Goh, ik zie niet zo heel veel in dit plan van je. Genen zeggen denk ik niet zo heel veel. Wel over opleidingsniveau, maar mensen van lagere opleidingsniveaus zijn ook heel nuttig in de samenleving. Zoals ik al heb gezegd, we hebben die mensen juist nodig om eenvoudig werk te doen dat rijkere mensen niet willen doen of waarbij ze de keuze hebben om het niet te doen. Zonder laagopgeleiden die dat werk voor weinig willen doen functioneert de maatschappij niet goed.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Eugenetica. Daar we de zwakkeren in leven houden, is er geen natuurlijke selectie meer en moeten we dat zelf gaan doen. Dat is ook regelmatig populair, zeker in fascistische landen. En veel goedkoper dan tentenkampen.
Eugenetica, Darwin.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Eugenetica. Daar we de zwakkeren in leven houden, is er geen natuurlijke selectie meer en moeten we dat zelf gaan doen. Dat is ook regelmatig populair, zeker in fascistische landen. En veel goedkoper dan tentenkampen.
Dat zegt niemand toch, ik ook niet. Zoals gezegd, ik vind wel dat de familie als eerste verantwoording draagt. Als die er niet is, moet de samenleving dat inderdaad regelen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:23 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Eugenetica, Darwin.
Maar wat als jij morgen je nekwervel breekt door een desastreuze verkeers inschatting, en met een dwarslaesie permanent in een rolstoel belandt .. wat dan? Moeten we je dan buiten de stads muren zetten/ rollen?
Mijn hemel ..quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pluk je zelf ook op de een of andere manier de voordelen van de verzorgingsstaat. Ik betaal er alleen maar belasting aan, die wordt gestort in de bodemloze put van gesubsidieerde immigratie en luiheid. Ik was vroeger ook zo'n lui toeslagen trekkend varken, dus ik weet dondersgoed waar ik over spreek.
En mocht je wel goed verdienen en weinig gebruikmaken van de voorzieningen van de overheid, dan ben je misschien gehersenspoeld door de overheidspropaganda op dit gebied. Dat is vooral dat de overheid het zo normaal doet lijken dat jij een groot deel van je salaris en aankopen (btw) inlevert ten behoeve van mensen die hun handje ophouden dat jij niet eens ziet hoe absurd het is.
Je raaskalt man.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:35 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Mijn hemel ..
'In the past… I was just like you. A lazy pig. A nobody.
But one day, I got tired of all that shit. I reinvented myself…
And look at me now: on Fok Forum, on a lazy Sunday evening, acting like Tony Robbins.'
Ja, het is op de man. Flauw.quote:
Het was vooral een manier om te kunnen experimenteren op mensen en van de zwakkeren af te komen. Het kweken van supersoldaten was heel populair. Zoals: sluit 10 mensen op in een hok en doe de deur een maand dicht. Doe dat met meerdere groepen. De overlevenden laat je dan weer tegen elkaar vechten tot je er 1 over houd: je supersoldaat.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Goh, ik zie niet zo heel veel in dit plan van je. Genen zeggen denk ik niet zo heel veel. Wel over opleidingsniveau, maar mensen van lagere opleidingsniveaus zijn ook heel nuttig in de samenleving. Zoals ik al heb gezegd, we hebben die mensen juist nodig om eenvoudig werk te doen dat rijkere mensen niet willen doen of waarbij ze de keuze hebben om het niet te doen. Zonder laagopgeleiden die dat werk voor weinig willen doen functioneert de maatschappij niet goed.
Het is wel belangrijk te sturen op de cultuur die mensen wordt bijgebracht. Daarom moet er al vroeg worden begonnen met lessen in sport, discipline, deugd. Enigszins naar Romeins model. De Nederlandse cultuur moet er weer worden ingestampt op scholen. In de klas moet weer discipline gelden. Er moet keihard worden gesport en gewerkt. Ook moeten kinderen veel beter les krijgen over geld, over sparen, over hoe je rondkomt van een bepaald bedrag. Zo worden ze zelfredzaam.
Ik ben daar ook totaal geen voorstander van, ik ben net heel sociaal. In plaats van een matig leven voor iedereen en een uitstekend leven voor de happy few, ben ik meer voor een prima leven voor iedereen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:23 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Eugenetica, Darwin.
Maar wat als jij morgen je nekwervel breekt door een desastreuze verkeers inschatting, en met een dwarslaesie permanent in een rolstoel belandt .. wat dan? Moeten we je dan buiten de stads muren zetten/ rollen?
De praktijk:quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stel je bent een bijstandsmoeder met 2 kinderen, 6 en 7 jaar oud, 700 Euro huur per maand, wat krijgt ze tto iedere maand inclusief toe en bijslagen, subsidies, etc als ik in Arnhem woon?
Onderdeel Bedrag per maand
Bijstandsuitkering ¤1.345
Huurtoeslag ca. ¤410
Kinderbijslag ¤184
Kindgebonden budget ca. ¤708
Totaal Netto ca. ¤2.647
Verder is dan de voedselbank voor je, zodat je nauwelijks boodschappen hoeft te betalen
Als er iets zoals een wasmachine kapot gaat, is er bijzondere bijstand. En dit na een dikke 20 jaar rechtse Kabinetten. Armoede in Nederland? HA
Nee. Met dat geld krijg je geen voedselbank. Tenzij je nog allerlei schulden moet afbetalen. En bijzondere bijstand ook niet.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stel je bent een bijstandsmoeder met 2 kinderen, 6 en 7 jaar oud, 700 Euro huur per maand, wat krijgt ze tto iedere maand inclusief toe en bijslagen, subsidies, etc als ik in Arnhem woon?
Huurtoeslag ca. ¤410
Kinderbijslag ¤184
Totaal Netto ca. ¤2.647
Verder is dan de voedselbank voor je, zodat je nauwelijks boodschappen hoeft te betalen
Als er iets zoals een wasmachine kapot gaat, is er bijzondere bijstand. En dit na een dikke 20 jaar rechtse Kabinetten. Armoede in Nederland? HA
Ik heb als alleenstaande met een eigen appartement alles bij elkaar minder dan 1500 Euro per maand. (Wel zorgtoeslag, geen huursubsidie, geen hypotheekrenteaftrek en geen kwijtschelding van de gemeentebelasting). Ik had het laatst een keer uitgerekend en dat was het ongeveer. Het precieze bedrag ben ik vergeten. In onze gemeente krijg je alleen bijzondere bijstand in heel uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld als je anders dood gaat of zo.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Huurtoeslag ca. ¤410
Kinderbijslag ¤184
Totaal Netto ca. ¤2.647
Als je met inkomsten van meer dan 2600 euro en een huur van 700 euro niet kunt sparen, dan doe je echt iets fout, ook al heb je twee kinderen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:25 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
De praktijk:
Geen buffer, geen vermogen: alles gaat naar vaste lasten en dagelijkse uitgaven. Bij onverwachte kosten ben je afhankelijk van regelingen of bijzondere bijstand, die niet automatisch wordt toegekend en vaak met formulieren, bewijsstukken en afwijzingen gepaard gaat.
Eke euro die je bijverdient wordt gekort. Het systeem houdt mensen klein en afhankelijk.
Voedselbank?
Dat is géén vast onderdeel van het stelsel, maar een noodvoorziening. Je moet door de keuring heen. Het is geen “extraatje”, het betekent dat je inkomen in de praktijk dus niet genoeg is.
Leven in de bijstand betekent voortdurende controle, angst voor fouten, sollicitatieplicht, huisbezoeken, formulierenstress. En dat met kinderen erbij.
Het is een schraal en ronduit vernederend bestaan. Je wordt in leven gehouden, and thats it.
Ja, samen met het minimumloon, alle toeslagen en sociale voorzieningen. Als je geen werk hebt dan zorg je maar dat je dat krijgt en anders ga je maar bij je ouders wonen. Of dood. We weten het.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je met inkomsten van meer dan 2600 euro en een huur van 700 euro niet kunt sparen, dan doe je echt iets fout, ook al heb je twee kinderen.
Ik ben het met je eens dat het systeem mensen klein en afhankelijk houdt en dat het een vernederend bestaan is. Daarom moet het ook worden afgeschaft.
Dat is jouw persoonlijke interpretatie.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je met inkomsten van meer dan 2600 euro en een huur van 700 euro niet kunt sparen, dan doe je echt iets fout, ook al heb je twee kinderen.
Ik ben het met je eens dat het systeem mensen klein en afhankelijk houdt en dat het een vernederend bestaan is. Daarom moet het ook worden afgeschaft.
Ze zijn binnen gekomen onder rechtse kabinetten dus haal die splinter maar uit je oogquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:09 schreef InzolVC het volgende:
Ondertussen zet de massa immigratie van gelukzoekers door links een steeds grotere druk op het sociaal vangnet in nederland. Maar rechts heeft het zogenaamd gedaan
Ze zijn binnen gekomen onder rechtse kabinetten dus haal die splinter maar uit je oogquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:09 schreef InzolVC het volgende:
Ondertussen zet de massa immigratie van gelukzoekers door links een steeds grotere druk op het sociaal vangnet in nederland. Maar rechts heeft het zogenaamd gedaan
Ze moeten gewoon al het loon afschaffen dat paupervolk gaat maar voor niks werkenquote:Op zondag 17 augustus 2025 20:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
VVD is al heel lang niet meer rechts. Ze lopen netjes in lijn met de wokelinkse agenda 2030 waar omvolking (geen theorie maar staat gewoon in VN notulen) van westerse landen een van de doelen is. Dus ja het is weer de waanzinbeleid van links waar de linkse stemmers nu zelf ook onder moeten lijden (inflatie, armoede, geen woning, onzekere toekomst). Wat natuurlijk prachtig is om te zien begrijp me niet verkeerd.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze zijn binnen gekomen onder rechtse kabinetten dus haal die splinter maar uit je oog
[..]
Ze moeten gewoon al het loon afschaffen dat paupervolk gaat maar voor niks werken
Als je de VVD niet rechts noemt ben ik klaar met de discussiequote:Op zondag 17 augustus 2025 21:38 schreef InzolVC het volgende:
[..]
VVD is al heel lang niet meer rechts. Ze lopen netjes in lijn met de wokelinkse agenda 2030 waar omvolking (geen theorie maar staat gewoon in VN notulen) van westerse landen een van de doelen is. Dus ja het is weer de waanzinbeleid van links waar de linkse stemmers nu zelf ook onder moeten lijden (inflatie, armoede, geen woning, onzekere toekomst). Wat natuurlijk prachtig is om te zien begrijp me niet verkeerd.
Daarom de bijstand afschaffen, zodat werken altijd meteen loontquote:Op zondag 17 augustus 2025 20:50 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het grootste probleem als alleenstaande moeder in de bijstand is, dat starten met parttime-werken niet loont. Het kost je zelfs geld.
Dat gaat hem toch niet worden. Niet reëel. Denk dat je daar de handen niet voor op elkaar krijgt.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Daarom de bijstand afschaffen, zodat werken altijd meteen loont
Mind you: dit wordt dus geponeerd door iemand die aangeeft dat hij zelf eerder royaal gebruikgemaakt heeft van sociale voorzieningen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Daarom de bijstand afschaffen, zodat werken altijd meteen loont
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |