quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Is er echt niets beters beschikbaar voor Alpecin?
Wordt zo nog Lidl Trek powered by UNO-Xquote:Op maandag 25 augustus 2025 10:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Mes weet een beangstigende bult Deense narigheid naar binnen te loodsen.
Geldkwestie. Planckaert vervangen door De Vylder doe je ook niet uit luxe.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Is er echt niets beters beschikbaar voor Alpecin?
quote:Nog volgens onze bronnen is er nog maar weinig plaats in de mannelijke kern voor volgend jaar, omdat bij damesploeg Fenix-Deceuninck met de aanwerving van Charlotte Kool al een forse investering werd gedaan.
Pauperomkadering voor Matje en Jasperquote:Op maandag 25 augustus 2025 12:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Geldkwestie. Planckaert vervangen door De Vylder doe je ook niet uit luxe.
[..]
quote:Naast Girmay kan ook Laurenz Rex op belangstelling rekenen, volgens HLN. De 25-jarige klassiekercoureur zou in gesprek zijn met een grote ploeg, die in de ’top vijf qua budgetten kan worden gerangschikt’. Het is niet duidelijk om welke ploeg het gaat.
Dat ook nog melden wilde ik hem niet aandoenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:52 schreef Pistolero het volgende:
De andere ploeg die interesse zou hebben is UAE.
Het universum haat R_R.
UAE interesse in Girmay? Lijkt me sterk. Waar willen ze die uitspelen dan? In de media?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 09:52 schreef Pistolero het volgende:
De andere ploeg die interesse zou hebben is UAE.
Het universum haat R_R.
Genoeg koersen waar hij, zeker met UAE brandstof, beter uitgespeeld kan worden dan menig ander UAE renner. Noem een Gent-Wevelgem en divers ander (Vlaams) werk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 11:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
UAE interesse in Girmay? Lijkt me sterk. Waar willen ze die uitspelen dan? In de media?
We zijn meer benieuwd wat je van iets anders vindt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 11:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeetje jongens, volgens Benson gaat Pau Miquel naar Bahrein. Dan loopt Movistar weer flink te slapen.
Mooi dat Ellande Larronde gepromoveerd is door Caja Rural, eindelijk weer eens een Frans-Baskische prof.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 11:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
We zijn meer benieuwd wat je van iets anders vindt.
Ik wist het. Het zou totaal niet passen bij Eus om attent en slagvaardig te zijn met dit soort renners. Anderzijds zou het wel weer passen bij Eus om alle talentvolle Spanjaarden weer te missen en dan genoegen moet nemen met een Italiaan.quote:
Toch denk ik bij Girmay ook aan de grote rondes; sprintoverwinningen en eventueel de sprinterstrui nog een keer winnen. Kan me niet voorstellen dat hij daar bij UAE veel kansen voor gaat krijgen, tenzij UAE zegt dat ze hem wel mee willen nemen naar de Giro of Vuelta. En sowieso zal hij dan nog in dienst moeten gaan rijden van een kopman en heeft hij geen team dat hem daar specifiek ondersteunt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 11:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Genoeg koersen waar hij, zeker met UAE brandstof, beter uitgespeeld kan worden dan menig ander UAE renner. Noem een Gent-Wevelgem en divers ander (Vlaams) werk.
Zeker, Girmay kan dan veel beter naar Israël gaan. Hopelijk krijgt hij daar wel wat meer ondersteuning dan bij zijn huidige ploeg, daar wilde het nogal eens aan schorten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Toch denk ik bij Girmay ook aan de grote rondes; sprintoverwinningen en eventueel de sprinterstrui nog een keer winnen. Kan me niet voorstellen dat hij daar bij UAE veel kansen voor gaat krijgen, tenzij UAE zegt dat ze hem wel mee willen nemen naar de Giro of Vuelta. En sowieso zal hij dan nog in dienst moeten gaan rijden van een kopman en heeft hij geen team dat hem daar specifiek ondersteunt.
En als ik hem qua type een beetje vergelijk met een Narvaez (ok niet helemaal een goede vergelijking maar toch), dan heb ik die sinds zijn overstap naar UAE ook vrijwel alleen maar op kop zien rijden voor Pogi. Zelfde met Politt en Sivakov.
Dus een logische overstap zou ik het niet vinden. Maar ja, het grote geld roept natuurlijk ...
