Oh, nee, heerlijk. We verschillen daarin 100%.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:00 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Fijn zo'n leidinggevende
Zet de toon wel echt voor de werksfeer. Nee, daar zou ik ook niet mee willen borrelen.
Gelukkig heb ik wel fijne, gezellige collega's, een soort extended family.
Moet er niet aan denken dat je 36 uur p.w. moet spenderen met mensen die je totaal niet mag![]()
Ik ben nou eenmaal de belangrijkste persoon in mijn leven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:08 schreef Cockwhale het volgende:
Valt mij wel op dat iedereen echt alleen maar vanuit 'ik ik ik' redeneert. Weinig interesse voor je medemens.
Zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:40 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ben nou eenmaal de belangrijkste persoon in mijn leven.
Geen wonder dat niemand op dit forum vrienden heeft.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:40 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ben nou eenmaal de belangrijkste persoon in mijn leven.
wil jij mn vriendje zijnquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:05 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Geen wonder dat niemand op dit forum vrienden heeft.
Als je er achter komt dat die vermeende interesse eigenlijk ook gewoon puur egoïsme is dan heb je mensen snel genoeg door. Dat is mijn kijk in ieder geval. Vaak zijn die meer 'ik ik ik" dan anderen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:08 schreef Cockwhale het volgende:
Valt mij wel op dat iedereen echt alleen maar vanuit 'ik ik ik' redeneert. Weinig interesse voor je medemens.
Aannames. Maar niemand is puur altruïstisch, als dat je punt is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als je er achter komt dat die vermeende interesse eigenlijk ook gewoon puur egoïsme is dan heb je mensen snel genoeg door. Dat is mijn kijk in ieder geval. Vaak zijn die meer 'ik ik ik" dan anderen.
Ik ontmoet maar echt weinig mensen met wie ik wel een goede klik heb. Doe mij maar gewoon m'n kat op de bank en lekker m'n eigen ding. Dat is gewoon wie ik ben. Egoïstisch ben ik totaal niet, ook nooit ik ik ik.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Aannames. Maar niemand is puur altruïstisch, als dat je punt is.
Ik denk echter wel dat het individualisme tot een vorm van egoïsme heeft geleid dat empathie en zelfreflectie aantast. Geen wonder dat iedereen meteen in de verdediging knalt, geen verantwoordelijkheid neemt, ongeduldig is, elkaar met uiterst gemak de huid vol scheldt, met een misplaatste 'de wereld draait om mij' wereldbeeld.
Ja grappig,quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:08 schreef Cockwhale het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |