Ja, en dan gaat iedereen in die twee frisse maanden van het jaar weer de hele tijd zeiken dat het koud is. Dan mag ik ook zeiken als dat het niet isquote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt 8 maanden per jaar dat treurige herfstweer, laat ons nou even.
Zeker, 51% meet ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 16:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu is de LV wel een stuk hoger denk ik zo.
Het duurt steeds langer die herfst bij jullie. Dit jaar was alleen januari bagger. De 7 maanden erna waren bovengemiddeld mooi qua weer.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Keehl, 8 is ook overdrevenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua warme dagen klopt het precies. Vorig jaar waren er iets meer dan 100 warme dagen, omgerekend minder dan 4 maanden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, 8 is ook overdreven. Standaard november t/m maart, dus 5. Maart dit jaar overigens niet.
Je moet ook niet verwachten dat maart, april en of oktober veel twintigers gaan geven. Is ook niet logisch in Nederland.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua warme dagen klopt het precies. Vorig jaar waren er iets meer dan 100 warme dagen, omgerekend minder dan 4 maanden.
Dan zit je er toch ook 8 maanden onderquote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je moet ook niet verwachten dat maart, april en of oktober veel twintigers gaan geven. Is ook niet logisch in Nederland.
Klopt, maar dat is niet per definitie herfst, zoals jij zei.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan zit je er toch ook 8 maanden onder
KNMI is het hier nog niet helemaal mee eens, die hebben het na vandaag 3-4 graden minder warm....om dat nou 'de warmte wordt verdreven' te noemen...quote:
Hier op Cyprus niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:24 schreef heywoodu het volgende:
Het begint weer lekker te worden buiten
Stevige südstau gaat echt serieuze problemen geven in zuid Zwitserland en Noord Italië. 200-400 mm is echt absurd veel. Komt door de restanten van Erinquote:
Hmm zou dat later hoge waterstanden kunnen geven in de maas/rijn rivieren?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Stevige südstau gaat echt serieuze problemen geven in zuid Zwitserland en Noord Italië. 200-400 mm is echt absurd veel. Komt door de restanten van Erin
Ik hoorde inderdaad dat de Maas sinds kort in de Dolomieten begint.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 23:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmm zou dat later hoge waterstanden kunnen geven in de maas/rijn rivieren?
Nee, wat daar valt komt hier niet terecht. Rijn stijgt hoogstens een meter, maar dat valt in Schwarzwald of Noord Zwitserlandquote:Op woensdag 27 augustus 2025 23:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmm zou dat later hoge waterstanden kunnen geven in de maas/rijn rivieren?
Jij nietquote:Op donderdag 28 augustus 2025 07:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
Krijgen we vandaag eindelijk regen?
Gewoon een paar nachten gestage regen, ideaal. Overdag droog.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zit zelf niet persé op regen te wachten, maar wat een droogte hier. De blaadjes knisperen al op de grond. En de weien zijn zo droog, staat echt geen sprietje gras meer. Toch vinden de paarden er blijkbaar nog wat te knabbelen.
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://www.bnr.nl/podcas(...)d-ook-naar-nederland
Was ook net op het ochtendjournaal, moest direct aan jou denken @:geschiedkundige
Je staat zeker niet alleen
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:58 schreef Bocaj het volgende:
Keelpijn overgangsweer.
Loop je in de vroege ochtend met 11 graden buiten en later weer met 20+ dan slaat dat wel op de keel!
Deflatine een optie?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 08:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar lijkt me ook kut als je zo opgeblazen rondloopt
Toch minder dan verwacht. Ook voor de komende dagen. Lijkt vooral op zee en in Duitsland steeds los te gaan. Vallen tussen wal en schip als het ware.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:10 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik verwacht hier wel stevige buien de komende uren.
[ afbeelding ]
Welk land zit je? Nederland is het 24-26, zie ikquote:
Limbabwe. Wij hebben hier een klimaat dat niet goed te meten is door het KNMI.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welk land zit je? Nederland is het 24-26, zie ik
Nee hoor, het heeft vooral inwoners met een vervormde realiteitszin.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Limbabwe. Wij hebben hier een klimaat dat niet goed te meten is door het KNMI.
Allemaal bevangen door de hitte of een zonnesteek. Zou best kunnen ja.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee hoor, het heeft vooral inwoners met een vervormde realiteitszin.
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee hoor, het heeft vooral inwoners met een vervormde realiteitszin.
"aufmachen bitte."quote:Op donderdag 28 augustus 2025 16:05 schreef heywoodu het volgende:
Lightningmaps geeft weinig tot niks aan, maar ik hoor gerommel in de verte op zo'n manier dat ik de grond net een beetje voelde trillen![]()
Gewoon hitte, no rainquote:Op donderdag 28 augustus 2025 17:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Komt er nog wat van of blijven we gewoon wegbranden hier?
Wegbranden? Het is nu best aangenaam, zo te zienquote:Op donderdag 28 augustus 2025 17:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
Komt er nog wat van of blijven we gewoon wegbranden hier?
Veel regen wordt er nog niet verwacht, maar met 20-24 graden de komende 2 weken is het aangenaam vertoevenquote:Op donderdag 28 augustus 2025 20:17 schreef Pisces29 het volgende:
20+ en af en toe een bui.Doe dat maar een paar dagen. Kan de natuur weer een beetje bijtrekken.
Komende 2 weken zien er ook posje goed uit voor Nederland. Eigenlijk mag er alleen wat regen vallen voor de natuur, maar verder is het met 20-24 graden toch wel fijnquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
We smeren gewoon verder. Gisteren zowaar een geschampt door de bui die overkwam, 0.2 milimeter regen gevallen
Hopen dat er dan de komende dagen genoeg valt, al vrees ik dat het een druppel op een gloeiende plaat is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komende 2 weken zien er ook posje goed uit voor Nederland. Eigenlijk mag er alleen wat regen vallen voor de natuur, maar verder is het met 20-24 graden toch wel fijn
gruwelijk droog.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 14:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hopen dat er dan de komende dagen genoeg valt, al vrees ik dat het een druppel op een gloeiende plaat is.
Zie wel wat veelbelovends op de radar verschijnen.
Is geen feest. Nazomer tot eind oktober, daarna herfst. 2 weken mooie kleuren aan de bomen en dan kaalquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |