abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218495159
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:36 schreef Utopica het volgende:

[..]
Ik werd niet voorgelezen en moest het doen met dezelfde LP's en cassettes met sprookjes en het is ook allemaal goed gekomen met me ;)
Bij nader inzien lijkt het me ook niet zo verkeerd. Ik kan Sanneke en Dion vaak niet goed verstaan door hun gebrabbel. Voor de taalontwikkeling is een luisterboek dan ook niet verkeerd.

Ik werd trouwens ook niet voorgelezen. Geen idee waarom niet.
pi_218495177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Sushirijst het volgende:

[..]
Bekijk het eens positief. Ze gaat wat leuks doen met en voor de kinderen 😉
Het is ook zeker leuk. Wat ik niet snap is dat ze dan ALTIJD haar ziek zijn er weer in moet gooien. Doe gewoon eens iets met je kinderen zonder te zeuren, net zoals wanneer je iets voor jezelf doet.
pi_218495197
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:52 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Bij nader inzien lijkt het me ook niet zo verkeerd. Ik kan Sanneke en Dion vaak niet goed verstaan door hun gebrabbel. Voor de taalontwikkeling is een luisterboek dan ook niet verkeerd.
Voor de taalontwikkeling van een kind is het vooral belangrijk dat hij/zij de ouder ZIET praten. Want daarvan leert een kind zelf de klanken te maken. Daarom is het tegenwoordig ook zo droevig gesteld met de taalvaardigheid van ongeveer de gehele natie. Er wordt steeds minder analoog gecommuniceerd en dit is het resultaat ervan
pi_218495209
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:11 schreef Earring het volgende:
En nogmaals over AM
Wat een vreselijke plek hebben zij nu op de camping. Hutjemutje gepropt. Echt ik zou gillend gek worden.
Maar wel een pluspunt: je hoort de zee! 🫢
En dan ga je ook nog met je hele hebben en houden naar achteren gericht zitten op je plek. Daar wordt het benauwde en opgesloten gevoel niet beter van, kan deze jarenlange kampeerder vertellen😂
pi_218495231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:33 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Ik snap het wel, het is daar gewoon vochtig en warm en dat is niet fijn, omdat je nachten heel kort zijn (laat slapen en om 6 uur drijf je je tent uit). Aan de andere kant: ze was helemaal klaar met de koude in Nederland en was toen aan warmte. Altijd voorzichtig zijn met wat je wenst 😁.
Dat zal best, maar je weet waar je aan begint.
pi_218495292
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:57 schreef Brioche2 het volgende:

[..]
Voor de taalontwikkeling van een kind is het vooral belangrijk dat hij/zij de ouder ZIET praten. Want daarvan leert een kind zelf de klanken te maken. Daarom is het tegenwoordig ook zo droevig gesteld met de taalvaardigheid van ongeveer de gehele natie. Er wordt steeds minder analoog gecommuniceerd en dit is het resultaat ervan
Ook dat is niet echt aanwezig bij Sanneke en Dion. Die bewegen hun mond nauwelijks.
Maar dan gaan luisterboeken etc. dus ook niet helpen. Dan maar op tijd naar de psz.
pi_218495297
Ik scrolde even door de stories bij AM.

Zat meerdere keren voorbij komen over Lot haar haar. Nu kijk ik zonder geluid, dus geen idee wat ze zei. Zou het niet gewoon beter zijn om twee keer per jaar haar haar te laten knippen? Eerst is het vaak dat lot aan haar haar kluift, en nu haar vlecht in de knoop. Haal er een stuk vanaf en laat het dan weer groeien.

Of verzorg de haren van jezelf en je kinderen gewoon.
pi_218495321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:11 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ook dat is niet echt aanwezig bij Sanneke en Dion. Die bewegen hun mond nauwelijks.
Maar dan gaan luisterboeken etc. dus ook niet helpen. Dan maar op tijd naar de psz.
Gezien het gemiddelde taalniveau op het mbo en op de pabo, zou ik ook daar mijn hoop niet op vestigen. Alhoewel dat nog wel wat beter is dan dat van de ouders in kwestie zelf.
pi_218495380
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:15 schreef Brioche2 het volgende:

[..]
Gezien het gemiddelde taalniveau op het mbo en op de pabo, zou ik ook daar mijn hoop niet op vestigen. Alhoewel dat nog wel wat beter is dan dat van de ouders in kwestie zelf.
Nou nou, dat is aardig! Er zijn genoeg pm'ers en juffen die de Nederlandse taal prima beheersen.
pi_218495385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:07 schreef Sushirijst het volgende:

[..]
Nee ik denk weer Frankrijk in. Daar is het op sommige plekken in de binnenlanden momenteel zi warm.
Dat denk ik ook. Weer op weg naar huis.
pi_218495458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:12 schreef Maretakje het volgende:
Ik scrolde even door de stories bij AM.

Zat meerdere keren voorbij komen over Lot haar haar. Nu kijk ik zonder geluid, dus geen idee wat ze zei. Zou het niet gewoon beter zijn om twee keer per jaar haar haar te laten knippen? Eerst is het vaak dat lot aan haar haar kluift, en nu haar vlecht in de knoop. Haal er een stuk vanaf en laat het dan weer groeien.

Of verzorg de haren van jezelf en je kinderen gewoon.
Zeg.. alle meiden/vrouwen Geerts hebben lang haar hè? Punt.
pi_218495491
Minibelle: vanmorgen , kinderen spelen buiten,
Moeder roept 3 keer paniekerig; waar is Maen, waar is Maen.
Paar uur later zelfde minibelle; onze kinderen dragen horloges zodanig altijd weet waar ze zijn.
pi_218495520
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:22 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Nou nou, dat is aardig! Er zijn genoeg pm'ers en juffen die de Nederlandse taal prima beheersen.
Begrijpend lezen is lastig.
Ik sprak over een gemiddelde dus dat betekent dat er natuurlijk genoeg zijn die het wel beheersen, maar ook genoeg pm’ers, juffen en MEESTERS niet.
pi_218495559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:15 schreef Brioche2 het volgende:

[..]
Dat vind ik wel een bijzondere uitspraak, wat bedoel je precies met gemiddeld? De meeste mensen die ik ken zijn mbo opgeleid en hebben een prima taalniveau.
pi_218495575
D
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:45 schreef Sushirijst het volgende:

[..]
Bekijk het eens positief. Ze gaat wat leuks doen met en voor de kinderen 😉
Dat is waar
pi_218495582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:40 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Dat vind ik wel een bijzondere uitspraak. De meeste mensen die ik ken zijn mbo opgeleid en hebben een prima taalniveau.
Voor mijn werk beoordeel ik dagelijks het taalniveau van verschillende opleidingen en niveaus en over het algemeen is het gewoon droevig.
pi_218495595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:54 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Het is ook zeker leuk. Wat ik niet snap is dat ze dan ALTIJD haar ziek zijn er weer in moet gooien. Doe gewoon eens iets met je kinderen zonder te zeuren, net zoals wanneer je iets voor jezelf doet.
Precies dat, de kinderen hebben dat toch ook in de gaten. Dat ze geen schuldgevoel krijgen.
Altijd benoemen dat het zwaar voor haar is
pi_218495654
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 15:58 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
En dan ga je ook nog met je hele hebben en houden naar achteren gericht zitten op je plek. Daar wordt het benauwde en opgesloten gevoel niet beter van, kan deze jarenlange kampeerder vertellen😂
Ach ja, allergisch voor schoolpleinmoeder dus het kwam hier ook ff te dichtbij 🤭
pi_218495681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:42 schreef Brioche2 het volgende:

[..]
Voor mijn werk beoordeel ik dagelijks het taalniveau van verschillende opleidingen en niveaus en over het algemeen is het gewoon droevig.
Dan begrijp ik jouw uitspraak, dank je wel voor de uitleg.
pi_218495698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:37 schreef Brioche2 het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is lastig.
Ik sprak over een gemiddelde dus dat betekent dat er natuurlijk genoeg zijn die het wel beheersen, maar ook genoeg pm’ers, juffen en MEESTERS niet.
Nou nee, je zegt dat we van de psz bij Mijan weinig mogen verwachten op dit gebied.
Dat is dus onzin. Een opvang in welke vorm dan ook (psz, kdv, go) heeft op een enkele uitzondering na altijd een meerwaarde op dit gebied.
pi_218495724
Kijk nou, Maen kan toch luisteren!
Arm kind met 3 lagen kleren en een jas aan helm op in de volle zon.
pi_218495730
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:02 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Dat zal best, maar je weet waar je aan begint.
Yep hetzelfde als dat je een reis naar Lapland boekt en klaagt dat er sneeuw ligt( die zijn er ook)
pi_218495737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:53 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Nou nee, je zegt dat we van de psz bij Mijan weinig mogen verwachten op dit gebied.
Dat is dus onzin. Een opvang in welke vorm dan ook (psz, kdv, go) heeft op een enkele uitzondering na altijd een meerwaarde op dit gebied.
Dat zeg ik precies niet :) fijne dag
pi_218495740
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:56 schreef Missinglink24 het volgende:
Kijk nou, Maen kan toch luisteren!
Arm kind met 3 lagen kleren en een jas aan helm op in de volle zon.
Tsja positieve benadering en positieve aandacht doet wonderen.
pi_218495769
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2025 16:30 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Zeg.. alle meiden/vrouwen Geerts hebben lang haar hè? Punt.
Alles boven Jet gaat wel eens naar de kapper toch. Alleen Jet en Lot denk ik niet. Maar ik kijk nog maar zelden, dus weet ik niet zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')