Vroeger was het veel beter. Had je alleen zo'n klein rood ledje op de tv of zo. Maar die felle blauwe leds zijn echt pure aidsquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 14:40 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Doen ze bewust die gore reptielen
OF GEWOON DIE LEDJES NIET ZO FEL MAKENquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:44 schreef mschol het volgende:
gewoon duurdere apparatuur kopen dat een nachtmode heeft
welke folderquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:52 schreef Aberkullie het volgende:
Is het die ventilator uit de folder?
De ventilator is van de lidl ja 25 euro, wat er in de folder staat zou ik niet weten ik heb een Nee-Nee sticker op mijn brievenbus zoals de meeste normale mensenquote:
Ik snap het nietquote:
Je zusje heeft er ook zo eentje op d'r vibratorquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:50 schreef SuperNeger het volgende:
OF GEWOON DIE LEDJES NIET ZO FEL MAKEN
Helaas kan dat niet. Elke kleur heeft bij leds namelijk zijn eigen voltage. Het is niet mogelijk om met een soldeerbout even een led van een andere kleur te plaatsen:quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 15:41 schreef Jordy-B het volgende:
Bij apparatuur waarbij ik het de moeite vind, zoals de computerkast, wissel ik blauwe ledjes om voor iets amberkleurigs. Voor de rest is er ducttape.
goh. Het zit er al jaren zonder probleem in.quote:
Dat is nagenoeg onmogelijk, tenzij je nu iets verzwijgt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
goh. Het zit er al jaren zonder probleem in.
Ik kan me niet herinneren of ik er een weerstand tussen gezet heb, of het aantal leds heb vergroot. Het zit er al zeven jaar in. De kast ervoor heeft er ook zeven jaar mee gedraaid. Bij de pc ervoor heb ik het ook gedaan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:38 schreef Paddo het volgende:
[..]
Dat is nagenoeg onmogelijk, tenzij je nu iets verzwijgt.
En dat eerste zal bijna wel moeten. Ik reageerde omdat andere mensen anders denken "Oh? kan dat ook?" maar het is riskant, omdat je zult moeten weten wat je doet. Weerstand plaatsen (even uitrekenen welke) of meerdere leds in serie kan het oplossen, maar je zult moeten berekenen hoe.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren of ik er een weerstand tussen gezet heb, of het aantal leds heb vergroot. Het zit er al zeven jaar in. De kast ervoor heeft er ook zeven jaar mee gedraaid. Bij de pc ervoor heb ik het ook gedaan.
Echt zoiets wat ik volgende week alweer vergeten ben, maar toch wel interessant.quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 23:21 schreef Paddo het volgende:
[..]
Helaas kan dat niet. Elke kleur heeft bij leds namelijk zijn eigen voltage. Het is niet mogelijk om met een soldeerbout even een led van een andere kleur te plaatsen:
rood 1,6 volt
geel 2,0 volt
groen 2,1 volt
blauw 3,2 volt
wit 3,2 volt
IR (infra-rood) 1,1 volt
UV (ultra-violet) 3,0 volt
(bron)
Voor het bereiken van een kleur is een bepaald proces nodig, en dat bepaalt het voltage. Er zijn dus geen rode leds die ook 4 volt aankunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |