En hoeveel Limburgers ken je persoonlijk goed?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:32 schreef Levantina het volgende:
Ik denk dat iedere niet-PVV’er het er wel over eens is dat Wilders bij verre de meest irritante politicus van Nederland is.
Zijn Limburgse roots zijn hier niet los van te zien. Veel Limburgers noemen iedereen van buiten Limburg “Hollander”. Een verslaggever werd om diezelfde reden ook met pek en veren de provincie uitgestuurd. Limburgers maken er veelal geen geheim van dat ze zichzelf niet zien als Nederlanders en ook niet bij Nederland willen horen en dat historisch ook feitelijk niet doen.
De culturele verschillen met zelfs Brabant zijn enorm.
Is het niet beter voor iedereen dat we Limburg hun onafhankelijkheid gunnen?
[poll=9156]
Dit is niet de stelling in de poll zelf!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:32 schreef Levantina het volgende:
Is het niet beter voor iedereen dat we Limburg hun onafhankelijkheid gunnen?
Valt best mee.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:32 schreef Levantina het volgende:
De culturele verschillen met zelfs Brabant zijn enorm.
Fixed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:32 schreef Levantina het volgende:
Ik denk dat iedere niet-glpvda'er het er wel over eens is dat Timmermans bij verre de meest irritante politicus van Nederland is.
Dat is helaas ook een Limburgerquote:
NWS / De neergang van Duitsland als lichtend voorbeeld 2quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
We kunnen beter heel Nederland opheffen en een deelstaat worden van Duitsland.
Zij wat frisse input, wij normaal en gedegen bestuur. Allemaal helemaal mooi.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
NWS / De neergang van Duitsland als lichtend voorbeeld 2
Ik kom er vandaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:41 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
En hoeveel Limburgers ken je persoonlijk goed?
Je mag in Nederland naar muziek uit andere landen zoals Limburg luisterenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:44 schreef kladderadatsch het volgende:
Nou, Rowwen Hèze is met afstand m'n favo Nederlandse band, dus doe maar even lekker niet!
Ja, waarom niet? Waarom zou je een groot land willen? Kleine landen zijn vaak veel succesvoller. Bovendien blijven we gewoon in de EU voor slagkracht en afzetmarkt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:01 schreef capricia het volgende:
En wat gaan we daarna de onafhankelijkheid geven, Friesland? Eigen officiele taal zelfs. Nou dat kan echt niet.![]()
Wordt wel een klein naar landje zo, wat er over blijft.
Weet je wat, laten we het maar houden als het nu is.
Geert gaat na deze kabinetsperiode met pensioen maar zo voorkom je andere irritante Limburgers in de Nederlandse politiek.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:31 schreef Hexagon het volgende:
Geert Wilders woont niet meer in Limburg, dus als je dit doet, zit ie nog steeds in de politiek..
Wilders is dan wel een buitenlander en dus moordenaar en/of verkrachter. Het land uitschoppen dus!quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:31 schreef Hexagon het volgende:
Geert Wilders woont niet meer in Limburg, dus als je dit doet, zit ie nog steeds in de politiek..
Gecondoleerdquote:
Gezien Nederland juist extra grondgebied van Duitsland wilde als compensatie lijkt me dit een broodje aap.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Leuk weetje.
Prins Bernard is door Koningin Wilhelmina met maar 1 doel richting Wageningen gestuurd in 1945: zorg dat Limburg niet meer bij Nederland hoort.
De onderhandelingen duurden daardoor ook dagen, omdat ze er niet uitkwamen. Duitsland wilde deze nep Duitsers niet, Nederland wilde deze nep Nederlanders niet.
Uiteindelijk heeft Generaal Foulkes maar voorgesteld om kop en munt te doen. Bernard verloor. We kregen Limburg er ook bij.
Het desbetreffende muntje kun je vinden in het lokale museum.
is al geprobeerd in Valkenburgquote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Beter de Randstad afsteken en afzinken.
Als je uit Nederland komt ben je voor Groot-Europa!quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:07 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben voor Groot-Nederland. Daar hoort Limburg ook zeker bij.
Op zich ben ik wel voor de groot-Europese gedachte, maar niet voor de EU op deze manier. We hebben in Europa een ten dele gedeelde geschiedenis en cultuur en we hebben veel dingen gemeen, maar de EU is te dwingend en slurpt veel te veel geld op. We kunnen beter naar samenwerking streven op andere vlakken. Ook zeker op cultureel vlak, dus het in ere herstellen van de Europese cultuur in alle landen van Europa.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als je uit Nederland komt ben je voor Groot-Europa!
Dat zou hartstikke mooi zijn ja, maar de wereld is niet eensgezind.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op zich ben ik wel voor de groot-Europese gedachte, maar niet voor de EU op deze manier. We hebben in Europa een ten dele gedeelde geschiedenis en cultuur en we hebben veel dingen gemeen, maar de EU is te dwingend en slurpt veel te veel geld op. We kunnen beter naar samenwerking streven op andere vlakken. Ook zeker op cultureel vlak, dus het in ere herstellen van de Europese cultuur in alle landen van Europa.
De EU zal wel redelijk snel uiteenvallen denk ik, maar dan krijgen we niet de uitkomst die we willen. We zullen weer oorlog krijgen, islamitische overheersing ... tsja eigenlijk gaan we terug naar de middeleeuwen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat zou hartstikke mooi zijn ja, maar de wereld is niet eensgezind.
Beetje jammer dat je het nu een beetje voor de rest verpest.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De EU zal wel redelijk snel uiteenvallen denk ik, maar dan krijgen we niet de uitkomst die we willen. We zullen weer oorlog krijgen, islamitische overheersing ... tsja eigenlijk gaan we terug naar de middeleeuwen.
Wat bedoel je?quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je het nu een beetje voor de rest verpest.
Oh dat bedoel je. Tsja, weten we dit al niet allemaal een hele tijd?quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Behoorlijke spoiler, vind je zelf niet?
Ik denk dat Friesland wel bijdraait als we Limburg afstoten. Fatsoenlijk nederlands spreken bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:01 schreef capricia het volgende:
En wat gaan we daarna de onafhankelijkheid geven, Friesland? Eigen officiele taal zelfs. Nou dat kan echt niet.![]()
Wordt wel een klein naar landje zo, wat er over blijft.
Weet je wat, laten we het maar houden als het nu is.
Juist.quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:07 schreef TAmaru het volgende:
Ik ben voor Groot-Nederland. Daar hoort Limburg ook zeker bij.
Asjeblieft niet zeg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
We kunnen beter heel Nederland opheffen en een deelstaat worden van Duitsland.
Ik dus nog niet tot aan 19:21...quote:Op zondag 17 augustus 2025 19:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Tsja, weten we dit al niet allemaal een hele tijd?
Alleen samen krijgen we de Britten eronder.quote:
Tegen die tijd vertrek ik wel naar Ijsland of Zwitserlandquote:Op zondag 17 augustus 2025 20:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik dus nog niet tot aan 19:21...
[..]
Alleen samen krijgen we de Britten eronder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |