abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218486583
quote:
Ontmoeting Trump en Poetin op vrijdag in Alaska

President Trump en de president Poetin zullen elkaar aanstaande vrijdag ontmoeten in de Amerikaanse staat Alaska. Dat maakte Trump bekend op zijn social media platform Truth Social. Trump en Poetin zullen elkaar spreken over de oorlog in Oekraine. Meer details over de aanstaande ontmoeting ontbreken nog.

Het is voor het eerst sinds 2019 dat Trump en Poetin elkaar ontmoeten.

https://nos.nl/artikel/2578029
Trump heeft blijkbaar weer allerlei toezeggingen gedaan aan Poetin. Zoals het er nu naar uitziet moet Oekraïne de gehele Donetsk afstaan in ruil voor een staakt het vuren. Bijzonder hoe we van een ultimatum met sancties naar een nieuw capitulatie voorstel zijn gegaan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218486595
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:46 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ik geef aan dat Rusland verschillende redenen heeft om Oekraïne onder haar controle te krijgen, of in ieder geval te voorkomen dat Oekraine komt te vallen onder Westerse institutionele systemen. Ik heb nooit beweerd dat het ik werkelijk denk dat het om "bevrijding" gaat of "denazificeren". Wij als EU doen er ook alles aan om controle te krijgen over Oekraïne. Rusland is niet bang voor de NAVO, en zeker niet de NAVO - USA. maar zij zoekt ook de confrontatie niet op..
Je roept de hele tijd dat de EU fout bezig is geweest, alsof die schuldig is aan deze oorlog. En dat slaat nergens op. Oekraïne is een soeverein land en verantwoordelijk voor zijn eigen koers. Dat de EU samenwerking wilde aangaan met Oekraïne is om de een of andere reden fout. Terwijl de EU ook verregaande samenwerking was aangegaan met Rusland. En dat is dan weer geen enkel probleem. Dat maakt dat bovenstaande van je vooral lijkt als een pro Russisch standpunt. Rusland is degene die de dienst uit maakt en bepaalt welke koers Europese landen gaan voeren. En als die daar van afwijken zijn ze fout bezig en verantwoordelijk voor de reactie van Rusland.
pi_218486893
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je roept de hele tijd dat de EU fout bezig is geweest, alsof die schuldig is aan deze oorlog. En dat slaat nergens op. Oekraïne is een soeverein land en verantwoordelijk voor zijn eigen koers. Dat de EU samenwerking wilde aangaan met Oekraïne is om de een of andere reden fout. Terwijl de EU ook verregaande samenwerking was aangegaan met Rusland. En dat is dan weer geen enkel probleem. Dat maakt dat bovenstaande van je vooral lijkt als een pro Russisch standpunt. Rusland is degene die de dienst uit maakt en bepaalt welke koers Europese landen gaan voeren. En als die daar van afwijken zijn ze fout bezig en verantwoordelijk voor de reactie van Rusland.
Geen enkel land binnen de EU is meer louter soeverein door de lange tentakels van Brussel. En dan zou Oekraïne dat wel zijn terwijl ze aan alle kanten aan het infuus hangen? Grondstofdeals met de VS noem maar op.

En zo worden die kleine stukjes "soevereiniteit" allemaal versneden richting de hoogste bieder.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218486917
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 18:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik geef aan dat Rusland verschillende redenen heeft om Oekraïne onder haar controle te krijgen, of in ieder geval te voorkomen dat Oekraine komt te vallen onder Westerse institutionele systemen. Ik heb nooit beweerd dat het ik werkelijk denk dat het om "bevrijding" gaat of "denazificeren". Wij als EU doen er ook alles aan om controle te krijgen over Oekraïne.

Rusland is niet bang voor de NAVO, en zeker niet de NAVO - USA. maar zij zoekt ook de confrontatie niet op..
Oekraïne wil niet onder de Russische invloedssfeer en Rusland gooit de bommen.
Heel veel meer hoef je echt niet te weten
Цой жив
pi_218487035
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Geen enkel land binnen de EU is meer louter soeverein door de lange tentakels van Brussel. En dan zou Oekraïne dat wel zijn terwijl ze aan alle kanten aan het infuus hangen? Grondstofdeals met de VS noem maar op.

En zo worden die kleine stukjes "soevereiniteit" allemaal versneden richting de hoogste bieder.
En dus mag Rusland Kyiv bombarderen.

Goed verhaal!
pi_218487070
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 16:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met een out of context reactie van Rutte ga je uiteraard niet gelijk krijgen.

Maar het laat wel mooi zien dat je hier alleen maar bent voor je eigen gelijk.
En je geen middelen schuwt in een poging die te krijgen.
Als je nu nog steeds gelooft in het fabeltje dat de bezette gebieden volledig onder Oekrainse controle komen dan ben je even ver heen als Biden in zijn laatste dagen in het Witte Huis.
Ik vind het overigens wel mooi dat mijn standpunt en gebaseerd op basale logica voorzichtig word verwoord door Mark Rutte.
Het fabeltje dat we wel even de oorlog zouden winnen met het sturen van wapens was voor een ieder met een greintje verstand natuurlijk te belachelijk voor woorden.
pi_218487072
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dus mag Rusland Kyiv bombarderen.

Goed verhaal!
Mwah, zelf zit ik wat genuanceerder in de wedstrijd. Vind dat wel ver gaan.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218487155
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je nu nog steeds gelooft in het fabeltje dat de bezette gebieden volledig onder Oekrainse controle komen dan ben je even ver heen als Biden in zijn laatste dagen in het Witte Huis.
Ik vind het overigens wel mooi dat mijn standpunt en gebaseerd op basale logica voorzichtig word verwoord door Mark Rutte.
Het fabeltje dat we wel even de oorlog zouden winnen met het sturen van wapens was voor een ieder met een greintje verstand natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Oh, ik begrijp heel goed dat jij het liefst ziet dat Rusland delen van Oekraïne permanent blijft behouden, en nu triomfantelijk reageert als Rutte een open deur in trapt: dat Rusland delen van Oekraïne onder controle heeft.

Er moet heel wat gebeuren wil Rusland zich volledig terugtrekken.
Er is niemand die dat ontkend.
En het kan inderdaad er op uit draaien dat Rusland wint.

Verschil is echter dat het overgrote deel liever ziet dat Rusland niet wint.

En een enkeling wel, al was het alleen maar voor het eigen gelijk.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:02:04 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218487167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:54 schreef Chivaz het volgende:
Rutte zegt totaal niks.

Gebieden die "de facto" onder controle van rusland staan, staan "de facto" onder controle van rusland. Of rutte en/of de NAVO dat nou ook vinden, of niet.

De woorden die de wat intelligenteren onder ons zouden zoeken is "de jure". Maar die staan er niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_218487172
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 19:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mwah, zelf zit ik wat genuanceerder in de wedstrijd. Vind dat wel ver gaan.
Tja, jouw verzonnen macht van Brussel gaat ook te ver.
pi_218487176
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Rutte zegt totaal niks.

Gebieden die "de facto" onder controle van rusland staan, staan "de facto" onder controle van rusland. Of rutte en/of de NAVO dat nou ook vinden, of niet.

De woorden die de wat intelligenteren onder ons zouden zoeken is "de jure". Maar die staan er niet.
Het laat vooral zien waar hij reikhalzend naar uit kijkt.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:08:35 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218487280
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, jouw verzonnen macht van Brussel gaat ook te ver.
Nationale aanwijzing van Natura-2000 is een direct gevolg van een Europese richtlijn. Deze richtlijn heeft geleid tot de stikstofwaanzin.

Zomaar een greep uit de "verzonnen macht".

Maar goeie goalpost move.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:09:19 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218487296
Als een deel van Oekraïne behouden blijft dat heeft Rusland sowieso niet geheel gewonnen. Wel een remise in Russisch voordeel.
Maar als Oekraïne blijft bestaan dan is dat een grote prestatie. En wat mij betreft blijft Oekraïne ook bestaan.
Het is niet à priori zo dat Rusland heeft gewonnen als ze gebied mogen houden en Oekraïne niet toetreedt tot de navo.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218487410
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
Als een deel van Oekraïne behouden blijft dat heeft Rusland sowieso niet geheel gewonnen. Wel een remise in Russisch voordeel.
Maar als Oekraïne blijft bestaan dan is dat een grote prestatie. En wat mij betreft blijft Oekraïne ook bestaan.
Het is niet à priori zo dat Rusland heeft gewonnen als ze gebied mogen houden en Oekraïne niet toetreedt tot de navo.
Ik verwacht dan ook absoluut niet dat het nu genoeg is voor Poetin, helemaal sinds Trump zich er mee bemoeit weet hij dat er nog veel meer in zit. Als het aan Rusland ligt gaat de oorlog gewoon door.
Цой жив
pi_218487481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nationale aanwijzing van Natura-2000 is een direct gevolg van een Europese richtlijn. Deze richtlijn heeft geleid tot de stikstofwaanzin.

Dit gaat uiteraard volledig voorbij aan de rol die de eigen overheid hier in speelt…
Maar het verkozen slachtofferschap als rechtvaardiging van de Russische invasie is vermakelijk.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:16:16 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218487495
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Rutte zegt totaal niks.

Omdat het de jure ook nog niet zo is. Maar Rutte zegt wel duidelijk recognize van gebieden.. dat is alleen op te vatten als erkennen van de de facto status, een hele stap..

Verder had ik veel liever gezien dat er drie jaar geleden al een overeenkomst gesloten was. Dat had honderdduizenden mensenlevens gespaard en Rusland had tevreden moeten zijn met de Krim en de Donbass, wat ze in 2012 de facto ook al hadden. Dat was ook beter te verkroppen geweest voor Oekraïne, wat duurzame vrede mogelijk had gemaakt.

Als nu wordt afgedwongen dat Oekraïne alles weggeeft wat ze verloren hebben is het wachten op deze oorlog versie 2.0
The End Times are wild
pi_218487501
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het ene verlies van soevereiniteit zijn Natura-2000 gebieden, het andere is raketten en drones op je steden. Ik vind het maar een matige vergelijking.
Цой жив
pi_218487528
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:14 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik verwacht dan ook absoluut niet dat het nu genoeg is voor Poetin, helemaal sinds Trump zich er mee bemoeit weet hij dat er nog veel meer in zit. Als het aan Rusland ligt gaat de oorlog gewoon door.
Die claimt inderdaad nog steeds gewoon vier volledige provincies.
Trump is voor hem een mooi excuus om daar gewoon lekker aan vast te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door KareldeStoute op 12-08-2025 20:24:21 ]
pi_218487589
quote:

[..]
Poetin en Rusland zijn uiteindelijk rupsje nooit genoeg. Al eeuwen hetzelfde liedje...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:21:25 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218487596
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit gaat uiteraard volledig voorbij aan de rol die de eigen overheid hier in speelt…
Maar het verkozen slachtofferschap als rechtvaardiging van de Russische invasie is vermakelijk.
Het komt op hetzelfde neer. De "eigen overheid" kan alleen maar tijd rekken door niets te doen. Maar aan de Brusselse regelgeving kun je niet ontsnappen.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:23:06 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218487630
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het ene verlies van soevereiniteit zijn Natura-2000 gebieden, het andere is raketten en drones op je steden. Ik vind het maar een matige vergelijking.
Ik heb ook liever een diplomatische invasie hoor.
pi_218487639
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Omdat het de jure ook nog niet zo is. Maar Rutte zegt wel duidelijk recognize van gebieden.. dat is alleen op te vatten als erkennen van de de facto status, een hele stap..

Verder had ik veel liever gezien dat er drie jaar geleden al een overeenkomst gesloten was. Dat had honderdduizenden mensenlevens gespaard en Rusland had tevreden moeten zijn met de Krim en de Donbass, wat ze in 2012 de facto ook al hadden. Dat was ook beter te verkroppen geweest voor Oekraïne, wat duurzame vrede mogelijk had gemaakt.

Als nu wordt afgedwongen dat Oekraïne alles weggeeft wat ze verloren hebben is het wachten op deze oorlog versie 2.0
Ik zie Rusland eigenlijk ook niets echt iets ruilen behalve dat stukje Soemy dat bezet is. Gerede kans dat ze er alsnog niet gaan uitkomen tenzij Trump Oekraïne dwingt, waar ik ook wel bang voor ben.

Mja, we horen wel wat er besproken wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:24:14 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_218487653
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2025 20:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat rutte en/of ondergeschikten echt wel van die kaartjes kregen waar te zien was wie welk gebied onder controle had.

quote:
Verder had ik veel liever gezien dat er drie jaar geleden al een overeenkomst gesloten was. Dat had honderdduizenden mensenlevens gespaard en Rusland had tevreden moeten zijn met de Krim en de Donbass, wat ze in 2012 de facto ook al hadden.
"Moeten zijn". Anders wat? Is het feit dat putin oorlog ging voeren geen goeie indicator dat hij er niet tevreden mee was...?

quote:
Dat was ook beter te verkroppen geweest voor Oekraïne, wat duurzame vrede mogelijk had gemaakt.
Dit gaat gewoon nergens over.

quote:
De jure wordt er niks erkent. Er veranderd dus gewoon niks.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:26:40 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218487700
quote:

[..]
Het kan best zijn dat er een deal komt die stand houdt gedurende de Trump administratie. Daarna heb je garantie tot aan de voordeur.
Maar we weten niet hoe lang Oekraine stand kan blijven houden en hoelang Rusland. Als het voot beide partijen uitzichtloos is heb je ook meer beweging richting duurzame onderhandelingen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_218487717
Je kunt je afvragen wat het nut nog is van extra steun. Nu de Russen de verdedigingslinies hebben doorbroken, lijkt het een kwestie van tijd voordat ze Kiev bereiken. Tenzij we hopen dat die miljarden een fysieke barricade vormen waar hun tanks niet overheen kunnen, is het weggegooid geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')