohe Rookies)
- Junior Lecerf (Soudal-Quick-Step)
- Giulio Pellizzari (Red Bull-BORA-hansgrohe)
- Max Poole (Picnic PostNL)
- Paul Seixas (Decathlon AG2R La Mondiale)
- Magnus Sheffield (INEOS Grenadiers)
- Lennert Van Eetvelt (Lotto)
- Jarno Widar (Lotto)
quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:47 schreef Pino112 het volgende:
Youri heeft weer even een lijntje gesnoven en komt met mogelijke opvolgers van Cian, ik vind dit zo'n leuke rubriek
- Jarno Widar (Lotto)
Gelukkig nog een even een disclaimer toegevoegd, Youri noemt enkel reëele opties.quote:In het overzicht hierboven is gekeken naar talentvolle ronderenners onder 25 jaar. We hebben ervoor gekozen om kopmannen van andere teams zo veel mogelijk uit te sluiten, omdat het niet reëel is dat Visma | Lease a Bike dat soort renners gaat binnenhalen op de plek van Uijtdebroeks. Hij had die positie immers ook niet.
Ook coureurs die net een contract getekend hebben bij een nieuwe ploeg, zijn niet overwogen. Om die redenen zijn renners als Remco Evenepoel, Juan Ayuso, Isaac Del Toro, Florian Lipowitz, Oscar Onley, Thymen Arensman, Carlos Rodríguez, Kévin Vauquelin, Mattias Skjelmose, Ilan Van Wilder, Lenny Martinez en Antonio Tiberi niet opgenomen in dit artikel.
Gelukkig is de rest wel heel realistisch!quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:35 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig nog een even een disclaimer toegevoegd, Youri noemt enkel reëele opties.
Heeft Olav Kooij een beginnend probleem?quote:Klimmer Gregor Mühlberger verlaat Movistar en trekt naar Décathlon CMA CGM
De Oostenrijker Gregor Mühlberger stapt van het Spaanse Movistar over naar het Franse Décathlon CMA CGM. De 31-jarige klimgeit, die in de voorbije Ronde van Frankrijk als achttiende eindigde, ondertekende een contract voor een seizoen.
Mühlberger moet in grote rondes de kopmannen bergop helpen. "Ik kijk ernaar uit om te bewijzen dat ik een hele goede ploegmaat kan zijn in de bergen en onze leiders, zoals Paul Seixas of mijn landgenoot Felix Gall, kan ondersteunen in de strijd om het algemene klassement."
Teambaas Sébastien Joly omschrijft de aanwinst als "een solide klimmer die in staat is onze leiders bij te staan in de meest veeleisende bergritten".
Youriquote:Op maandag 6 oktober 2025 14:47 schreef Pino112 het volgende:
- Jarno Widar (Lotto)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |