Elin
@Isabeau Het is druk. Wel leuk druk.
Want de route die ik liep is slim ingericht met extra oversteekjes en zo. En iedereen heeft het gezellig en doet dus ook gezellig. Behalve die fietser die meende tot aan het pontje te kunnen fietsen en me een TSK gaf toen ik niet aan de kant sprong in het voetgangersgebied, zo recht voor zijn wiel. Schouderophalend terug en door. Op het water is het ook een feestje van krioelende bootjes. Veerboot gaf wel terecht een boze toeter aan een brutaal bootje dat vlak onder zijn kiel wilde langsduiken. De koersverandering van bootje leidde vervolgens tot een kusje aan een boot die wel netjes voer. Buiten ego’s leek er niks gekrenkt.
Ik wandelde vanuit CS de oranje oceaan (ze hebben vijf kleuren) rond. Daar zag ik ook een bord richting prikkelbare ruimte. Aan de waterkant het station uit en rechts aanhouden, je zit meteen op de route. Eerst vind je de opstapplekken voor rondvaartboten. Omdat ik met wachtkamerdrama niet wist hoe laat ik er zou zijn en zag dat er opties zat waren wilde ik ter plekke online een tocht op een sloepje boeken. En toen pakte hij mijn bank app niet dus dat feest ging niet door

Dus doorgelopen langs de grote schepen. Ik was net te laat om nog op de Karel Doorman te mogen, wel een Erfgoed mijnenruimer bezocht en een Duits opleidingsschip.
Daarna pontje op naar de Noordwal. Of je pakt de andere die naar de rode oceaan leidt.
Op Noord een stukje lopen en daar kun je uitstekend op de havenwal zitten en bootjes kijken.
Tweede pontje naar CS en klaar was Cat.
Leuk om een keer mee te maken, geen ‘ik moet per se nog een keer terug’.