abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218553933
Bekijk deze YouTube-video
De heer Clemens van Steijn, lid oud Lissens geslacht (36)
Clemens heeft een flinke dosis humor. Zijn vader is Nederlands (een oud geslacht uit Lisse, voorheen bewoners van de Keukenhof), zijn moeder is Filipijnse. In de weekenden reist hij heel Europa af, van diners met royalty tot aan de vele bals. Hij is zelf de organisator van het Tulpenbal: een prestigieus en exclusief feest met de bijbehorende etiquette.
Jonkvrouw Clementine Elise Hubertine Marie Toussaint van Nispen tot Sevenaer (30)
Jonkvrouw Clementine is een echte powervrouw die weet wat ze wil. Ze runt haar eigen huidkliniek en daarnaast gaat ze trouwen. Haar verloofde Maikel is echter niet van adel, waardoor haar adellijke lijn bij haar eindigt. Hoe dichterbij de bruiloft komt, des te meer haar perfectionistische kant naar buiten komt...
Baron Eduard Juan Patrick Goder de Vos van Steenwijk (32)
Baron Eduard de Vos van Steenwijk scoort hoog op de adellijke ladder ("zes volle kwartieren familiegeschiedenis!"), maar Eddy doet zelf juist niets liever dan zich afzetten tegen zijn afkomst. Al brengt zijn rebelse levensstijl hem nogal vaak in de problemen, en staat hij dan weer op de stoep in Brussel bij de chique woning van zijn vader.
Jonkheer Thomas Arend Stoop (39)
Jonkheer Thomas woont in een gegoede buurt van Boekarest en runt een medisch innovatie bedrijf. Thomas is opgegroeid in Amsterdam, heeft in Utrecht rechten gestudeerd en is daar lid geweest van het corps. Hij is jonkheer. Hij is avontuurlijk ingesteld, is dol op de natuur in Roemenië en mag graag vertoeven op het landgoed van een bevriende graaf. Thomas voelt zich zeer thuis in de wereld van de adel, waar hij onvoorwaardelijk geaccepteerd wordt.
Laurent Philippe Eric Vergne Reepmaker, heer van Strevelshoek (38)
Laurent, heer van Strevelshoek werkt hard om zijn eigen kledingmerk internationaal op de kaart te zetten. Daarnaast is hij druk bezig om zijn familie-erfgoed te herstellen, waardoor zijn Amsterdamse appartement vol oude schilderijen hangt (tot ergernis van zijn man Tobias). Het stel zoekt een draagmoeder om hun dringende kinderwens werkelijkheid te laten worden. Het voortzetten van Laurents familielijn speelt daarbij zeker ook een rol.
[/url]Baron Vincent Ludwig Rudolf Carl Arnes von Preuschen von und zu Liebenstein (24) & Vincent Mathias Horst Maximilian Ritter Clanner von Engelshofen (26)
"The Vincents" zijn twee Duitse vrienden, die regelmatig in de Nederlandse adellijke scene te vinden zijn. Baron Vincent von Preuschen von und zu Liebenstein staat onder contract bij een Nederlands modellenbureau, hij staat bekend als feestbeest, en nodigt de Nederlandse jonge adel regelmatig uit voor een technofeestje in de bunker van zijn familiekasteel Burg Lahneck. Ridder Vincent Clanner von Engelshofen is van hoge Duitse adel, maar tegelijkertijd echt een jetsetter.

Bij De Jonge Adel: Van De Jacht Tot Het Bal – Nieuwe generatie, eeuwenoude families
Adellijk zijn in de 21e eeuw? Dat klinkt als iets uit een sprookje of geschiedenisboek. Toch is het voor een kleine groep Nederlanders de dagelijkse realiteit. Ze dragen een titel. Ze kennen de tradities. Ze bewegen zich in een wereld vol etiquette en gewoontes. Maar hoe past dat in het leven van nu? In het nieuwe programma Bij De Jonge Adel: Van De Jacht Tot Het Bal worden jonge mensen gevolgd die hun plek vinden tussen eeuwenoude gebruiken en het leven van nu. Te zien vanaf donderdag 4 september om 20.30 uur bij RTL 5.

Adel anno nu
Nederland telt nog steeds zo’n 10.000 adellijke personen. Van baronnen tot jonkvrouwen. Hun titels zijn wettelijk beschermd, maar zonder privileges. Wat blijft, is noblesse oblige: adel verplicht. Klinkt chique, maar wat betekent dat eigenlijk anno 2025? Voor sommigen is het een reden om zich in te zetten voor goede doelen of erfgoed. Voor anderen gewoon een onderdeel van wie ze zijn.

‘Bij De Jonge Adel: Van De Jacht Tot Het Bal’ geeft een kijkje in het leven van jonge mensen met een titel. Wat doen ze in hun vrije tijd? Gaan ze nog steeds op slipjacht? En wat is de dresscode op een polopicknick? En kiezen ze voor een traditionele carrière of juist voor een totaal andere weg? Van galajurk op een bal tot met sneakers op straat. In eeuwenoude landhuizen vol historie of in moderne appartementen midden in de stad. Van jagen in de natuur tot dansen op een techno feestje. Maak kennis met de hoofdpersonen die hun wereld openstellen voor de camera.
Bij De Jonge Adel: Van De Jacht Tot Het Bal' is geproduceerd door Concept Street en is vanaf donderdag 4 september wekelijks te zien bij RTL 5 en vooruit te kijken bij Videoland

Kijk 'Bij De Jonge Adel: Van De Jacht Tot Het Bal' en al je favoriete RTL programma's tot zeven dagen terug via TV Gemist, zonder een betaald abonnement. Maak gemakkelijk een account aan of meld je aan met je al bestaande RTL account.
Foto's © Rob van Voorst
Bron en video RTL

[ Bericht 14% gewijzigd door Dotteke op 22-08-2025 11:43:26 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  donderdag 21 augustus 2025 @ 12:52:38 #2
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218554814
Heb ik weer, ben 10.000 en 1
pi_218557098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2025 12:52 schreef spapaars het volgende:
Heb ik weer, ben 10.000 en 1
u bent ook van adel :D
pi_218559795
Ja.

Dit ga ik kijken :P

Ik vind de trailer nu al interessant, benieuwd naar de weelde en alles wat er bij hoort.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_218559992
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 00:53 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ja.

Dit ga ik kijken :P

Ik vind de trailer nu al interessant, benieuwd naar de weelde en alles wat er bij hoort.
Weer eens wat anders he
pi_218561671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 05:35 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Weer eens wat anders he
Ja precies dat.
pi_218561764
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 10:58 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Ja precies dat.
Ik heb ook nog de foto's van de deelnemers, als ik tijd heb zal ik ze er nog bij zetten.
Maar is altijd zo pens met werk
pi_218561882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:12 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik heb ook nog de foto's van de deelnemers, als ik tijd heb zal ik ze er nog bij zetten.
Maar is altijd zo pens met werk
Niks verplicht, alleen doen als je zin en tijd hebt :P. Je kan het ook pas met aanvang van de afleveringen aanpassen.

Ik ga het zwz kijken ben ook wel benieuwd naar upper class/high society gebruiken. Of dat ze net zo als de britse elite in grote landhuizen wonen :P ben ik wel benieuwd naar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Borrelnootje00 op 22-08-2025 11:36:39 ]
pi_218561957
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:28 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Niks verplicht, alleen doen als je zin en tijd hebt :P. Je kan het ook pas met aanvang van de afleveringen aanpassen.

Ik ga het zwz kijken ben ook wel benieuwd naar upper class/high society gebruiken. Of dat ze net zo als de britse elite in grote landhuizen wonen :P ben ik wel benieuwd naar.
Ze staan er Borrel heb maar even zin gemaakt :D
pi_218561962
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 11:41 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ze staan er Borrel heb maar even zin gemaakt :D
Je bent geweldig dotmodqueen, gelijk ff lezen. :P 🥰
pi_218567289
Dit lijkt me wel geinig. Ik ga kijken!
pi_218687144
Vandaag de eerste 2 afleveringen gekeken. Ik ken die clemens ergens van maar kan het niet thuisbrengen. Trouwens wel desperate hoe hij steeds achter die meid aan blijft zitten.
  Moderator vrijdag 5 september 2025 @ 15:03:32 #13
388664 crew  Dotteke
pi_218687155
O ik was het vergeten. Is ook zoveel
pi_218750434
Aflevering 1 gemist maar heb gister 2 gekeken.

Ik vond het top. Precies zoals ik verwacht had, vind wie ze gecast hebben wel juist gecast. Edeardo of hoe die heet die moeite met het keurslijf heeft en zich er tegen afzet laat een andere kant zien. Maar ook interessante familiegeschiedenis komt er in voor (eentje komt uit een lijn van ridders). Clemens is iid beetje te wanhopig en leeft in verleden met Clementien die allang doorgegaan is :P beetje kansloos ook die opmerkingen over haar verloofde.
pi_218770784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 15:01 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag de eerste 2 afleveringen gekeken. Ik ken die clemens ergens van maar kan het niet thuisbrengen. Trouwens wel desperate hoe hij steeds achter die meid aan blijft zitten.
Clemens zat in dat programma eerder geloof ik De Armen tegen de Rijken, het concept bracht toen enige controverse— dit is beter.
pi_218770810
Waar ik heel erg benieuwd naar blijf— wat was die kringvormige puist op Baron Eduards hand?! Hij lijkt het in latere prominente handshots te hebben verminkt tot een algemener litteken, maar volgens mij was het toch echt mpox en raakten anderen binnen de serie waarschijnlijk besmet. Het was zijn linkerhand, maar toch brrrrrr :M
  Moderator zondag 14 september 2025 @ 16:41:48 #17
388664 crew  Dotteke
pi_218771334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 14:55 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Aflevering 1 gemist maar heb gister 2 gekeken.

Ik vond het top. Precies zoals ik verwacht had, vind wie ze gecast hebben wel juist gecast. Edeardo of hoe die heet die moeite met het keurslijf heeft en zich er tegen afzet laat een andere kant zien. Maar ook interessante familiegeschiedenis komt er in voor (eentje komt uit een lijn van ridders). Clemens is iid beetje te wanhopig en leeft in verleden met Clementien die allang doorgegaan is :P beetje kansloos ook die opmerkingen over haar verloofde.
Ik ben na aflevering 1 halverwege al gestopt, vind het helemaal niets
pi_218771526
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:41 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik ben na aflevering 1 halverwege al gestopt, vind het helemaal niets
Ik mis dan soms een voice-over als Droge of Kelder. Eduard is wel interessant, daarom blijf ik toch kijken. Zijn opa spreekt nog super ABN, dat je zelden meer hoort.
  Moderator zondag 14 september 2025 @ 16:57:43 #19
388664 crew  Dotteke
pi_218771536
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik mis dan soms een voice-over als Droge of Kelder. Eduard is wel interessant, daarom blijf ik toch kijken. Zijn opa spreekt nog super ABN, dat je zelden meer hoort.
Ik vind het echt helemaal niets, heb niet eens aflevering een af kunnen kijken _O-
pi_218771552
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:57 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik vind het echt helemaal niets, heb niet eens aflevering een af kunnen kijken _O-
Haha, kan mij dat wel enigszins voorstellen, die twee Duitse baronnenbroertjes zijn niet om aan te gluren en te horen.
  Moderator zondag 14 september 2025 @ 17:00:47 #21
388664 crew  Dotteke
pi_218771570
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, kan mij dat wel enigszins voorstellen, die twee Duitse baronnenbroertjes zijn niet om aan te gluren en te horen.
Ben benieuwd eigenlijk hoe hoog het scoort
pi_218771599
Het is gluren naar een groep mensen die leven in een bubbel.
pi_218782125
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:57 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ah, zet het maar uit dan :P
pi_218782133
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 15:41 schreef TowtjeMar het volgende:
Waar ik heel erg benieuwd naar blijf— wat was die kringvormige puist op Baron Eduards hand?! Hij lijkt het in latere prominente handshots te hebben verminkt tot een algemener litteken, maar volgens mij was het toch echt mpox en raakten anderen binnen de serie waarschijnlijk besmet. Het was zijn linkerhand, maar toch brrrrrr :M
Was mij nieteens opgevallen, ga erop letten :P
pi_218876191
Ik vind het wel vermakelijk om te kijken. Wel opvallend trouwens dat de zo'n titel als baron echt in je paspoort staat. En lijkt een soort klein vriendenclubje te zijn. Maar wel lachen hoor.
Ook wel mooi dat Eduard het allemaal overdreven vind. Lijkt ook wel de enige die wat 'normaler' is.

[ Bericht 11% gewijzigd door Pinuts op 26-09-2025 15:11:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')