Omschrijving van de man die op dezelfde plek achter een vrouw aan rende:quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2 jaar geleden nog een Duitser daar in de omgeving die de meest zieke dingen deed.
Ik denk alledaags, een persoon die opgaat in de menigte.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omschrijving van de man die op dezelfde plek achter een vrouw aan rende:
,,Ik was op weg naar huis van mijn werk en toen ik een hoek omsloeg zag ik een man die er normaal uitzag, maar achter me aan ging rennen.”
Hoe ziet een normale man eruit?
Gelukkig kan deze vrouw nog een signalement geven.
Dus als ik het goed begrijp, heeft ze eerst nog 112 gebeld?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:41 schreef Momo het volgende:
Hond slaat aan bij onderzoek naar dood zeventienjarig meisje in Duivendrecht
Video op nu.nl
Das speculaas.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, heeft ze eerst nog 112 gebeld?
Hoe haal je dat uit het filmpje/dat nieuws artikel?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, heeft ze eerst nog 112 gebeld?
Of ze zetten die info wijselijk niet in de krant.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:42 schreef Swango het volgende:
[..]
Ik denk alledaags, een persoon die opgaat in de menigte.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
,,Ik was op weg naar huis van mijn werk en toen ik een hoek omsloeg zag ik een man die er normaal uitzag, maar achter me aan ging rennen.”
In Amsterdam begint dat bij RAL 8000 en verder.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:42 schreef Swango het volgende:
[..]
Ik denk alledaags, een persoon die opgaat in de menigte.
Dat zou niet logisch zijn, uiterlijke kenmerken van een verdacht persoon is er om ons erop alert te maken en kan een mogelijkheid scheppen met deze medewerking de juiste dader op te sporen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of ze zetten die info wijselijk niet in de krant.
Of die vliegt direct terug naar zijn moeder..quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:28 schreef Swango het volgende:
[..]
Dat zou niet logisch zijn, uiterlijke kenmerken van een verdacht persoon is er om ons erop alert te maken en kan een mogelijkheid scheppen met deze medewerking de juiste dader op te sporen.
Hij/zij vond iets roods .....quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:41 schreef Momo het volgende:
Hond slaat aan bij onderzoek naar dood zeventienjarig meisje in Duivendrecht
Video op nu.nl
Met duidelijke camerabeelden verwacht ik het ook. Hopelijk hebben ze die beelden.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of die vliegt direct terug naar zijn moeder..
Ik verwacht niet dat het heel lang duurt voordat ze er eentje oppakken.
Precies dit. De harde realiteit helaas. Ouders kunnen hun dochters beter op het hart drukken in de nacht altijd met een vriend(in) samen naar huis te fietsen. En daar nooit over te liegen. Is dit niet mogelijk dan haar gewoon zelf ophalen of een taxi bestellen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:46 schreef roos94 het volgende:
Overigens moet je als dame gewoon nooit snachts in je eentje door een bos oid gaan. Of sowieso slecht verlichte/verlate plekken.
Hier niet, in Zweden niet, in Panama niet, in Australie niet, nergens niet.
Het is niet de fout van het meisje, maar als ouder laat je je kind hier toch niet doorheen gaan snachts. Alleen!
En het kan 1000 x goed gaan maar de 1001e x gaat het fout en krijg je dit. Doe dat gewoon niet.
Dus je weet dat aan de hand van een handjevol voorbeelden verspreid over tien jaar terwijl er dagelijks wellicht tienduizenden meiden in de nacht naar huis fietsenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Precies dit. De harde realiteit helaas. Ouders kunnen hun dochters beter op het hart drukken in de nacht altijd met een vriend(in) samen naar huis te fietsen. En daar nooit over te liegen. Is dit niet mogelijk dan haar gewoon zelf ophalen of een taxi bestellen.
We weten sinds de dood van Anne Faber (oktober 2017) dat het gevaar er in de avond
terwijl het nog licht is / schemert ook bestaat. De potentiële daders van dit soort delicten zullen echter op klaarlichte dag minder snel een gelegenheid zien. Marianne Vaatstra (april 1999) moest ook een heel eind door de middle of nowhere fietsen naar huis, maar zij had waarschijnlijk nog geleefd als ze daar niet midden in de nacht bij dat weiland was.
Maar jahet risico voor vrouwen om slachtoffer te worden van (seksueel) geweld op een openbare plaats is nooit volledig uit te bannen. Hoeveel surveillancecamera’s je ook ophangt, hoeveel politie er ‘s nachts ook op de been is. De kans op fatale afloop blijft bij een individueel geval gelukkig zeer klein, maar een vrouw zou zich er eigenlijk altijd bewust van moeten zijn welke potentiële risico’s ze wel makkelijk zelf kan voorkomen.
Savannah (juni 2017), Romy (juni 2017) en Lotte (januari 2021) werden ook dood in een sloot gevonden met ernstige verwondingen. Het delict vond in alle gevallen overdag plaats. In hun moordzaken ging het om (semi-)bekendes, dat geeft imo ook aan dat het gevaar ook uit onverwachte hoek kan komen.
https://nl.wikipedia.org/(...)ieuwburg?wprov=sfti1
Ik denk dat zeker vrouwen hier op Fok hun mening mogen geven over het wel of niet alleen naar huis fietsen, dank je.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus je weet dat aan de hand van een handjevol voorbeelden verspreid over tien jaar terwijl er dagelijks wellicht tienduizenden meiden in de nacht naar huis fietsen
Jij moet je niet bezig houden met risico-inschattingen, dunkt mij.
Zolang ze het bij de feiten houden, prima.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat zeker vrouwen hier op Fok hun mening mogen geven over het wel of niet alleen naar huis fietsen, dank je.
Eens.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:05 schreef littlemindy het volgende:
En van die tienduizenden meiden die naar huis fietsen 's nachts zullen er ook een X aantal wel lastig gevallen worden wat niet tot een misdrijf leidt / fataal afloopt en/of om andere reden het nieuws niet haalt.
Ik ben geen jonge meid meer, maar ik zou voor geen goud 's nachts dat stuk fietsen.
Ik mijd de metro en bepaalde stadsdelen hier in de buurt ook als de pest na een bepaald tijdstip.
Het gaat 200.000 keer goed maar die ene keer is toch bepalend voor de rest van je leven. Nooit dat mijn dochter alleen zo laat nog gaat fietsen, al is het om de hoek. Ze belt mij op als ze de taxi in stapt of ik ga haar halen aan het einde.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus je weet dat aan de hand van een handjevol voorbeelden verspreid over tien jaar terwijl er dagelijks wellicht tienduizenden meiden in de nacht naar huis fietsen
Ja vroegah was alles beter en kwamen dit soort incidenten absoluut niet voor.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het gaat 200.000 keer goed maar die ene keer is toch bepalend voor de rest van je leven. Nooit dat mijn dochter alleen zo laat nog gaat fietsen, al is het om de hoek. Ze belt mij op als ze de taxi in stapt of ik ga haar halen aan het einde.
Vroeger in de goede oude tijd gingen we de dames ophalen thuis en dan maakten we afspraken met hun ouders. En aan het einde van het stappen brachten we ze tot in huis. Vertrokken als we zeker wisten dat de voordeur dicht was en zij veilig thuis was. Even nog zwaaien uit het raam dat alles oké is een dan gingen we zelf door naar de volgende om die af te zetten.
Ik schat toch helemaal niet exact de risico’s in.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is allemaal schijnveiligheid. Je kan om drie uur in de middag ook dood worden gereden door een dronken debiel. Vermoedelijk is die kans groter dan dat je in de nacht van je fiets wordt geplukt door een (serie)moordenaar.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:18 schreef Swango het volgende:
Soms kan het ook anders lopen zoals een meefiets vriendin die de ander in de steek laat, of een logeeradres in de buurt van het centrum dat na het stappen niet doorgaat.
Een elektrische fiets zou ik, als ouder zijnde, ook veiliger inschatten dan een gewone fiets. Alhoewel, er is ooit in de jaren 70 (?) een meisje in Nederland voorgoed verdwenen terwijl zij op een brommer terug naar huis reed. Dus dat is eigenlijk ook schijnveiligheid gedachte.
Zonder ironie kun je wel stellen dat de kans op zo’n tragische gebeurtenis wel wat is afgenomen dankzij de moderne technologie. Camera’s en het feit dat iedereen nu een mobiele telefoon met zich meedraagt maken het lastiger voor daders om ermee weg te komen. Gelukkig ook genoeg gevallen waarin een bijna-slachtoffer net op tijd hulp kon inschakelenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja vroegah was alles beter en kwamen dit soort incidenten absoluut niet voor.
Lezen! Dat staat er toch helemaal niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja vroegah was alles beter en kwamen dit soort incidenten absoluut niet voor.
Dus dat naar huis brengen had feitelijk geen enkel nut.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lezen! Dat staat er toch helemaal niet?
Toen werden meiden netjes naar huis gebracht juist vanwege die ellende in de jaren 90, iedereen kent Detroux en de vermissingen van oa Tanja Groen.
En kom niet aan met dat zijn er maar een paar, je valt stijl achterover van het aantal meiden wat toen werd lastiggevallen, verkracht en vermoord.
