Er is niks besproken met aannemer keukenboer.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:40 schreef archito het volgende:
Was de oude koof van gestuct gipsplaat? het kan zijn dat die vastgeschroefd was op de kastjes (met houden balken). Dan was behouden lastig. Maar dat hadden ze ook netjes kunnen communiceren. En als ze op dat moment nog niet in de gaten hadden dat dat een probleem zou gaan worden, was het op zijn minst zo netjes om even mee te denken toen je daar melding van maakte.
Is de koof ooit besproken met de keukenboer?
Als je een beetje handig bent zou ik zelf een koofje maken. Balkje van 44x44 op de kast en aan het plafond, gipsplaat ertegen en naden afsmeren. Dan sauzen in kleur van plafond.
Overigens vind ik dat laatste wel een goed idee, thanks. Ben niet heel handig maar ken wel wat betaalbare klusjesmannen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:40 schreef archito het volgende:
Was de oude koof van gestuct gipsplaat? het kan zijn dat die vastgeschroefd was op de kastjes (met houden balken). Dan was behouden lastig. Maar dat hadden ze ook netjes kunnen communiceren. En als ze op dat moment nog niet in de gaten hadden dat dat een probleem zou gaan worden, was het op zijn minst zo netjes om even mee te denken toen je daar melding van maakte.
Is de koof ooit besproken met de keukenboer?
Als je een beetje handig bent zou ik zelf een koofje maken. Balkje van 44x44 op de kast en aan het plafond, gipsplaat ertegen en naden afsmeren. Dan sauzen in kleur van plafond.
Nee, je hebt een aansprakelijkheidsvraag.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:34 schreef klier het volgende:
Ha allen,
Ik heb een verantwoordelijkheidsvraag.
Grijs gebied dus, want je hebt meerwerk laten doen.quote:Ik heb een nieuwe keuken besteld bij een keukenboer, zij hebben een vaste aannemer voor inmeten en montage van de keuken, zit bij de prijs inbegrepen. Ik heb deze aannemer overigens ook wat meerwerk laten doen, zoals keuken stucen, tegelen, etc.
Dat zou ik maar eens schriftelijk vragen waarom dat opeens 'jouw' probleem zou moeten zijn.quote:Toen ik daar een vraag over stelde was dat "mijn probleem"
Wat zijn de voorwaarden en waar heb je voor getekend bij beide partijen?quote:Had de aannemer de oude plaat wel zonder overleg mogen verwijderen? Had hij niet op zijn minst mij even moeten vertellen wat de consequenties waren? Wat nu, wie is waarvoor verantwoordelijk en wat is een goede oplossing?
Je moet dan wel eerst nog 2 latjes aan het plafond schroeven waar de plaat tegenaan gaat.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:48 schreef 215 het volgende:
Gipsplaat van 300 cm (of 320) kost iets van 10 euro, een paar oude latjes en wat spijkers. De verf die je er op gaat smeren kost wat meer. Het lastigste deel van deze klus is dat je die plaat thuis moet krijgen zonder te breken.
Ik denk dat je dit met een familielid of aardige buur voor een paar tientjes gaat redden. Belachelijk dat een aannemer het zo achter durft te laten, geen reclame voor dat bedrijf.
Standaardwerk = montage keukenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Nee, je hebt een aansprakelijkheidsvraag.
[..]
Grijs gebied dus, want je hebt meerwerk laten doen.
1: Wat zijn de opdrachten en voorwaarden van de keukenboer? Want wie de keukenboer ook inhuurt, het is de verantwoordelijkheid van de keukenboer voor hun deel van de opdracht. Ook al huurt ie de Paus in om je keuken te maken.
2: Maar je hebt meerwerk laten doen. En dus wat valt precies onder dat meerwerk en wat zijn daar de expliciete voorwaarden van.
[..]
Dat zou ik maar eens schriftelijk vragen waarom dat opeens 'jouw' probleem zou moeten zijn.
[..]
Wat zijn de voorwaarden en waar heb je voor getekend bij beide partijen?
Tja, bij 'keuken slopen' wordt alles netjes afgevoerd. Ook de lijst die aan de oude bovenkastjes bevestigd zat. Dat vind ik niet gek.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:34 schreef klier het volgende:
Nu heeft de aannemer bij het slopen van de oude keuken ook afsluitlijst/koof die tussen de oude bovenkastjes en het plafond zat, verwijderd.
Klopt ja, je hebt wel een cm er boven nodig om ze van die klemmen af te krijgen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:05 schreef Queller het volgende:
Ik dacht dat die kastjes altijd bevestigd werden aan een ophangsysteem dat aan de achterkant van de kastjes (en de achterwand) zit. Maw: dat de kastjes omhoog getild moeten worden om ze daar af te halen. In dat geval moest die plaat er wel af.
Zit het anders?
Het zijn stuk voor stuk allemaal ratten. Ik heb geen enkele goede ervaring met geen enkele keukenboer.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:19 schreef klier het volgende:
Ik vind nog steeds dat de keukenstallateur hier niet netjes heeft gehandeld, hij had het op zij minst even kunnen bespreken of iets van meerwerk aanbieden in plaats van mij maar "in de shit" te laten zitten zonder hier ook maar iets over te communiceren.
Het helpt ook niet mee dat alle bekende keukenboeren onderdeel zijn van De Mandemakers groep. En daar is idd genoeg over te vinden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:41 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Het zijn stuk voor stuk allemaal ratten. Ik heb geen enkele goede ervaring met geen enkele keukenboer.
Dat hebben ze toch gedaan met voor ¤ 750 exc. montage en meubelpaneel aan te bieden. Wat inderdaad een schofterige ripdeal is, want meubelplaat op maat van MDF of spaanplaat op RAL kleur tussen de ¤30 en ¤ 50 p/m² zal kosten. Wanneer ik het zo grof inschat zit je op hooguit 1.5 m² plaat. Dan komen daar misschien nog zaagkosten bij. Wat dan wel wat lastiger wordt is dat je het niet aan een stuk geleverd zult krijgen standaard paneelmaat is max. 250cm. Dus wie het ook maakt je zal een naad te zien krijgen tussen de delen. Indien ik goed tel met 4 x kast van 80cm breed + één half kastje.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:19 schreef klier het volgende:
Ik vind nog steeds dat de keukenstallateur hier niet netjes heeft gehandeld, hij had het op zij minst even kunnen bespreken of iets van meerwerk aanbieden in plaats van mij maar "in de shit" te laten zitten zonder hier ook maar iets over te communiceren
Dat is dan ¤300 ex btw voor mijn advieswerkquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:52 schreef klier het volgende:
[..]
Overigens vind ik dat laatste wel een goed idee, thanks. Ben niet heel handig maar ken wel wat betaalbare klusjesmannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |