quote:JA21 wil een minister van overheidsefficiëntie: ‘De overheid verkleinen’
In Nieuws van de dag wordt het partijprogramma van JA21 vergeleken met Musk. Uiteraard staat migratie centraal, wordt er ingezet op Justitie en Veiligheid en is er ruimte voor ondernemers.
Het meest opvallend is de minister voor Overheidsefficiëntie. Annabel Nanninga, fractievoorzitter in de Eerste Kamer, wil een kleinere overheid, wordt het bijltjesdag voor ambtenaren?
JA er moet toch een keer een partij komen die de overheid gaat afslanken, en dan ook minder regels, toeslagen en subsidiesquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Gaan ze ook vertellen welke taken de overheid dan niet meer moet doen?
Anders beland het op dezelfde stortplaats van eerdere mislukte beloften over minder overheid.
Maar komt er ook een onderbouwing? Of blijft het bij holle kreten en dus niets?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA er moet toch een keer een partij komen die de overheid gaat afslanken, en dan ook minder regels, toeslagen en subsidies
werken moet weer lonen
ik zou denken app ze evenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar komt er ook een onderbouwing? Of blijft het bij holle kreten en dus niets?
Kun je nog meer cliches kwijt in een post?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA er moet toch een keer een partij komen die de overheid gaat afslanken, en dan ook minder regels, toeslagen en subsidies
werken moet weer lonen
Van een partij verwacht ik dat ze plannen onderbouwen. Dus als ze minder ambtenaren willen. Dan wil ik weten wat de overheid dan niet meer moet doen en welke gevolgen ze bereid zijn te accepteren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zou denken app ze even
https://ja21.nl/
ik neem ieder partij die dat als punt heeft serieusquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Van een partij verwacht ik dat ze plannen onderbouwen. Dus als ze minder ambtenaren willen. Dan wil ik weten wat de overheid dan niet meer moet doen en welke gevolgen ze bereid zijn te accepteren.
Als een partij weigert dat te doen dan kun je dat niet meer serieus nemen. Net als al die anderen die dit al 100 keer beloofd hebben zonder resultaat.
Nou dan zul je vast vaak teleurgesteld zijn van al die keren dat dat beloofd is zonder onderbouwing en resultaat.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik neem ieder partij die dat als punt heeft serieus
ook Groen Links
kloptquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dan zul je vast vaak teleurgesteld zijn van al die keren dat dat beloofd is zonder onderbouwing en resultaat.
Ja blijkbaar wil je dat doen met je promotie van Ja21.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
en dan gaan we toch door met zulke mensen een stem te geven
alle politici zijn vreemd volkquote:
Moslims staan, als ze willen huren, ook gewoon ingeschreven voor een woning, dus die gaan niet sneller of langzamer.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)leinen/85445732.html
ook niet moslims voorrang op een huurwoning boven jonge gezinnen ??
ja statushoudersquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Moslims staan ook gewoon ingeschreven voor een woning, dus die gaan niet sneller of langzamer.
Of bedoel je verse statushouders?
ik vind die eerdmans maar een rare manquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle politici zijn vreemd volk
ook groen links wethouders die graag heel ver business class vliegen met KLM
het verschil is dat ie wel capabele mensen selecteert en wel een partij heeftquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik vind die eerdmans maar een rare man
Altijd maar slijmen tijdens debatten met wilders
walgelijk
Als die dat nou niet zou doen en een eigen lijn zou kiezen zou ik hem wat serieuzer nemen
hij wil gewoon alleen maar wilders kopieren met een ander toontje
Niet elke statushouder is een moslim, niet elke moslim is een statushouder.quote:
bron?quote:In Amsterdam krijgen ze nog steeds voorrang op zwangere meisjes
Op termijn wordt het veel duurder, maar dat staat op een ander deel van de balans.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:19 schreef Harvest89 het volgende:
Kleinere overheid" Leuke rechtse fetish. Maar de details ontbreken altijd.
In de praktijk betekent het gewoon dat belangrijke zaken stuk bezuinigd worden en overal marktwerking op los wordt gelaten. Heeft de laatste jaren nou niet echt lekker gewerkt.
dan zijn ze dismissed!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |