Nemen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 21:34 schreef Moederenkind het volgende:
() wil de baan heel graag hebben
Misschien niet zo onzeker zijn en blij zijn dat het hoger ligt dan je verwacht? En droombaan, en mooi salaris, wat wil je nog meer?quote:Het was eerlijk gezegd beter dan ik had verwacht maar misschien waren mijn verwachtingen te laag?
Owja en zonder salarisindicatie en richting, zegt dit helaas niet zo veel, of 10% verhoging veel of weinig is... Vaak is de eerste leidinggevende stap niet zo heel groot gezien je je eerst maar eens waar moet maken om een goede leidinggevende te zijn, tijdens je functie kun je normaal gesproken nog flink groeien..quote:Het is mijn eerste leidinggevende functie. De afdeling bestaat uit 6 man (inclusief leidinggevende)
Als je het niet te belachelijk maakt lijkt me die kans vrij klein.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:49 schreef snabbi het volgende:
Als je een tegenbod doet, moet je ook accepteren dat ze totaal de handdoek in de ring kunnen gooien.
Ik heb rondgekeken maar die specifieke functie kom ik niet zo gauw tegenquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 21:43 schreef Raw85 het volgende:
Niets moet natuurlijk. Is er een mogelijkheid om te weten te komen wat mensen met een vergelijkbare functie binnen de organisatie verdienen?
Nou dat zal toch niet. Ik hou het redelijkquote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:49 schreef snabbi het volgende:
Als je een tegenbod doet, moet je ook accepteren dat ze totaal de handdoek in de ring kunnen gooien.
Maar waarom? Wil je meer geld, wil je je tanden laten zien, wil je de baan?quote:Op zondag 17 augustus 2025 09:13 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Nou dat zal toch niet. Ik hou het redelijk
Ik wil vooral mezelf niet tekort doen. Ik heb maar 1 kans Als ik er eenmaal zit, is een significante salarisverhoging vaak niet meer mogelijk.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 22:50 schreef cosmosis het volgende:
Nee hoor dat hoeft niet altijd..
[..]
Misschien niet zo onzeker zijn en blij zijn dat het hoger ligt dan je verwacht? En droombaan, en mooi salaris, wat wil je nog meer?
Het loongebouw of salarisschalen heb ik nu nog geen inzicht in. Ik ga dit zeker opvragen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
Er moet moet meer context bij. Is het salaris tevens ook het maximum van de bandbreedte? Is het salaris meer of minder als je het salaris opzoekt in het loongebouw met jouw ervaring?
All of the above.quote:Op zondag 17 augustus 2025 09:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar waarom? Wil je meer geld, wil je je tanden laten zien, wil je de baan?
Doe dan gewoon een (minimaal en redelijk) tegenbod. Gaan ze erin mee heb je mazzel, doen ze dat niet ga er toch mee akkoord en neem je de kennis van de onderhandeling mee in de verdere werkzaamheden.quote:
Je hebt een beter antwoord nodig wanneer zij jou gaan vragen waarom ze je meer zouden moeten betalen.quote:
Sowieso is het niet meer dan normaal om een tegenbod te doen, tenzij in de CAO beschreven is hoe men met promotie omgaat.quote:Op zondag 17 augustus 2025 09:17 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Het loongebouw of salarisschalen heb ik nu nog geen inzicht in. Ik ga dit zeker opvragen.
Het is denk ik handig om dit eerst op te vragen voordat ik een tegenbod doe. Dan weet ik min of meer waar zij mij geplaatst hebben in die schaal.
Het is een afdeling die sales ondersteunt bij productlanceringen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 09:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Sowieso is het niet meer dan normaal om een tegenbod te doen, tenzij in de CAO beschreven is hoe men met promotie omgaat.
Op zich lijkt er best een mooie deal te liggen met vakantiedagen en 300 euro korting op pensioenpremie. Wat doet jouw team? Voor een leidinggevende positie maakt het best wel veel uit of je een team raketgeleerden of orderpickers aanstuurt.
Zeker goed om te vragen in welke schaal en RSP (relatieve schaalpositie geloof ik) je dan terechtkomt. Als dat onder 50% RSP is, dan zou je daar nog op in kunnen zetten.
Dus je gaat leidinggeven aan 5 mensen en dan zonder ervaring? Dan moet je heel goed hebben kunnen praten of het is nu een losgeslagen bende daar. Pas op wat je doet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 21:34 schreef Moederenkind het volgende:
Ik heb een voorstel ontvangen voor een nieuwe job.
Het was eerlijk gezegd beter dan ik had verwacht maar misschien waren mijn verwachtingen te laag?
Het is mijn eerste leidinggevende functie. De afdeling bestaat uit 6 man (inclusief leidinggevende)
Tov mijn huidige baan is het bescheiden stijging van 10%.
Het grootste verschil zit hem in de vakantiedagen. Ik krijg er zometeen 15 dagen bij. En ook een premievrijpensioen. Ik ben daar nu bijna 300 euro aan kwijt.
Ik wil niet te hebberig overkomen en wil de baan heel graag hebben. Wat zouden jullie doen? Tegenbod doen of gewoon nemen?
quote:Op zondag 17 augustus 2025 12:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Dus je gaat leidinggeven aan 5 mensen en dan zonder ervaring? Dan moet je heel goed hebben kunnen praten of het is nu een losgeslagen bende daar. Pas op wat je doet.
Ik heb inderdaad veel ervaring in het vak zelf. De laatste jaren voornamelijk in procesoptimalisatie en projectmanagement en daar zochten ze ook naar.quote:Op zondag 17 augustus 2025 14:13 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Alle leidinggevenden moeten een keer voor het eerst leidinggeven. Er staat helemaal nergens dat TS geen ervaring heeft. Klaarblijkelijk heeft hij wel relevante ervaring, anders was hem de functie niet aangeboden.
Dit lijkt me inderdaad belangrijke context.quote:Op zondag 17 augustus 2025 11:19 schreef joepvd het volgende:
Schaal en positie daarin hoort gewoon bij een voorstel dus die moet je in ieder geval krijgen. Probeer niet te onderhandelen over je aanvangssalaris nu maar over salarisstijgingen in de toekomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |