abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2025 @ 16:58:16 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_218534818
Ik heb een FIQ van 120, waarbij mijn verbale intelligentie hoogbegaafd is. Er is wel een significante discrepantie geïntegreerd binnen mijn intelligentieprofiel, waarbij mijn performale IQ een stuk lager uitkomt. Deze FIQ-score is lang geleden vastgesteld, maar ik vertoon nog steeds veel kenmerken van hoogbegaafdheid en deze nemen sinds het laatste lustrum steeds meer toe. Ik zit erover na te denken om een nieuwe IQ-score vast te leggen via een Mensatest, zodat ik lid kan worden van Mensa - een organisatie voor hoogbegaafden. Ik zoek namelijk naar gelijkgestemden. Heeft iemand hier ervaring met een Mensatest en/of de organisatie zelf? Denken jullie dat het realistisch is om 0.66 standaarddeviaties toe te nemen? Heeft er iemand voorbereidingstips?
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
pi_218534832
Trolltopic? :o

Voor gelijkgestemden kan jij denk ik beter lid worden van een wappie pagina op Facebook.
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:01:57 #3
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218534844
Heb je al een vrouw gevonden
Je bent een waardeloze agent.
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:02:47 #4
490410 Dr8gonOfLife
pi_218534852
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:00 schreef SoS87 het volgende:
Trolltopic? :o

Voor gelijkgestemden kan jij denk ik beter lid worden van een wappie pagina op Facebook.
Nee hoor, ik heb een hoog IQ en wil graag onderdeel worden van de Mensa-organisatie.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:03:22 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218534859
Daar moet je gevaccineerd voor zijn
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:03:28 #6
490410 Dr8gonOfLife
pi_218534861
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:01 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Heb je al een vrouw gevonden
Nog niet, moet nog komen. Misschien kom ik wel een leuke vrouw binnen de Mensa-organisatie tegen, dan kunnen we het gelijk hebben over wat diepgaandere onderwerpen.
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:05:03 #7
490410 Dr8gonOfLife
pi_218534869
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:03 schreef Aberkullie het volgende:
Daar moet je gevaccineerd voor zijn
_O-
pi_218534874
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:03 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Nog niet, moet nog komen. Misschien kom ik wel een leuke vrouw binnen de Mensa-organisatie tegen, dan kunnen we het gelijk hebben over wat diepgaandere onderwerpen.
30 centimeter diep zeker.
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:07:26 #9
490410 Dr8gonOfLife
pi_218534882
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:06 schreef CarbonC het volgende:

[..]
30 centimeter diep zeker.
Naast hoogbegaafd moet ze ook hoofdbegaafd zijn. ^O^ *O*
pi_218534890
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 16:58 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ik heb een FIQ van 120, waarbij mijn verbale intelligentie hoogbegaafd is. Er is wel een significante discrepantie geïntegreerd binnen mijn intelligentieprofiel, waarbij mijn performale IQ een stuk lager uitkomt. Deze FIQ-score is lang geleden vastgesteld, maar ik vertoon nog steeds veel kenmerken van hoogbegaafdheid en deze nemen sinds het laatste lustrum steeds meer toe. Ik zit erover na te denken om een nieuwe IQ-score vast te leggen via een Mensatest, zodat ik lid kan worden van Mensa - een organisatie voor hoogbegaafden. Ik zoek namelijk naar gelijkgestemden. Heeft iemand hier ervaring met een Mensatest en/of de organisatie zelf? Denken jullie dat het realistisch is om 0.66 standaarddeviaties toe te nemen? Heeft er iemand voorbereidingstips?
Dat hoef je toch niet voor te bereiden? Je bent slim genoeg om die test zo af te nemen als het goed is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:11:04 #11
490410 Dr8gonOfLife
pi_218534907
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat hoef je toch niet voor te bereiden? Je bent slim genoeg om die test zo af te nemen als het goed is.
Ik ben nog niet bekend met het format van de test.
pi_218534910
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:11 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]
Ik ben nog niet bekend met het format van de test.
Was vroeger A4, tegenwoordig wellicht op de computer.
  Moderator maandag 18 augustus 2025 @ 17:13:38 #13
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_218534920
Je echte iq staat in je username
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_218534959
Hm. Mijn allereerste google-zoektocht leert mij dat de Mensa-club een minimum-IQ van 131 eist (bovenste 2% van de bevolking, ook wel boven de 98e percentiel). Met 120 zit je nog mijlenver daarvandaan.

Succes met proberen ^O^
pi_218534962
quote:
Heeft er iemand voorbereidingstips?
Ja, geen voorbereiding doen. Dan is de test het meest realistisch.

Niks zo erg als je flink voorbereiden en vervolgens bij een ontmoeting laten zien dat je toch niet zo slim bent...
pi_218534989
quote:
Ik zoek namelijk naar gelijkgestemden.
@Masberum denkt ook dat ie hoogbegaafd is.
pi_218535019
quote:
zodat ik lid kan worden van Mensa - een organisatie voor hoogbegaafden. Ik zoek namelijk naar gelijkgestemden.
Ik ben benieuwd waar je concreet op doelt met "gelijkgestemden".

quote:
Heeft iemand hier ervaring met een Mensatest en/of de organisatie zelf?
Ik vond het niet zo'n prettige organisatie en dan bedoel ik de mensen (of althans vooral degenen die schreven in de MB). Wat gedrag betreft lijk je mij er wel tussen te passen.

quote:
Denken jullie dat het realistisch is om 0.66 standaarddeviaties toe te nemen?
Wat?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 18 augustus 2025 @ 17:35:50 #18
545 dop
:copyright: dop
pi_218535068
quote:
De mensa test is een doorgaans een performale IQ test waar bij je boven de 130+ moet scoren, er zijn ook verbale test maar daar wordt een hogere standaardafwijking gehanteerd en zal je dus een IQ score van 145+ moeten halen.

Jouw IQ is rekening houdend met de standaard afwijking voor verbaal nauwelijks boven gemiddeld.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_218535181
quote:
Heeft iemand hier ervaring met een Mensatest en/of de organisatie zelf?
Ik heb in 1997 de test gedaan, ben toen lid geworden en tot 2015 lid gebleven. Er waren perioden dat ik regelmatig naar borrels en dergelijke ging, en ook perioden dat ik niets met mijn lidmaatschap deed. Er zijn aardige mensen binnen Mensa, maar ook een heleboel klootzakken.

Het klinkt misschien een beetje banaal wat ik ga zeggen, maar de reden dat ik lid werd en zo lang lid ben gebleven was dat ik leed aan een minderwaardigheidscomplex. Met het lidmaatschap van Mensa kon ik er op een of andere manier nog enige eigenwaarde aan ontlenen dat ik lid mocht zijn van een exclusieve vereniging waar je niet zomaar lid van kan worden.

Uiteindelijk vond ik het ook niet zo'n fijne organisatie en heb uiteindelijk het lidmaatschap opgezegd. Ik had het ook niet meer nodig voor mijn gevoel van eigenwaarde, en het droeg er ook niet meer aan bij.

Als ik het achteraf bekijk, dan vind ik Mensa vooral een vereniging voor losers.

Mensa heeft een vrij grote naamsbekendheid als vereniging voor mensen met een hoge intelligentie, vooral onder de doelgroep. Maar wat men bij Mensa doet, dat weet je als buitenstaander meestal niet. Als ik jullie vertel dat sommige leden van Mensa als grootste hobby hebben om met een grote groep bij elkaar te komen en het gezelschapsspel Weerwolven van Wakkerdam te spelen, dan gaan jullie me misschien niet geloven, maar het is wel zo.

Als je lid wil worden, dan moet je dus eerst een smak geld neertellen voor de Mensa-test. Als je aan de norm voldoet, dan krijg je een uitnodiging om lid te worden. Om lid te worden moet je inschrijfgeld en de resterende jaarcontributie betalen. Dan ben je al gauw ruim boven de 100 euro kwijt, en dat voor een vereniging waarvan je dus niet eens weet wat die doet. Ik vind het echt zwakzinnig als je dat doet.
pi_218535265
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb in 1997 de test gedaan, ben toen lid geworden en tot 2015 lid gebleven. Er waren perioden dat ik regelmatig naar borrels en dergelijke ging, en ook perioden dat ik niets met mijn lidmaatschap deed. Er zijn aardige mensen binnen Mensa, maar ook een heleboel klootzakken.

Het klinkt misschien een beetje banaal wat ik ga zeggen, maar de reden dat ik lid werd en zo lang lid ben gebleven was dat ik leed aan een minderwaardigheidscomplex. Met het lidmaatschap van Mensa kon ik er op een of andere manier nog enige eigenwaarde aan ontlenen dat ik lid mocht zijn van een exclusieve vereniging waar je niet zomaar lid van kan worden.

Uiteindelijk vond ik het ook niet zo'n fijne organisatie en heb uiteindelijk het lidmaatschap opgezegd. Ik had het ook niet meer nodig voor mijn gevoel van eigenwaarde, en het droeg er ook niet meer aan bij.

Als ik het achteraf bekijk, dan vind ik Mensa vooral een vereniging voor losers.

Mensa heeft een vrij grote naamsbekendheid als vereniging voor mensen met een hoge intelligentie, vooral onder de doelgroep. Maar wat men bij Mensa doet, dat weet je als buitenstaander meestal niet. Als ik jullie vertel dat sommige leden van Mensa als grootste hobby hebben om met een grote groep bij elkaar te komen en het gezelschapsspel Weerwolven van Wakkerdam te spelen, dan gaan jullie me misschien niet geloven, maar het is wel zo.

Als je lid wil worden, dan moet je dus eerst een smak geld neertellen voor de Mensa-test. Als je aan de norm voldoet, dan krijg je een uitnodiging om lid te worden. Om lid te worden moet je inschrijfgeld en de resterende jaarcontributie betalen. Dan ben je al gauw ruim boven de 100 euro kwijt, en dat voor een vereniging waarvan je dus niet eens weet wat die doet. Ik vind het echt zwakzinnig als je dat doet.
De weerwolven van Wakkerdam is dan ook echt een hartstikke leuke spel :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218535279
quote:
Misschien kom ik wel een leuke vrouw binnen de Mensa-organisatie tegen, dan kunnen we het gelijk hebben over wat diepgaandere onderwerpen.
De kans is niet zo groot, want ook bij Mensa zijn de mannen in de meerderheid. Er zijn binnen Mensa ongeveer twee keer zoveel mannen als vrouwen.

Dit komt ook wel overeen met de hedendaagse inzichten over intelligentie van mannen en vrouwen, namelijk dat de gemiddelde intelligentie van mannen en van vrouwen ongeveer hetzelfde is, maar dat de spreiding bij de mannen groter is. Dus bij de mannen zijn er meer genieën met een extreem hoog IQ, en meer zwakzinnigen met een extreem laag IQ.
  maandag 18 augustus 2025 @ 18:07:17 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218535341
quote:

[..]
Nou, dat kan overal en hier toch ook?
pi_218535350
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 17:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Is de samenvatting van dit verhaal dat je zelf vindt dat je iets zwakzinnigs gedaan hebt?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_218535374
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 18:08 schreef Sometimes het volgende:
Is de samenvatting van dit verhaal dat je zelf vindt dat je iets zwakzinnigs gedaan hebt?
Misschien wel.
pi_218535379
Oké, dus je bedoelt een verschuiving naar ongeveer het 75e percentiel? Dat klinkt best fors, in veel domeinen wordt 0,2–0,3 al als een succes gezien.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')