Zij dacht er waarschijnlijk wel serieus aan, dacht ze van zo hey dat is makkelijk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Nee, vrijwel altijd als we samen wat doen gaat dat gewoon van de gezamenlijke rekening af.
Voordat we die hadden soms wel, want dat wilde ze heel graag, prima. Verder echt nooit serieus over nagedacht in bijna 8 jaar![]()
Mijn vriendin is niet-Europees en die voelde zich de eerste jaren juist enorm bezwaard dat ze relatief weinig in kon brengen, wat ze wel heel graag wilde doenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:42 schreef Marsenal het volgende:
Toen ik nog geen gedeelde financiën had, was het wel een beetje fiddy fiddy, maar ik hield het nooit echt helemaal bij.
Ook was de rekening veelal voor diegene die bedacht had dat we uit eten gingen, of degene die de ander uitnodigde.
Ik heb ook wel een meisje gehad die er van uit ging dat ik altijd betaalde, maar zij was ook niet Nederlands. Jonge Nederlandse vrouwen zijn financieel wel graag echt autonomer dan niet-Europess vrouwen, denk ik.
Nee, tegenovergesteld vooral. Niet voor niks dat ze bij elke keer eten, boodschappen etc probeerde haar pas snel ervoor te houden, ook bij bijvoorbeeld mijn ouders, want dan wilde zij betalenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:44 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Zij dacht er waarschijnlijk wel serieus aan, dacht ze van zo hey dat is makkelijk.
Dit is toch bijna niet te doenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:51 schreef SuperNeger het volgende:
Daarom ook misschien 75/25 of zo splitten of 66/33
Ja, op het moment dat je onderling bij gaat houden wie precies hoeveel betaald heeft kun je de boel wel opdoeken, lijkt me.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:51 schreef Utopica het volgende:
[..]
Dit is toch bijna niet te doenlaat haar dan eens een keer een lunch betalen ofzo.
Ja dat komt toch op hetzelfde neer als jij 2x betaalt en zij 1x of zoquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:51 schreef Utopica het volgende:
[..]
Dit is toch bijna niet te doenlaat haar dan eens een keer een lunch betalen ofzo.
Ja, dit dus. Dit is meer een discussie voor tijdens het daten, maar zodra je eenmaal een relatie hebt liggen die verhoudingen toch heel erg anders. Tenzij je allebei 17 bent ofzo.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Nee, vrijwel altijd als we samen wat doen gaat dat gewoon van de gezamenlijke rekening af.
Voordat we die hadden soms wel, want dat wilde ze heel graag, prima. Verder echt nooit serieus over nagedacht in bijna 8 jaar![]()
Kijk dat is nou een vrouw die het begrijpt zie je wel je hebt ze welquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 18:00 schreef kun_bbongal het volgende:
ongeveer 50-50, we hebben geen gezamelijke rekening ofzo.
Als ze iets voor mij betaald, betaal ik iets voor haar of stuur ik haar geld.
We zijn 6 jaar getrouwd en 10 jaar bij elkaar en dit werkt goed voor ons.
Andersom ook hoor.quote:
Dit.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Je moet niks, en wat is normaal.. tsja hangt van de situatie af. Maar lijkt me dat een faire oplossing voor beiden het beste is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:36 schreef SuperNeger het volgende:
Dus ik dacht misschien moet je iets van 75% 25% splitten of zo of wat is normaal?
relatie?
Dit is bij mij thuis ook zo. En daarna altijd de vraag hoeveel fooi ik heb gegeven, dan kan ze zeggen wat ze daarvan vind. Soms vertelt ze me op voorhand hoeveel fooi ze geschikt vindt, om wat voor reden dan ook. Dan geef ik sowieso het dubbele om haar te jennen. 'Moet jij maar afrekenen'quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 20:12 schreef Armani XL het volgende:
Wij hebben alleen gezamenlijke rekeningen waar we alles van betalen.
Maar als er betaald moet worden, dan moet ik dat doen. Ze is ouderwets wat dat betreft.
Wat een armoede.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:36 schreef SuperNeger het volgende:
Ik ga wel eens met m'n chickie uit eten bij de beren
Als je als oude kerel een 17 jarige aan de haak slaat omdat de rest te oud voor je is, dan stopt dit hele verhaal wel he?quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 19:34 schreef YoopY het volgende:
Wat is dit nou weer voor gelul? Ze willen toch zo graag onafhankelijk zijn? Dan laat ze in godsnaam ook de portemonnee trekken. Waar hebben we het over?
En dan nog niet alleen willen betalen...quote:
Echt weer zo'n zijspoor waar bijna niemand loopt...quote:Op zaterdag 16 augustus 2025 15:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Als je als oude kerel een 17 jarige aan de haak slaat omdat de rest te oud voor je is, dan stopt dit hele verhaal wel he?
Volgens mij heb je helemaal geen chickie gezien je pohi en je vraagstelling. Zoiets zou ik eerst met haar bespreken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:36 schreef SuperNeger het volgende:
Ik ga wel eens met m'n chickie uit eten bij de beren of een dagje walibi en zo. Maar het valt me op dat zij mij toch altijd laat betalen.
Ze denkt er dus beter over na dan TS en laat daarmee zien een stuk volwassener te zijn dan diezelfde TS.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Met alle respect maar jij bent 38(?) en je “chickie” is 18(?) dus jii hebt een fulltime baan en zij zakgeld met studiefinanciering. Dan is het toch logisch dat jij betaald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |