abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218517765

Vrouw slachtoffer van ernstig seksueel misdrijf in bos bij Zeist

Een vrouw is vrijdagmiddag slachtoffer geworden van een ernstig zedenmisdrijf in Zeist. Dat gebeurde rond 13.30 uur in het bos bij de Prinses Mariannelaan. De verdachte vluchtte daarna het bos in.

De politie rukte direct uit en kamde met speurhonden, een helikopter en ondersteuning van de marechaussee de omgeving uit. Tot nu toe is de man nog niet gevonden.

De man is tussen de 30 en 40 jaar oud, spreekt Engels met een Oost-Europees accent, is 1,80 meter lang, heeft een gespierd postuur en een licht getinte huidskleur. De man heeft kort haar en draagt een korte broek met een zwarte tanktop met vier of vijf reflecterende strepen op de achterzijde en witte sportschoenen.

Eerder die dag, rond 12.00 uur, werd ook een andere vrouw in de buurt aangesproken door een man met een soortgelijk signalement. Zij voelde zich onveilig en riep om hulp, waarna de verdachte wegliep.

De politie onderzoekt beide zaken en roept getuigen met informatie of camerabeelden dringend op zich te melden. Ook een man met een hond die rond 12.00 uur in de buurt liep, wordt gevraagd contact op te nemen.

Een andere bron:
https://www.rtvutrecht.nl(...)erband-met-zedenzaak

[ Bericht 3% gewijzigd door Kim-Holland op 16-08-2025 15:48:07 ]
pi_218517772
Weer een man. :N

Hoop dat deze dame met de nodige hulp ermee leert om te gaan. Verschrikkelijk.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:03:10 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_218517787
haha de politie 'rukte' uit _O-

:Z :{
Ik ben inmiddels overleden
pi_218517829
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:00 schreef Drxx het volgende:
Weer een man. :N

Hoop dat deze dame met de nodige hulp ermee leert om te gaan. Verschrikkelijk.
Wat vooringenomen dat het een man betreft, je kent deze hele persoon niet en weet niet hoe deze persoon zich identificeert.

Inderdaad verschrikkelijk. Hopelijk komt het goed met haar.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:36:08 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218517905
Ik ben een man, en draag ook een korte broek, en ik was vanmiddag ook in een bos, met een hond 😱

Komt wel dichtbij zo :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218518185
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:36 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben een man, en draag ook een korte broek, en ik was vanmiddag ook in een bos, met een hond 😱

Op de plek van die foto heb ik wel eens hardgelopen.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:58:47 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218518546
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 15:44 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Op de plek van die foto heb ik wel eens hardgelopen.
Ik loop alleen hard als er wat te halen is :7 of als ze achter me aan zitten 😱
A murky, forgotten land.
pi_218518708
Allemaal toeters en bellen voor:
quote:
Daarbij kreeg een vrouw een ongemakkelijk gevoel toen ze door een man werd aangesproken.
Waar zijn we terecht gekomen?

[ Bericht % gewijzigd door Danny op 18-08-2025 11:23:59 ]
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:29:17 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218518743
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 17:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Misschien even naar sp3csavers gaan en daarna de eerste zin van de OP nog eens lezen.

Tevens dubbel met: NWS / Politie zoekt verdachte en getuigen na ernstig seksueel geweld Zeist
Huilen dan.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:46:23 #10
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218518854
quote:
[..]
Als je het goed gelezen had, had je gezien dat dat een andere vrouw betrof, die het niet vertrouwde en daarom ging schreeuwen, waarna de man weg ging.
Iets eerder die dag.

En dat heeft ze goed aangevoeld, aangezien er bij de 2e vrouw sprake is van een ernstig seksueel misdrijf, wat doet vermoeden dat ze verkracht is.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 18:21:27 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218519045
Er zitten weinig respectvolle reacties bij.
pi_218519060
quote:
[..]
Nee, het was een seksueel misdrijf, daarvoor had een andere vrouw die die man tegen kwam dat gevoel. Ongemakkelijk.

Heb jij nooit een gevoel dat er iets niet deugt als je ergens loopt? Dat je denkt "ik ga weer naar huis want dit is niet goed."

[ Bericht 3% gewijzigd door tesssssssss op 16-08-2025 18:31:30 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218519061
quote:
[..]
Er is echt een verschil tussen ongemakkelijk en ONGEMAKKELIJK.
Deze vrouw is er echter nog net op tijd aan kunnen ontsnappen ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218519079
Kortom, je kunt om 13.30 uur al niet meer door het bos lopen als vrouw zijnde
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 18:30:55 #15
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218519080
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 14:36 schreef StateOfMind het volgende:

Ik hoop dat ze je de volgende keer preventief van straat halen.

Zonder dollen, dit kan natuurlijk niet. Deze moet van straat worden geplukt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218519156
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 18:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, het was een seksueel misdrijf, daarvoor had een andere vrouw die die man tegen kwam dat gevoel. Ongemakkelijk.

Heb jij nooit een gevoel dat er iets niet deugt als je ergens loopt? Dat je denkt "ik ga weer naar huis want dit is niet goed."
Ik verwacht niet dat betreffende user heel veel last heeft van denken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218519161
Bah, afschuwelijk weer.
Haarkleur staat niet vermeld bij de omschrijving dader terwijl dat handig zou zijn in combinatie met de overige uiterlijke kenmerken.
pi_218519488
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Er zitten weinig respectvolle reacties bij.
Op Fok krijg je voor van alles een ban, meestal als de mods zich in hun eigen straatje aangetast voelen, maar complete randdebielen en trolls zoals Norber, Swabberswiebertje, Mickey_tt mogen helemaal los op het orgel gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 19:19:21 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218519518
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 19:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op Fok krijg je voor van alles een ban, meestal als de mods zich in hun eigen straatje aangetast voelen, maar complete randdebielen en trolls zoals Norber, Swabberswiebertje, Mickey_tt mogen helemaal los op het orgel gaan.
De respectloze reacties (mannen zie ik) geven wel aan vind ik hoe ze over dit misdrijf denken: we maken er een leuk geintje van.
pi_218519715
Zedendelinquent Zeist nog niet gevonden, politie roept hulp in van publiek

Zeist - Het is nog steeds niet gelukt om de pleger van een ernstig zedenmisdrijf in de bossen bij Zeist te pakken te krijgen. De politie begon gisteren een grote zoekactie nadat een vrouw melding had gedaan van 'ernstig seksueel geweld' door een man die haar aangesproken had op de Prinses Mariannelaan. Met hulp van de Koninklijke Marechaussee, de politiehelikopter en meerdere speurhonden werd de omgeving uitgekamd, maar de dader is nog steeds voortvluchtig.

Met het Team Grootschalige Opsporing (TGO) doet de politie uitgebreid onderzoek naar het zedenmisdrijf. Zo'n team wordt ingezet bij de aansturing van ingewikkelde rechercheonderzoeken die veel maatschappelijke impact hebben. De politie roept mensen daarnaast op zich zo snel mogelijk te melden als ze informatie hebben of camerabeelden van de verdachte.

Het bos in gevlucht
Vrijdagmiddag rond 13.30 uur ontving de politie de melding van het zedenmisdrijf. Een vrouw werd rond dat tijdstip het slachtoffer van ernstig seksueel geweld, nadat zij op de Prinses Mariannelaan werd aangesproken door een man. De verdachte vluchtte vervolgens het bos in. De politie was er snel bij, maar kon dus nog niemand arresteren.

De verdachte is tussen de 30 en 40 jaar oud, spreekt Engels met een Oost-Europees accent, is 1,80 meter lang, heeft een gespierd postuur en een licht getinte huidskleur. De man heeft kort haar en draagt een korte broek met een zwarte tanktop. Eerder op de dag, rond 12.00 uur, werd een andere vrouw aangesproken door een man op de Grensweg bij Hoog Kanje in Zeist. De man had ongeveer hetzelfde signalement. Ook deze man sprak Engels met een Oost-Europees accent. Hij had een roze shirt met korte mouwen en een blauwe spijkerbroek aan.

Contact met getuige
De vrouw kreeg een vervelend gevoel bij deze man en ze riep meerdere keren hard om hulp. Een man met een hond die op dat moment voor haar liep draaide zich om, maar liep vervolgens door. Door het schreeuwen ging de verdachte ervandoor. De politie komt graag in contact met deze getuige. De politie roept op de verdachte niet zelf te benaderen, wanneer je hem ziet, maar direct 112 te bellen.
pi_218520075
Wat is er gebeurd dan? Verkrachting? Sterkte voor de vrouw. Als de dader al wordt opgepakt vrees ik een matige straf….
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:07:51 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218520129
quote:
[..]
Kun je niet lezen wat er allemaal in het artikel staat of sprong die zin voor jou eruit omdat jij ook vaak met vrouwen hebt?
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:08:39 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218520139
Vreselijk om slachtoffer te worden van vermoedelijk verkrachting en je verwacht dat ook echt niet zo midden op de dag...
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:31:44 #24
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218520478
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 20:03 schreef LethalNinja het volgende:
Wat is er gebeurd dan? Verkrachting? Sterkte voor de vrouw. Als de dader al wordt opgepakt vrees ik een matige straf….
Wat is eigenlijk de gemiddeld opgelegde straf voor verkrachting?

Ik vind dat misdrijven, die zowel lichamelijk en ook mentaal een ernstig en vooral langdurig gevolg hebben voor de slachtoffers, met lange celstraffen bestraft moeten worden, wat mij betreft minimaal 10 jaar of zo.

Denk aan (uiteraard) levensdelicten, maar ook zaken als een zware mishandeling en verkrachting kunnen een slachtoffer nog jarenlang hinderen in het dagelijks leven.
Daar mag wat betreft de strafmaat wat meer rekening mee houden.
A murky, forgotten land.
pi_218520646
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 20:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik vind dat misdrijven, die zowel lichamelijk en ook mentaal een ernstig en vooral langdurig gevolg hebben voor de slachtoffers, met lange celstraffen bestraft moeten worden, wat mij betreft minimaal 10 jaar of zo.

Denk aan (uiteraard) levensdelicten, maar ook zaken als een zware mishandeling en verkrachting kunnen een slachtoffer nog jarenlang hinderen in het dagelijks leven.
Zeker bij gewelddadige verkrachting is minimum wel 6 jaar, en in redelijk wat gevallen ook nog eens TBS.
pi_218520721
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 20:08 schreef Momo het volgende:
Vreselijk om slachtoffer te worden van vermoedelijk verkrachting en je verwacht dat ook echt niet zo midden op de dag...
Geilheid van viezeriken is nooit aan tijd gebonden. Bovendien speelt omgeving ook een rol. In een bosrijke omgeving waar het niet erg druk is kan iedere ziekelijke geest zijn kans opwachten.
pi_218520747
Een beer van een vent dus, snap wel dat dames dus de echte beer boven deze beer van een vent kiezen.
pi_218520862
Walgelijk. Dit soort types zouden publiekelijk moeten worden opgehangen; helaas leven we in een zogenaamd beschaafde wereld.
Mja
pi_218521362
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 20:08 schreef Momo het volgende:
En dan ook nog een omstander die je niet helpt... :'(
pi_218521375
Overigens licht getint met oost Europees accent? Albanees oid?
pi_218523391
Mogelijk zelfs 2 mannen?

De verdachte had op het moment van het misdrijf het volgende signalement:

Man
1.80 meter lang
Gespierd postuur
Kort haar
Tussen de 30 en 40 jaar oud
Korte broek
Zwarte tanktop
Sprak Engels met een Oost-Europees accent

Eerder op de dag, rond 12.00 uur, werd een andere vrouw aangesproken door een man op de Grensweg bij Hoog Kanje. De man had ongeveer hetzelfde signalement:

Man
1.80 meter lang
Ongeveer 40-50 jaar oud
Kaal/gemillimeterd haar
Stevig postuur
Roze shirt met korte mouwen, mogelijk met witte letters
Blauwe spijkerbroek

https://www.politie.nl/ge(...)mariannelaan---zeist
pi_218523435
quote:
[..]
Dit kan echt niet
pi_218523556
quote:
5s.gif Op zondag 17 augustus 2025 05:19 schreef Kim-Holland het volgende:
Mogelijk zelfs 2 mannen?

De verdachte had op het moment van het misdrijf het volgende signalement:

Man
1.80 meter lang
Gespierd postuur
Kort haar
Tussen de 30 en 40 jaar oud
Korte broek
Zwarte tanktop

Eerder op de dag, rond 12.00 uur, werd een andere vrouw aangesproken door een man op de Grensweg bij Hoog Kanje. De man had ongeveer hetzelfde signalement:

Man
1.80 meter lang
Ongeveer 40-50 jaar oud
Kaal/gemillimeterd haar
Stevig postuur
Roze shirt met korte mouwen, mogelijk met witte letters
Blauwe spijkerbroek

https://www.politie.nl/ge(...)mariannelaan---zeist
Zal dezelfde wel zijn
  zondag 17 augustus 2025 @ 08:19:38 #34
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218523618
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 07:49 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Zal dezelfde wel zijn
Typische Nederlander weer in ieder geval ..........
"Hoka Hey!"
  zondag 17 augustus 2025 @ 12:43:33 #35
3542 Gia
User under construction
pi_218525699
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 18:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik wel. Waar ik sport is op anderhalve kilometer van mijn huis. Het zou goed zijn om hier naartoe te wandelen, maar dan moet ik door twee parken of over een afgelegen fietspad. En dan voel ik me als vrouw alleen niet veilig. En zeker niet als je dan iemand tegenkomt die voldoet aan kenmerken zoals die vaak voorkomen bij dergelijke misdrijven, zoals hoodie, oost-europees of noord-afrikaans uiterlijk. En daar hebben we er hier nogal wat van.
Nee, ik begeef me liever niet alleen op straat en ik denk velen met mij.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 20:44 schreef raptorix het volgende:
Zeker bij gewelddadige verkrachting is minimum wel 6 jaar, en in redelijk wat gevallen ook nog eens TBS.
Of 240 uur taakstraf, zoals bij deze zaak:
https://www.rechtspraak.n(...)ting-in-Schagen.aspx
Een man gaf zich online uit voor een vrouw die hij kende en maakte een afspraak voor een verkrachtingsfantasie.
Die man heeft 4 jaar gekregen, degene die door hem aangezet was tot het uitvoeren van de verkrachting slechts 240 uur taakstraf.

En zo is iedere verkrachtingszaak of poging tot weer anders, spelen er verzachtende of verzwarende omstandigheden mee of wordt de vrouw in kwestie zaken verweten als te schaars gekleed.
pi_218525748
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik wel. Waar ik sport is op anderhalve kilometer van mijn huis. Het zou goed zijn om hier naartoe te wandelen, maar dan moet ik door twee parken of over een afgelegen fietspad. En dan voel ik me als vrouw alleen niet veilig. En zeker niet als je dan iemand tegenkomt die voldoet aan kenmerken zoals die vaak voorkomen bij dergelijke misdrijven, zoals hoodie, oost-europees of noord-afrikaans uiterlijk. En daar hebben we er hier nogal wat van.
[..]
Een man gaf zich online uit voor een vrouw die hij kende en maakte een afspraak voor een verkrachtingsfantasie.
Die man heeft 4 jaar gekregen, degene die door hem aangezet was tot het uitvoeren van de verkrachting slechts 240 uur taakstraf.

En zo is iedere verkrachtingszaak of poging tot weer anders, spelen er verzachtende of verzwarende omstandigheden mee of wordt de vrouw in kwestie zaken verweten als te schaars gekleed.
Dit ging wel om een poging tot verkrachting, plus ook nog een behandeltraject, nog steeds aan de lage kant mijn inziens.
pi_218525810
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 20:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Rechters hebben als richtlijn 24 maanden, het OM 36.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218525828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 20:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tot voor kort was de gerechtelijke richtlijn voor een gewelddadige verkrachting, 36 maanden celstraf. 48 voor ernstig gewelddadig.

https://www.rechtspraak.n(...)n-afspraken-LOVS.pdf
pagina 15.
pi_218525886
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Tot voor kort was de gerechtelijke richtlijn voor een gewelddadige verkrachting, 36 maanden celstraf. 48 voor ernstig gewelddadig.

https://www.rechtspraak.n(...)n-afspraken-LOVS.pdf
pagina 15.
Maar is het niet in veel van die zaken zo dat als je bijvoorbeeld dreigt met een mes, dat dat dreigen van dat mes alsnog een veel hogere straf oplevert?
pi_218525922
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar is het niet in veel van die zaken zo dat als je bijvoorbeeld dreigt met een mes, dat dat dreigen van dat mes alsnog een veel hogere straf oplevert?
Hoger, ja. Veel hoger? Niet echt.
pi_218526647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 21:41 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
En dan ook nog een omstander die je niet helpt... :'(
Die man met die hond was bij de eerste vrouw. Zij riep om hulp omdat ze zich onveilig voelde, en voor haar liep een man met een hond die zich omdraaide maar vervolgens doorliep. Door het hulpgeroep is de aanvaller er vandoor gegaan. Zij is dus een andere vrouw dan het slachtoffer van het misdrijf later op de dag.
pi_218527014
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 18:30 schreef littlemindy het volgende:
Kortom, je kunt om 13.30 uur al niet meer door het bos lopen als vrouw zijnde
tuurlijk wel. Aansteller
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 17 augustus 2025 @ 15:46:53 #43
287741 matspontius
pi_218527355
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]

Fijn he in dit land, dat je je als vrouw al zo moet aanpassen omdat je jezelf eigenlijk helemaal niet veilig voelt. En dat gaat helaas alleen maar erger worden ... Ik heb twee (ga bijna zeggen helaas knappe) jonge dochters en ik zie wat dat betreft de toekomst somber in

Heb je wel pepperspray bij je? Want dat is iets wat wel afdoende werkt bij dat soort geile imbecielen .....
"Hoka Hey!"
pi_218527494
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 15:46 schreef matspontius het volgende:

[..]
Fijn he in dit land, dat je je als vrouw al zo moet aanpassen omdat je jezelf eigenlijk helemaal niet veilig voelt. En dat gaat helaas alleen maar erger worden ... Ik heb twee (ga bijna zeggen helaas knappe) jonge dochters en ik zie wat dat betreft de toekomst somber in

twitter
pi_218527553
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 15:46 schreef matspontius het volgende:

[..]

Heb je wel pepperspray bij je? Want dat is iets wat wel afdoende werkt bij dat soort geile imbecielen .....
Maar hoe ben je aan die dochters gekomen viespeuk. De pot verwijt de ketel
  zondag 17 augustus 2025 @ 21:42:19 #46
287741 matspontius
pi_218529947
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 16:07 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Maar hoe ben je aan die dochters gekomen viespeuk. De pot verwijt de ketel
Neem jij nou maar je pilletjes in .....
"Hoka Hey!"
pi_218530407
Zeist, omgeving Utrecht... Momenteel niet echt een plek waar ik dit soort delicten zou plegen. Wolf Bram is vast gek op worst.
_-L'avenir est déja là
  zondag 17 augustus 2025 @ 22:48:09 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218530441
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:43 schreef Paddo het volgende:
Zeist, omgeving Utrecht... Momenteel niet echt een plek waar ik dit soort delicten zou plegen. Wolf Bram is vast gek op worst.
Dan moeten we Wolf Bram ereburger maken.
pi_218530455
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan moeten we Wolf Bram ereburger maken.
Als dit echt zou gebeuren.... Dan gaat Bram niet meer afgeschoten worden.
_-L'avenir est déja là
pi_218530676
In het westen worden vrouwen zwaar onderdrukt. In het Midden-Oosten zou hun niet overkomen zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')