Maar wie durft er nu nog naar Israël te gaan? Ik zou het als renner niet doen. Sowieso is het een vrij matig team. Voor een Girmay eigenlijk te min. Hij kan beter naar Soudal-QS ofzo. Die gaan zich nu toch richten op klassiekers en sprints.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker, Girmay kan dan veel beter naar Israël gaan. Hopelijk krijgt hij daar wel wat meer ondersteuning dan bij zijn huidige ploeg, daar wilde het nogal eens aan schorten.
Mwoa...ik kan wel wat WT-teams bedenken die minder zijn dan Israel-PremierTechquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar wie durft er nu nog naar Israël te gaan? Ik zou het als renner niet doen. Sowieso is het een vrij matig team. Voor een Girmay eigenlijk te min. Hij kan beter naar Soudal-QS ofzo. Die gaan zich nu toch richten op klassiekers en sprints.
Jeetje, wat een random transfer weer. De lat ligt tegenwoordig niet meer echt hoog bij Visma.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:29 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Voor de context, Visma haalt Doull.
Hoezo? Visma is nooit de ploeg van de grote namen geweest, ook niet toen ze de toonaangevende ploeg in het peloton waren. Christoph Pfingsten, Tosh Van der Sande, Julien Vermote en zo kun je nog wel even doorgaan. De enige uitzonderingen in al die jaren zijn vermoedelijk Van Baarle en Dumoulin, die toen ook nog eens totaal overhoop lag bij Sunweb. Of je moet ontzettend veel waarde hechten aan het stoffelijk overschot van Martin Tony en Dennis Rohan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 14:40 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jeetje, wat een random transfer weer. De lat ligt tegenwoordig niet meer echt hoog bij Visma.
Naja, het feit dat Van Hooydonck pas 25 was toen Visma hem oppikte en Doull al 32, maakt wat mij betreft wel een groot verschil. Doull zal vast wel van enige waarde kunnen zijn in het klassieke voorjaar, maar ik zie hem toch niet meer zo'n ontwikkeling doormaken als een Van Hooydonck of Laporte.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoezo? Visma is nooit de ploeg van de grote namen geweest, ook niet toen ze de toonaangevende ploeg in het peloton waren. Christoph Pfingsten, Tosh Van der Sande, Julien Vermote en zo kun je nog wel even doorgaan. De enige uitzonderingen in al die jaren zijn vermoedelijk Van Baarle en Dumoulin, die toen ook nog eens totaal overhoop lag bij Sunweb. Of je moet ontzettend veel waarde hechten aan het stoffelijk overschot van Martin Tony en Dennis Rohan.
Je kunt best een poging wagen om Kung te contracteren als voorlaatste man voor Brennan, maar ik heb niet het vermoeden dat dit soort types enorm staan te springen voor die rol. Visma heeft in die jaren juist gefloreerd dankzij dit soort types. We kijken momenteel alleen anders naar een naam als Nathan Van Hooydonck door wat we kennen en weten, terwijl die geen haar beter was dan Doull voor Visma.
Heb je deze post gecopy/paste van de Wielerflits comments?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoezo? Visma is nooit de ploeg van de grote namen geweest, ook niet toen ze de toonaangevende ploeg in het peloton waren. Christoph Pfingsten, Tosh Van der Sande, Julien Vermote en zo kun je nog wel even doorgaan. De enige uitzonderingen in al die jaren zijn vermoedelijk Van Baarle en Dumoulin, die toen ook nog eens totaal overhoop lag bij Sunweb. Of je moet ontzettend veel waarde hechten aan het stoffelijk overschot van Martin Tony en Dennis Rohan.
Je kunt best een poging wagen om Kung te contracteren als voorlaatste man voor Brennan, maar ik heb niet het vermoeden dat dit soort types enorm staan te springen voor die rol. Visma heeft in die jaren juist gefloreerd dankzij dit soort types. We kijken momenteel alleen anders naar een naam als Nathan Van Hooydonck door wat we kennen en weten, terwijl die geen haar beter was dan Doull voor Visma.
Doull lijkt me eerder de vervanger van Vermote. Gewoon een goedkoop en ervaren werkpaard waar je verder niks van hoeft te verwachten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:17 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Naja, het feit dat Van Hooydonck pas 25 was toen Visma hem oppikte en Doull al 32, maakt wat mij betreft wel een groot verschil. Doull zal vast wel van enige waarde kunnen zijn in het klassieke voorjaar, maar ik zie hem toch niet meer zo'n ontwikkeling doormaken als een Van Hooydonck of Laporte.
Wat moet ik hiermee?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Heb je deze post gecopy/paste van de Wielerflits comments?
Bij Soudal is hij niet eens de snelste sprinter. En waarschijnlijk ook niet de tweede snelste.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:15 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar wie durft er nu nog naar Israël te gaan? Ik zou het als renner niet doen. Sowieso is het een vrij matig team. Voor een Girmay eigenlijk te min. Hij kan beter naar Soudal-QS ofzo. Die gaan zich nu toch richten op klassiekers en sprints.
Mwah, nee, maar Merlier kan ook niet alles fietsen. Kan Girmay volgend jaar de Giro en Vuelta en wat voorjaarsklassiekers doen en Merlier de Tour en de echte eendagskoersen voor sprinters.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bij Soudal is hij niet eens de snelste sprinter. En waarschijnlijk ook niet de tweede snelste.
quote:Met Fausto Masnada als kopman mikt Italiaanse ploeg op ProTeam-licentie in 2026
MBH Bank Ballan CSB heeft grootse plannen voor de (nabije) toekomst. De Italiaanse formatie koerst nu nog op een continentale licentie, maar wil graag de stap maken naar het op één na hoogste niveau. Met het aantrekken van enkele bekende renners – waaronder Fausto Masnada – zet de ploeg zijn ambities kracht bij.
Teammanager Antonio Bevilacqua maakt er in gesprek met Tuttobiciweb geen geheim van: MBH Bank Ballan CSB mikt op een ProTeam-status voor 2026. Het team koerst op een Italiaanse licentie, maar wordt gefinancierd door een Hongaarse bank.
“We werken met een meerjarenplan”, legt Bevilacqua uit. “Ik ben blij dat veel renners bij ons weer zijn opgeleefd. Dat is een teken dat ze hier een gezonde werkomgeving hebben gevonden, waardoor ze weer progressie konden boeken.”
Of de ploeg volgend jaar ook daadwerkelijk zijn wedstrijden zal betwisten op een ProTeam-licentie, valt nog te bezien, maar het management is achter de schermen wel druk bezig om de selectie van een benodigde kwaliteitsimpuls te voorzien. “Ik kan bevestigen dat Fausto Masnada en Davide Persico vanaf 2026 bij ons zullen rijden. Ze zorgen voor de broodnodige ervaring binnen een verder jonge en ambitieuze ploeg.”
Nog een derde aanwinst
Met Alessandro Fancellu heeft de ploeg ook al een derde nieuweling aangetrokken voor komend seizoen, zo meldt Tuttobiciweb. De 25-jarige klimmer reed jarenlang voor EOLO-Kometa en kwam in 2024 nog uit voor Q36.5 Pro Cycling, maar moest vervolgens een stapje terugdoen naar het continentale Team UKYO.
In Japanse dienst bloeide Fancellu weer helemaal op. Zo won de Italiaan dit jaar al de Tour of Japan, werd hij derde in de Czech Cycling Tour en reed naar toptienklasseringen in de eindklassementen van de Giro d’Abruzzo en AlUla Tour.
quote:Lidl-Trek rekent vanaf komend wielerseizoen op de diensten van Loes Adegeest. De 29-jarige Nederlandse komt over van FDJ-Suez, waar ze de afgelopen twee seizoenen voor reed. Eén dag eerder maakte Lidl-Trek ook al de komst van Ricarda Bauernfeind bekend.
Adegeest maakte eerst furore met het schaatsen en won zelfs goud op het WK voor junioren, maar focuste zich later toch op het wielrennen. Met succes, want op haar palmares staat al de Cadel Evans Great Ocean Road Race en een rit in de Ronde van Catalonië. Bij Lidl-Trek hoopt ze haar erelijst verder uit te bouwen.
'Ik heb Lidl-Trek altijd gezien als een professioneel en goed georganiseerd team, maar met een goede familiaire sfeer. In de koersen is het een team dat nooit onopgemerkt blijft door de aanvallende mentaliteit. Toen ik met het team sprak, werd dat beeld bevestigd', aldus Adegeest.
'Wat me positief verraste, is hoe de mannen- en vrouwenteams en de staf samenwerken. Ik denk dat het heel interessant kan zijn om kennis te delen. Ik heb nog nooit voor een team gereden waar de mannen- en vrouwenprogramma's zo geïntegreerd zijn, dus ik ben benieuwd hoe die dynamiek zal zijn."