Dat absoluut ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zonder ironie kun je wel stellen dat de kans op zo’n tragische gebeurtenis wel wat is afgenomen dankzij de moderne technologie. Camera’s en het feit dat iedereen nu een mobiele telefoon met zich meedraagt maken het lastiger voor daders om ermee weg te komen. Gelukkig ook genoeg gevallen waarin een bijna-slachtoffer net op tijd hulp kon inschakelen
Geen speld tussen te krijgen wat betreft die schijnveiligheid. Maar je hoeft als ouder/kind nog steeds niet een onnodig risico op te zoeken als er ook een alternatief is, dat is hoe ik er in staquote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is allemaal schijnveiligheid. Je kan om drie uur in de middag ook dood worden gereden door een dronken debiel. Vermoedelijk is die kans groter dan dat je in de nacht van je fiets wordt geplukt door een (serie)moordenaar.
Beetje off topic maar het nadeel van een elektrische fiets is dat je niet echt ermee kan sprinten.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:18 schreef Swango het volgende:
Soms kan het ook anders lopen zoals een meefiets vriendin die de ander in de steek laat, of een logeeradres in de buurt van het centrum dat na het stappen niet doorgaat.
Een elektrische fiets zou ik, als ouder zijnde, ook veiliger inschatten dan een gewone fiets. Alhoewel, er is ooit in de jaren 70 (?) een meisje in Nederland voorgoed verdwenen terwijl zij op een brommer terug naar huis reed. Dus dat is eigenlijk ook schijnveiligheid gedachte.
Oh dat zeker. Maar er werd hier net gedaan alsof het echt iets is van de huidige tijd en (jonge) meiden niet meer veilig over straat kunnen. Daar ageerde ik een beetje tegen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Geen speld tussen te krijgen wat betreft die schijnveiligheid. Maar je hoeft als ouder/kind nog steeds niet een onnodig risico op te zoeken als er ook een alternatief is, dat is hoe ik er in sta
Als je kunt kiezen tussen twee fietsroutes naar huis en de ene gaat over een vrijliggend, breed fietspad en de andere over een drukke verbindingsweg tussen twee dorpen waarbij auto- en fietsverkeer gemengd is en ze je met >80 km/u rakelings passeren kies je als fietsers in principe ook gewoon voor de eerste. Kans op een ongeval is dan veel kleiner.
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus dat naar huis brengen had feitelijk geen enkel nut.
Helderquote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh dat zeker. Maar er werd hier net gedaan alsof het echt iets is van de huidige tijd en (jonge) meiden niet meer veilig over straat kunnen. Daar ageerde ik een beetje tegen.
Deze argumentatie raakt natuurlijk kant nog wal. Overdag zijn er veel meer verkeersdeelnemers, uiteraard gebeuren er dan nominaal gezien meer ongelukken. Ook zijn dit doorgaans geen situaties die je ook kunt vermijden, omdat men nu eenmaal ook naar het werk, school, of andere verplichtingen moet.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is allemaal schijnveiligheid. Je kan om drie uur in de middag ook dood worden gereden door een dronken debiel. Vermoedelijk is die kans groter dan dat je in de nacht van je fiets wordt geplukt door een (serie)moordenaar.
Eh, er was allang bekend dat het daar onveilig was en er ongure types rondhingen...quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Zo makkelijk dit. Je kunt pas iets doen als er een dode is he.
Dat is inderdaad een hele goede aanwijzing,quote:Op donderdag 21 augustus 2025 11:22 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat die gammele barrel daar midden op het fietspad stond geparkeerd?
[ afbeelding ]
Als mijn accu van mijn electrische fiets leeg is dan is dat inderdaad een work-out om nog naar huis te fietsen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 14:28 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Beetje off topic maar het nadeel van een elektrische fiets is dat je niet echt ermee kan sprinten.
Er zit een maximum op van 25, en veel sneller kan je niet doordat ie je tegenwerkt en ook gewoon zwaar is.
Dus bij echt een noodgeval sprint je sneller weg met een normale fiets gok ik.
Man die er normaal uit ziet zijn er niet zo veel in Amsterdam.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die gasten gaan anders oerend hardquote:Op donderdag 21 augustus 2025 15:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die zie ik niet zo snel achter een elektrische fiets aan rennen,
Omdat er een melding was gemaakt en een speurhond aansloeg haar te hebben gevonden.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 13:16 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Hoe haal je dat uit het filmpje/dat nieuws artikel?
Verbieden dat ze niet meer de deur uit mogen na 19:00quote:Op donderdag 21 augustus 2025 10:56 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Of we gaan verbieden dat mannen na 19.00u niet meer de deur uit mogen. Lijkt me een beter plan.
Misschien kunnen we ze ook wat ontplofgranaten meegevenquote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Verbieden dat ze niet meer de deur uit mogen na 19:00
Knipoog gemist?quote:Op donderdag 21 augustus 2025 16:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Verbieden dat ze niet meer de deur uit mogen na 19:00
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |