Zij dacht er waarschijnlijk wel serieus aan, dacht ze van zo hey dat is makkelijk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Nee, vrijwel altijd als we samen wat doen gaat dat gewoon van de gezamenlijke rekening af.
Voordat we die hadden soms wel, want dat wilde ze heel graag, prima. Verder echt nooit serieus over nagedacht in bijna 8 jaar![]()
Mijn vriendin is niet-Europees en die voelde zich de eerste jaren juist enorm bezwaard dat ze relatief weinig in kon brengen, wat ze wel heel graag wilde doenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:42 schreef Marsenal het volgende:
Toen ik nog geen gedeelde financiën had, was het wel een beetje fiddy fiddy, maar ik hield het nooit echt helemaal bij.
Ook was de rekening veelal voor diegene die bedacht had dat we uit eten gingen, of degene die de ander uitnodigde.
Ik heb ook wel een meisje gehad die er van uit ging dat ik altijd betaalde, maar zij was ook niet Nederlands. Jonge Nederlandse vrouwen zijn financieel wel graag echt autonomer dan niet-Europess vrouwen, denk ik.
Nee, tegenovergesteld vooral. Niet voor niks dat ze bij elke keer eten, boodschappen etc probeerde haar pas snel ervoor te houden, ook bij bijvoorbeeld mijn ouders, want dan wilde zij betalenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:44 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Zij dacht er waarschijnlijk wel serieus aan, dacht ze van zo hey dat is makkelijk.
Dit is toch bijna niet te doenquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:51 schreef SuperNeger het volgende:
Daarom ook misschien 75/25 of zo splitten of 66/33
Ja, op het moment dat je onderling bij gaat houden wie precies hoeveel betaald heeft kun je de boel wel opdoeken, lijkt me.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:51 schreef Utopica het volgende:
[..]
Dit is toch bijna niet te doenlaat haar dan eens een keer een lunch betalen ofzo.
Ja dat komt toch op hetzelfde neer als jij 2x betaalt en zij 1x of zoquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:51 schreef Utopica het volgende:
[..]
Dit is toch bijna niet te doenlaat haar dan eens een keer een lunch betalen ofzo.
Ja, dit dus. Dit is meer een discussie voor tijdens het daten, maar zodra je eenmaal een relatie hebt liggen die verhoudingen toch heel erg anders. Tenzij je allebei 17 bent ofzo.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Nee, vrijwel altijd als we samen wat doen gaat dat gewoon van de gezamenlijke rekening af.
Voordat we die hadden soms wel, want dat wilde ze heel graag, prima. Verder echt nooit serieus over nagedacht in bijna 8 jaar![]()
Kijk dat is nou een vrouw die het begrijpt zie je wel je hebt ze welquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 18:00 schreef kun_bbongal het volgende:
ongeveer 50-50, we hebben geen gezamelijke rekening ofzo.
Als ze iets voor mij betaald, betaal ik iets voor haar of stuur ik haar geld.
We zijn 6 jaar getrouwd en 10 jaar bij elkaar en dit werkt goed voor ons.
Andersom ook hoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |