Ik heb liever dat er helemaal niets wordt gedaan, dan dat men foute beslissingen neemt, omdat een man toevallig een paar meer stemmen heeft gekregen of omdat miljoenen mensen zonder verstand zich ineens moeten gaan buigen over zeer complexe dingen.quote:
Daar laatste lijkt me nu voor alle betrokken gezonder. Maar ik zie het gewoon cijfermatig gewoon niet gebeuren. Of ze moeten met JA21 gaan maar die zijn een stuk gekker dan de VVD.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik claim toch helemaal geen grote verschuiving naar links? Als VVD stemmen naar CDA gaan zou ik dat uberhaupt geen verschuiving noemen. Nouja deze VVD staat rechtser dan CDA doorgaans maar over het algemeen zou ik zeggen dat die partijen ongeveer even recchts zijn.
Dat het zo vanzelfsprekend is dat een VVD met 10 zetels gaat meeregeren lijkt me ook niet meer dan een aanname. Vaak zat dat een partij die afgestraft wordt zegt wij moeten ons herbezinnen.
Maargoed toen ik een paar maanden terug zei dat de VVD flink ging verliezen zagen de meesten dat ook niet gebeuren. In Nederland zijn er elke verkiezing flinke verschuivingen, een Dassen die opeens zou scoren of weet ik veel wat voor onvoorspelbare gebeurtenis kan nogal invloed hebben.
Daarbij mijn mening dat PvdA/GL onder geen beding met VVD moet samenwerken is meer ideologisch van aard, hoe willen ze ook samenwerken met een partij die doet alsof het een extremistenclub is en die doet alsof PVV/Ja21/BBB de stem van het volk juist verwoorden.
editquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar laatste lijkt me nu voor alle betrokken gezonder. Maar ik zie het gewoon cijfermatig gewoon niet gebeuren. Of ze moeten met JA21 gaan maar die zijn een stuk gekker realistischer dan de VVD.
Neuh, ze zijn een afsplitsing van FvD en daarnaast een vergaarbak van allerlei andere idiote opportunisten. Die bestaan over een jaar of tien echt niet meer.quote:
Ja, goede voorlichting. Maar dat is veel te links. Rechts wil zelf bepalen hoe jij stemt en waarom.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat er helemaal niets wordt gedaan, dan dat men foute beslissingen neemt, omdat een man toevallig een paar meer stemmen heeft gekregen of omdat miljoenen mensen zonder verstand zich ineens moeten gaan buigen over zeer complexe dingen.
Die wil niet samenwerken, dat lijkt mij nu toch wel duidelijk. Zelfs al is ie MP, hij zal alles in zijn eentje willen doen. Als je de toestanden in de VS ziet en denkt 'ja, dat wil ik hier ook', dan zit je bij heem aan het goede adres.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:46 schreef Mathijsco het volgende:
Kortom: vrijwel niemand (inclusief het leeuwendeel van de eigen achterban) ziet de VVD na de onvermijdelijke verkiezingsnederlaag in n kabinet stappen met het midden. En uberhaubt niet in een kabinet.
Met de PVV als grootste, ziet het ernaar uit dat Wilders zal moeten gaan smeden.
Echt ongelofelijk dat na zo zitten te prutsen als PVV zoveel mensen nog denken dat het verstandig is op ze te stemmen. Ze komen niet opdagen bij debatten, de bewindspersonen namens de PVV hebben ook niet echt gepresteerd.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:46 schreef Mathijsco het volgende:
Kortom: vrijwel niemand (inclusief het leeuwendeel van de eigen achterban) ziet de VVD na de onvermijdelijke verkiezingsnederlaag in n kabinet stappen met het midden. En uberhaubt niet in een kabinet.
Met de PVV als grootste, ziet het ernaar uit dat Wilders zal moeten gaan smeden.
Het was allemaal de schuld van de anderen. In dit geval dan geen buitenlanders, maar het sentiment is hetzelfde.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:56 schreef papert het volgende:
[..]
Echt ongelofelijk dat na zo zitten te prutsen als PVV zoveel mensen nog denken dat het verstandig is op ze te stemmen. Ze komen niet opdagen bij debatten, de bewindspersonen namens de PVV hebben ook niet echt gepresteerd.
Daar gaat ook op de BBB, JA21 en FvD na geen partij mee in een kabinet.
Wilders was domquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:56 schreef papert het volgende:
[..]
Echt ongelofelijk dat na zo zitten te prutsen als PVV zoveel mensen nog denken dat het verstandig is op ze te stemmen. Ze komen niet opdagen bij debatten, de bewindspersonen namens de PVV hebben ook niet echt gepresteerd.
PVV doet niet meer mee tenzij ze 76 zetels halen, normale partijen willen niet met die mafketels in een kabinetquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:46 schreef Mathijsco het volgende:
Dat horen we nu al 20 jaar:quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
PVV doet niet meer mee tenzij ze 76 zetels halen, normale partijen willen niet met die mafketels in een kabinet
Waar is me rode diesel?!?quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:02 schreef Klopkoek het volgende:
BBB claimt ook het label 'sociaal-conservatief'...
Er is meer dan migratie jammer dat dit weer een hoofdthema gaat wordenquote:Op zondag 17 augustus 2025 23:01 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat horen we nu al 20 jaar:
De praktijk blijkt anders. Sterker: het is vechten om de migratie agenda van de PVV.
Nogmaals, andere partijen hebben het geprobeerd, Wilders wil zelf niet samenwerken. Change my mind.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:01 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Dat horen we nu al 20 jaar:
De praktijk blijkt anders. Sterker: het is vechten om de migratie agenda van de PVV.
"Totalitair" hoor en lees je nu vaker.quote:Op maandag 18 augustus 2025 08:38 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ieus-nemen~b00a161b/
Ja er centrum rechtse Merz is dit jaar nog tot bondskanselier gekozen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Centrum-rechts vrijwel overal in puin. Het Verenigd Koninkrijk is hier niet afgebeeld, zelfde verhaal.
Tweestrijd is sowieso gelul in de Nederlandse politiek vandaag de dag. Die tijd is al lang en breed voorbij. Partijen strijden om pakweg 20-25% van de zetels max.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:19 schreef Klopkoek het volgende:
Aardig draadje door zeg maar de 'peilingmarrokaan' - verbonden aan Europe Elects.
[ x ]
[ x ]
Zeker herkenbaar hoe de vraag wordt/is omgedraaid. Van of PVV mag meespelen naar of het havermelk drinkende volk mag mee doen
Van jarenlang "twee miljoen kiezers worden uitgesloten" naar "breng radicaal-links niet aan de knoppen".
Het rechtse ecosysteem probeert het te laten draaien om: mag GL-PvdA meeregeren. Grote kans dat AD, Nieuwsuur, NOS e.d. gewoon mee gaan in dat narratief van een instabiele en verlinkste partij en 'willen andere samenwerken?'
Bepaalde programmapunten zullen worden uitgelicht, gesoleerd van de flankerende maatregelen (en verdraaid), doorrekening genegeerd, op een wijze dat niet met het autoritaire MAGA programma van de VVD gebeurd.
Velen zullen gevoelig zijn. Hier en in Nederland.
Leugens over 'links zet de grenzen open, links sloopte de sociale zekerheid' doen het ook heel goed.
Veel kiezers doen ook eigenlijk maar wat. Er wordt vaak teveel voor ze nagedacht door politieke junks.quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:02 schreef tizitl2 het volgende:
Overigens is de grootste concurrent voor Wilders niet een partij maar doorgaans de bank thuis.
Hij trok de laatste keer veel niet stemmers als nieuwe kiezers, maar of die weer komen is de grote vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |