abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218568294
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 19:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Zowel PVV en NSC bakken hier niets van.
Alle 4 de partijen niet
Wegwerpkabinet
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 04:39:17 #52
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_218568317
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:51 schreef Falco het volgende:
VVD en BBB moedigen genocide aan. Laat dat helder zijn.
Ze hebben er geen grote problemen mee als het door een bondgenoot wordt gedaan. Is toch wel een nuance, hoe onsmakelijk ook.
enkelband
pi_218568346
2 miljoen Oegoeren verdwenen in China, geeneens nieuws. 700,000 doden in Sudan. Geen debat. Dagelijkse doden in Syrië en miljarden aan Europees geld naar een zooitje terroristen daar: geen debat. Miljoen doden in Rusland/Oekraine: misschien een keer een debatje geweest maar nauwelijk nieuws. Een stadsoorlog in Gaza met 1.5% burgerdoden en iedere dag omgekomen soldaten door Hamas booby traps: DEBAT, CHAOS en Nederland volledig bestuurlijk lam doordat vanwege dat conflict 10,000 km verderop ministers en zelfs een complete partij opstapt. Terwijl er in Nederland enorme oroblemen zijn, kappen ze ermee vanwege wat gezeik in het zoveelste oorlogsgebied in de wereld, en waar ze al 100 jaar elkaar uitmoorden.

Ik kan het gewoon niet geloven. De politiek in Nederland hoort er voor de HOLLANDSE burger te zijn, niet voor die al 1500 jaar durende aggressieve MO stammenstrijd een halve wereld verder. Asjeblieft zeg, wtf.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 05:57:43 #54
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218568388
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:06 schreef maan_man het volgende:
Mooi kan die man thuis zijn hond gaan victim blaming. Israël is het slachtoffer van een terroristische organisatie die de vernietiging van Israël als doel heeft.

Eerst de gegijzelden terug, dan praten wij verder.
Mag je mooi op de lijst.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218568421
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 04:59 schreef Eagles89 het volgende:

Ik kan het gewoon niet geloven. De politiek in Nederland hoort er voor de HOLLANDSE burger te zijn.
Precies, laat alles buiten de Randstad gewoon lekker in de stront zakken. Als zo'n provinciaal weer eens onverstaanbaar tegen me begint te mompelen, krijg ik altijd de neiging om in het Duits te antwoorden.
pi_218568457
Kennelijk heb je ook een ander uiterste van “eigen burger eerst”, namelijk “eigen burger als laatst”, wat NSC nu laat zien.

En dit gaat ze achtervolgen tijdens de volgende verkiezingsstrijd, dat weten ze, dus kennelijk wordt het Israel - Gaza conflict straks hun speerpunt waar ze hun identiteit ( :') ) aan moeten gaan ontlenen.

Dat speerpunt benoemd hebbende, gezien het huidige maatschappelijk debat, lijkt het mij wel definitief einde oefening voor NSC in noemenswaardige vorm. Als je nu overweegt te stemmen op de achterblijvers van NSC, kun je net zo goed GL-PvdA stemmen.
pi_218568477
[quote]0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 20:24 schreef Nober het volgende:

[..]
quote:
Fake nieuws. Internationaal al uit en te na gedebunkt. Dat percentage van 83% burgers neemt aan, dat iedere gesneuvelde waarvan de IDF niet de volledige naam heeft geregistreerd, een burger is. Alsof je in een gevecht eerst om iemands ID vraagt voor je op hem schiet.

[ x ]
https://x.com/Focusscience1/status/1958854160885137668
Je zegt eigenlijk dat ze lukraak schieten en bombarderen omdat ze niet weten wie ze bombarderen. Dat is precies waarom er zoveel burgers omkomen. Er is geen gevecht het is een eenzijdige afgeslachting van weerloze burgers.
pi_218568613
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 21:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder, zoals we weten is daar namelijk helemaal geen sprake van dus hoe de VVD en BBB die dan aan zouden moedigen blijft onduidelijk. Het lijkt bijna op laster zo'n claim.
Herinner je nog dat je met je ontwijking toegaf dat Israel een apartheidsland is? Nou voor zo'n land is de stap naar genocide niet zo groot. De onderdrukten zijn tenslotte al geen volwaardige mensen in de opinie van de onderdrukkers.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 08:19:48 #59
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_218568765
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 06:57 schreef Chadi het volgende:
Je zegt eigenlijk dat ze lukraak schieten en bombarderen omdat ze niet weten wie ze bombarderen. Dat is precies waarom er zoveel burgers omkomen.
Ze schieten op personen die zich in een verboden zone bevinden. Dus waar vantevoren is aangekondigd (via o.a. flyers uit de lucht en megafoons) dat men het gebied dient te verlaten. Dus het idee is dan dat wie er wel nog is, een terrorist is (Hamas zal zich immers niet laten wegsturen).
Dat er dan toch nog koppige burgers bij zijn die niet wilden weggaan: tja.. dat is het risico dat ze dan zelf namen.
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_218568948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:19 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]
Ze schieten op personen die zich in een verboden zone bevinden. Dus waar vantevoren is aangekondigd (via o.a. flyers uit de lucht en megafoons) dat men het gebied dient te verlaten. Dus het idee is dan dat wie er wel nog is, een terrorist is (Hamas zal zich immers niet laten wegsturen).
Dat er dan toch nog koppige burgers bij zijn die niet wilden weggaan: tja.. dat is het risico dat ze dan zelf namen.
Waar zouden die Gazanen dan precies heen moeten vertrekken? Het is niet dat ze Israël in mogen…
pi_218569456
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 07:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Herinner je nog dat je met je ontwijking toegaf dat Israel een apartheidsland is? Nou voor zo'n land is de stap naar genocide niet zo groot. De onderdrukten zijn tenslotte al geen volwaardige mensen in de opinie van de onderdrukkers.
Je bent erg goed met andere woorden in de mond te leggen. Wellicht is een goed idee daar eens mee te stoppen.

Het zou verder inderdaad eens goed zijn als de Palestijnen, Joden als volwaardige mensen zouden gaan zien. Hopelijk kan de volledige uitschakeling van Hamas hierbij helpen.
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waar zouden die Gazanen dan precies heen moeten vertrekken? Het is niet dat ze Israël in mogen…
Wellicht een van de vele andere Arabisch en Islamitische landen? Dat men Israël niet in mag is logisch, normaal gezien vluchten burgers niet een land in waar men mee in oorlog is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218569481
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Wellicht een van de vele andere Arabisch en Islamitische landen? Dat men Israël niet in mag is logisch, normaal gezien vluchten burgers niet een land in waar men mee in oorlog is.
Tegelijk blokkeert Israël gewoon alle grenzen. Dan blijft enkel de zee over…
pi_218569558
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tegelijk blokkeert Israël gewoon alle grenzen. Dan blijft enkel de zee over…
Nee hoor, dat is niet waar. Egypte wil zelf geen Palestijnen opvangen. Binnen de Arabische en Islamitische wereld is dit een no-go omdat dit voor velen een religieuze strijd is, zij zien dit gebied als inherent Arabisch en Islamitisch. Men is bang dat als men Palestijnen toestaat, die nooit meer zullen terugkeren en dus de strijd om dit gebied echt verloren is. Zie ook:
quote:
Waarom Egypte de grens bij Rafah versterkt, ondanks solidariteit met Gazanen

Terwijl zo'n anderhalf miljoen Gazanen zich hebben verzameld in en rondom grensstad Rafah, versterkt Egypte aan de andere kant de grens om ze tegen te houden. Palestijnen vrezen voor het aangekondigde grondoffensief van Israël, maar de grens blijft potdicht.

Egypte positioneert zich al decennia als bondgenoot van de Palestijnen. Waarom schiet het land ze niet te hulp?

Egypte weet dat als zij de Palestijnse vluchtelingen opnemen, zij waarschijnlijk nooit meer zullen terugkeren naar hun geboortegrond. - Midden-Oostendeskundige Maurits Berger

Lang gold Rafah als het laatste toevluchtsoord voor Gazanen waar ze enigszins veilig waren. Tot afgelopen weekend, toen het Israëlische leger luchtaanvallen op de stad opvoerde en premier Benjamin Netanyahu dreigde dat een grondoffensief in de stad aanstaande is.

Palestijnen vragen bij Egyptische soldaten bij de grensmuur om hulp, maar de houding van Egypte ten opzichte van het opvangen van Palestijnse vluchtelingen is sinds het begin van de oorlog onveranderd: ze komen er niet in. "Ook al staan ze volledig aan hun kant in het conflict", zegt journalist Joost Scheffers tegen Nieuwsuur. Hij werkt al negen jaar als correspondent in Egypte voor verschillende media.

"De Egyptische president Sisi zegt dat het de Palestijnse zaak geen goed zou doen als Egypte de vluchtelingen opneemt." Scheffers verwijst naar het jaar 1948, bij Palestijnen bekend als de Nakba, de 'catastrofe'. Na het uitroepen van de staat Israël in dat jaar sloegen zeker 700.000 Palestijnen op de vlucht of ze werden verdreven van hun land. Zij keerden niet meer terug.

"Egypte weet dat als zij de Palestijnse vluchtelingen zullen opnemen, ook zij waarschijnlijk nooit meer zullen terugkeren naar hun geboortegrond in de Gazastrook", aldus Scheffers.

"Het is een principiële overweging", zegt ook Midden-Oostendeskundige Maurits Berger. "Egypte heeft zich decennia geleden al, samen met andere Arabische landen, gecommitteerd aan het in stand houden van de Palestijnse identiteit. Op het moment dat die landen hun nationaliteit geven aan de Palestijnen, verdwijnt het Palestijn-zijn."

...
Het 'Palestijn' zijn van deze groep Arabieren staat of valt dus met hun aanwezigheid in dat gebied. Dit krijg je natuurlijk al snel met een volledig gefabriceerde nationaliteit.

In andere Arabische en Islamitische landen zullen de Palestijnen binnen de kortste keren volledig opgaan in de Arabische en Islamitische cultuur van die landen. Daarmee is de strijd om Jerusalem (Al Quds) volledig verloren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218569680
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 06:49 schreef 2172619626795 het volgende:
Kennelijk heb je ook een ander uiterste van “eigen burger eerst”, namelijk “eigen burger als laatst”, wat NSC nu laat zien.

En dit gaat ze achtervolgen tijdens de volgende verkiezingsstrijd, dat weten ze, dus kennelijk wordt het Israel - Gaza conflict straks hun speerpunt waar ze hun identiteit ( :') ) aan moeten gaan ontlenen.

Dat speerpunt benoemd hebbende, gezien het huidige maatschappelijk debat, lijkt het mij wel definitief einde oefening voor NSC in noemenswaardige vorm. Als je nu overweegt te stemmen op de achterblijvers van NSC, kun je net zo goed GL-PvdA stemmen.
Het schijnt dat er binnen het kabinet door iemand gezegd is dat de NSC in staat is een eenzijdig parkeerongeluk te veroorzaken op een leeg parkeerterrein. Begonnen als partij die behoorlijk bestuur en bestaanszekerheid als speerpunten had, gestruikeld over fucking Gaza. Het is gewoon helemaal klaar met NSC.
pi_218569688
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bent erg goed met andere woorden in de mond te leggen. Wellicht is een goed idee daar eens mee te stoppen.

Het zou verder inderdaad eens goed zijn als de Palestijnen, Joden als volwaardige mensen zouden gaan zien. Hopelijk kan de volledige uitschakeling van Hamas hierbij helpen.
[..]
Zoals jij gisteren wederom deed?

Wellicht dat je niet zou moeten reageren met "alles is de schuld van de Palestijnen" als iemand vraagt of Israel een apartheidsland is. Dat is namelijk toegeven.
pi_218569709
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 08:19 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]
Dat wat jij verboden gebied noemt, is hun huis. Moet niet gekker worden
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 10:33:52 #67
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218569722
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gek hè, hoe oorlog werkt.
pi_218569943
Ik dacht (en hoopte) dat het optreden en de chaos van de LPF het dieptepunt was in onze politiek. Maar blijkbaar kan dat toch overtroffen worden.

Aftreden en weglopen om een buitenlands conflict. Man, man. Dan laat je je wel kennen.

Onze politiek dient zich primair bezig te houden met de belangen van de eigen burgers, niet die van Gaza of Israel, en al helemaal niet met de belangen van een terroristische organisatie als Hamas.

M.i. wel prettig dat er partijen zijn die in de nasleep van deze onzin zich nog wel uitspreken (motie Wilders/de Roon) over de totale vernietiging van Hamas. Is er toch nog iets goeds uit voorgekomen.

Oh ja, motie uiteraard aangenomen door de partijen met wel een moreel compas. Ongelofelijk dat je daar tegen kunt stemmen, linkse en centrum linkse partijen kunnen dat.

Ding dong....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:15:25 #69
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218570031
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:03 schreef Montagui het volgende:
Ik dacht (en hoopte) dat het optreden en de chaos van de LPF het dieptepunt was in onze politiek. Maar blijkbaar kan dat toch overtroffen worden.

Aftreden en weglopen om een buitenlands conflict. Man, man. Dan laat je je wel kennen.

Onze politiek dient zich primair bezig te houden met de belangen van de eigen burgers, niet die van Gaza of Israel, en al helemaal niet met de belangen van een terroristische organisatie als Hamas.

M.i. wel prettig dat er partijen zijn die in de nasleep van deze onzin zich nog wel uitspreken (motie Wilders/de Roon) over de totale vernietiging van Hamas. Is er toch nog iets goeds uit voorgekomen.

Oh ja, motie uiteraard aangenomen door de partijen met wel een moreel compas. Ongelofelijk dat je daar tegen kunt stemmen, linkse en centrum linkse partijen kunnen dat.

Ding dong....
Wat een tegenstrijdigheden. De politiek moet zich bezighouden met nationale aangelegenheden, tenzij de opvatting in mijn straatje past. Zoiets?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218570042
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:15 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat een tegenstrijdigheden. De politiek moet zich bezighouden met nationale aangelegenheden, tenzij de opvatting in mijn straatje past. Zoiets?
Als je kon lezen staat er een bepaald woordje in mijn post. Ben benieuwd of je het kan terugvinden.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:29:25 #71
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218570142
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
Als je kon lezen staat er een bepaald woordje in mijn post. Ben benieuwd of je het kan terugvinden.
Lukt me niet, want ik kan niet lezen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218570238
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:29 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Lukt me niet, want ik kan niet lezen.
Je zelfinzicht siert je.

Dat komt je niet vaak tegen op een forum.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:44:09 #73
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_218570296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 10:32 schreef Chadi het volgende:
Ik noem het niet zo, dat doet Israel ;)
En ja, in een oorlog kan het gebeuren dat mensen uit hun huis moeten, bijvoorbeeld omdat in het huis ernaast zich terroristen verschansen of er een hamastunnel in uit komt.
Urban warfare is iets wat je eigenlijk nooit wilt, maarja Gaza is extreem dicht bebouwd, dus als jij een andere manier weet om met Hamas te vechten zonder dat het in de stad gebeurd... dan zou je de Nobelprijs kunnen winnen.
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:03:54 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218570484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 11:44 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]
Ik noem het niet zo, dat doet Israel ;)
En ja, in een oorlog kan het gebeuren dat mensen uit hun huis moeten, bijvoorbeeld omdat in het huis ernaast zich terroristen verschansen of er een hamastunnel in uit komt.
Urban warfare is iets wat je eigenlijk nooit wilt, maarja Gaza is extreem dicht bebouwd, dus als jij een andere manier weet om met Hamas te vechten zonder dat het in de stad gebeurd... dan zou je de Nobelprijs kunnen winnen.
Hamas is allang verslagen. Welk grote slag hebben zijn aangebracht aan Israël in de laatste maanden? Wat nu gebeurt is moedwillig de Palestijnen treiteren met de dood als gevolg. Genocide dus.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 augustus 2025 @ 12:31:36 #75
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_218570868
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2025 12:03 schreef Falco het volgende:
Hamas is allang verslagen
Waar haal je die "wijsheid" vandaan? Waarom is er dan eergisteren nog een senior commander gedood die betrokken was bij 7 oktober? En 11 dagen geleden nog een andere leider?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')