'Persoonlijk was ik op zoek naar een nieuwe uitdaging, een stap buiten de comfortzone die FDJ-SUEZ was geworden. Ik hoop mezelf te verbeteren in de klassiekers, om samen met het team de finale te kleuren. Ook de tijdrit is iets waar ik graag een stap in wil zetten', vertelt de Nederlandse. 'De keuze voor Lidl-Trek was een no-brainer. Vanaf het eerste moment tijdens het gesprek voelde het als de perfecte match voor wat ik zocht. Dat gevoel is alleen maar sterker geworden, dus ik kijk uit naar de komende jaren!'
Magnier heb je dan ook nog, Dainese komt er bijquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mwah, nee, maar Merlier kan ook niet alles fietsen. Kan Girmay volgend jaar de Giro en Vuelta en wat voorjaarsklassiekers doen en Merlier de Tour en de echte eendagskoersen voor sprinters.
Bevestigdquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 11:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeetje jongens, volgens Benson gaat Pau Miquel naar Bahrein. Dan loopt Movistar weer flink te slapen.
Die heeft toch wel goede periodes gehad? Vooral het laatste jaar bij Wanty met P2 in LBL en een heleboel ereplaatsen in andere koersen. Heeft alleen een stap achteruit gezet ipv vooruit bij Alpecinquote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Niet elke veldrijder is een succes op de weg.
Aantal mooie ereplaatsen, had misschien meer zeges verwacht.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die heeft toch wel goede periodes gehad? Vooral het laatste jaar bij Wanty met P2 in LBL en een heleboel ereplaatsen in andere koersen. Heeft alleen een stap achteruit gezet ipv vooruit bij Alpecin
Dit was hier al bij velen voor de Tour bekend. Per saldo is mijn inziens Planckaert de grootste aderlating. Gianni Vermeersch komt op leeftijd.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
De leegloop van Alpecin blijft maar doorgaan.
Als je jezelf wil kwellen kan je gewoon de toekomstige transfers van Visma voorspellen door zijn podcastje te luisteren. Alle renners waar hij lyrisch over is haalt hij binnen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:07 schreef wimderon het volgende:
Een heuse reconstructie van de Fiorelli-transfer, Patrick Broe zit er weer voor iets tussen:
https://bici.pro/focus/st(...)-competenza-stupore/
Bloem een jaar verlengd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:44 schreef Halcon het volgende:
Toupalik ook gewoon tot 2027. Ze waren zeker bang dat iemand anders er mee vandoor ging![]()
Bloem loopt ook af. Die draait ook niet denderend. Aantal Fransen in de kern zal wel opgevoerd gaan worden in de jacht op een wild card.
Het wordt FDJ voor Koch, die ook al fenomeen Dickson hebben binnengehaald.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 17:59 schreef wimderon het volgende:
Uiteindelijk kwam de ploegauto toch maar zeggen dat Niedermaier niet meer over moest nemen, zodat Canyon met drie vooraan kwam tegen Koch. Maar er volgde een disasterclass van Canyon met slecht geplande, getelefoneerde aanvallen. Koch is er nu op 2 kilometer van de streep alleen vandoor en gaat haar titel verlengen.
Welke topploeg gaat haar binnenhalen?
Melk vergeten?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:59 schreef Kopiko het volgende:
Diario AS meldt dat Ayuso (in zijn eentje) op weg is naar LIDL.
Ik snap LIDL in dezen wel, gezien hun budget en de ambities die ze hebben. Alleen zit je ook met Milan die bijna een hele ploeg mee moet hebben omdat hij het anders niet redt en Pedersen die zich niet elk jaar met Giro/Vuelta zal laten afschepen. Als Ciccone en Skjelmose dan voor eigen rekening gaan rijden in Giro en Vuelta dan wordt de ondersteuning bergop wel erg karig. Al is dat eigenlijk ook niet eens nodig zolang Pogacar (en Vingegaard) een paar stappen beter is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:59 schreef Kopiko het volgende:
Diario AS meldt dat Ayuso (in zijn eentje) op weg is naar LIDL.
Dan zou eigenlijk het meest logisch zijn dat je Milan thuis laat voor de Tourquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap LIDL in dezen wel, gezien hun budget en de ambities die ze hebben. Alleen zit je ook met Milan die bijna een hele ploeg mee moet hebben omdat hij het anders niet redt en Pedersen die zich niet elk jaar met Giro/Vuelta zal laten afschepen. Als Ciccone en Skjelmose dan voor eigen rekening gaan rijden in Giro en Vuelta dan wordt de ondersteuning bergop wel erg karig. Al is dat eigenlijk ook niet eens nodig zolang Pogacar (en Vingegaard) een paar stappen beter is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |