NL is daderparadijs dus dat gaat nooit gebeuren.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:40 schreef Zoddie het volgende:
Iedereen zou Pepperspray mogen hebben.
Misbruik je het, dan een grote boete en mag je die nooit meer in bezit hebben.
Stuk duurder geloof ikquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:40 schreef Drxx het volgende:
[..]
OMFG, wat erg.
Je kunt via Bolt toch grotere auto's reserveren? Dat de fiets ook gewoon mee kan of zo?
Anno 2025 gaat dat waarschijnlijk toch gebeuren.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:40 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee en de familie wil het ook niet hebben.
Omdat ze naar huis wildequote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt die toch wel online
Ik geef die dame helemaal niet de schuld alhoewel het zo lijkt
De vraag is gewoon waarom ze op die fiets is gestapt.....
Ik las dat ze inderdaad heel bekend was met de route vanwege haar school. Ik snap helemaal waarom ze is gaan fietsen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
https://archive.ph/LjpPW#selection-1363.0-1363.322
Haar drie vrienden konden haar dus niet overtuigen om mee te gaan in de taxi naar Abcoude, omdat ze de dure Cowboy-fiets niet achter wilde laten. Eigenlijk een heel menselijke reactie op een moment dat ze geen enkel besef heeft welk noodlot haar te wachten staat. Voor hetzelfde geld had ze die route van Amsterdam-Centrum naar huis al vaker ’s nachts in haar eentje afgelegd en was ze niet direct bang om iemand tegen te komen die haar iets wilde aan doen. Of had ze gewoon zin om nog een stuk te fietsen op een relatief warme zomernacht. We weten het niet![]()
Dat we geen pistolen mogen dragen snap ik heel goed, maar helemaal niks bij je mogen hebben a la pepperspray zouden we wel moeten heroverwegen vind ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Het valt onder de wapenwet, en daar zal wel een goede reden voor zijn.
Holy fuck. Wat zal de adrenaline door je lijf heen gieren als agent als je op deze melding af moet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:12 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-later-was-ze-dood
Elektrische fiets
Lisa (17) werd gevolgd en belde zelf 112, even later vond de politie haar lichaam
die vraag is al tig keer beantwoord klaasquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
spuitbusje deo mag toch wel?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat we geen pistolen mogen dragen snap ik heel goed, maar helemaal niks bij je mogen hebben a la pepperspray zouden we wel moeten heroverwegen vind ik.
Dat is zo'n drogreden, iets verbieden omdat de dader het zelf ook kan gebruiken, meteen dan ook maar alle messen verbieden want schijnbaar gebruiken ze die nu ook nietquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:36 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja zodat iemand dat voor een kul reden het in je gezicht kan spuiten, handig ook voor mensen die daar misbruik van maken en er met je tas vandoor gaan.
Wat een onzin post jij joh.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja dat kan
Maar iedereen kent de gevaren wat er wel niet kan gebeuren
Ze vond de fiets blijkbaar zo belangrijk dat ze die keuze maakte
Het ging haar om de waarde van de fiets
Mogelijk was die fiets van haar ouders en was ze er voorzichtig mee
Toch blijft het een rare keuze om die toch te maken, maar iedereen gaat er vanuit dat zoiets haar of hem niet zal overkomen inderdaad
die zijn ook verbodenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:44 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat is zo'n drogreden, iets verbieden omdat de dader het zelf ook kan gebruiken, meteen dan ook maar alle messen verbieden dan want schijnbaar gebruiken ze die nu ook niet
Waarschijnlijk om idioten die het dan voor de lol in een nachtclub rond spuiten of zo en massa paniek creeëren.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Het valt onder de wapenwet, en daar zal wel een goede reden voor zijn.
Ik denk dat dat bij de melding an sich nog wel meevalt. Ze zijn wel wat gewend en ze weten de exacte gebeurtenis niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Holy fuck. Wat zal de adrenaline door je lijf heen gieren als agent als je op deze melding af moet.
Wie zegt dat mensen dat niet doen? Zoiets kun je niet eisen of dat je dan maar alles gaat annuleren waar mensen plezier aan beleven.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
misschien wordt het daar eens tijd voor
dat mensen er eens meer bij stil staan
Nee, de vraag is wie haar zo ernstig heeft toegetakeld dat ze het niet heeft overleefd.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig, maar feitelijk is de kans veel groter dat je aangevallen wordt in de stad ipv het spreekwoordelijke fietspad door het bos. Dat is gewoon onderzocht.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er is gewoon een kansberekening.
Als jij doordeweeks om 13.00 smiddags door de binnenstad van Groningen fietst kan je van je fiets getrokken worden.
Maar de kans dat je van je fiets getrokken wordt als je in je eentje midden in de nacht in de buurt van een Amsterdams bos fietst, is groter. Simpel.
Omdat je alleen bent, het donker is, niemand jou ziet, en je dus een makkelijkere prooi bent voor kwaadwillenden.
Er zijn vele duizenden misschien wel miljoenen mensen vermoord omdat ze op x plek liepen. Deze verhalen zijn alom bekend. Je hoort ze bijna dagelijks.
En het is niet hun schuld. Nooit. Maar je logische verstand gebruiken kan af en toe geen kwaad. Het is 2025. De verhalen en gevaren zijn bekend. We leven in een tijdperk waar alles en iedereen gedeeld wordt. Ook nare dingen. Mensen zouden daarvan moeten leren.
Ja en die zijn ook verboden, je moet het mensen niet makkelijk maken om dat spul te gebruiken.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:44 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat is zo'n drogreden, iets verbieden omdat de dader het zelf ook kan gebruiken, meteen dan ook maar alle messen verbieden dan want schijnbaar gebruiken ze die nu ook niet
je hoeft ook niet mee te rouwenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:46 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Wie zegt dat mensen dat niet doen? Zoiets kun je niet eisen of dat je dan maar alles gaat annuleren waar mensen plezier aan beleven.
Voor mensen die dicht bij haar staan, zoals familie en vrienden is dat natuurlijk heel anders.
Maar het zou toch raar zijn als volslagen onbekenden verplicht mee moeten rouwen om iemand die zijn niet persoonlijk kennen?
Als 2 procent van de Nederlandse bevolking, zo'n 340.000 mensen, hun DNA opstuurt naar een particuliere DNA-databank, kunnen alle Nederlanders geïdentificeerd worden. "Dan kan je van iedereen wel een derdegraads neef, nicht of nauwere verwant vinden", zegt Meulenbroek.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:40 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Zijn die in Nederland gangbaar? In Amerika is het heel populair en het is waanzinnig om te zien hoe ze aan de hand daarvan decennia oude coldcases kunnen oplossen. Maar ik dacht altijd dat in Nederland particuliere DNA-databases weinig populair en dus nuttig waren.
Vast niet vanaf het centrum, maar lang genoeg om haar bang te maken, 112 te bellen en daar waarschijnlijk nog even aan de telefoon te hangen. Al was het 'slechts' 10 minuten, dat is in dit soort situaties een eeuwigheid.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:29 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad dat dit een verkeerde keuze van dit meisje was. Ze had die fiets gewoon kunnen laten en in die uber kunnen stappen.
De kans dat die fiets uitgerekend in die nacht toevallig gepikt zou zijn is waarschijnlijk misschien net zo groot als je die ene gek op je weg terug tegenkomt
maar dit allemaal achteraf gelul
Ik vraag me ook af of die dader haar al vanaf Amsterdam had gevolgd op een of andere manier toen ze terugfietste vanuit amsterdam
het is net allemaal net weer te toevallig allemaal
toevalligheden geloof ik niet zo in
Hoe groot is de kans dat je snacht een meisje tegenkomt fietsend ergens en dat je die besluit te gaan vermoorden of te gaan verkrachten
Die kans is niet zo groot
Ja, daarom is in bepaalde gevallen een levenslange celstraf of TBS ook de enige werkende oplossing voor de maatschappij.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ja. En ik ben het eens met iedereen die zegt dat je niet alles kunt voorkomen. Maar dit was er wel een die te voorkomen was geweest.![]()
Kippenvel ja.
Mensen begaan meestal niet zomaar een gruwelijke moord op een vreemde als eerste misdrijf.
Neequote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin post jij joh.
Waar ik woon is het legaal, en hoor of lees eigenlijk nooit in het nieuws dat het misbruikt wordt. Zal vast wel eens gebeuren, maar weegt blijkbaar niet op tegen het toelaten ter zelfverdediging.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk om idioten die het dan voor de lol in een nachtclub rond spuiten of zo en massa paniek creeëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |