Mwah, zou dat niet vallen onder huisvredebreuk?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:09 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben tegen de monarchie, ik wil graag protesteren in Huis ten Bosch zodat de koning mij wel kan zien
Als je dit zou doortrekken dan mag je in de rechtbank ook demonstreren tegen de rechtstaat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, en? Is ergens tegen willen protesteren een ticket om in een beperkt toegankelijke of zelfs verboden omgeving te mogen komen dus?
Het zal wel liggen aan Tate, dan wel een mannenprobleem zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:58 schreef HeatWave het volgende:
Bevolking raakt vertrouwen in rechtsstaat kwijt, rechters snappen niet waarom..
Ik demonstreer het hele jaar door zodat ik immuniteit geniet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:56 schreef DrDentz het volgende:
"Het demonstratierecht beschermt ook acties waarbij demonstranten, om hun punt te maken, bewust regels overtreden, maar alleen als die acties vreedzaam zijn. Dat was hier het geval"
Inderdaad hypocriete zooi.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je dit zou doortrekken dan mag je in de rechtbank ook demonstreren tegen de rechtstaat.
En daar een beetje met vlaggen staan zwaaien en schreeuwen.
Ik ben allemaal bang dat het dan niet geldt.
Hetzelfde voor het huis van de rechter.
Natuurlijk. Als het op geld aankomt kan het ineens wel.quote:Of als je moet vliegen voor je werk. Soms heb je de keuze niet."
Rechters maken steeds vaker eigen regels en vinden het goed om ook activistisch te zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:34 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Inderdaad hypocriete zooi.
Ook al vervult schiphol een publieke functie, moeten we daarom dan maar demonstraties accepteren? Dat kan toch ook prima buiten schiphol? Waarom moet dat perse binnen schiphol gebeuren dat is mij niet duidelijk.
Wat mij betreft mag je ook demonstreren op Schiphol maar dan wel buiten het beveiligde gebied.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:34 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Inderdaad hypocriete zooi.
Ook al vervult schiphol een publieke functie, moeten we daarom dan maar demonstraties accepteren? Dat kan toch ook prima buiten schiphol? Waarom moet dat perse binnen schiphol gebeuren dat is mij niet duidelijk.
Haha pff. Nederland is het helemaal kwijt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:56 schreef DrDentz het volgende:
De uitspraak die je wist dat zou komen:
[..]
[ afbeelding ]
De klimaatrebellen kunnen weer vliegen naar de zon
Vind dit echt stuitend slecht.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 07:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Rechters maken steeds vaker eigen regels en vinden het goed om ook activistisch te zijn.
Dit is natuurlijk de manier om democratie de nek om te draaien. Het is in volle gang, maar het gaat beetje bij beetje… als de kikker in het kokende water.
Het is een veiligheidsgebied. Kmar, politie, douane, overheid. Irisscans, screening, vog's, gewicht, gedrag, ordeverstorinven.. alles wordt gemonitord en met reden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze zich hinderlijk gaan gedragen naar die gekken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag je ook demonstreren op Schiphol maar dan wel buiten het beveiligde gebied.
Maar Schiphol kan toch hun paspoorten flaggen zodat ze elke keer uren kwijt zijn bij security?
Dan weten ze opeens wel 'de juiste' clausule/paragraaf te vinden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, zou dat niet vallen onder huisvredebreuk?
En is dat niet net wat anders dan 'beveiligd' gebied op Schiphol.
En wat is het verschil met die demonstranten die een tijd terug een varkensstal bezetten?
Zomaar 3 voorbeelden waarvan ik geen idee heb wat het effect is van deze uitspraak.
Het zou zo maar kunnen dat Huis ten Bosch ook geen verboden terrein meer is voor demonstranten.
Jammer dat ze weer hun zin krijgen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als demonstrant heb je het recht om de wet te overtreden volgens deze muppet rechterquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, zou dat niet vallen onder huisvredebreuk?
En is dat niet net wat anders dan 'beveiligd' gebied op Schiphol.
En wat is het verschil met die demonstranten die een tijd terug een varkensstal bezetten?
Zomaar 3 voorbeelden waarvan ik geen idee heb wat het effect is van deze uitspraak.
Het zou zo maar kunnen dat Huis ten Bosch ook geen verboden terrein meer is voor demonstranten.
Ja precies. kunnen terroristen onder het mom van demonstratierecht daar ook lekker hun gang gaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is een veiligheidsgebied. Kmar, politie, douane, overheid. Irisscans, screening, vog's, gewicht, gedrag, ordeverstorinven.. alles wordt gemonitord en met reden.
Het is geen openbare grond, het is een internationale veiligheidszone. Hoe kan die fucking kneus van een schijtrechter dan bepalen dat dat stel trollen daar gewoon mag staan?
Ongekend dit.
Dit jaquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ja precies. kunnen terroristen onder het mom van demonstratierecht daar ook lekker hun gang gaan.
Dat je na 9/11 tot zo'n uitspraak durft te komen om dit veiligheidsgebied vogelvrij te verklaren.
Die man moeten ze gelijk uit functie zetten.
Maar dit is toch niet vreedzaam? Is gewoon vernielzucht.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ze zijn het meteen gaan vieren.
[ afbeelding ]
Soms mag je jezelf wel quotenquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 12:10 schreef flyguy het volgende:
[..]
Gezien de gerechtelijke uitspraken de afgelopen +/- 15 jaar, zou ik niet verbaasd zijn als XR in het gelijkgesteld wordt. 'Het goede doel', lijkt bij een groot gedeelte van de gerechtelijke macht ook zeer belangrijk te zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |