Ah, ik ben benieuwd of ik de obscure nummers ken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik had nog iets klaarstaan wat de anonieme luisteraar zal interesseren. En de anonieme luisteraar heeft een nogal obscuur 80s-nummers aangevraagd dat mij helemaal niets zegt. Het toeval wil dat ik ook nog een ander, obscuur 80s-nummer had klaarstaan, dus daar gaat het mooi bij passen.
Pet Shop Boys - Paninaro '95
Het is niet meer heel erg anoniem nu meer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:53 schreef DJ11 het volgende:
Vandaag was ik voor een anonieme luisteraar een lijstje met nummers aan het samenstellen. Toevallig op een bijzondere dag, want op 19 augustus 1981 liepen de twee leden van de formatie in kwestie elkaar bij toeval tegen het lijf in een elektronicawinkel.
Vandaag precies 30 jaar geleden bereikte dit nummer z'n hoogste positie in de Top 40:Pet Shop Boys - Paninaro '95
Overigens - echt erg om te moeten zeggen - hebben ze daarna solo nooit meer hoger gestaan. Alleen nog samen met Robbie Wiliams in 2007 (She's Madonna)
Anoniem blijven is nu eenmaal de modus operandi van deze userquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is niet meer heel erg anoniem nu meer.
Niks mis met obscuurquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik had nog iets klaarstaan wat de anonieme luisteraar zal interesseren. En de anonieme luisteraar heeft een nogal obscuur 80s-nummers aangevraagd dat mij helemaal niets zegt. Het toeval wil dat ik ook nog een ander, obscuur 80s-nummer had klaarstaan, dus daar gaat het mooi bij passen.
Dat had ik wel zo’n beetje ingeschatquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:54 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Anoniem blijven is nu eenmaal de modus operandi van deze user
Zonder alarm had ik niet gehoord dat het PSB was.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:55 schreef DJ11 het volgende:
Overigens was "Paninaro" aanvankelijk een B-kant, van Suburbia, in 1986. Dit is een latere remake, die het zowaar nog tot Alarmschijf schopte in Nederland.
Dat komt omdat Chris Lowe een groot deel van de vocals doet; gesproken woord, weliswaar. "Paninaro" is trouwens een Italiaanse jeugdcultuur, met een bepaalde kledingstijl.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Zonder alarm had ik niet gehoord dat het PSB was.
Real Life - Send Me An Angel '89
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 20:58 schreef DJ11 het volgende:
Australische synthpop. Dit nummer is oorspronkelijk een paar jaar ouder, maar deze mix vind ik net wat fijner:Real Life - Send Me An Angel '89
Ja, dat. Als Melting het had gedraaid had ik het niet kunnen labelen @TTquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ken de bandnaam wel en het gitaarspel komt me ook bekend voor
quote:Haagse band met in de producersstoel Golden Earring leden George Kooymans en Barry Hay. Ook Bertus Borgers doet mee. De naam van de band is afgeleid van een Amerikaanse bokser. Singles zijn 'Red Skies' en 'Into The Line Of Fire'.
Nou datquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat. Als Melting het had gedraaid had ik het niet kunnen labelen @:TT
Ik vind dat je zeker in het begin ook wel de invloed van Golden Earring kan horen.quote:
Dan is hij/zij wel even bezig jaquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:05 schreef livelink het volgende:
Als TT ooit nog een keer inlogt, zal hij zich eerst door duizenden mentions moeten worstelen.
Ik kende ze niet, maar het nummer was primaquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:13 schreef Modus het volgende:
[..]
Het was min of meer een afgeleide van de Urban Heroes met deels dezelfde bandleden.
Merk je dat verschil?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is hier ook nog iets eerder donker dan bij livelink, dat vind ik nog steeds iets waar ik moeilijk aan kan wennen
Het negatieve verschil zit ‘m in de winter, niet in de zomer, ik typte het verkeerd, we zitten meer richting Scandinavië. In de winter is het hier langer donker, in de zomer langer licht. En dat merk ik wel ja.quote:
Ah zo, het leek mij verwaarloosbaar, maar grappig dat je het wel merkt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 21:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het negatieve verschil zit ‘m in de winter, niet in de zomer, ik typte het verkeerd, we zitten meer richting Scandinavië. In de winter is het hier langer donker, in de zomer langer licht. En dat merk ik wel ja.
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 14:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Grappig dat iemand in 1 zin zegt: je bent een psychopaat, ik ruk je kop eraf
De buurman. Niet goed bij z’n paasei. Maar goed, er zijn uiteindelijk handen geschud, al was dat van onze kant echt voor de bühne. Ik ben echt klaar met die lui. Beetje lopen beweren dat ik als een tokkie scheldend en vloekend door de tuin loop. Euh nee, dat was Symph en dat was vorige week toen er iemand z’n voortuig ondersteboven in onze voortuin had geparkeerd en hij daar in paniek naartoe rende.quote:
Holy molyquote:Op woensdag 20 augustus 2025 17:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De buurman. Niet goed bij z’n paasei. Maar goed, er zijn uiteindelijk handen geschud, al was dat van onze kant echt voor de bühne. Ik ben echt klaar met die lui. Beetje lopen beweren dat ik als een tokkie scheldend en vloekend door de tuin loop. Euh nee, dat was Symph en dat was vorige week toen er iemand z’n voortuig ondersteboven in onze voortuin had geparkeerd en hij daar in paniek naartoe rende.
Ze horen ons dus praten in de tuin en ze klagen daar nooit over, dus waarom kwam ik dan vragen of hun muziek wat zachter mocht, Toen ik vroeg of ze ons ook binnen met de ramen en deuren dicht boven hun tv uit horen komen duurde het even en toen viel bij haar wel het kwartje. De rest van de kwartjes viel niet, ik heb het op tig manieren proberen duidelijk te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |